Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2007, 17:17   #61
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
En Cyprus dan? of Albanie?
Cyprus is een eiland wat een immens verschil is. Albanië ligt niet op Europees gebied maar heeft wel idd een meerderheid islamieten maar Albanië en turkije zijn nu eenmaal niet te vgl! Albanië telt evenveel inwoners als Wallonië terwijl turkije maar liefst 75 miljoen inwoners telt! Albanië is ook nog eens 30 maal kleiner dan Turkije! Dus omdat het zo klein is heeft het veel minder invloed!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 11 januari 2007 om 17:19.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:19   #62
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoveel slechter dan de Poolse draait hij niet en ze moeten het maar slikken als ze het willen. Dat is het enige realistische anders krijgen w�*j de problemen.
De Poolse economie is een van de snelst groeiende van de Europeese unie met een lage inflatie en een van de jongste bevolkingen van Europa.
Ze halen zelf uit Oost-Duitsland arbeiders om in Polen te gaan werken.

Ze komen van ver en hebben nog een stuk modernisatie te gaan.

Ik heb er lang genoeg gezeten om iets van Polen te snappen en zeggen dat het slecht met Polen gaat kan ik niet zeggen.

Ik denk dat je beter een andere karikatuur land neemt. Bulgarije ofzo hoewel ik er nooit gewoont heb.

Zelf denk ik dat Europa eerst terug moet bepalen waar het naartoe wil en Turkije ook. De Turkse economie moet eerst nog verder stabiliseren.
Met een inflatie van 5-10% kun je ze niet echt waardig noemen.

Gezien de problemen die we nu al hebben met de uitbreiding vind ik dat we nog wel kunnen wachten en dan beslissen wat we met Turkije doen
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:25   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
De Poolse economie is een van de snelst groeiende van de Europeese unie met een lage inflatie en een van de jongste bevolkingen van Europa.
Ze halen zelf uit Oost-Duitsland arbeiders om in Polen te gaan werken.

Ze komen van ver en hebben nog een stuk modernisatie te gaan.

Ik heb er lang genoeg gezeten om iets van Polen te snappen en zeggen dat het slecht met Polen gaat kan ik niet zeggen.

Ik denk dat je beter een andere karikatuur land neemt. Bulgarije ofzo hoewel ik er nooit gewoont heb.

Zelf denk ik dat Europa eerst terug moet bepalen waar het naartoe wil en Turkije ook. De Turkse economie moet eerst nog verder stabiliseren.
Met een inflatie van 5-10% kun je ze niet echt waardig noemen.

Gezien de problemen die we nu al hebben met de uitbreiding vind ik dat we nog wel kunnen wachten en dan beslissen wat we met Turkije doen
Turkije heeft nu een BBP per inwoner dat 30% lager ligt dan dat van Polen. Ik kan niet ontkennen dat de verschillen tussen arm en rijk daar groter zijn, met name de kloof tussen de toeristische kustgebieden en het vaste land. Maar zoals ik al eerder zei, ik vind de economische kracht (BNP en BBP per inwoner) geen argument om een land te weigeren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 17:35   #64
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Turkije heeft nu een BBP per inwoner dat 30% lager ligt dan dat van Polen. Ik kan niet ontkennen dat de verschillen tussen arm en rijk daar groter zijn, met name de kloof tussen de toeristische kustgebieden en het vaste land. Maar zoals ik al eerder zei, ik vind de economische kracht (BNP en BBP per inwoner) geen argument om een land te weigeren.
Waarom niet het is de bedoeling dat we er allemaal beter van worden en niet alleen de turken hé!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 11 januari 2007 om 17:35.
Oud 11 januari 2007, 17:37   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Waarom niet het is de bedoeling dat we er allemaal beter van worden en niet alleen de turken hé!
Er is berekend dat door toetreding van lage-lonen landen de Nederlandse economie met 1% extra per jaar groeit.
Oud 11 januari 2007, 17:42   #66
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Er is berekend dat door toetreding van lage-lonen landen de Nederlandse economie met 1% extra per jaar groeit.
Nu nog wel maar aan een overvloed heeft niemand baat, en trouwens 75 miljoen is niet niets hé!

