Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 23:05   #61
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Dat is nu echt wel een leugen (/vergissing) hoor. Ik heb al dikwijls een Marokkaan zien rechtstaan voor een oud mens. Als het van die rottige tiener/jongerengroepjes zijn gebeurt dat natuurlijk niet, maar als ze alleen zijn of als het een klein rustig groepje is gebeurt dat vrij vaak. Ze houden ook soms de deur open als er iemand aan het lopen is voor zijn/haar tram (niet alleen voor het eigen volk aangezien ze dat voor mij toch al een paar keer gedaan hebben).
Natuurlijk zijn er ook die supervervelend doen op de tram, dat ga ik zeker niet ontkennen en daar heb ik ook nu en dan last van.
wat is't? een leugen of een vergissing?
Ik had het natuurlijk niet over die brave Marokkaan die heel zijn leven gewerkt heeft , en niemand kwaad doet (jaja, die bestaan inderdaad), maar wel over deze hun nazaten, die "rottige tienergroepjes" die hier opgegroeid zijn en de slechte zijden van zowel de Europese als de Magrebijnse bevolking geassimileerd hebben...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 23:10   #62
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat is't? een leugen of een vergissing?
Ik had het natuurlijk niet over die brave Marokkaan die heel zijn leven gewerkt heeft , en niemand kwaad doet (jaja, die bestaan inderdaad), maar wel over deze hun nazaten, die "rottige tienergroepjes" die hier opgegroeid zijn en de slechte zijden van zowel de Europese als de Magrebijnse bevolking geassimileerd hebben...
Dan is't goed hé. En als u met 'die jongens' alleen de rotzakskes bedoelde is het idd mijn vergissing. Mss was 'hangjongeren' ofzo duidelijker geweest maar soit.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 06:56   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
tot de dag dat een 14 jarige aan de mister cash van achter uw rug een ijzeren buis op uw schedeldak plant, dan is het voorbij hé..

Maar inderdaad, als je de kans hebt, viseer 1 en maak dat je hem goed hebt, de rest zal al eens nadenken.

Ik ga dan ook niet met mijn rug naar een groep "jongeren" staan, om bovenstaande reden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 06:57   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
clint is

Make my day Punk !
Oud 13 oktober 2006, 06:59   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Dan is't goed hé. En als u met 'die jongens' alleen de rotzakskes bedoelde is het idd mijn vergissing. Mss was 'hangjongeren' ofzo duidelijker geweest maar soit.

In het politiek correct woordenboek kan u zien wat wij onder "jongeren" verstaan,
Oud 13 oktober 2006, 07:46   #66
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynical Ice Bekijk bericht
Tot ze u natuurlijk doodslaan.
Ik denk dat dit voor mannen toch wel anders ligt dan voor vrouwen. Mannen zullen al eerder eens hun gedacht gaan zeggen, maar als vrouw het tegen een stuk of tien mannen opnemen (of jongens) die u uitmaken, das toch niet zo evident.
Als je er alleen voor staat ok... maar mijn zus werd bijvoorbeeld tegen grond gemept in het Noordstation toen 2 gasten haar handtas wilden stelen, niemand heeft haar rechtgeholpen, gevraagd of ze ok was, laat staan dat iemand de achtervolging ingezet heeft om die gasten te vatten... daar waren op dat ogenblik genoeg mensen om het samen tegen hen op te nemen he! Zelfs toen ze gevlucht waren kon mijn zus haar plan trekken. Eigen volk eerst zeggen ze dan, tarara, eigen VEL eerst zoals iemand op dit forum eerder zei. Op die momenten ben ik jaloers van de solidariteit tussen allochtonen. Reageerden wij zoals zij ze zouden al twee keer nadenken voor ze bepaalde stoten uitsteken, nu weten ze toch dat 'we' niets durven ondernemen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 08:08   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat het niet meer gaat over niets durven ondernemen.

Vele mensen kennen de verhalen over mensen die tussenkwamen, zelf fysiek of andere schade ondervonden én BOVENDIEN als schuldige door het gerecht werden aangewezen. (ik ken in elk geval zo twee incidenten).

