![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het een wereldwijd referendum zou zijn, zou ik er zelfs nog alles aandoen om de wereldbevolking er van te overtuigen dat onze levenstandaard moet blijven bestaan, om de hunne te kunnen omhoog brengen. Want eens die van ons naar beneden is gehaald, wel dan zijn ook alle kansen voor een betere levenstandaard voor hen hier en ginder verkeken. Je hebt onze levenstandaart nodig om de hunne omhoog te krijgen. Maar ik begrijp dat dit te ingewikkeld is voor jou en jij je liever beperkt tot de enkelingen die hier geraken. Ik niet, ik wil behoud van hier en verbetering van ginder en geen behoud van ginder en verslechtering van hier. Want dat is het wat je doet met een opendeurbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onze levensstandaard kan misschien behouden blijven maar dan zal er toch nog wel heel wat moeten veranderen want wij gebruiken nu veel meer van de aarde dan wat deze een mens gemiddeld kan geven. Alleszins is het herbekijken van de manier waarop onze levensstandaard tot stand kwam en komt zeker nodig om de levensomstandigheden in andere contreien te verbeteren. Krampachtig vasthouden aan uw welvaart en vooral het systeem dat er achter schuil gaat, komt de (derde) wereld niet ten goede.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 november 2006 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En durf er zelfs nog aan toevoegen dat er een grote en zware mentaliteitsverandering moet komen in onze regio's. Het eerste waar men mee moeten stoppen, is met enkel in zijn directe omgeving te kijken en verder te doen of de rest van de wereld de ver van mijn bed show is. Want niets is minder waar. Als het ginder blijft verslechteren gaan wij mee ten onder. Alles steekt immers als een kaartenhuisje in elkaar. Dus er is eigenlijk maar een oplossing, zorgen dat het daar beter word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of anders gezegd: het mondiaal kapitalisme bestrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Inderdaad, en dus ook de muren slopen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is dus belachelijk en irritant om steeds met zaken af te komen die niet meer veranderd kunnen worden. Nazi-Duitsland bestaat al 61 jaar niet meer en zal dus ook geen Jodenvervolgingen meer doen. Dus als je daar wil blijven over zeveren zorg dan dat je tegen de leiders van Nazi-Duitsland kan zeveren en knoop je op. Wij leven nu en niet in 1930-1945. Zeg jij, maar zelfs dat kan jij niet weten, want je weet niet hoe de wereld zou zijn geworden als zij wel waren blijven leven. De adel van Engeland is NOOIT uitgemoord en toch staan ze gelijk met ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() In een maatschappij zonder solidariteit is het inderdaad niet meer dan logisch dat men "armeren" als een bedreiging beschouwt, en vermits de meeste samenlevingen van die aard zijn, is het dus ook niet eigenaardig dat dergelijke wet ook in een democratie stand houdt.
Je maakt terecht het punt dat dit soort wetten al gelden van bij het ontstaan van de mens, wat het dus een soort van dierlijke natuurwet op zelfbehoud maakt. De vraag is natuurlijk of we een samenleving inderdaad moeten baseren op het "recht van de sterkste" zoals dat in het oerwoud ook gebeurt, of dat we menselijke waarden (die dus niet voorniks MENSelijk heten) moeten incorporeren. Als je toevallig in het rijke Westen geboren bent, is het wel heel gemakkelijk om te claimen dat de rest "jouw" welvaart komt "afpakken". Citaat:
Dat terzijde moet je maar eens kijken naar de economische realiteit van vandaag, en dan zal je misschien zien dat bedrijfswinsten enkel gebruikt worden om NOG meer winst te maken, eerder dan ze te gebruiken om de levensstandaard van ontwikkelingslanden te verhogen. Uiteraard kan jij daar als individu niks aan doen, maar dan vraag ik me toch af op welke manier jij juist concreet bijdraagt door het "delen van je kennis" en dergelijke. Organiseer jij lezingen voor illegalen? Hopelijk geef je ze dan geen eten, want anders kan je wel eens vervolgd worden, nietwaar...
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Gelijk met ons... in tegenstelling tot de vluchtelingen, die duidelijk minderwaardig zijn? Als ik je zo bezig hoor, weet ik toch niet of Nazi-Duitsland al 61 jaar dood is...
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke muren?
Je denkt toch echt niet dat een wereldsuperstaat bureaucratie van zes miljard mensen kan werken? ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vluchtelingen zijn zeker niet minderwaardig aan ons, wij moeten echter zorgen dat de zaken waar zij voor gaan lopen opgelost geraken, en niet hier met een zalfje en een doekje gaan klaar staan en dan denken dat alle problemen van de baan zijn. Wij moeten veel meer doen. Maar ginder en niet hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé die van jullie, want mijn generatie begint daar al te oud voor te worden. Wij kunnen enkel de kennis en het inzicht er voor nog door geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() België (Vottem): ![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 november 2006 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Ik spreek niet tegen dat zelfbehoudwetten erop gericht zijn een bepaalde samenleving zoveel mogelijk te beschermen. Het punt is dat dit tegenover iedereen BUITEN die samenleving immorele wetten zijn.
Bijkomend is het heden ten dage ook niet meer realistisch alles bvb enkel op de schaal van Vlaanderen te bekijken en te veronderstellen dat je Vlaanderen kan beschermen door het af te schermen van de rest van de wereld. Er zijn veel te veel internationale bindingen. Trouwens, er wordt voorspeld dat we migratie nog hard gaan nodig hebben op de arbeidsmarkt wegens de vergrijzing... Goed, de problemen aanpakken in land van herkomst. Mij goed, maar we zijn beiden akkoord dat dat nu niet gebeurt. Dus nu zit je wel met een concreet probleem van vluchtelingen, die je dan naar mijn mening humaan mag behandelen in plaats van ze aan hun lot over te laten...
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 november 2006 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vaak lopen wij met onze kop tegen de muur. Omdat we ivoren burchten afbreken en vaak met imhuman lijkende oplossingen komen. Zoals het niet opvangen van economische vluchtelingen, ja dit lijkt dan ook heel onmenslijke en is het tegenover die mensen die hier zonder iets aankomen ook. Maar het is juist de omvang en hulp die wij in het verleden hebben gegeven die er voor heeft gezorgd dat er nog steeds mensen naar hier komen en dat zij steeds gevaarlijkere tochten ondernemen en dat hun aantal steeds groter word. Wij veroorzaken dus dat zij zeer onmenslijke reizen maken om hier opgevangen te worden. En het is juist dat wat wij jullie moeten leren, je moet niet in eigenhuis alleen goed zijn, naar ook in hun huis. Anders veroorzaak je problemen die je niet meer aankan en niet meer kan oplossen, met alle gevolgen van dien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |