![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rijd aan schoolpoorten als er school is 50 per uur.30 per uur is gewoonweg belachelijk en zelfs 99% van de ouders zelf rijden er 50 per uur als ze achter hun kinderen komen. Ik ken een oudere persoon die tegen 50 per uur en op een baan van 50 per uur een meiske van 9J omver heeft gereden en haar moeder reed er ook bij.Tjiens,dienen mens heeft zich dus aan z'n snelheid gehouden en toch rijdt deze een persoon omver + deze niet had gedronken ,geen drugs ect..... Jij denk alleen maar dat er ongevallen gebeuren door mensen die wat te snel rijden,welnu beste,je zou nog raar opkijken hoeveel ongevallen er gebeuren door niet te snel te rijden maar daar zwijg je natuurlijk vlug ove romdat het niet in uw kraam past. Dat snotapen met 3-4 man naast elkaar rijden op de weg dat mag allemaal en dan verschieten ze dat ze omver worden gereden.Of zonder licht rijden wat je dikwijls tegen komt zelfs.Of mee hun scooter tussen je wagen komen gereden of uit een zijstraat voor je neus komen gestoven? Of fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben en gewoonweg zelfs oversteken zonder te kijken. Kan gerust nog een tijdje verder gaan zenne,geen probleem.Dit zijn allemaal zaken waar ik mensen zoals u nooit of nauwelijks iets over hoor zeggen maarja,ne velo kan geen autobestuurder omver rijden natuurlijk.Het is altijd de automobilist z'n fout als er wat gebeurt en ge weet altijd wel iets om het op ons te steken. Ik ben iedere dag op de baan al 7 jaar lang en als je echt heel wat op de baan bent dan heb je zo'n zaken al meer dan genoeg tegen gekomen en men mag telkens zeer tevreden zijn dat wij als automobilist die 100 ogen moeten hebben niet iedere week of maand mensen omver rijden omdat deze denken ze altijd en overal voorrang te hebben en denken dat ze alles mogen. Ik heb nu 3weken geleden m'n eerste accident gehad en dit in 7jaar tijd en het was nog niet eens mijn fout bij. En dat men ook eerst eens begint met normale snelheden en juiste snelheden te plaatsen en niet zoals nu waar er op 1-3km tijd 100 borden staan waar een mens niet meer aan uitgeraakt. Of zoals waar ik iedere dag rijd naar mijn werk naar de N60 waar je eerst heel de tijd 90 per uur mag en dan opeens ONG 200M voor de lichten en flitscamera je er maar 70 meer mag???Ik vraag mij af voor wat dat nodig is?Vlot rijden gaat al niet want je moet beginnen afremmen en/of uitbollen. En een paar km verder kom je iedentiek dezelfde situatie tegen en dan mag je opeens wel 90 per uur langs de lichten/camera rijden? Dit is gewoonweg de wereld op z'n kop. Laatst gewijzigd door Marlboro : 28 oktober 2006 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veiligheid begint idd bij iedere weggebruiker zelf. En er zijn idd een hele hoop jongeren dit zich even goed aan de verkeersregels houden als hun oudere voorbeelden. Dus in tegenstelling tot wat JIJ beweerd, weet ik heel goed dat er ongelukken gebeuren door de schuld van fietsers en voetgangers zelf. Maar een kind dat door een auto word opgeschept tegen 30 heeft veel minder verwondingen dat als die zelfde auto 60 rijd. Vaak kan een auto zelfs op tijd stoppen als het 30 rijd en niet als hij 50 rijd. En tegen een aangepaste snelheid rijden is enkel een kwestie van gewoonte en niets anders. En als je het toch wil weten, ja volgens de wet is idd iedere auto die een kind aanrijd steeds in fout, want elke auto moet kunnen stoppen voor iedere voorzienbare hindernis. Dus je mag blij zijn dat je aan een school nog 30 mag en binnen de bebouwde kom nog 50. Want tot eind jaren 80 was ieder gemotorizeerd voertuig binnen een bebouwde kom nog verplicht om achter een voetganger met een rode vlag te rijden. Die wet is pas eind jaren 80 afgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik spreek vooral over lichten die sowieso niet werken en ze het weten en er toch mee op straat rijden 's avonds. Dus jij vind het normaal dat ze met 3-4 personen naast elkaar mogen rijden? A,ge zijt weeral eens bezig mee uw 30 rijden inplaats van 50(moet het zijn). Welnu;waarom niet meteen 10 per uur dan? Waarom dan niet op autosnelwegen 50 per uur?Das toch veiliger? Iedereen mooi achter of naast elkaar?Kan toch perfect? Of op gewone wegen waar je 70 mag?Waarom dan geen 50?Das toch veiliger en je kan mss tijdig stoppen en heb je niemand mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan je verzekeren dat jij nog niets hebt gezien van wat er allemaal op de wegen gebeurd. Ga maar eens een paar dagen meerijden met uitzonderlijk vervoer. Dan zie je pas wat er op de wegen gebeurd en dan kom je zelfs met 100 ogen niet toe om alles te hebben gezien. En je weet hoe de situatie op de N60 is dus je kan je er naar aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan ook geen feitsers zien in het donker als hun lichten