Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 13:02   #61
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

in belgie loopt alles spaak ivm voetbal

start:
de bond: als je een foto van de voetbalbond en de duivenbond naast elkaar zet kan je de voetbalbond er niet uithalen...een bejaardenclubje met een goed salaris...

de nationale elf: geen ploeg, geen tactiek en geen overgave...
we kunnen nu beter de + 30 eruit gooien, en een groot deel van de beloften matchen mee laten afwerken (marillas, messoudi,...), die mannen hebben volgend jaar een WK en die kunnen amper samen spelen.

de belgische ploegen; altijd tevreden met hun eigen spel, minder met het resultaat...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 13:59   #62
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Ik las hier een nogal dringende oproep van Franky Dury, trainer van Zulte-Waregem. 'Als België zo doorgaat, zitten we straks op het niveau van Luxemburg'

Heftig...
Oud 25 november 2006, 17:04   #63
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

tja er worden vele problemen aangehaald maar nooit iets mee gedaan:

- buitenlandse spelers zijn goedkoper (ivm belastingen)

- jeugdopleiding krijgt niet genoeg aandacht, te weinig goed opgeleide trainers en vele jonge talenten kiezen snel voor het buitenland...

- een maatregel waarbij een minimum aantal belgische en europese spelers of een maximal aantal niet europese spelers op het wedstrijdblad mogen verschijnen, net zoals in vele landen (Engeland, italie,...)

een onderzoek van vorig seizoen liet trouwens blijken dat de buitenlanders weinig meerwaarde bieden aan hun club (qua resultaat).
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:01   #64
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Artikel met Francky Dury in het Nieuwsblad.

Dury: ,,We zijn verkeerd bezig in België''

,,Dit is een drama voor het Belgische voetbal. Er moet iets gebeuren.'' Die noodkreet sloeg coach Francky Dury van Zulte Waregem nadat zijn team in de UEFA Cup met 6-2 werd ingemaakt door Espanyol Barcelona. ,,Als we zo doorgaan, worden we een voetballand zoals Luxemburg.''
,,In Barcelona zijn mijn ogen open gegaan. Dit is de eerste keer dat ik zo de noodzaak voel om eens mijn gedacht te zeggen'', zuchtte Dury gisterenmiddag. ,,Ik heb er geen boodschap aan om te zeggen dat het logisch is dat we verloren van een ploeg met een tien keer groter budget.''

,,Dit is een teken dat we structureel verkeerd bezig zijn in België. Op deze manier blijven werken, heeft echt geen zin. Het is toch abnormaal dat Anderlecht en Club Brugge zich niet kunnen plaatsen? We moeten ons bezinnen over de toekomst. Ik wil de alarmklok luiden. Alleen kan ik het niet, maar ik wil wel meewerken aan het herstel. Ik hoop op een reactie van de voetbalbond op wat ik zeg. Want ik heb medelijden met bondscoach Vandereycken. Hij moet het ook maar doen wat hij heeft. In de opleiding zijn we totaal verkeerd bezig. Ik hoor nu voorzitters uit eerste klasse zeggen dat ze niet meer investeren in de jeugd en de spelers wel op hun zeventiende elders zullen weghalen. Het is ook allemaal zo onduidelijk hoe het nu zit met die opleidingsvergoeding.''

Dury wil graag enkele andere trainers uit eerste klasse rond zich verzamelen. ,,In Nederland is er zo'n organisatie. Daardoor kan een club geen nieuwe trainer nemen voor het ontslag van de vorige is afgehandeld. In België is er een trainer (Jan Ceulemans bij Club Brugge, red.) die al een jaar ontslagen en vervangen is terwijl zijn ontslag nog niet in orde is.''

Volgens Dury moet er op veel vlakken dringend worden ingegrepen. ,,Niet alleen de voetbalbond, maar ook de stedelijke en nationale overheden moeten erbij betrokken zijn. Zij zijn verantwoordelijk voor de structuur. In Barcelona ben ik even langs Nou Camp (het stadion van FC Barcelona, red.) gelopen. Hun oefenveld is beter dan elk A-veld in België. En ze willen hun stadion nog uitbreiden en krijgen daarvoor de steun van de overheid. In Wallonië kreeg Moeskroen vorig jaar plots vijf miljoen, waarom krijgt bijvoorbeeld Club Brugge niet meer overheidssteun als het een nieuw stadion wil? Je kan alleen maar professionele prestaties verwachten als je een professioneel werkklimaat creëert. Daarom pleit ik er ook voor dat we bij Zulte Waregem ook volledig professioneel gaan werken.''

Elf Chinezen

Ook het thema van het aantal buitenlanders ligt Dury aan het hart. ,,In België mag iedereen met elf Ivorianen of elf Chinezen spelen. Daardoor is België aanlokkelijk voor profiteurs. België is ook het enige land waar de Chinese maffia bijna tot in het bestuur van een club kan raken. Zo kan het niet verder.''

,,Iedereen denkt hier nog dat we goed bezig zijn. Maar dat is omdat er niemand een ander voorstel doet. Preud'homme heeft dat gedaan, maar daar hoor ik ook niets meer van. Daarom doe ik nu deze oproep. Het is nog niet te laat. Een paar jaar geleden won Anderlecht nog van PSV. Nu is de kloof heel groot geworden. We hebben niet gesoigneerd wat we toen hadden.''

,,We staan op een kruispunt. We moeten iets doen, anders worden we een voetballand van het niveau van Luxemburg. Ik doe deze oproep niet in naam van Zulte Waregem, maar in naam van iedereen. Als je ziet hoeveel mensen het voetbal elke dag weer boeit: dan is het toch bijzonder jammer dat er geen duidelijk beleid achter kan zitten? Ik hoor ze op de voetbalbond en bij minister van Sport Anciaux wel roepen, maar we hebben ideeën en actie nodig.''

Laatst gewijzigd door Monocle : 25 november 2006 om 18:02.
Monocle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 19:06   #65
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
,,Iedereen denkt hier nog dat we goed bezig zijn. Maar dat is omdat er niemand een ander voorstel doet. Preud'homme heeft dat gedaan, maar daar hoor ik ook niets meer van. Daarom doe ik nu deze oproep. Het is nog niet te laat. Een paar jaar geleden won Anderlecht nog van PSV. Nu is de kloof heel groot geworden. We hebben niet gesoigneerd wat we toen hadden.''
Hier raakt hij m.i wel een teer punt ja. Alhoewel PSV ook in Nederland alles en iedereen voorbijgestreefd is, zelfs Ajax.
Oud 1 maart 2007, 12:51   #66
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Al wie ni springt is buffalo
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 13:07   #67
Monocle
Minister-President

Standaard

Schoon goal van Van Zundert (een beetje geluk, maar dat mag wel).
Oud 1 maart 2007, 13:33   #68
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Schoon goal van Van Zundert (een beetje geluk, maar dat mag wel).
De laatste weken heeft hij 5 keer een vrije trap genomen, 4 zaten erin
Enkel te hopen dat onze keeper zich herpakt over 14 dagen, want die was echt ni in goeie doen
Oud 5 maart 2007, 15:57   #69
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ey nick, al over u verdriet heen ?
Oud 5 maart 2007, 17:01   #70
borgerhout
Partijlid

borgerhout's schermafbeelding

Standaard

Anderlecht gaat kampioen spelen.
borgerhout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:04   #71
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Ey nick, al over u verdriet heen ?
Je wordt dat gewoon.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2007, 17:20   #72
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Je wordt dat gewoon.
Volgens seizoen smaakt eens te beter dan jong
Oud 5 maart 2007, 17:54   #73
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens seizoen smaakt eens te beter dan jong
Stel u voor dat het nog slechter smaakt.
Oud 5 maart 2007, 18:10   #74
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stel u voor dat het nog slechter smaakt.
Troost u Nick, als er nu niet met die "nieuwe bezems" door de spelerskern wordt gegaan, dan gaan we weer een teleurstellend seizoen tegemoet.

Ze zouden zich beter concentreren op het bouwen van een nieuwe ploeg ipv van een nieuw stadion.
Oud 5 maart 2007, 18:14   #75
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Troost u Nick, als er nu niet met die "nieuwe bezems" door de spelerskern wordt gegaan, dan gaan we weer een teleurstellend seizoen tegemoet.

Ze zouden zich beter concentreren op het bouwen van een nieuwe ploeg ipv van een nieuw stadion.
Ben van hetzelfde gedacht. Het stadion zit meestal lekker vol (ongelooflijk maar waar), maar er is altijd (behalve op echte toppers) plaats over.
De capaciteit lijkt me ideaal momenteel, dus waarom een nieuw stadion dat enorm veel duiten kost?

Spelers buiten en nieuwe spelers binnenhalen? Ja, graag! Al zijn er enkele die zeker moeten blijven, mijn gedacht. In de eerste plaats komen Stijnen en Van Heerden bij me op.

En wie lijkt er net nu op weg naar Spartak Moskou? Juist ja, Stijnen ...
Oud 5 maart 2007, 18:33   #76
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben van hetzelfde gedacht. Het stadion zit meestal lekker vol (ongelooflijk maar waar), maar er is altijd (behalve op echte toppers) plaats over.
De capaciteit lijkt me ideaal momenteel, dus waarom een nieuw stadion dat enorm veel duiten kost?

Spelers buiten en nieuwe spelers binnenhalen? Ja, graag! Al zijn er enkele die zeker moeten blijven, mijn gedacht. In de eerste plaats komen Stijnen en Van Heerden bij me op.

En wie lijkt er net nu op weg naar Spartak Moskou? Juist ja, Stijnen ...
Ze hebben geld nodig eh... Koentje kostte 4 milj.
Dus als er een goed bod binnenkomt dan is hij weg.
Het probleem is dat je de helft van de Brugse kern niet meer aan de straatstenen kwijt geraakt. Devroe heeft nog heel wat werk voor de boeg.
Maar ik ben al meer dan 25 jaar club supporter en die club zit in mijn hart, dus ben ik verplicht erin te blijven geloven. Salou, Daerden, Van Heerden, Vermant (maar als kapitein vind ik dat hij wel eens bepaalde spelers voor hun kop mag slaan), Clement, Stijnen, Klukowski mogen van mij blijven.
De rest van de kern mag beschikken, maar het zal wel anders uitdraaien zeker.
Mathijssen mag de nieuwe T1 worden en Janevski een trapje lager. De toekomst zou er misschien terug wat mooier kunnen uitzien....

Laatst gewijzigd door Monocle : 5 maart 2007 om 18:46.
Oud 5 maart 2007, 18:41   #77
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er zijn "geruchten" dat brugge met Asare (KVM) spreekt, maar het zijn maar geruchten eah.
Oud 5 maart 2007, 18:43   #78
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn "geruchten" dat brugge met Asare (KVM) spreekt, maar het zijn maar geruchten eah.
Qui?
Oud 5 maart 2007, 18:44   #79
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Speelt die niet op huurbasis bij KVM en is hij niet al eigendom van Feyenoord?

Laatst gewijzigd door Monocle : 5 maart 2007 om 18:45.
Oud 5 maart 2007, 18:45   #80
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Qui?
Akwasi-Nana Asare
Verhuurd aan: KV Mechelen
Positie: Linkshalf
Contract: juli 2008
Geboorteplaats: Kumasi, Ghana
Geboortedatum: 11 juli 1986
-----------------------------------------------------------
Akwasi-Nana Asare is geboren in Kumasi. Hij sloot zich aan bij de Fetteh Football Academy, de voetbalschool van Feyenoord in Ghana. Nana maakte een zodanig goede indruk bij Feyenoord Fetteh dat hij, samen met landgenoten Abdul-Nafiu Idrissu en Jordan Opoku, bij de start van een nieuwe samenwerking van Feyenoord met Royal Antwerp de overstap mocht maken naar België. Bij Antwerp speelde Nana zich snel bij de basis elf en na één seizoen, waarin de samenwerking van Antwerp met Feyenoord opgeheven werd, maakte hij de overstap naar KV Mechelen. Nana maakte hier een zeer goede indruk en mocht zelfs zijn debuut maken voor het Ghanese elftal. Nana verkoos een extra seizoen in Mechelen boven een transfer naar kwalitatief betere Belgische elftallen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be