Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 17:02   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Besef je wel dat dit een ernstige beschuldiging is? Hoeveel nationalisten ken je persoonlijk? Deze posting getuigt van een arrogantie en betweterigheid zelden vertoond op dit forum. Gelukkig hebben de meeste Nederlanders die hier posten meer zin voor hoffelijkheid en kennis van zaken. Iemand die lid is van of sympathyseert met een clubje dat door de Nederlanders bij de laatste verkiezingen naar de prullenmand werd verwezen zou wel best wat minder noten op zijn zang mogen hebben. Je posting heeft trouwens een hoog BUB-gehalte, m.a.w. twee kaarterclubs die mekaar gevonde hebben.
Beetje weinig gevoel voor humor, als je het mij vraagt. Het was niet de bedoeling dat u alles letterlijk opvatte. Bovendien is het wel een beetje zo denk ik. Nationalisme is taboe, dat heb ik hier ook al meermaals gehoord. Dat nationalisme de laatste tijd niet meer zo leeft is omdat West-Europeanen eenmaal schijtluizen geworden zijn. Dat is de trend. Er is geen Nederlander meer die zich op zou geven voor het leger. Als ik het aantal nationalisten op dit forum op maar enigzins enkele manier als representatief mag beschouwen, dan is er toch iets goed mis met de uitwerking ervan in de werkelijkheid.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 december 2006 om 17:08.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:29   #62
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Beetje weinig gevoel voor humor, als je het mij vraagt. Het was niet de bedoeling dat u alles letterlijk opvatte. Bovendien is het wel een beetje zo denk ik. Nationalisme is taboe, dat heb ik hier ook al meermaals gehoord. Dat nationalisme de laatste tijd niet meer zo leeft is omdat West-Europeanen eenmaal schijtluizen geworden zijn. Dat is de trend. Er is geen Nederlander meer die zich op zou geven voor het leger. Als ik het aantal nationalisten op dit forum op maar enigzins enkele manier als representatief mag beschouwen, dan is er toch iets goed mis met de uitwerking ervan in de werkelijkheid.
Enig gevoel voor humor is me niet vreemd, maar ik heb er tevergeefs naar gezocht in je bericht. Bovendien is nationalisme helemaal niet taboe, je moet alleen maar het verschil kennen tussen het staatsnationalisme dat verantwoordelijk is voor veel miserie en het bevrijdend volksnationalisme dat een heel andere lading dekt, maar ik begrijp dat dit voor een buitenstaander uiterst moeilijk te vatten is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:36   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Enig gevoel voor humor is me niet vreemd, maar ik heb er tevergeefs naar gezocht in je bericht. Bovendien is nationalisme helemaal niet taboe, je moet alleen maar het verschil kennen tussen het staatsnationalisme dat verantwoordelijk is voor veel miserie en het bevrijdend volksnationalisme dat een heel andere lading dekt, maar ik begrijp dat dit voor een buitenstaander uiterst moeilijk te vatten is.
Maar als u me in andere posts eerder had meegemaakt dan was u vast al wel opgevallen dat ik graag extreem irriterend begin en vervolgens alles relativeer. Ik kom best regelmatig in Vlaanderen, en heb daar niet echt veel nationalisten gesproken (of het waren wel nationalisten, maar die durfde niet uit de kast te komen). Maar als ik de aantallen van dit forum moest geloven, zou Vlaanderen allang onafhankelijk zijn. Daarom was ik er een tijd geleden een topic over gestart.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=67887
Oud 7 december 2006, 18:55   #64
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Er is nog veel werk.

Tja, toen hun koningshuis het onze bezocht in Antwerpen, waren er actievoerders (van Voorpost?) die "België Barst" riepen. (waarop de ordediensten hen bijzonder hard aangepakt hebben, hun hand bijvoorbeeld in hun mond bijna duwend, mooie vrijheid van meningsuiting in het hart van Europa).
Een Nederlandse journaliste/royalty watcher vond dat het allemaal "heel lelijke dingen" waren die ze riepen.
Nee, ze vond het geschreeuw 'heel lelijk allemaal'.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 18:56   #65
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nederlanders noemen ons soms wel 'Belgen'. Dat vind ik nog erger.
Och, wordt maar eens 'hollander' genoemd...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 20:17   #66
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Och, wordt maar eens 'hollander' genoemd...

Ik las gisteren dat Nederlanders bijna het gelukkigste volk op aarde zijn. Ervan uitgaande dat het meeste geld (& het meeste volk) in de Randstad zit, kun je "Hollander" moeilijk als een scheldwoord opvatten. Ik doe dat persoonlijk dan ook niet. Een Belg die Nederlanders voor Hollander uitscheldt is voor mij net een Chihuahua die tegen een Labrador keft.
Oud 7 december 2006, 20:20   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het aantal nationalisten op dit forum op maar enigzins enkele manier als representatief mag beschouwen, dan is er toch iets goed mis met de uitwerking ervan in de werkelijkheid.
Je beseft toch dat bubbels ook nationalisten zijn en hoe dit jouw stelling onderuit haalt?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 21:06   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is nog veel werk.

Tja, toen hun koningshuis het onze bezocht in Antwerpen, waren er actievoerders (van Voorpost?) die "België Barst" riepen. (waarop de ordediensten hen bijzonder hard aangepakt hebben, hun hand bijvoorbeeld in hun mond bijna duwend, mooie vrijheid van meningsuiting in het hart van Europa).
Een Nederlandse journaliste/royalty watcher vond dat het allemaal "heel lelijke dingen" waren die ze riepen.
Het imago van Vlaanderen in Nederland : de Jan Klaassens van Voorpost.........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 21:09   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het imago van Vlaanderen in Nederland : de Jan Klaassens van Voorpost.........
Die kent niemand hier hoor.
Oud 7 december 2006, 21:13   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kent niemand hier hoor.
De "ordedienst" van het Vlaams Belang.
Oud 7 december 2006, 21:15   #71
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland kennen de meesten alleen Philippe de Winter. Hij wordt gezien als een mislukte Fortuijn-naäper.
Oud 7 december 2006, 21:26   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland kennen de meesten alleen Philippe de Winter. Hij wordt gezien als een mislukte Fortuijn-naäper.
De Winter blijt niet echt welkom in Nederland te zijn. Hij werd eens "verwelkomd" met een bruin produkt op zijn gezicht tijdens een Nederlandse TV-uitzending. Buiten de TV-gebouwen hadden zelf mensen tegen zijn aanwezigheid betoogd.
Oud 7 december 2006, 21:59   #73
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Winter blijt niet echt welkom in Nederland te zijn. Hij werd eens "verwelkomd" met een bruin produkt op zijn gezicht tijdens een Nederlandse TV-uitzending. Buiten de TV-gebouwen hadden zelf mensen tegen zijn aanwezigheid betoogd.
Tja, ik vind het eigenlijk ook maar een stakkertje. Komt op TV, en zegt met zijn zielige stemmetje: Ik ben Phillipe de Winter..., met het zelfvertrouwen van een jongetje dat zijn eerste presentatie voor de klas houdt. Als dat nou jullie populistische leider is dan wens ik de Belgische staat nog vele jaren toe.
Oud 7 december 2006, 22:06   #74
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, ik vind het eigenlijk ook maar een stakkertje. Komt op TV, en zegt met zijn zielige stemmetje: Ik ben Phillipe de Winter..., met het zelfvertrouwen van een jongetje dat zijn eerste presentatie voor de klas houdt. Als dat nou jullie populistische leider is dan wens ik de Belgische staat nog vele jaren toe.
Niet alle Vlaamsnationalisten zijn voor Vlaams Belang. Everytime denkt natuurlijk van wel. (of hij is een van die clowns die NVA extreem en radicaal vindt ..omdat ze tegen België zijn, een blind geloof in België zonder te willen uitleggen waarom)

De Winter lijkt me ook niet geschikt om een leiderschapsfunctie uit te voeren. Ik vind dat je merkt dat ie niet intelligent genoeg is daarvoor, als je hem op televisie ziet. Ik durf zelfs te zeggen dat partijgenoten als Gerolf Annemans dat ook doorhebben.
Oud 7 december 2006, 22:11   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle Vlaamsnationalisten zijn voor Vlaams Belang. Everytime denkt natuurlijk van wel. (of hij is een van die clowns die NVA extreem en radicaal vindt ..omdat ze tegen België zijn, een blind geloof in België zonder te willen uitleggen waarom)

De Winter lijkt me ook niet geschikt om een leiderschapsfunctie uit te voeren. Ik vind dat je merkt dat ie niet intelligent genoeg is daarvoor, als je hem op televisie ziet. Ik durf zelfs te zeggen dat partijgenoten als Gerolf Annemans dat ook doorhebben.
Nee, dat wist ik wel. Maar VB is wel de enige partij die in aanmerking komt om België ooit omver te werpen. Laten we hopen dat dat nooit gebeurt, door VB althans.
Oud 7 december 2006, 22:13   #76
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat wist ik wel. Maar VB is wel de enige partij die in aanmerking komt om België ooit omver te werpen. Laten we hopen dat dat nooit gebeurt, door VB althans.
Ik weet nog niet of ik (in Oost-Vlaanderen) voor NVA ga stemmen, maar ik wens hen in elk geval het halen van de kiesdrempel toe in elke kieskring!
Een gematigd gezicht van het Vlaams nationalisme lijkt me broodnodig.
Oud 7 december 2006, 22:18   #77
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het VB meer naar Voorpost luistert dan omgekeerd...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:19   #78
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgique gaat niet omver geworpen worden door een Vlaams-nationalistische partijen. Zoals ik al jaren zeg; wij Vlaams-Nationalisten zijn slechts een katalysator in het uiteenvallen van een gedrocht.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:30   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik vind het eigenlijk ook maar een stakkertje.
Ik had een hond die ik zo noemde: 'Stakker'. Niet omdat het dier zijn ziekte aan zichzelf te wijten had want dat was zeker niet zo.

Intussen loopt de 'mislukte naäper' van Pim wél nog rond en zit het geslaagde origineel, net als mijn Stakker, onder de grond.
Oud 7 december 2006, 22:34   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar VB is wel de enige partij die in aanmerking komt om België ooit omver te werpen.
Je beseft dus wat de werkelijke reden was voor het cordon sanitaire?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be