Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 11:40   #61
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Kan zijn, maar desalnietemin zitten wij hier nu te chatten dankzij het feit dat onze voorouders vlees zijn beginnen eten. Anders zaten we nog in de bomen mekanders luizen op te vreten.
(stuur me maar een pm met die site, kheb altijd eens willen krokodil proeven)
De aapmens is begonnen als vegetariër. Pas later is daar vlees bijgekomen. Enige reden waarom wij aan top van piramide staan is omdat we het dier zijn met de grootste hersenmassa.

Laatst gewijzigd door MARE : 19 oktober 2006 om 11:40.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 11:45   #62
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn, maar desalnietemin zitten wij hier nu te chatten dankzij het feit dat onze voorouders vlees zijn beginnen eten. Anders zaten we nog in de bomen mekanders luizen op te vreten.
(stuur me maar een pm met die site, kheb altijd eens willen krokodil proeven)
Site: www.camexo.co.za/contact_camdeboo.php
Belguim Office
Oud 19 oktober 2006, 15:08   #63
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel omdat we vleeseters zijn dat we aan de top van de voedselpyramide zijn geraakt.
De mens is helemaal geen vleeseter en staat dus biologisch gezien helemaal niet aan de top van de voedselpyramide. De mens is een alleseter, net zoals de overgrote meerderheid van de apen dat is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 15:13   #64
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik dus al zei, zijn de overgrote meerderheid van de apen net zoals ons alleseters. De meeste apen eten dus ook wel eens vlees. Het is dus niet het eten van vlees dat onze evolutie heeft bepaald. En misschien is het ook nieuws voor jou dat het zogenaamde "vlooien" vooral een sociale bezigheid is en veel minder met hygiëne te maken heeft (en wat het hygiënische aspect betreft wordt dan nog eens veel meer vuil verwijderd dan eventuele parasieten).
Oud 19 oktober 2006, 15:17   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De mens is helemaal geen vleeseter en staat dus biologisch gezien helemaal niet aan de top van de voedselpyramide. De mens is een alleseter, net zoals de overgrote meerderheid van de apen dat is.
he Edina geen gewoonte van maken he, anders is het niet meer leuk.

Deze biologische plaatsing van de mens en de aapsoorten is idd 100% juist en de mens behoord zelf tot één van de zwakste alleseters en komt in de schakel dus zeker niet boven aan, maar staat ergens onderaan bij de grote alles eters, net boven de planteneters.
Alle zuivere vleeseters lusten idd wel een stukje mens hoor. En zullen zich er dan ook niet voor schamen als ze er een verorberen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 15:20   #66
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Deze biologische plaatsing van de mens en de aapsoorten is idd 100% juist en de mens behoord zelf tot één van de zwakste alleseters en komt in de schakel dus zeker niet boven aan, maar staat ergens onderaan bij de grote alles eters, net boven de planteneters.
Alle zuivere vleeseters lusten idd wel een stukje mens hoor. En zullen zich er dan ook niet voor schamen als ze er een verorberen.
Ik denk dat meestal naar de piramide gerefereert wordt op een andere wijze. De mens is namelijk het enige dier die alle andere diersoorten kan/wil eten. Dat kan geen enkel ander dier. Maar wat je zegt is eigenlijk juist. Indien je het op uw, meer correcte, wijze bekijkt, dan staan wij inderdaad niet aan de top van de piramide.
Oud 19 oktober 2006, 15:24   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Wat is dat nu voor zever: de enige die verantwoordelijk is voor de daling/ gebrek in het visbestand dat is de mens. Niets anders. Valt simpel te bewijzen: walvissen en zeehonden waren er vroeger meer dan nu. Mensen waren er vroeger minder dan nu. Dus: de mens is verantwoordelijk. Vroeger zaten de zeeen vol met vis. Zelfs nog niet zo heel lang geleden. Ik kom van de kust en als ik met oude vissers spreek dan zeggen ze me zelf dat de netten vroeger meteen vol zaten en dat het nu zoeken is. Nu heb je gigantische schepen die met een radar scholen vissen uit de zee opscheppen alsof het niets is. Maar ze mogen hoe langer hoe harder zoeken naar vis. En hier voor de Belgische kust zitten in elk geval niet veel walvissen of zeehonden (wat uiteraard niet wil zeggen dat vele van onze vissoorten wel uit dergelijke gebieden komen: maar verandert niets aan de zaak). Vroeger meer walvissen en minder mensen, maar meer vis; nu minder walvissen, meer mensen en minder vis. Je moet al een kinkel zijn om zo'n simpele redenering niet te snappen.
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Ik heb nooit beweerd dat iemand anders dan de mens verantwoordelijk is voor het kelderen van het visbestand. Integendeel (lees mijn posts nog maar eens na). Ik wou juist aantonen dat het "terug op peil brengen van het visbestand" dat Jantje (in navolging van de IJslandse vissers) aanhaalt om de walvisvangst te verdedigen, een drogreden is, omdat de walvisvangst die IJsland gaat doen sowieso geen enkel effect zal hebben op dat visbestand. En ik zelfs betwijfel of het uitroeien van walvissen (dat wel degelijk dreigt te gebeuren door de walvisvangst te hervatten) enig effect zou hebben op dat visbestand wanneer de overbevissing zou doorgaan.
Oud 19 oktober 2006, 15:26   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Van wat?
Oud 19 oktober 2006, 15:26   #69
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aapmens is begonnen als vegetariër. Pas later is daar vlees bijgekomen. Enige reden waarom wij aan top van piramide staan is omdat we het dier zijn met de grootste hersenmassa.
Het is spijtig dat ik de naam van de documentaire hierover ben vergeten. Maar het feit dat wij de grootste hersenmassa hebben komt juist door het feit dat we vlees eten + dat we daardoor agressiever werden en andere aapsoorten hebben weggeconcureerd.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 15:39   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van wat?
Met mij overeen te komen.
Oud 19 oktober 2006, 15:43   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Ik heb nooit beweerd dat iemand anders dan de mens verantwoordelijk is voor het kelderen van het visbestand. Integendeel (lees mijn posts nog maar eens na). Ik wou juist aantonen dat het "terug op peil brengen van het visbestand" dat Jantje (in navolging van de IJslandse vissers) aanhaalt om de walvisvangst te verdedigen, een drogreden is, omdat de walvisvangst die IJsland gaat doen sowieso geen enkel effect zal hebben op dat visbestand. En ik zelfs betwijfel of het uitroeien van walvissen (dat wel degelijk dreigt te gebeuren door de walvisvangst te hervatten) enig effect zou hebben op dat visbestand wanneer de overbevissing zou doorgaan.
Op lange termijn is er idd maar één oplossing op het visbestand op peil terug te krijgen, maar dat moet je eens proberen verkocht te krijgen.