Natuurlijk is men verondersteld het slachtoffer bij te staan en de politie te verwittigen, maar niet achter de daders aan te zitten: bij een schermutseling is de "barmhartige samaritaan" de KLOS. Bovendien bestaat de kans dat hij ook in mekaar wordt gemept. (*)

Alhoewel deze wettelijke bepalingen vast gebaseerd zijn op veiligheidsoverwegingen, hebben ze als gevolg dat mensen liever het hoofd omdraaien en "niks zien" als ze getuige zijn van een van de zovele gevallen van straatcriminaliteit. Bovendien staan de schuldigen sneller op straat dan de getuigen en de slachtoffers en bestaat de kans dat de schuldigen - die blijkbaar wel voor eigen volk eerst mogen opkomen en zich solidair mogen betonen - nadien achter de getuigen aan gaan.

(*) recent nog die drie jonge italianen - volgende keer laten ze die gedrogeerde inbreker dus wèl lopen!
(*) als G.Demoor de tram gewoon op stelten had laten zetten, zonder tussen te komen, dan leefde hij nog!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 09:01   #68
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Eigen volk eerst zeggen ze dan, tarara, eigen VEL eerst zoals iemand op dit forum eerder zei. Op die momenten ben ik jaloers van de solidariteit tussen allochtonen. Reageerden wij zoals zij ze zouden al twee keer nadenken voor ze bepaalde stoten uitsteken, nu weten ze toch dat 'we' niets durven ondernemen.
1. Mensen die 'Eigen volk eerst' zeggen zijn zowiezo schuldig aan rasisme.
2. Volgens de Belgische wet mag niemand het recht in eigen handen nemen.
Dit is een van de fundamenten van onze (westerse) maatschappij.
3. Bepaalde mensen die zijn opgekomen voor hun of iemand anders zijn leven/vrijheid/bezit worden meer daarvoor bestraft dan de oorspronkelijke dader. (Politie mannen(of vrouwen) die het vuur beantwoorden op een dader en hem daarbij dodelijk/of niet treffen moeten voor de rechtbank verschijnen )

Uw reactie om te reageren zoals zij (terug vechten) lukt niet omdat wij onze kinderen grootbrengen met een bepaald respect ten opzichte van de maatschappij waar wij allen toe behoren. Deze hangjongeren worden dat respect door hun ouders niet opgelegd omdat deze ouders dat respect ook niet hebben.
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:02   #69
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De betrokken leerlingen werden inderdaad terecht van school gestuurd. Maar ik vind dat iedereen hier wel de mening van Jasmijn over het hoofd ziet. In het VRT nieuws zei ze dat ze het SIHA, over het algemeen, wel een goede school vindt. Ze heeft er ook een goede vriendenkring opgebouwd en wil eigenlijk helemaal niet veranderen van school. En ze zei ook dat zo'n voorvallen eerder uitzonderlijk zijn, dat ze zoiets nooit eerder heeft meegemaakt.

Persoonlijk vind ik ook niet dat Jasmijn moet veranderen van school. Anders hebben haar "aanvallers" ook een beetje gewonnen..
Als ze niet meer worden gestraft, hebben ze nu al gewonnen. Voor mij is dat poging tot moord (slagen en verwondingen met de bedoeling te doden).
Oud 13 oktober 2006, 10:05   #70
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
Waarom?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:08   #71
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En hier illustreer je dus waarom "de marrocanen" zo'n macht over ons "bange blanke Belgen" hebben, in tegenstelling tot ons hangen die als volk echt samen, en komen ze op voor elkander.

Het is onze eigen laffe houding die ons finaal zal nekken.
Dat proberen we al zo lang te zeggen, maar dan ben je racist, begrijp je ?
Oud 13 oktober 2006, 10:12   #72
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Waarom?
Dat hebben de pocos beslist
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:51   #73
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
2. Volgens de Belgische wet mag niemand het recht in eigen handen nemen.
Dit is een van de fundamenten van onze (westerse) maatschappij.
3. Bepaalde mensen die zijn opgekomen voor hun of iemand anders zijn leven/vrijheid/bezit worden meer daarvoor bestraft dan de oorspronkelijke dader. (Politie mannen(of vrouwen) die het vuur beantwoorden op een dader en hem daarbij dodelijk/of niet treffen moeten voor de rechtbank verschijnen )

Uw reactie om te reageren zoals zij (terug vechten) lukt niet omdat wij onze kinderen grootbrengen met een bepaald respect ten opzichte van de maatschappij waar wij allen toe behoren. Deze hangjongeren worden dat respect door hun ouders niet opgelegd omdat deze ouders dat respect ook niet hebben.
Ok, je hebt gelijk, ik stelde het mss een beetje te cru, ik bedoelde niet terugvechten maar helpen...dat niemand zelfs informeert hoe het gaat, of je hulp nodig hebt ook als de vogels gevlogen zijn en het gevaar geweken vind je dat normaal?