Oud 11 januari 2007, 17:53   #67
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Poolse economie haalt sinds haar toedreding een groei van 3.5-4% met gemiddeld boven de 4%.
De inflatie is gedaald van 10% in 2000 naar 1.5% voor 2006. Polen wordt al stilaan te duur voor veel bedrijven.

Het is vooral Duitsland dat profiteert van de Poolse en Oost-Europeese groei zowel door handel als inversteringen.

Nederland heeft de laatste jaren niet zon schitterende groei neergezet trouwens en ik zie het speciale verband niet de nieuwe Europeese landen.
In 2005 lag het groeicijfers trouwens maar 1.5% met de inflatie ervan al afgetrokken.
Enige extra uitleg mag wel vind ik
Oud 11 januari 2007, 19:18   #68
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
Bulgarije en Roemenie kan ik niet als Europese landen zien, net als jullie Turkije heel vreemd bezien
Ik denk dat je "niet kunnen" en "niet willen" (opzettelijk?) doorelkaar haalt.
Het zijn wel degelijk Europese grenslanden, geografisch, geschiedkundig en ook cultureel.

Misschien verwart het je dat ze in enig tijdsdeel wel, geheel of gedeeltelijk, door Turken bezet zijn geweest maar alleen al ter voorkoming van herhaling daarvan lijkt het gunstig deze zaak éérst te regelen.
Oud 11 januari 2007, 19:29   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Poolse economie haalt sinds haar toedreding een groei van 3.5-4% met gemiddeld boven de 4%.
De inflatie is gedaald van 10% in 2000 naar 1.5% voor 2006. Polen wordt al stilaan te duur voor veel bedrijven.

Het is vooral Duitsland dat profiteert van de Poolse en Oost-Europeese groei zowel door handel als inversteringen.

Nederland heeft de laatste jaren niet zon schitterende groei neergezet trouwens en ik zie het speciale verband niet de nieuwe Europeese landen.
In 2005 lag het groeicijfers trouwens maar 1.5% met de inflatie ervan al afgetrokken.
Enige extra uitleg mag wel vind ik
http://www.abnamro.com/pressroom/rel...4-05-27-nl.jsp

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...006-705-pb.htm

http://www.cpb.nl/nl/news/2001_29.html
Oud 11 januari 2007, 19:32   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Cyprus is een eiland wat een immens verschil is. Albanië ligt niet op Europees gebied ......
Hoezo Albanië niet op Europees gebied? Bij mijn beste weten toch echt wel, hoor.

Cyprus kan ik onmogelijk inschatten; misschien hoort het wel bij Libanon.

Horen Libanon en Israël nu eigenlijk bij Azië of bij Afrika?
Oud 11 januari 2007, 19:49   #71
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoezo Albanië niet op Europees gebied? Bij mijn beste weten toch echt wel, hoor.

Volgens de huidige geolische grenzen bij Azie. Tot onze geologen natuurlijk de grens weer opschuiven. Ik weet niet of er een breuklijn tussen Afrika en Europa ligt die de grens kan aanduiden tussen die 2.

Of Egypte volledig in Afrika ligt weet ik niet. Als je alles ten oosten en noorden van het suez kanaal als Azie neemt in beide.

Turkijke kan ik ook zo bij Europa krijgen. We schuiven de geologische grens op naar een paar breuklijnen in oost-turkije.
Is maar hoe je het geologisch bekijkt.
Oud 11 januari 2007, 20:09   #72
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Sorry ik heb lopen knoeien twee dingen door mekaar gehaald!

