Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2006, 19:20   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Waar h�*�*l je dat nu?
Inderdaad, binnenlandse concurrentie (zoals de staat Nevada in de VS) haalt 'buitenlandse buit' binnen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:22   #62
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen bij Nederland: praktisch niet haalbaar?
Maar jawel : eerst rand rond brussel verfransen, dan Vlaanderen verfransen, en daarna een herenigd koninkrijk der nederlanden die verfransd kan worden he ?

Zo kan de last van de vlaming om solidarité met wallonie te zijn verlicht worden en kunnen de nederlanders ook mee afbetalen aan de historische schuld die ook zij tegenover wallonie hebben

Nederland zal frans zijn ou elle ne sera pas non plus
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 18:51   #63
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Maar jawel : eerst rand rond brussel verfransen, dan Vlaanderen verfransen, en daarna een herenigd koninkrijk der nederlanden die verfransd kan worden he ?

Zo kan de last van de vlaming om solidarité met wallonie te zijn verlicht worden en kunnen de nederlanders ook mee afbetalen aan de historische schuld die ook zij tegenover wallonie hebben

Kortom, BUB doet geen moeite meer om nog geloofwaardig over te komen.

Maar dat soort posts bestaat wel al langer :
http://forum.politics.be/showpost.ph...95&postcount=8

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* Bekijk bericht
Je kan de triomf van een sterkere taal over een zwakkere nooit stoppen.
Oud 5 november 2006, 18:57   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg, jullie hebben er zelf voor gekozen jezelf te gaan verstoppen in de Ardennen, ja! Niet komen huilebalken omdat jullie nu de sigaar zijn met de verouderde industrie!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:03   #65
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, BUB doet geen moeite meer om nog geloofwaardig over te komen.
Ach man doe niet raar , ik ben doodernstig, geloofwaardig en juist met deze voorspelling, je achter achter achterkleinkinderen zullen wel zien

Citaat:
Zeg, jullie hebben er zelf voor gekozen jezelf te gaan verstoppen in de Ardennen, ja! Niet komen huilebalken omdat jullie nu de sigaar zijn met de verouderde industrie!
Maar we huilebakken niet, dat is geschiedenis , en nu krijgen jullie de kans om onze wallonie terug te betalen.

Vergeet niet, wij BuB vertegenwoordigen om en nabij de 99% van alle belgen. We weten wel waar we het over hebben hoor.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 5 november 2006 om 19:13.
Oud 5 november 2006, 19:13   #66
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach man doe niet raar , ik ben doodernstig, geloofwaardig en juist met deze voorspelling, je achter achter achterkleinkinderen zullen wel zien

Maar we huilebakken niet, dat is geschiedenis , en nu krijgen jullie de kans om onze wallonie terug te betalen.

Vergeet niet, wij BuB vertegenwoordigen om en nabij de 99% van alle belgen. We weten wel waar we het over hebben hoor.
Je laatste uitspraak is écht om in te kaderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:22   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Hoi.

Ik las laatst een stukje over het ABP (Nederlandse algemene pensioenfonds), erg interessant. Vervolgens borrelde bij mij de volgende vraag op:

Hoe gaan we dit soort dingen oplossen als Vlaanderen ooit bij Nederland land? Gaat Vlaanderen dan pensioenen uitbetaald krijgen die al die jaren door Nederlanders betaald zijn?

Je kunt je voorstellen dat dit maar een klein voorbeeld is. Mijn vraag aan jullie is dan ook: Welke andere problemen zullen we tegenkomen in de praktijk die aanhechting van Vlaanderen bij Nederland zullen vermoeilijken? Liefst met oplossingen erbij!

Denk bijvoorbeeld aan sociale voorzieningen, woningbouw, milieuregels, integratie, normen & waarden etc...
Alsof Nederland Vlaanderen nodig had.........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:23   #68
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U doet mij denken aan de Vlaams Belangers die ook zeggen dat ze met hun 25% van de stemmen de meerderheid vertolken. Hoeveel % haalde BUB de laatste verkiezingen? Ik denk dat het iets minder was dan 99%. Maar in mei krijg je een herkansing. U gaat dus voor pakweg 140 zetels in de Kamer? Indien BUB minder dan 140 zetels haalt, dan mogen we zeggen dat BUB de verkiezingen verloren heeft?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:28   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik veronderstel dat u ons Vlamingen daar zomaar eventjes vrijelijk bijrekent? Droom rustig verder.
Buiten enkele woordjes (en dan nog) hebben wij NIETS gemeenschappelijks. Vlaanderen zou pas echt onrecht aangedaan worden indien het bij Olland zou gaan. Neen bedankt!
Buiten de taal en enkele Nederlandse artiesten die ook in Vlaanderen scoren (Borsato, Bauer, Henkie, enz...) hebben ze inderdaad niets gemeenschappelijks. Wat de voorstanders van "Vlaanderen bij Nederland" vergeten, is dat Nederland een koninklijke familie heeft en dat die koninklijke familie success bij de Nederlandse bevolking heeft. De Vlamingen, daarentegen, zijn meer en meer tegen de monarchie. En dit is maar een voorbeeld van verschil tussen Vlaanderen en Nederland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:29   #70
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