Circe wat je daar zegt over G.Demoor klopt, ok, maar zat hij daar als enige man op die bus? Ik ben daar niet zo goed van op de hoogte maar ik vermoed van niet.. kon er niemand hem bijspringen?
Oud 13 oktober 2006, 11:58   #74
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Dat proberen we al zo lang te zeggen, maar dan ben je racist, begrijp je ?
niet akkoord, dit is eerder een verwijt naar de laffe houding van 'ons' en niet naar criminele allochtonen. Het laatste wat van mij kan gezegd worden is dat ik racist ben maar ik vind (samen met mijn moslim-partner)ook dat er iets moet gebeuren. Ik ben van mening dat een andere houding van ons tegenover dat gespuis ons al een heel eind op weg helpt.
Ik vind mensen die tegen alles en iedereen die er nog maar een beetje arabisch uitziet (of moslim is) commentaar hebben racistisch, niet diegenen die reageren op crimineel en verwerpelijk gedrag.
Oud 13 oktober 2006, 12:07   #75
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heten Tsjeef Bekijk bericht
Hier ligt de kern van het probleem. We moeten 'ze' laten inzien dat hun woestijnwetten, regels en normen hier totaal niet van toepassing zijn. Hier gelden andere wetten en normen.

Het probleem is natuurlijk, hoe gaan we ze dat laten inzien? Een jaar of heel veel wachten totdat ze het doorhebben maar kans hebben dat ze met zovelen zijn dat ze hier aparte steden hebben en hun eigen wetten installeren. Of met strengere straffen, maarja.....
Als we de poco's laten doen, zal dat er nooit van komen en zijn we binnen de kortste keren tot de islam bekeerd of leven we niet meer.
Oud 13 oktober 2006, 12:20   #76
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je er alleen voor staat ok... maar mijn zus werd bijvoorbeeld tegen grond gemept in het Noordstation toen 2 gasten haar handtas wilden stelen, niemand heeft haar rechtgeholpen, gevraagd of ze ok was, laat staan dat iemand de achtervolging ingezet heeft om die gasten te vatten... daar waren op dat ogenblik genoeg mensen om het samen tegen hen op te nemen he! Zelfs toen ze gevlucht waren kon mijn zus haar plan trekken. Eigen volk eerst zeggen ze dan, tarara, eigen VEL eerst zoals iemand op dit forum eerder zei. Op die momenten ben ik jaloers van de solidariteit tussen allochtonen. Reageerden wij zoals zij ze zouden al twee keer nadenken voor ze bepaalde stoten uitsteken, nu weten ze toch dat 'we' niets durven ondernemen.
Als een Belg tussenbeide komt, wordt er prompt een klacht neergelegd wegens racisme en moet jij in hun plaats naar de bajes. Leuk hé zo'n vooruitzicht!
Oud 13 oktober 2006, 12:21   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Als een Belg tussenbeide komt, wordt er prompt een klacht neergelegd wegens racisme en moet jij in hun plaats naar de bajes. Leuk hé zo'n vooruitzicht!
pure demagogie en totaal onbewezen.
Oud 13 oktober 2006, 12:23   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
pure demagogie en totaal onbewezen.
En jij gelooft dat! ik ken zo al minstens twee "gevallen": ze zijn nu (na jaren natuurlijk, gezien de snelheid van het Belgische gerecht) nog steeds aan het procederen bij het Hof van Straatsburg.

Bovendien weet je toch dat indien je vb. met een houten stok wordt aangevallen, je zeker niet naar het eerste wat binnen je bereik ligt mag grijpen (vb. een ijzeren staaf): dat is niet in de juiste verhouding! Bijgevolg is degenen met de ijzeren staaf dan strafbaar. Als het dan nog een vlaming betreft (met die ijzeren staaf) terwijl de houten stok belager een allochtoon is liefst van Noord afrikaanse origine, dan is het ook nog eens racisme.

Ken je wetten jongen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 12:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:23   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En jij gelooft dat! ik ken zo al minstens twee "gevallen": ze zijn nu (na jaren natuurlijk, gezien de snelheid van het Belgische gerecht) nog steeds aan het procederen bij het Hof van Straatsburg.
waw, 2 gevallen en daarmee bewijs je dat dit een regel is.
Oud 13 oktober 2006, 12:23   #80
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben de pocos beslist
Dus is dat de waarheid ???????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be