niet branden of vol vuil hangen. En kan ze ook niet ontwijken als ze naast elkaar rijden. Hij had dus prijs voor de twee zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom maar eens uit een bocht als er van de andere kant een bulldozer komt. Jij wil enkel snel kunnen rijden en vindt dat andere maar optijd weg moeten zijn als jij er aankomt. Wel zo werkt het verkeer niet. Maar je zal dat nog wel leren, of de staat eerst nog wat steunen of eerst een mensenleven vernielen. Ik hoef trouwens geen poot te hebben om op te staan, geeft jij maar eens een deftige rede waarom alles maar snel moet gaan. Ik zie er geen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik met de wagen ben beginnen rijden was ik mss wel een gevaar op de weg maar nu,zovele jaren later is dat al veeeellll beter.Verstandiger en ook meer ervaring al.Maar overal mooi de regeltjes volgen en mooi 50 gaan rijden op een baan van 50 enz...Dat kan ik niet en zeker niet als er geen kat op de baan is. Er is ook een verschil tussen een beetje te vlug rijden en als een gek rijden.Ik zal geen 200 per uur of meer op de autosnelweg gaan rijden.Maar ik durf wel 150-160 per uur rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door mijn werk.Ik moet mij soms haasten om op tijd in de winkels nog te zijn want anders geen eten en dergelijke meer. En ik ga ook zelfs op een zondag naar de winkel. De maatschappij zorgt ervoor dat mensen zich steeds meer en meer moeten opjagen. Hoeveel mensen zitten er niet met stress door het werk?Zeer veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() En we zijn wel van het onderwerp aan het afwijken he
![]() Ik ben dus voor verkeersveiligheid maar niet op een manier zoals de vld en sp-a;we zullen maar zoveel mogelijk geld uit de mensen hun zakken kloppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het verschil tussen 30 en 50 is miniem het verschil tussen 50 en 100 is al redelijk wat,niet? En 50 per uur rijden is een aanvaardbare snelheid,30 per uur helemaal niet. En ik zeg het nogmaals;99% van de mensen die achter hun kinderen komen vinden 30 per uur zelf belachelijk. Of ze vinden het mss dan toch wel goed maar rijden dan toch ook 50 per uur.lol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het onze maatschappij is die veel mensen de dood in jaagt. Ik ben zelf heel blij dat ik daar nu voor een deel buiten sta. Hoewel ik niet zo blij ben met de prijs die ik heb moeten betalen. Ik kan het idd dus rustig aan doen en kijken naar al het moois langs de wegkant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op andere punten zijn ze dan weer veel te laks. Maar ja heb zelf eens een post geplaatst hoe goed of slecht ik het er zelf van zou afbrengen, als ik aan de macht zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele daarvan zouden hun kids even goed en misschien wel sneller, te voet of met de fiets van school kunnen halen. Lagere scholen en kleuterscholen liggen nu niet direct 10 km van huis af. De meeste gaan vaak zelfs nog geen 2 km verder naar school. Dus van mij mogen ze zelfs zeggen dat ouders die hun kids van school gaan halen binnen een cirkel van 2/3 km rond de school, strafbaar zijn als ze dit zonder geldige reden met de auto doen. Het zou zo een pak veiliger zijn aan de scholen. En aankomende auto's zouden idd een beter zicht hebben op de kinderen langs de weg. Maar ja, hoe zouden ze dat moeten controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ikzelf ben ook zo een sloeber en rijdt vaak 10 km sneller dan toegelaten. Je weet wel 130 op autowegen, 60 in de bebouwd kom, 40 in de zone 30 enz.. ![]() Laatst gewijzigd door Bobke : 28 oktober 2006 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() ""Dat snotapen met 3-4 man naast elkaar rijden op de weg dat mag allemaal en dan verschieten ze dat ze omver worden gereden.""
Da's gewoon puberaal gedrag. Wel gevaarlijk natuurlijk. ""Ik rijd aan schoolpoorten als er school is 50 per uur. 30 per uur is gewoonweg belachelijk "" Da's ook gewoon puberaal gedrag. Maar oergevaarlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pubers zouden moeten stuk voor stuk op de voet gevolgd worden en een soort examen afleggen om vrij te mogen zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Toch wel raar;men heeft er heel z'n leven 50 mogen rijden en nu opeens zou je een moordenaar zijn als je op dezelfde baan 50 rijdt(inplaats van 30)?.
Dus 99,9% van de mensen zijn dus moordenaars? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() ""Toch wel raar;men heeft er heel z'n leven 50 mogen rijden en nu opeens zou je een moordenaar zijn als je op dezelfde baan 50 rijdt""
Toch wel raar;bepaalde figuren mochten heel hun leven kinderen misbruiken en nu opeens zouden ze misdadigers zijn als ze dezelfde dingen doen? (hoe achterlijk kun je zijn?) |
![]() |
![]() |