![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijna alle grote roofdieren zijn verdwenen in de laatste duizend jaar, de natuur is voor een zeer groot deel veranderd in 'cultuur' door de mens. Om het huidige ecosysteem in evenwicht te houden is Jacht nodig. Lees misschien http://www.kuleuven.be/cwte/Jacht.pdf eens (een 'artikel' van het Centrum voor Wetenschap, Techniek en Ethiek van de KUL) Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 25 oktober 2006 om 10:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om u een voorbeeldje te geven, : een aantal jaren geleden begonnen beren in Codiac, mensen lastig te vallen en aan te vallen... waarom, omdat ze geen eten meer hadden, omdat hun populatie explosief was gegroeid, omwille van het feit dat er niet meer op gejaagd werd... Met als gevolg dat ze daar toen de agresiefste wel hebben moeten afschieten om het evenwicht te herstellen. (ge wilt echt geen Grizly beer in uw achterhof tegenkomen, zelf de gewone bruine zijn al levensgevaarlijk, als ze honger hebben of agressief zijn. ) In de states wordt er ook veel op Varmint gejaagd, een verzamelnaam voor vanalles dat knaagt, en parasitieert, ratten etc, ge moet dat onder controle houden anders krijgt ge serieuse ziektes. Ratten brengen bv, de Pest mee, en nu gaat u misschien zeggen, jaja, in de middeleeuwen, ... Nee, zelfs nu nog zijn er pesthaarden in sommige natuurgebieden, waar besmette ratten rondlopen, als die beestjes te talrijk worden en naar de steden afzakken, heb je dus een probleem, dus voor ze zover geraken, worden ze afgeschoten. Er zijn daar zelf speciaal geweren voor ontwikkeld die uitermate precies zijn, net voor dit doel. In Australlië zitten ze dan weer met Dingo's , en konijnen... ingevoerde beesten zonder natuurlijke vijanden... Ja wat moet je daar dan mee, er is geen andere propere oplossing dan ze afschieten. ge krijgt dan enkel een beetje lood in het millieu, maar verder geen giftige stoffen, propere jagers ruimen hun hulzen en kadavers trouwens op. En als dat selectief gebeurd, is dat dus geen enkel probleem. Maar ik hou ook van beestjes in 't wild zien, ik heb al het geluk gehad om reeën en dergelijke in het wild te zien, en vanaf een afstand van een 50 tal meter. Maar zoals ik hierboven reeds aanhaalde ik ben tegen drijfjachten of manieren van jagen waarbij het dier geen kans heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duidelijk genoeg dat ge er geen lap van kent, en er nog veel minder van begrijpt als mensen u iets proberen uitleggen. Sportief ja, ... probeer maar eens een gezond klein konijn te raken, met een 6 of een 4,5 mm figuren als u zie ik zo in hun eigen voeten schieten. Een konijn met de mixomatose is natuurlijk een sitting duck, dat kunt ge doodspuchelen bij wijze van spreken... maar ik vraag me af of ge ooit al eens een konijn in 't wild gezien hebt. laat staan een met de mixomatose... Al eens een haas over een veld zien spurten ? ... die moogt ge eens proberen afschieten, er zal volk naar komen kijken denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit Hans? Moet die niet iets komen zeggen als "de gebruiken van de Koning zijn die van het volk" of zo?
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben genen boswachter of zo nen bush survival expert of woudloper of iets dergelijks, maar ik heb wel al heel wat uurtjes in de vrije natuur doorgebracht, ik zie graag ruige natuur en de beesten die daar in thuis horen, zelf jaag ik niet, maar ge moet wel kunnen aanvaarden dat jacht nodig is en een doel heeft. Ik zie graag een ree in 't wild maar ik zie ook graag ree in mijn bord. Ik ga daar niet hypocriet over doen, het is lekker vlees, en van zodra ik de kans krijg nog een stukje everzwijn , ree of hert in mijn djiep te slaan zal ik niet twijfelen.
Uiteindelijk is dat een deel de funcite van die beesten, en ik denk dat een ree of everzwijn die door het woud heeft mogen zwerven, en dan uiteindelijk zijn einde vind in datzelfde woud, veel gelukkiger is geweest dan zo'n verken uit een fabriek in west-vlaanderen, dat de stront van zijn collega's en het vermalen beenmeel van de plaatselijke gekke koe te vreten heeft gekregen. Gereglementeerde jacht, op een eerlijke manier moet dus wel degelijk kunnen, en in elk serieus europees land is dat goed gereguleerd en wordt dat ook goed opgevolgd en gecontroleerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een snel bewegend klein doelwit raken is niet makelijk nee, daar ging het mij helemaal niet over. Al was het een gecamoufleerde konijn. Maakt geen zak uit. De natuur heeft geen jagers nodig!!!!! Alé, dat je dat nu gaat ontkennen is gewoonweg belachelijk. Al miljoenen jaren zorgt de natuur voor zichzelf. Dat de mens de mogelijkheid schept om te jagen is een ander punt. Men kan altijd wel een uitleg vinden.
Laatst gewijzigd door illwill : 25 oktober 2006 om 13:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De natuur regelt alles zelf tot de mens er voor iets tussen zit. Dit kun je gewoonweg niet ontkennen. Men kapt eerst de leefgebieden weg van de grote dieren, en nu dat er teveel kleine dieren zijn gaat men die ook maar afknallen. Als jagen maar nodig is. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 25 oktober 2006 om 13:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() sja, ik hoop ook dat de stier es wint, ma ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jacht op vossen is sinds 1 april 2006 weer toegelaten in nederland o.a. omdat er dus geen predatoren meer zijn om het aantal vossen onder controle te houden. Eigenlijk verschuif je het probleem dus gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men jaagt op vossen want er zijn teveel vossen, men jaagt op konijnen want er zijn te weinig vossen...dit is altijd het soort onzin om toch maar te mogen schieten. Als morgen iemand in het midden van de sahara wil gaan wonen en word aangevallen door een leeuw wil dit niet zeggen dat er teveel leeuwen zijn die honger hebben en geen eten meer kunnen vinden, dit wil enkel zeggen dat deze lul te dicht bij leeuwen wilde wonen. je hebt een gebied waar de dieren in wonen die er thuis horen, zijn er teveel van de ene soort zullen de zwaksten sterven door voedselgebrek waardoor anderen weer de kans krijgen om zich te herpakken. Dit is hoe de natuur werkt en niet het "jagen is nodig".
Laatst gewijzigd door illwill : 25 oktober 2006 om 15:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik stel voor het vlaamse jachtdecreet aan te passen zodat jacht op 'Illwill' toegelaten wordt. Man, ik zou er nogal op knallen. Met hagelpatronen uiteraard, zodat hij het flink voelt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als al die jagers nu eens op elkaar gingen jagen, hé, dan zou dat misschien nog wel een leuke vrijetijdsbesteding (*) kunnen worden.
En het 'op peil houden' van het wildbestand kan dan overgelaten worden aan de 'professionals', t.t.z. de door de overheid betaalde en gecontroleerde bos-, veld- en parkwachters. edit : (*) : waar iederéén iets aan heeft Laatst gewijzigd door djimi : 25 oktober 2006 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jammer dat de jager die zich inzet voor natuurbehoud eerder uitzondering dan regel is. Het merendeel van de heren menen, door bij de “traditionele elite” te behoren, het overgeleverde recht te hebben de laatste stukjes open ruimte te mogen terroriseren ten opzichte van de rest van de bevolking. Iedere paardrijder, wandelaar,fietser of zelfs spelend kind moet wijken als ze hun morbide hobby willen beoefenen. Loop niet in de weg want, uit ervaring weet ik dat je eventueel wel een kogel wordt belooft als je niet maat dat je wegkomt. De jacht om te eten is dan eventueel nog te verantwoorden, een door drie “jagers” aan flarden geschoten konijn lijkt me ook niet echt smakelijk meer. Hoe leg je dat trouwens aan uw kinderen uit als dat naast of zelfs IN uw tuin gebeurt en ze hysterisch binnenlopen? Is dat respect voor een levend wezen bijbrengen? We kunnen het ook nog even hebben over vergiftigde roofvogels, vossen, honden en katten ten goede van het revier....Sorry dochterje of zoontje, uw poes is door de jager vergiftigd omdat ze al eens een klein konijntje of vogeltje naar huis bracht waar hij het alleenrecht over bezit het al dan niet af te schieten. Geef toe, het merendeel van de gewapende bendes zijn er enkel op uit zoveel mogelijk naar alles wat beweegt te schieten. ]Kort samengevat, er is in Vlaanderen gewoon geen plaats meer om uw vrijheid van het jagen te beoefenen. Uw vrijheid als jager is, net zo als ieder ander zijn vrijheid, dusdanig beperkt dat ze slechts zover gaat tot je een ander zijn vrijheid beperkt door uw optreden. En vraag nu maar eens aan de andere “natuurgebruikers” of je HUN vrijheid niet beperkt.....