![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wetenschappers zijn het er trouwens vrijwel over eens dat de werkelijke oorzaak voor het gebrek aan democratie in het midden-oosten het gevolg is van de erfenis van het kolonialisme en op economisch vlak het gevolg is van het verschijnsel "allocatie-staat" of rentenierstaat. De Italiaanse econoom Luciano heeft op dit vlak baanbrekend werk verricht.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 18 oktober 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() In Indië wonen trouwens ook tientallen miljoenen moslims (of honderden, ik beschik momenteel niet over de cijfers). Dit land is al onafgebroken een democratie sinds 1947. Dit kan niet gezegd worden van veel andere ex-kolonies, zelfs niet van andere Britse ex-kolonies, ook niet in het christelijke zuidelijk Afrika.
De meeste moslims in Indië stemmen trouwens gewoon op de Congress-partij, of op de communisten. Maar niet op de hindoe-fundamentalistische BJP natuurlijk.
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik vertrek wel vanuit het idee dat een vrouw niet staat te trappelen om zo'n doek en/of alles bedekkende kledij te dragen, dat kan je mij gewoon niet wijsmaken. Het wordt hen weldegelijk opgedrongen door 'de mannen' in hun leefomgeving(de directe of indirecte,...dat maakt in principe niet uit). Wel, om die vrouwen terug de kans te geven zich te kleden zoals ZIJ willen, rest er ons geen ander alternatief om een verbod op te leggen tav de hoofdoek. Zodoende kunnen zij zich verschuilen achter deze wet, om alzo niet te moeten toegeven aan de druk van hun man/broers/vader. Als men in Tunesië al doorheeft hoezeer het fundamentalistisch denken greep op de straat begint te krijgen, waarom zouden wij daar dan blind voor moeten zijn? We zouden beter de kant kiezen van die vrouwen ipv niets te doen en op die manier eigenlijk die onderdrukking te steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zie niet echt een andere manier om dit te bereiken dan met een verbod. Hierboven ergens wordt er een idee geopperd om het via een soort hulplijn te doen. Maar volgens mij zal dit zeer weinig resultaat opleveren, die vrouwen zijn nml. te bang en al véél te lang onderdrukt. De hulp moet volgens mij van buitenaf komen, en daar zou die wet al een deel van de oplossing kunnen zijn. Nogmaals, een Islamitisch land geeft het voorbeeld in deze....waarom dan niet volgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
"Voor" wat jij stelt is net niet helemaal gelijk aan "niet tegen" wat ik meen waar te nemen, erg genoeg. Voetbal zegt mij geen donder, andere wereld. Lezen in de koran kan best nuttig/informatief zijn hoor, zelfs als je zoals ik geen Arabisch machtig bent.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() we moeten toch beseffen dat zo een wet niet alleen mag staan als maatregel. Deze wet richt zich ook weer niet tegen de oorsprong van het 'probleem'.
en hier, hier eindigt uw vrijheid... Laatst gewijzigd door schaduwrijk : 18 oktober 2006 om 12:02. |
![]() |
![]() |