![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zal de N-VA de kiesdrempel halen? | |||
Natuurlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,35% |
misschien in 1 provincie(zoals in 2003) |
![]() ![]() ![]() |
18 | 26,09% |
De N-VA zal de kiesdrempel nipt halen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 36,23% |
Het wordt een glorieuze overwinning voor de N-VA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 33,33% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los hiervan is het wel zo dat wie Vlaams-Nationalist is en op politiek vlak de druk op de ketel wil opvoeren quasi geen enkele andere keuze heeft dan voor rechtsgeoriënteerde partijen te stemmen. De partijen aan de linkerzijde van het spectrum hebben zich immers helemaal achter België geschaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zitten een hoop mensen bij de Vlaamse beweging die geen nationalisten zijn (de meerderheid van de VVB-top). Ze interesseren zich niet in het nationalisme, maar zien de Vlaamse staat als een noodzakelijk kwaad om de verworvenheden van de arbeiders te breken en zich te ontdoen van het arme Wallonië. Ik wil samenwerken met iedereen die vecht voor Vlaanderen en de Vlamingen. Maar niet met mensen die het separatisme willen gebruiken als middel in hun reactionaire ultra-liberale politiek. Ik stap niet mee in dat "we zullen dan wel zien", van de VVB.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() De peiling van de Stemmenkampioen geeft de N-VA 15,1 %, potentieel genoeg zou ik zo zeggen. (Ik geloof de peiling niet ze, maar zelfs al halen we maar de helft van die peiling, dan zitten we nog boven de kiesdrempel...)
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin lijkt me dit idd veelbelovender dan een grote partij met veel potentieel die in opmars was. Dat komt ervan als je de VLD-ers buitengooit maar wel een bont zootje uit alle andere partijen losweekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Graag voorbeelden. Ik merk overigens op dat de 'linkerzijde' net als de 'rechterzijde' zeer divers is en dat er tal van overlappingen mogelijk zijn. En elke context is anders, maar daar kom ik wellicht nog op terug als u met voorbeelden komt aandraven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Succes hoor, ik lig niet wakker van een opmars van de N-VA. Ik mag BDW wel. Zolang hij mij 's ochtends maar niet uit mijn bed toetert om de vlag te groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 december 2006 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar daar draait het net om, het nationalisme van de N-VA is net zoals dat van de Schotten en de Engelsen geen nationalisme zoals dat bestond in de romantiek. Het draait om een logische redenering dat we allemaal beter af zijn bij onafhankelijkheid. En dat is iets wat veel Belgicisten met de bubbels op kop maar niet willen snappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 9 december 2006 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de reden waarom velen, waaronder ik, onafhankelijkheid willen is anders. Het draait niet meer om je beter voelen als de rest. Het gaat er niet over dat we het zelf beter kunnen. Het gaat er om dat (in ons geval) Vlaanderen en Wallonië een verschillende mentaliteit van werken hebben die samenwerken bemoeilijkt. (Let wel, niet onmogelijk maakt.) Dat Vlaanderen sterk genoeg is om op eigen benen te staan, en Wallonië ook trouwens. Dat de EU vele taken van België overgenomen heeft of nog zal overnemen. En tot slot dat er ongelooflijk veel problemen zijn met de huidige Belgische structuur. Dus ofwel steek je nog eeuwen tijd in het verfijnen van de Belgische structuur en het oplossen van de huidige problemen. Ofwel splits je de boel gewoon. Het zijn juist vaak de Belgicisten die vaak die andere vorm van nationalisme aanhangen. Want argumenten voor het behoud heb ik ze nog niet horen geven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Een onbetrouwbare politicus bij een onbetrouwbrae partij... meer kan je er niet van zeggen;
Had Dedecker ook maar één greintje rechtlijnigheid dan had hij nooit zowel coveliers als vooral W.Beysen laten vallen. beiden zijn nochtans vooral door zijn opstookwerk uit de VLD gezet. Maar zelf bleeft hij zitten, wachtend op een vet postje. tto hij eruit werd getrapt. Hij had voor de VLD lang genoeg diensten bewezen als nuttige idioot. En als je ziet welke campagne de media nu voor dedecker voert weet je wel waar de chamapgne koud staat nl in het belgische establhisment. Ik vraag me af welke geloofwaardig de n-va nog heeft. Wat zal het volgend jaar zijn? Steve Stevaert op de lijst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() En over de komst van dedecker mag de partijraad vrij beslissen ... maar over het cordon niet. Wie praatte met het Vb vloog eruit.
Dedecker is geen vlaams-nationalist een het zal dan ook niet lang duren voor ook hij bij de n-va voor dverdere scheuren zal zorgen. nu zien we al dat er overstappen naar cdenv. Men had veel beter omwille van een prinxcipiele redenen het kartel opgeblazen dan omwille van een ultra-liberale populist die allesbehalve betrouwbaar is en nog nooit enige vlaamse reflex getoond heeft in AL die jaren la parlementslid. De N-VA bestaat niet meer. Het is lijst dedecker geworden. Met Dewever ( die nu al zowat met iedereen moet onderhandeld hebben om postjes veilig te stellen)als schildknaap.Dedecker heeft lak aan de traditionele vlaamse beweging. De rechtse vlaams-nationalisten uit VB en n-va samen en vlott apart met dedecker , coveliers en co ware veel beter en geloofwaardiger geweest; En je zal zien lijst dedecker zal volle steun van HLN, De morgen en co blijven krijgen. Het geheime wapen van verhofstadt heet Dedecker. Laatst gewijzigd door ilfalco : 9 december 2006 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan Loones?
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
![]() Citaat:
Het huidige pseudofederalisme loopt qua structuur al deels vooruit op confederalisme (bijv. de afwezigheid van echte Belgische partijen), reden waarom het er ook onvermijdelijk in zal uitmonden. Het federalisme is eigenlijk nooit een optie geweest. Toch moet men zich af en toe eens bezinnen over zin en onzin van de overdracht van bevoegdheden naar gewesten en gemeenschappen: de verschillen tussen de regio's worden m.i. te vaak verabsoluteerd. Het gaat vaak om verschillen tussen economische sectoren die ook binnen elk van die regio's om een andere aanpak vragen. Bovendien zijn verschillende opvattingen (bijv. over sociale zekerheid) nu eenmaal eigen aan een democratie (dus geen argument om het demos te splitsen) en het is lang niet bewezen dat die verschillen een onderliggend, determinerend cultuurverschil veruitwendigen. Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 9 december 2006 om 17:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Verhofstadt liberaal noemen
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Burgermanifesten zijn theoretische, papieren spinsels, die een absolute, bijna dictatoriale macht vooronderstellen ("Wat zou ik doen als ik absolute macht zou bezitten?"). Verhofstadt is er al snel achter gekomen dat er tussen droom en daad praktische bezwaren liggen en dat de concrete realiteit iets anders is dan de papieren realiteit. Guido Tastenhoye zal mij niet tegenspreken. Ofschoon niet mijn politieke vriend, mag ik Verhofstadt toch bewonderen voor dit inzicht, in tegenstelling tot het pandemonium van Verhofstadthaters dat nog altijd te veel in een parallel universum leeft. (Niet dat ik het u misgun, Boudewijn B.! Blijf vooral ginder!
![]() |
![]() |
![]() |