Oud 11 januari 2007, 22:06   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Als je naarTurkije kijkt zuiver geografisch, dan zie je dat ze in het noorden de onstabiele ex-USSR republieken hebben, in het zuiden en oosten een zonder meer gevaarlijk kruidvat. In die optiek vind ik de vraag van Turkije tot toetreding gerechtvaardigd. het zonder meer opzij schuiven vind ik maar kortzichtig. Je kan er niet omheen dat het land de laatste jaren al héél wat inspanningen heeft gedaan, en blijk heeft gegeven van een merkwaardige stabiliteit, en dat onder een moslimpartij. Blijkbaar hebben we poltici zonder veel verbeelding die er niet in slagen één en ander uit te werken zodat eenieder er zich in kan terugvinden. maar bon, misschien nog wat geduld.
Turkije een stabiel land? Het leger dreigt daar om de haverklap met een staatsgreep!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 22:07   #74
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Waar baseert u dat op?
Turkije is geografisch, cultuur-historisch, politiek en economisch geen Europees land.
Oud 11 januari 2007, 22:09   #75
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Cyprus is een eiland wat een immens verschil is. Albanië ligt niet op Europees gebied maar heeft wel idd een meerderheid islamieten maar Albanië en turkije zijn nu eenmaal niet te vgl! Albanië telt evenveel inwoners als Wallonië terwijl turkije maar liefst 75 miljoen inwoners telt! Albanië is ook nog eens 30 maal kleiner dan Turkije! Dus omdat het zo klein is heeft het veel minder invloed!
Albanië is in mijn ogen wel een Europees land. Indien het ooit een voldoende stabiele democratie en een voldoende sterke economie heeft mag het voor mijn part gerust toe treden tot de EU.
Oud 11 januari 2007, 22:17   #76
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Albanië is in mijn ogen wel een Europees land. Indien het ooit een voldoende stabiele democratie en een voldoende sterke economie heeft mag het voor mijn part gerust toe treden tot de EU.
Ik weet het maar had een foutje gemaakt lees maar de tekst wat later!

Oud 12 januari 2007, 01:10   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Turkije een stabiel land? Het leger dreigt daar om de haverklap met een staatsgreep!
Ja en als dat ophoudt maakt Hr Erdogan er "democratisch" een islamstaat van (shar�*a).
Oud 12 januari 2007, 12:19   #78
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Turkije is geografisch, cultuur-historisch, politiek en economisch geen Europees land.
Geografisch heb ik al aangetoond dat je dit in twijfel trekken. Politiek geografisch ligt de splitsing tussen Europa en Azie langs de Bosporus, de Volga en de Oeral.

Wetenschappelijk geografisch ligt dit op de tectonische plaatlijnen tussen Azie en Europa en die lopen meer naar het oosten van Turkije.
Het is waar je de grens trekt, het is een puur virtuele grens die kan veranderen.

Historisch heeft het lang bij Europa gehoord. Van de grieken tot de de van Constantinopel in 1400 de helentische cultuur die er ook in Europa was. Tot WO1 kan ik dit zelfs doortrekken gezien er zwaar gevochten is om dat gebied en dit van Europees standpunt belangrijk was.

Sinds de val van Constantinopel kan je Turkijke niet meer volledig tot Europa rekenen gezien hun zwaartepunt in het Midden Oosten lag. Ataturk heeft hier ligt verandering in gebracht. De oudheid heeft nog altijd zijn sporen wel nagelaten.

Economie is een twijfel geval.

Over cultuur, politiek en recente geschiedenis geef ik je gelijk dat ze niet het Europeese humanisme gevolgd hebben.
Oud 12 januari 2007, 16:53   #79
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Historisch heeft het lang bij Europa gehoord. Van de grieken tot de de van Constantinopel in 1400 de helentische cultuur die er ook in Europa was. Tot WO1 kan ik dit zelfs doortrekken gezien er zwaar gevochten is om dat gebied en dit van Europees standpunt belangrijk was.
Sorry, maar met die redenering behoort Egypte en een groot deel van het Midden-Oosten ook tot Europa. Dat is natuurlijk nonsens. Hat gaat om het Turkije van de Turken. Dat heeft nooit tot Europa behoord.
Oud 12 januari 2007, 17:04   #80
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Sorry, maar met die redenering behoort Egypte en een groot deel van het Midden-Oosten ook tot Europa. Dat is natuurlijk nonsens. Hat gaat om het Turkije van de Turken. Dat heeft nooit tot Europa behoord.
Daarin geef ik je gelijk. Ik heb er ook ingezet heeft zijn sporen nagelaten.

Egypte is veel eerder overgegaan in Islamitische handen dan Constantinopel. Einde 15de eeuw is vrij laat in onze tijdrekening.

Ataturk heeft het idd voledig Turks gemaakt met Helentische en Byzantische sporen in.

Het ging om geschiedkundig. En daarin heeft het een sterke band met Europa gehad
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be