![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kledij voor mij en mij twee zonen om te werken en om mensen te ontvangen. Met schoenen he. Was vorig jaar 1500€ aanvaard.
Mocht ook wat koekjes en koffie inbrengen en een klein % van mijn saloon en bureaux, Als mede een deel van mijn koffieservice. Daar de belastingen kunnen bewijzen dat ik geen zakelijke etentje kan doen, kan ik geen restaurantkosten inbrengen. Maar mag wel traiteur kosten 3X inbrengen. Dus zoals je wel kan denken, ik laat niemand hier komen eten en gebruik deze voor kerst, nieuwjaar en mijn verjaardag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat sommigen waarschijnlijk niet bereid zijn om solidair te zijn en verplicht verzekerd te zijn. Denk maar aan de opvangmoeders, ze willen het sociaal statuut van werknemer… tot ze weten hoeveel ze moeten bijdragen.
Laatst gewijzigd door Bobke : 17 november 2006 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mss weet Tantist daar mee van... (volgens mij is dat al jaaaaaren niet meer toegestaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan geen mensen ontvangen in jeans. Kledij die door de job worden vereist, zijn werkkledij. En daar ik invalide ben, is het noodzakelijk dat mijn zoons mij daarbij helpen. En dus ook de nodige gepaste kledij hebben. Heb toch al geschreven, een zelfstandige kan dingen aftrekken waar de loontrekkende kan achter fluiten, hij moet enkel zijn verstand gebruiken en een goede boekhouder hebben. Maar die is dan ook weer een aftrekpost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Enkel WERKkledij voor zelfstandigen die handenarbeid verrichten of een ambacht, dat mag. Natuurlijk zullen die daar wat kleren kunnen bijkopen om zogezegd klanten te werven..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jong. zelfstandige zijn is een levenswijze, geen beroep.
En wie denkt dat hij als zelfstandige slechts 40 uur per week moet werken zal rap op de fles gaan. Dat is nu juist het grootste nadeel van een zelfstandige, die slaapt zelfs met zijn job. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar zeg ik dat?
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ik krijg dikwijls patiënten, zelfstandigen, die enkel voor grote risico's verzekerd zijn. Hoeveel keer dat die mensen niet vragen om een financieel effortke te doen... Ik vind dat het toppunt van asociaal zijn: je betaalt niet mee in het systeem en bent dus niet solidair met de ander, maar toch wil je er nog een financieel voordeel uit halen: ofwel door de behandelaar minder te laten vragen (wat ik nooit toesta natuurlijk: tarieven zijn tarieven) ofwel door het getuigschrift op naam van een familielid te zetten (wat ik zeker niet doe, want dat is strafbaar en ik heb er geen enkele baat bij). Ik vind dat dus een enorme discriminatie tov werknemers: die moeten verzekerd zijn voor die kleine risico's. Waarom is er nu dat onderscheid?
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Tsja, beroepskledij wel natuurlijk...
![]() |
#73 |
|
![]() Hilarisch als ge dat gelooft...
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ander punt is dat de werkgevers het grootste deel van de bijdrage van hun werknemer betalen. De zelfstandige is zijn eigen werkgever. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ge vergist U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ik 100 euro bruto heb, dan betaal ik aan SZ 13.7? (ik dacht dat het rond de 16% hing in feite) Echter, mijn werkgever betaalt daar nog eens 50% bovenop: Ik kost de werkgever dus in realiteit 150% waarvan 16+50 = 66% naar de sociale zekerheid gaat. Op de overschot (84% ) betaal ik dan weer nog belastingen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Tsja, werknemers hebben sowieso dekking, dus uw opmerking gaat erover of ze ze moeten betalen of niet?
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |