![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Acties, of enige tegenwerping? Of is het omdat zij geen eigenaars er van zijn dat het kinderbos wel mag verdwijnen? Citaat:
Citaat:
En natuur is niet voor iedereen, deze is voorbehouden aan de mensen die er echt omgeven en er echt voor zorgen. Mensen die het verschil niet kennen tussen een kruidje-roer-me-niet en een vergeet-me-nietje moeten met hun handen van de natuur afblijven. En ik heb echt geen bende stadsmensen nodig die alle weekend eens komen genieten van de natuur en deze ondertussen vernielen. Verder heb ik er niets op tegen dat kinderen in bossen en velden spelen, het is de enige plaats waar ze dit nog veilig kunnen. En een kind dat een bosje bloemen plukt voor zijn mama zal met mij zeker geen problemen krijgen. Ik vind het nog zo lief als ze dat doen. Maar een begeleider die bloemen plukt om ze beter te laten zien aan zijn groep of een volwassenen die midden in een bloementapijt gaat staan, omdat de mooiste bloem in het midden staat. Wel, die kunnen er donder op zeggen dat ze er van mij uitvliegen. En dit is echt geen eenmalig voor val hoor. Citaat:
En ik belaad hen echt niet met alle zonden, enkel met die van hen. Als ze die oplossen dan hebben ze al genoeg werk. En dat je mij nooit over de andere partijen hoort praten als het over het milieu gaat. Klopt als een bus. Zij staan dan ook niet te roepen dat ze daar de experten in zijn. Zij geven toe dat ze daar leken in zijn en dat milieu hen eigenlijk helemaal niet interseerd. Het is dus idd GROEN! dat dit in de politiek moet houden, maar ze moeten dan ook duidelijk tonen dat ze weten waar ze het over hebben. En haalbare en goede oplossingen brengen. Citaat:
Ze zouden beter eens naar hun 2 burgemeesters luisteren. Ze hadden idd onvoeldoende armslag om deftig te kunnen wegen in het beleid. En de zaken die ze dan toch doorgedrukt hebben, bezorgen ons nu meer problemen en een duurder leven dan daarvoor. Over hoe de andere partijen GROEN! nu behandelen geef ik geen mening, want zij zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Postjes waren en zijn voor de top blijkbaar belangrijker dan het milieu. Citaat:
Mag hen niet verweten worden zeker, hen er dankbaar voor zijn zal ik in ieder geval niet zijn. Citaat:
Citaat:
Maar er rijden nu wel 3 maal zoveel vuilniswagens rond he. Citaat:
Te veel ander vuil tussen. 1 papiertje of stukje pvc is voldoende om een hele vrachtwagen onbruikbaar te maken. De glasberg groeid dus dagelijks. Citaat:
Dus zolang met pleit voor het toelaten van meer mensen op ons reeds meer dan verzadigd stukje grond, is een goed milieubeleid onmogelijk. Men moet dus een keuze maken of men zorgd voor een beter milieu of men geeft iedereen de zelfde rechten als de mensen die hier reeds wonen en laat dus iedereen maar verder naar hier komen. Dit is juist de contradixie in GROEN! en haar aanhang hun beleid, ze willen meer groen, een beter milieu en meer natuur, maar ze willen te hier nog meer mensen energie laten verbruiken en nog meer broeikasgassen laten uitstoten en nog meer woningen laten bouwen. Je schreef ze dat je het GROEN! verwijt dat ze geen totale bouwstop willen bepleiten, maar ondertussen wil je ook de woning behoefte vergroten. En de behoeft aan jobs vergroten en de behoefte aan ruimte vergroten Vertel mijn nu eens hoe je deze zaken gaat laten rijmen. Je kan in elke bestaande woning maar 1 gezin laten wonen hoor. Of ga je alle bestaande woning laten afbreken en er flats op laten zetten. Wel ook dan ben je verkeerd bezig. Want je moet dan ook nogeens ruimte hebben om al je steenpuin kwijt te raken en je begint dan met horizonvervuiling en moet al gaan opletten dat je hoogbouw geen vluchtroutes van de vogels versperren. Begrijp je nu zelf niet dat milieu en overbevolking niet samen gaan. We moeten juist naar een betere versprijding van de wereldbevolking en een inkrimping er van. Niet naar een nog grotere concentratie op enkele plaatsen en de rest leeg. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het zelf wil nagaan, ga hun boekhouding na kijken op de handelsrechtbank. Daar staat in van wie zij geld hebben ontvangen voor het verbranden van hoeveel ton. En kijk dan eens wat die bedrijven doen en wat die kunnen laten verbranden in zo'n grote hoeveelheden. Je moet dan enkel 1+1 doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder is het vlakbij het station zodat het vlot bereikbaar is met het openbaar vervoer, wordt verwarmd met een warmtepomp, werd geen airco voorzien, maar wel een zonnewering, werd mawimaal gebruik gemaakt van ecologische bouwmaterialen, zal er maximaal gebruik gemaakt worden van regenwater, zijn er groendaken en werd gekozen voor bouwtsenen waarin vogels en vleermuizen kunnen nesten. Nieuwbouw is overigens nooit ecologischer dan verbouwen!!! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Je had het over "onfrisse praktijken" beste Jan. Dat er ook opportunisten in die organisaties zitten, is iets totaal anders. Komaan, concrete feiten jongen!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ha want voor u zijn die opportunisten de normaalste zaak binnen zo'n organisaties? T'is genoteerd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Nee hoor, dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik haat opportunisten. Maar daarmee heb je dus je eerdere beschuldiging van onfrisse praktijken nog altijd niet hard gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 21 november 2006 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb thread eens doorlopen ik zie daar nergens cijfers en rapporten of bronnen buiten beweringen als "het is algemeen geweten dat jagers zich niet aan de regels houden" en de mededeling dat u bioloog zou zijn. Indien ik erover heb gekeken zal u mij wel even een linkje sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Weet u waarmee gespoeld wordt en wat er met het spoelwater gebeurd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen daar houden ze weinig rekening mee. Laatst gewijzigd door Tashunka : 21 november 2006 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nieuwbouw kan wel degelijk ecologischer zijn dan verbouw. Met een doordachte nieuwe constructie kan men optimale isolatiewaardes halen. Dit kan men niet in een krot dat op instorten staat, met volle bakstenen muren, die bol staan en vol scheuren zitten. Om een dergelijke schuur in een behoorlijke waarde te brengen zijn onverantwoord hoge kosten nodig. Ik weet dat er een groendak aanwezig is, maar dit loopt slechts over een gedeelte van het dak. De nabijheid van het station is inderdaad een groot pluspunt voor de locatie. Ik hoop dan ook dat iedereen met de fiets of met het openbaar vervoer kan komen, want parkeerplaats is er in het gebouw nauwelijks voorhanden. Er zijn enkele parkeerplaatsen voorzien, waarbij de auto's achter elkaar dienen geplaatst te worden, waardoor er veel bewegingen zullen nodig zijn om de achterste auto uit de gang weg te halen. Ik mag hopen dat men aandacht heeft voor vogels en vleermuizen vermits die er vroeger ook nestten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit gebeurd echt volgens strikte normen en voor de jagers worden toegelaten moet men echt heel zeker zijn dat er geen andere oplossing is. Ook ik ben er van op de hoogte dat dit gebeurd en ik weet dat er soms idd geen andere oplossing is dan de dieren bejagen of ze vangen en naar het slachthuis brengen. Op zulk ogenblik is zelfs volgens mij het bejagen en direct doden van deze dieren de meest diervriendelijke manier om de overbevolking van deze soort op te lossen. Indien er een overlast voor de omwonenden onstaat, beginnen de gemeentes zelf jagers in te huren en laten zij deze vrij de dieren neerschieten zonder toezicht. |
|
![]() |
![]() |