@ Zwartengeel : Waarom zou die NIET om in te kaderen zijn gezien ik duidelijk gelijk heb ?

( kan je wel effe correct citeren ? )

Wij BuB vertegenwoordigen inderdaad om en nabij 99% van de Belgen. Ik weet het, Hans zegt dat we de volle 100 % vertegenwoordigen maar ik denk dat we niet te stalinistisch moeten doen, er zijn idd. een paar zwartzakken en gekken die ons gedachtegoed niet onderschrijven, maar kom wie maalt daar nu om ? 99% klinkt me wel realistisch.
Oud 5 november 2006, 19:34   #71
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
@ Zwartengeel : Waarom zou die NIET om in te kaderen zijn gezien ik duidelijk gelijk heb ?

Wij BuB vertegenwoordigen inderdaad om en nabij 99% van de Belgen. Ik weet het, Hans zegt dat we de volle 100 % vertegenwoordigen maar ik denk dat we niet te stalinistisch moeten doen, er zijn idd. een paar zwartzakken en gekken die ons gedachtegoed niet onderschrijven, maar kom wie maalt daar nu om ? 99% klinkt me wel realistisch.
Zit jij echt bij BUB? Of doe je slechts zo achterlijk om BUB nog meer belachelijk te maken?
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 19:42   #72
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

U doet mij denken aan de Vlaams Belangers die ook zeggen dat ze met hun 25% van de stemmen de meerderheid vertolken. Hoeveel % haalde BUB de laatste verkiezingen? Ik denk dat het iets minder was dan 99%. Maar in mei krijg je een herkansing. U gaat dus voor pakweg 140 zetels in de Kamer? Indien BUB minder dan 140 zetels haalt, dan mogen we zeggen dat BUB de verkiezingen verloren heeft?

Kijk , dat mag je niet stellen, wij BuB vertegenwoordigen het gezond verstand en het is uiteraard zo dat niet iedereen die sympathie voor ons heeft meteen op ons zou stemmen ... waarom is dit zo ?

In Wallonië is er geen aparte Belgisch nationalistische partij nodig ,simpelweg omdat alle partijen daar belgicistisch zijn ( enkele enkelingen als happart even niet meetellend, losers vind je overal ) Dat de Wallonie niet BuB stemt is oke, onze punten worden daar toch vertegenwoordigd door de anderen.

In Brussel idem.

In Vlaanderen liggen de zaken iets anders, allereerst is er de VB , de VB is lekker rechts en nationalist, alleen de verkeerde nationalist. Die draaien vroeg of laat wel bij. Vlaams nationalisme is niet hun dada, de moslimgevaar is dat. En daar vinden we ons bij BuB wel in. Slechts enkelen zijn voor de Vlaamsnationalist maar zie je die strekking haalt het toch niet in de VB , de cd&v is ook belgicist, elke stem voor cd&v is er één van meer Belgigue , en die n-va is leuk voor de meer stemmen maar die halen het toch niet in de lange run, beetje zoals SP-A dat ook belgisch gezind is ( lekkere vrienden van di ruppo om aan de macht te blijven ) en die hebben de Spirit toch ook mooi geneutraliseerd, toch ? VlD ... sorry maar de V in Vld is een grapje.

Eigenlijk is elke stem voor vld, cd&v en sp-a er één pro België, en dus ook voor ons. Een stem voor VB is er ééntje voor nationalisme en tegen moslims, en dus ook ons.

Waarom haalt de BuB zelf geen stemmen ? Simpel, eendracht maakt macht, een enkeling in Brakel zal eerder voor DE belgische kampioen daar ( de croo ) stemmen ipv te riskeren dat een aantal BELGISCHE stemmen verloren zouden gaan door de kiesdrempel.

Dat BuB niet zelf zetels haalt komt door de media die ons tegenwerken, het feit dat we klein zijn en velen vrezen een verloren stem te zullen uitbrengen.

MAAR al dit wil niet zeggen dat wij niet degenen zijn die zeggen wat 99% van de Belgen ECHT denken
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 5 november 2006 om 19:54.
Oud 5 november 2006, 19:47   #73
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je laatste uitspraak is écht om in te kaderen.
Oké, het is een nepprofiel. Kan niet anders.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:03   #74
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

nepprofiel ? wtf ?

Proberen de gesprekspartner op de man te spelen ipv de argument is zwakjes hoor , flauw van u
Oud 5 november 2006, 20:07   #75
evilbu

Standaard

Citaat:

In Wallonië is er geen aparte Belgisch nationalistische partij nodig ,simpelweg omdat alle partijen daar belgicistisch zijn ( enkele enkelingen als happart even niet meetellend, losers vind je overal ) Dat de Wallonie niet BuB stemt is oke, onze punten worden daar toch vertegenwoordigd door de anderen.
"de Wallonië" mag je niet zeggen. Maar beschouwt u Front National als een Belgicistische partij????????

Citaat:
MAAR al dit wil niet zeggen dat wij niet degenen zijn die zeggen wat 99% van de Belgen ECHT denken
Tijdens de verkiezingen van de Vlaamse Raad in 2004 behaalde BUB 0.04%, idem in het Waalse Gewest.

Laatst gewijzigd door evilbu : 5 november 2006 om 20:09.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 20:09   #76
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus wie het BUB-gedachtengoed niet onderschrijft, is gek of is een zwartzak. Het niveau stijgt hier met de minuut.
Oud 5 november 2006, 20:21   #77
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"de Wallonië" mag je niet zeggen. Maar beschouwt u Front National als een Belgicistische partij????????
Maar ja, die doen wat raar me moment maar die menen da goe

Citaat:
Tijdens de verkiezingen van de Vlaamse Raad in 2004 behaalde BUB 0.04%, idem in het Waalse Gewest
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=72
=> uitleg hier , vooral de laatste 3 paragraphes

Citaat:
Dus wie het BUB-gedachtengoed niet onderschrijft, is gek of is een zwartzak. Het niveau stijgt hier met de minuut.
Nogmaals : alle belgen behalve een paar van de VB'ers zijn voor ons ideeëngoed zoals ik al zei , gek had ik niet mogen zeggen dat was niet goed van mij, excuses daarvoor.

En zwartzakken ? ELKE partij of kartel is pro belgique, behalve een paar van de VB , wees eerlijk de VB is toch de partij van de collaborateurs he ?
De meeste VB stemmers stemmen op de VB voor de "islam is gevaarlijk" wat echt zo is, niet voor de "belgie barst" en die zouden gerust op pakweg cd&v stemmen als de cd&v nog katholieke was
Oud 5 november 2006, 20:29   #78
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=72
=> uitleg hier , vooral de laatste 3 paragraphes

Nogmaals : alle belgen behalve een paar van de VB'ers zijn voor ons ideeëngoed zoals ik al zei , gek had ik niet mogen zeggen dat was niet goed van mij, excuses daarvoor.

En zwartzakken ? ELKE partij of kartel is pro belgique, behalve een paar van de VB , wees eerlijk de VB is toch de partij van de collaborateurs he ?
De meeste VB stemmers stemmen op de VB voor de "islam is gevaarlijk" wat echt zo is, niet voor de "belgie barst" en die zouden gerust op pakweg cd&v stemmen als de cd&v nog katholieke was
Niemand van diegenen die jouw ideeëngoed in deze draad niet ondersteunen is VB'er. Waar zit je nu met je mooie theorieën?
Oud 5 november 2006, 20:35   #79
evilbu

Standaard

Citaat:
Waarom is hun website dan EENTALIG?
http://www.frontnational.be/

Citaat:
Nu moet het UIT zijn! Er zijn grenzen aan politieke vernedering! Stop met jullie uit te geven voor leden van de BUB!! Terwijl die brave mensen - te weinig gesubsidieerd om een computer te kopen en hier in te grijpen - zich kapot werken voor de Belgische eenheid, komen jullie hier de partij een beetje een clownsimago geven!!!
Oud 5 november 2006, 20:41   #80
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand van diegenen die jouw ideeëngoed in deze draad niet ondersteunen is VB'er. Waar zit je nu met je mooie theorieën?
simple : ge vergist u
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be