![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Straks zit ze aan de drugs doordat ze in een depressie is geraakt ,en dan he.Maar allee zo zijn we weer bij het onderwerp.Drugs is en blijft rommel en als je zelf kinderen hebt zul je daar meer begrip voor hebben dan wanneer je zelf gebruiker bent.Het is nu eenmaal een probleem en dat pak je niet zomaar aan.Op iedere hoek van de straat kun e het kopen je hoefd er niet meer voor naar nederland.Oke drank is ook fout en daar vallen ook dode bij maar als ik morgen van iemand op de hoek van de straat een biertje koop,dan weet ik dat er bier in dat flesje of busje zit.Maar koop een zakje wiet of een ointje dat al gerold is en je weet niet wat voor rommel erin zit.Ik vind het gewoon afschuwelijk en zou niet graag hebben dat 1 van men kids eraan zou beginnen.Maar ik ga zeker niet zeggen dat mijn kids het nooit zullen gebruiken want wie weet het he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je kan met alles spotten maar daarmee is het probleem niet opgelost , geef me is 1 reden waarom drugs zou moeten worden toegestaan.En dan heb ik het niet over de medische wereld he gewoon prive .1 reden maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of is dat te moeilijk?
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mee eens dus (nog duidelijker kan ik niet zijn).
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Thanx
![]()
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie dat het weer leuk is met anderen te lachen. Ik ga een kruistocht ondernemen om dit te bestrijden. als je dus met iemand lacht of denigrerend doet dan druk ik vanaf nu op het blauwe knopje tot ze er horendul van worden bij de moderators.
als je toch wil lachen met iemand, dan moet je maar met je eigen lachen. dat doe ik hier heel de tijd. zelfspot en zelfrelativering .. jullie gedragen je hier als een bende opgeblazen kikkers. zoals ik in een ander forum (het grootste probleem van Belgie) al zei : heb nu eens respect voor een anders mening. Mekaar belachelijk maken is het gemakkelijkste natuurlijk. Ik heb het ook 1 maal gedaan dacht, eigenlijk per ongeluk, tov PDR en niet met de bedoeling van hem te kwetsen. Ik vind dat gewoon grappig zoals die van partij verandert en dat forum werd gesloten wegens persoonlijke aanval. als jullie je leven niet beteren ga ik hier alle forums laten sluiten. Ik voel mij helemaal tegendraads worden van jullie vernederend gedrag tov elkaar. Hou er mee op of ik word de tegendraadse blauwe knopjesdrukker.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar waar ik ook een hekel aan heb is betutteling en dreigementen !!
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Och ons vogeltje zegt ook eens iets. Wadist hedde uw eigen horendul gedraaid in uw kotteke ? Is uw ene hersencelleke in het voederbakske gevallen en heddet opgegeten en plakt uw hersencelleke nu in die stront die ge op uw eigen voeten hebt gescheten ?
't was ook erg dat uw voorlaatste hersencelleke, hoe dat ge dat zijt kwijtgeraakt he. Ge peuterde zover met uwen nagel in uwen neus dat ge het ineens beet had. al goe dat ge maar een vogelke zijt en dat ge toch niets interessant te fluiten hebt. Gij zijt genen opgeblazen kikker, maar nen opgeblazen vogel. hedde ook wat aandacht nodig ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Vreemdeling
|
![]() Eerst was er dit:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Awel Davidov ik ook. Mijn vorig bericht was de andere optie. Ik kan dat ook en deez was op enkele seconden uit mijn mouw geschud.
Waardig voor het blauw knoppeke zou ik zeggen. Tuurlijk moogt ge lachen en moogt ge zwanzen, maar hetgeen hier tegenover dat Renillke geschreven is ging mij te ver. Niet dat dat Renilleke zo veel interessante dingen te zeggen heeft, maar laat iedereen in zijn waarde. Dat probeer ik ook. totdat ik zie dat de anderen het niet doen. Dan zou ik lekker mee kunnen doen, maar als tegendradigaard ga ik dan de andere kant uit en vraag, of neen inderdaad ik eis, dat men respect heeft voor de andere persoon. Men kan zijn mening bestrijden maar niet de persoon. Knoept het goe in oe oren en tussen die oren. Hoe is 't in 't stad trouwens. gaat het verkeer al wat vooruit ?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
het is de overheid die verantwoordelijk is voor al deze drama's !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Een vraagske Jeanblanquart. Stel nu dat de overheid de verdeling en verkoop van alle drugs legaliseert en in handen neemt. Zou dan op slag alle overlast, alle drugsverbonden criminaliteit weg zijn ?
