![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vragen in kieskompas: Is Nederland slecht bestuurd de afgelopen jaren? Ja Zouden andere partijen het beter hebben gedaan? Nee. Dat is mijn probleem. Ik weet op dit moment nog niet wie te stemmen. Nee, het gaat zelfs veel beter. Jawel, zeer zeker wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Het is misschien de enige filosofie die bij moslims zou kunnen aanslaan: evenwichtsdruk. Per slot van rekening is de bedoeling van de islam, de wereld totaal te overheersen en indien niet goedschiks, dan maar anders; lees de koran. "Door het ijs gezakt" zou ik dit niet willen noemen, hoewel ik mijn persoonlijke twijfels heb aan de haalbaarheid van voldoende draagvlak. Het doorelkaarschreeuwend in de rede gevallen worden overkwam Hr Wilders meer dan de anderen, gedurende het gedeelte dat ik beluisterde; vooral Mw Halsema en die man van D66 (o ja, Pechtold) hebben daar een handje van. Ik hoop nog ergens op Net een herhaling van dit omroepevenement te vinden, om rustig alsnog te beluisteren wat ik gemist heb en natuurlijk vooral Marco.
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ze ook altijd een lijstencombinatie sluiten en indien nodig (bijv. op gemeentelijk, provinciaal en Europees vlak) zelfs met kartellijsten deelnemen. De verschillen tussen de partijen liggen voornamelijk in de omgang met de Bijbel (de SGP neemt deze letterlijk, de CU interpreteert) en in de 'wereldlijke' standpunten (CU veel socialer gericht, SGP eerder terughoudend). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Wat de aantrekkende economie betreft is het natuurlijk de vraag of je een kabinet daarvoor verantwoordelijk kunt stellen en of dit, zeker in een geglobaliseerde wereld, niet gewoon afhankelijk is van de conjunctuur in de wereldeconomie. De regering kan alleen sturend optreden, maar heeft geen bepalende invloed. Ik vind zelf dat de discussie over cijfertjes de aandacht afleidt van de verschillende maatschappelijke problemen, die er nog steeds zijn en waar juist nu door de betere financiële positie alle aandacht op moet worden gericht. Vragen als: 'hoe zorgen we ervoor dat we de armoede terugdringen, zodat er geen voedselbanken meer nodig zijn?', 'hoe zorgen we ervoor dat de schooluitval wordt teruggedrongen en kinderen geen nummer meer zijn in een grote schoolfabriek?', 'hoe zorgen we ervoor dat ouderen niet meer verwaarloosd worden in een ouderwets verpleeghuis, maar kleinschalig op een menselijke manier geholpen kunnen worden?', 'hoe zorgen we ervoor dat de mobiliteitsproblemen worden verminderd zonder dat dit ten koste gaat van het milieu?', 'hoe zorgen we ervoor dat de overheid slagvaardig en transparant werkt en burgers bij het bestuur betrokken zijn?', 'hoe zorgen we ervoor dat mensen weer normaal met elkaar omgaan en zij de overheid daarin als steun vinden?', enz. enz. enz. Dit vind ik veel belangrijkere en interessantere vragen dan 'bij welke partij blijft mijn portemonnee het meest gevuld?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Marco Pastors deed niet mee aan dit debat. Hij was wel gisteravond te zien met Vincent Bijlo. Voor Pastors heb ik een zwak. Het is een echte doener én hij krijgt dingen voor elkaar. Hij verzint echte oplossingen voor problemen in plaats van de schijnoplossingen van Wilders. Daarbij komt dat hij erg gedreven is, het hart op de goede plaats heeft en zeer betrokken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Wat vond jij van het optreden van Pechtold? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Sterk, op de 3 teletextpagina's over het debat werd er 1 hele over Pechtold en Wilders gehouden. Echter, ik ben het eens met de critici dat zijn opmerking niet helemaal ''to the point'' was, het sloeg niet echt op het onderwerp. Maar men roemde hem wel om de publiciteit die hij naar D66 heeft gebracht. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 oktober 2006 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Pechtold probeerde Wilders net zo te demoniseren als ik Ton de Graaf met Fortuyn heb horen doen, kort voor de moord.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 oktober 2006 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Ik denk dat Wilders boos is over de woorden van Pechtold die hier niet op het forum worden geciteerd, puur schelden en laster.
![]() |
#74 |
|
![]() Probeer de begrippen "intelligent" en "intellectueel" svp niet te verwarren (alleen al omdat zulks minder intelligent overkomt).
![]() |
#75 |
|
![]() Waarom deed Marco Pastors eigenlijk niet mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |