Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 12:46   #61
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit stel ik helemaal niet. Wel dat de paus geïnformeerd wordt langs bepaalde kanalen. Dat is wel iets anders dan wat u ervan maakt.
Is dat echt iets anders dan wat ik ervan maak?
Uiteraard is de paus "geïnformeerd langs bepaalde kanalen", elke vorm van communicatie heeft een kanaal nodig. Wat bedoelt u dan precies? Hij is geïnformeerd door Belgicisten maar is niet verkeerd geïnformeerd, want "dat stelt u helemaal niet", zegt u. Conclusie: hij is dus correct geïnformeerd. Wat dus impliceert dat Jan van den Berghe zich achter de mening van de informerende Belgicisten schaart??

Laatst gewijzigd door drosophila : 7 november 2006 om 12:47.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:48   #62
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Overigens: merkwaardig toch alweer dat het VB zich aangesproken voelt wanneer de paus het heeft over racisme en vreemdelingenhaat...
Oud 7 november 2006, 13:36   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Overigens: merkwaardig toch alweer dat het VB zich aangesproken voelt wanneer de paus het heeft over racisme en vreemdelingenhaat...
Omdat iedereen ondertussen wel weet in welke context en in welke betekenis die woorden gebruikt worden... 't Is een soort schuttingstaal geworden om het Vlaams Belang te viseren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 13:37   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw kerkvorst sprak zich uit tegen vreemdelingenhaat en racisme. Bij uitstek morele/ethische kwesties, toch?
De zaak die door DW werd aangehaald ging over nationalisme, de rol van de monarchie. Dit zijn geenszins morele of ethische zaken, maar louter politieke stellingen.

Citaat:
De waarschuwende woorden van de paus met betrekking tot het "oplaaiend nationalisme" en het ophemelen van de koning als hoeder van de eenheid van het land, laten uitschijnen dat het streven naar meer autonomie door de paus wordt aangezien als een te bestrijden gevaar.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 7 november 2006 om 13:39.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:55   #65
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom hebben jullie niet gereageerd n.a.v. van zijn anti-islamitische uitspraak?

Hypocrieten.
Omdat die uitspraak niet anti-islam was. Het was een citaat.
Aangezien u dat natuurlijk weer niet begrijpt, zal ik een voorbeeldje geven.

Ik zeg:
"Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek."

Ben ik nu een communist?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 november 2006 om 15:57.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 15:56   #66
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Kunnen die "gelovige" Vlaams-nationalisten dan eens uitleggen welke passage in de Bijbel zegt dat mensen zich moeten splitsen op taalbasis?
Man, man, man, uw posts worden gewoon iedere dag lachwekkender!
Wij zijn geen godsdienstfundamentalisten, hoor
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 7 november 2006, 16:08   #67
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Man, man, man, uw posts worden gewoon iedere dag lachwekkender!
Wij zijn geen godsdienstfundamentalisten, hoor
Noem u dan ook niet katholiek, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:11   #68
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zaak die door DW werd aangehaald ging over nationalisme, de rol van de monarchie. Dit zijn geenszins morele of ethische zaken, maar louter politieke stellingen.
Nu gaat ie nog beweren dat het de eerste keer is dat een paus een politieke stelling inneemt...

Bovendien weet ieder wel dat de grens tussen politiek en religie erg vaag is.

Tenslotte heeft ook de paus recht op vrijheid van meningsuiting.
Oud 7 november 2006, 16:12   #69
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Noem u dan ook niet katholiek, hè.
Een katholiek is per definitie een godsdienstfundamentalist? U bent onbetaalbaar, gewoon!

Waarom zou ik mijn politieke gedachtengoed inspireren op mijn spirituele achtergrond? Dat zou hetzelfde zijn indien ik de 'Hetero-Partij', of 'Bruinoogig, democratisch en Vlaams' of iets dergelijks zou oprichten

Oud 7 november 2006, 16:15   #70
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom hebben we u dat niet horen zeggen ten tijde van de anti-islamtische uitspraken van de paus?

Of lag u dan te slapen?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 16:35   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat iedereen ondertussen wel weet in welke context en in welke betekenis die woorden gebruikt worden... 't Is een soort schuttingstaal geworden om het Vlaams Belang te viseren.
Schuttingstaal, nu dus ook al gebruikt door Zijne Excelentie de Paus. Is 't nie erg, straks is werkelijk iederéén tegen het VB.
Oud 7 november 2006, 16:42   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schuttingstaal, nu dus ook al gebruikt door Zijne Excelentie de Paus. Is 't nie erg, straks is werkelijk iederéén tegen het VB.
Het Groote Anti-Vlaemsche Complot.

Nu ben je toch echt grappig, JVDB !

Laatst gewijzigd door Hans1 : 7 november 2006 om 16:43.
Oud 7 november 2006, 16:47   #73
van Maerlant

Standaard

Antwoord vooral niet, Hans... Antwoord maar niet.
Oud 7 november 2006, 16:48   #74
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Het Groote Anti-Vlaemsche Complot.

Nu ben je toch echt grappig, JVDB !
En het Grote Vlaemsche Mediacomplot dan? Bestaat dat wel?

Oud 7 november 2006, 16:55   #75
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Paus Johannes Paulus II veroordeelde niet alleen het goddeloze communisme maar ook het westers materialisme. De paus koos in zijn strijd tegen het communisme weldegelijk de kant van het volk.
Daar heeft hij tijdens zijn termijn als paus toch nie zo veel van laten blijken.
"[...] Nowadays, in America as elsewhere in the world, a model of society appears to be emerging in which the powerful predominate, setting aside and even eliminating the powerless: I am thinking here of unborn children, helpless victims of abortion; the elderly and incurably ill, subjected at times to euthanasia; and the many other people relegated to the margins of society by consumerism and materialism. [...]"

Woorden die door paus Johannes Paulus II werden uitgesproken in 1999 tijdens de Amerika-Synode, waarop voor het eerst in de geschiedenis overleg werd geplaagd tussen de Noord-Amerikaanse en Zuid-Amerikaanse bisschoppen.

Maar niet alleen naar het einde toe van zijn pontificaat uitte hij kritiek op het materialisme. Reeds in 1979 zei de paus in een gesprek met de stichter van de Sint Egidiusgemeenschap: "Look, I can surely say by now that I’ve got the antibodies to communism inside me. But when I think of consumer society, with all its tragedies, I wonder which of the two systems is better.

Paus Johannes Paulus II stak zijn afkeer van een materialistische consumptiemaatschappij niet onder stoelen of banken.
Oud 7 november 2006, 16:58   #76
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het Grote Vlaemsche Mediacomplot dan? Bestaat dat wel?
Uiteraard bestaat dat, maar aangezien jullie dat niet willen geloven en dat in het belachelijke proberen te trekken, is het uiterst grappig vast te stellen dat jullie nu dezelfde stelling verdedigen in omgekeerde richting.
Oud 7 november 2006, 17:00   #77
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Uiteraard bestaat dat,

Citaat:
maar aangezien jullie dat niet willen geloven en dat in het belachelijke proberen te trekken, is het uiterst grappig vast te stellen dat jullie nu dezelfde stelling verdedigen in omgekeerde richting.
Bewijs met een citaatje dat ik dat doe. Antwoorden graag.

Oud 7 november 2006, 17:02   #78
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bewijs met een citaatje dat ik dat doe. Antwoorden graag.
Uw nazi-vriendje JVDB doet het toch. Spreek hem dan tegen, hè.

En zeg hem ook eens dat de Paus niet alleen hoofd is van de Katholieke Kerk, maar ook staatshoofd van het Vaticaan. Dan zal hij misschien snappen waarom de Paus politieke uitspraken doet.
Oud 7 november 2006, 17:05   #79
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Uw nazi-vriendje JVDB doet het toch. Spreek hem dan tegen, hè.
1. Klik hier eens, aub.
2. Ik daag u uit om precies te citeren waar hij dat gezegd heeft. Dus ik wil een citaat zien dat van Jan zelf afkomstig is.

Citaat:
En zeg hem ook eens dat de Paus niet alleen hoofd is van de Katholieke Kerk, maar ook staatshoofd van het Vaticaan. Dan zal hij misschien snappen waarom de Paus politieke uitspraken doet.
U, de forumnar bij uitstek, gaat Jan Vdb iets bijbrengen?

Oud 7 november 2006, 17:17   #80
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Klik hier eens, aub.
2. Ik daag u uit om precies te citeren waar hij dat gezegd heeft. Dus ik wil een citaat zien dat van Jan zelf afkomstig is.

JVDB: "'t Is een soort schuttingstaal geworden om het Vlaams Belang te viseren."

Kijk enkele posts naar boven. Moeilijk is dat niet. De Paus bestrijdt dus het VB. Gelijk heeft ie uiteraard, maar JVDB maakt daar graag een complot van.

Hij vergeet dan wel dat zijn nazi-partijtje 7 miljoen euro belastinggeld per jaar krijgt toegestopt van de Belgische belastingbetaler om zijn haatproza te spuien en voortdurend op TV komt. Waar is dat complot dan?

U, de forumnar bij uitstek, gaat Jan Vdb iets bijbrengen?
Ik laat het aan u over om uw Führer over deze kwestie in te lichten. Misschien was hij dit even over het hoofd gezien, maar hij is wel méér verstrooid de laatste tijd.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 7 november 2006 om 17:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be