Want als men dan drugs zou willen moet men dus naar zijn dokter gaan. en die dokter ne mens dan op de gevaren wijzen die er zijn en misschien zelfs weigeren om U een voorschrift te geven. Waar gaat ge dan naar toe gaan als ge er niet officieel aan kunt geraken ? Bijvoorbeeld iemand die al gokverslaafd, alcoholverslaafd is. Als die naar zijnen dokter stapt en vraagt om wat cocaine voor te schrijven zal die dokter wel denken : iemand met een aanleg voor probleemverslavingen, dus geef ik geen voorschrift. Ik denk dus dat er altijd een parallel circuit zal zijn of bestaan. Uw zin het is de overheid die verantwoordelijk is voor al die drama's is wat bij de haren getrokken. Voor zover ik weet verplicht de overheid niemand om drugs te nemen. Het is nog altijd de mens zijn eigen vrije (alhoewel) keuze om met drugs te beginnen. Is da niet een beetje te gemakkelijk wegschuiven van ieder zijn eigen verantwoordelijkheid ?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is maar de vraag natuurlijk. Maar: het lijkt toch heel logisch dat de drugscriminaliteit gevoelig zal verminderen? De maffia is jammer genoeg creatief genoeg om metteen andere inkomsten te zoeken. Een totale remedie tegen criminaliteit in het algemeen bestaat niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
1) De overheid verkoopt in onze westerse wereld NIETS (tenzij openbare diensten!); in het kapitamlisme zijn het de bedrijven en industriën die verkopen (en produceren). Laat je hen vrij, dan zullen zij alles doen om de winsten te vermenigvuldigen, desnoods ten koste van de consument. Ik geef hierbij geen waardeoordeel.. persoonlijk zou ik het beter vinden mocht het kapitalisme allang omwente;ld zijn geweest maar voorlopg moeten we het daarmee stellen... Vandaar dat de overheid zoveel mogelijk strenge reglementen ontwikkelt om de verkoo (en de productie en het gebruik) van alle producten te controleren (zoveel mogelijk); dat geldt voor melk, voor koffie, voor drank, voor geneesmiddelen enzovoorts. voor de actueel illegale drugs zou dat ook moeten gelden; het gaat met name om cannabis(derivaten), opium (en derivaten�*, het cocablad (en derivaten) en enkele andere producten zoals LSD, mescaline, peyotl, XTC en amfteaminen e.d.m. Wanneer de overheid de productie, verkoop en gebruik van deze producten zou reglmeneteren (dat zal stapsgewijs gaan, met periodes van onzekerheid , dat is onvermijdelijk !dat was met koffie en alcohol ook het geval !) zullen alle gegadigden tenminste veilige producten hebben. en wees gerust het gebruik zal niet stijgen aangezien er voor elk product een plafond van potentiële gebruikers bestaat... 2) Ne enkele generaties zal er een legale gebruikerscultuur ontstan waardoor veiliger gebruik veel meer mogelijkhedne zal hebben (net als voor alcohol bijvoorbeeld !) 3) Uiteraard verplicht de overheid de mensen niet om drugs te nemen.. Elke mens is druggebruiker vanaf zijn/har geboorte... en idereen zoekt onbewust totdat hij/zij de drug(s) heeft gevonen die het best bij hem/haar passen... Kijk maar eens rond en kijk maar bij jezelf ook! IEDEREEN gebruikt drugs omdat druggebruik een inherent menselijk gegeven is (neutraal, want of je er iets posiotiefs of negatiefs mee doet, hangt van veel factoren af !). 4) Artsen moeten zich niet met druggebruik moeien, zij schrijven toch ook geen koffie of beier of wijn voor ??? Zowel de justitiële als de medisch-therapeutsche repressie van druggebruikers moet bijgevolg afgebouwd worden (tot nul).
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Jeanblanquart men bericht was geplaatst omdat ge een bericht van Ward neerzette waarin die voorstelde om drugs via legale weg via dokter/apotheek te verstrekken. Ge vond dat een goed bericht en hebt dus dat goedgekeurd en zette er dan bij dat de overheid verantwoordelijk was voor die doden.
Nu brengt ge inderdaad wat juiste nuances aan. Ik ben verslaafd aan smoskes met kaas en hesp. al is dat iets minder gevaarlijk dan aan cocaine zou ik denken. wat zou mij daar toch zo in aantrekken. Maar allez ik snap nu al beter wat ge wilt zeggen. 't was nie helemaal dus zoals die Ward zijn bericht. en ik snap wel ergens waar ge heen wilt gaan. Maar of het zo simpel op te lossen valt. 'k hem zo mijn twijfels. 'k kan ook in 1 klap alle criminaliteit oplossen. of we dan in een beter maatschappij gaan wonen is iets anders. Maar langs de andere kant als tegendradigaard wil ik geen tegendraadse oplossing onbesproken laten. en soms is een geslaagde atoombom beter dan helemaal geen bom. nen inside joke voor de insiders.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De minderheid die in de problemen geraakt,had meestal daarvoor ook al problemen . Natuurlijk zijn er drugs waar een verstandig mens zich niet aan waagt,zoals natuurlijk heroïne,speed...maar bv ook produkten van de nachtschade-plantenfamilie,die meestal niet verslavend zijn maar toch zeer gevaarlijk . Maar iemand met gezond verstand zal sowieso voorzichtig zijn met bewustzijnsveranderende middelen,net omdat hij weet dat je contact moet houden met de realiteit om er bewust te kunnen uitstappen . Er zijn meer mensen die problemen hebben met bewustzijnsvernauwende middelen zoals alcohol en kalmeermiddelen . Ik zal je een reden geven waarom drugsgebruik gedecriminaliseerd moet worden : Het gebruik van roesmiddelen is even oud als de mensheid en is slechts de laatste eeuw omwille van economische en politieke motieven afgeschilderd als des duivels . Het is ook simpel : Als er behoefte bestaat aan een produkt,zal het geproduceerd worden en verhandeld,dan kunnen er nog een triljoen wetten het verbieden,dat maakt niets uit . |
|
![]() |
![]() |