![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Tja, als men begint te stellen dat het gemiddelde IQ van de BUBleden ondermaats zou zijn ( stelling die gewoon effe uit de lucht gegrepen is) dan vind ik wel dat ik mag reageren door alvast een tegenvoorbeelde te geven van een BUBer (ikzelf) die wel en zekere begaafdheid heeft.
De BUB koppelt stemplicht (let wel, plicht) aan de Belgische nationaliteit. Zij ziet er geen graten in een bevolkingsgroep het recht te geven te gaan stemmen, terwijl de grootste groep verplicht zou zijn. Persoonlijk ben ik voorstander van de stemplicht, gezien het een systeem "een man een stem" er gekomen is na een lange strijd, en het bijgevolg een verworvenheid is die ik niet meer wil afstaan. De beste voorwaarde om die stemplicht voor vreemdelingen in te voeren is: zorg dat ze ingeburgerd zijn, hun rechten kennen, hun plichten naleven, en indien ze dat doen, geef ze de Belgische nationaliteit en ze mogen (moeten) stemmen. Welke criteria ga je anders hanteren? Een jaar in België? Drie jaar? Maar wat als ze dan nog nooit buiten hun wijk zijn geweest en de taal of de uren van de vuilnisophaling nog niet kennen? Ik wil niet dat er onderscheid gemaakt wordt op basis van ras, dus ik wil niet dat de Belgen moeten stemmen en de vreemdelingen mogen stemmen.
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rest van uw post doet hier weinig ter zaken, daar zijn al genoeg topics over. Wees niet triest en lach ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijnheer Lesane..."La Wallonie" wordt voor een groot deel(helaas) nog altijd gedicteerd door de P.S cosa nostra en hun FGTB huurlingen. Men probeert al tientallen jaren Wallonie af te stemmen op het Noorden van het land maar de grote saboteur blijft de PS en hun macht mag niet onderschat worden. De rechterzijde in Wallonië zit in het slop. De M.R is al lang niet rechts méér en hetzelfde geldt voor de CDH. Het FN profiteert hier wel gedeeltelijk van maar hun imbeciele "eigen zak eerst" voorzitter Féret houdt een serieuze doorbraak nog steeds tegen. Wallonië zit nog steeds in de greep van de PS en separatisme zal daar niets aan veranderen. De krachtsverhoudingen moeten gewijzigd worden want Vlamingen, Brusselaars en Walen hebben dezelfde eisen: méér werk méér veiligheid en minder vreemdelingen!!! Daarom is het FNB de enigste partij die achter zulke eisen staat. Verdraagzamen syndicalisten aan het werk!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Ha, nu weet ik waarvan dat nieuwe Belgicistisch orkaangeweld komt:
een frustri ex FN-er? Om aan die 150tekens te geraken zeg ik er nog maar enkele onnozele woordjes bij... Deze zin heeft absoluut geen meerwaarde voor de discussie, maar is genoodzaakt om de discussie te mogen voeren.
![]() |
#65 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zeg jongens met uw 150 karakters..... |
|||
![]() |
![]() |