Dus is de enigen oplossing zorgen dat de vissen niet reeds als kuit dient en dat doe je door de soort die van kuit leeft in te krimpen.
Oud 19 oktober 2006, 15:50   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is spijtig dat ik de naam van de documentaire hierover ben vergeten. Maar het feit dat wij de grootste hersenmassa hebben komt juist door het feit dat we vlees eten + dat we daardoor agressiever werden en andere aapsoorten hebben weggeconcureerd.
het vleeseten heeft idd onze hersenmassa vergroot. en het was geen zelf gevangen vlees, maar het waren de restjes van de grote roofdieren die wij zijn beginnen eten.
Maar ook het beginnen rechtop lopen heeft ons denkvermogen vergroot.

Het is dus een combinatie van verschillende factoren die hebben gezorgd dat onze hersenmassa en ons denkvermogen zijn veranderd.
Trouwens het is nu reeds bewezen dat onze hersenmassa zich nog steeds aanpast en ons denkvermogen nog steeds vergroot.
Oud 19 oktober 2006, 17:08   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen merken we dat "supermacht" Ijsland feitelijk ook kan doen wat het wil tegen de "verzamelde Internationale opinie" in.

interessant precedentje,zoals we er geleidelijk meer te zien krijgen......,.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 19:24   #74
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Japan vangt toch ook nog walvissen? Voor 'wetenschappelijke doeleinden' toch?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 oktober 2006 om 19:24.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 08:39   #75
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat wel Edina. Het was dan ook niet aan jou gericht. Had beter een ander citaat genomen. Stond er niet bij stil dat het wel verwarrend kon overkomen.
Oud 20 oktober 2006, 08:43   #76
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoooow. Dat is dikke bullshit. Indien je van vleeseten een grotere hersenmassa krijgt, dan zou de hersenmassa van alle carnivoren gestaag moeten toenemen. En dat doet het niet. Bij de meeste carnivoren is het de spiermassa die sterk geëvolueerd is. Er is absoluut geen link tussen vlees eten en hersenmassa.
Oud 20 oktober 2006, 08:47   #77
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoooow. Dat is dikke bullshit. Indien je van vleeseten een grotere hersenmassa krijgt, dan zou de hersenmassa van alle carnivoren gestaag moeten toenemen. En dat doet het niet. Bij de meeste carnivoren is het de spiermassa die sterk geëvolueerd is. Er is absoluut geen link tussen vlees eten en hersenmassa.
sure, hadden we nooit vlees geeten dan waren we nu supergeëvolueerd!

jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 09:32   #78
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zeg ik niet. Hadden we geen vlees gegeten, dan hadden we volgens mij even ver gestaan. Of ja, misschien wel verder. Onze agressieve geaardheid heeft de mensheid en de aarde enkel schade toegebracht.
Oud 20 oktober 2006, 09:33   #79
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zeg ik niet. Hadden we geen vlees gegeten, dan hadden we volgens mij even ver gestaan. Of ja, misschien wel verder. Onze agressieve geaardheid heeft de mensheid en de aarde enkel schade toegebracht.
Oud 20 oktober 2006, 09:33   #80
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be