Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 21:32   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mooi ik heb dit onlangs ook op deze fora gezet (en zelf veel politiek correcter dan hoe u het poneert) dit werd mij niet in dank afgenomen dus verwacht u maar geen "danku" van bepaalde individuen...

(http://www.youtube.com/watch?v=QcKrd...related&search=)
Ik kan wel tegen een stootje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 22:28   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volkeren komen langs verschillende wegen tot een onafhankelijke staat. In de geschiedenis hebben er zich revoluties, opstanden, eenzijdige of onderhandelde onafhankelijkheidsuitroepingen, volksraadplegingen, parlementaire beslissingen, enzovoort voorgedaan.

In een democratie zijn volgende wegen legitiem: door parlementaire beslissing, door volksraadpleging of door beide samen.
Dus in het geval van België is een revolutie of een opstand legitiem.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 11:50   #63
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Is dat goed bier?
Blauwe bloed is altijd goed voor het volk...
Oud 19 december 2006, 19:22   #64
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

denk eens aan het vreemdelingenstemrecht...
Meerderheid was tegen, referendum kwam niet

denk eens aan de europese grondwet
Meerderheid was tegen, toch stemden ze voor
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 16:25   #65
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik volg u daar ten dele in. We moeten het volks niet constant lastig vallen met referenda en ook ik ben voor een meer autoritair bestuur. Enkel voor zeer belangrijke dossiers en wijzigingen in de grondwet moet het volk geraadpleegd worden. Maar dan op voorwaarde dat er een zeer uitgebreide informatiecampagne aan vooraf gaat.

Maar de politici moeten dan wel bekwame mensen zijn en daar schort het in België wel serieus aan.

Bekwame mensen ???

Freya Vandenbossche ???
Caroline Gennez ???
Katleen Van Brempt ???
Fientje Moerman ???

Ik pleit voor een commissie die de kandidaat politici controleert, zeker bij zware uitvoerende bevoegdheden. Zo ben is de functie van staatshoofd of regeringsleider te zwaar voor 99 % van de vrouwen, zeker als ze nog jong zijn. Zie ook in mijn topic over het Dietse RIJk der Nederlanden, waar de Rijkscommissie moet toestemming geven dat iemand rijksminister of -kanselier wordt.
Het is blijkbaar geen toeval dat u alleen vraagtekens zet bij de "bekwaamheid" van vrouwelijke politici.

Ik veronderstel dat u ook het vrouwenstemrecht opnieuw wilt afschaffen?

Ik zie ook heel wat onbekwame politici, en vooral veel te veel parlementsleden waarvan de bekendheid en de dadenkracht niet verder reiken dan de electorale wijk waarin ze wonen. Maar veel verschil tussen mannen en vrouwen kan ik daarbij niet waarnemen, tenzij misschien dat m.i. de gemiddelde mannelijke politici juist slechter scoren dan hun vrouwelijke collega's.
Oud 21 december 2006, 16:35   #66
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
denk eens aan het vreemdelingenstemrecht...
Meerderheid was tegen, referendum kwam niet

denk eens aan de europese grondwet
Meerderheid was tegen, toch stemden ze voor
Op dit (redelijk rechtse) forum was de meerderheid misschien tegen het vreemdelingenstemrecht, maar in België was de meerderheid pro.
Er is geen enkel objectief bewijs van het tegendeel.

Er is trouwens ook geen enkele objectief bewijs van de veronderstelling dat de meeste Belgen tegen de EU-grondwet gestemd zouden hebben.
Oud 21 december 2006, 16:35   #67
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Dan is het volk!

Democratie, rechstaat of politiestaat, wat zal het zijn.

Alleen het volk kan over de toekomst van België beslissen.
Daar ga ik indien nodig te straat op!

Wat denken die arrogante politici dat zij over alles kunnen beslissen.

De Volksraadplegging moet Grondwettelijk opnieuw ingevoerd worden.

Alleen dit kan geldig beslissen over het lot van dit land.

Zoals in elke democratie, de meerderheid beslist!

Lijkt me een gezond principe : laat het belgische volk beslissen in een belgisch referendum over een aangepaste belgische grondwet.

Men had hetzelfde in europa kunnen doen : laat het Europese volk stemmen over een europese grondwet.

Men kan opwerpen : maar ja, wie beslist over het al dan niet deel uitmaken van europa, of het al dan niet deel uitmaken van België.
Goed : dat zijn aparte vragen : indien men nu bv. in Nederland en Frankrijk een referendum gehouden had over de vraag wenst u dat uw land deel uitmaakt van de Europese Unie ? Had men allicht een positief antwoord gekregen, de grondwet is echter een zaak die iedere europeaan aangaat,
overigens wordt er een goede vorm van volksreferenda ingevoerd indien men het huidige ontwerp van een grondwet zou invoeren.
Indien Nederland en Frankrijk "Neen" hadden gestemd tegen lidmaatschap van de EU hadden ze inderdaad gewoon kunnen afhaken, er zijn genoeg politici die vinden dat de Eu intussen een te grote club is, in die optiek kan het feit dat er landen "uit" willen alleen maar toegejuichd worden.
Oud 21 december 2006, 16:53   #68
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Op dit (redelijk rechtse) forum was de meerderheid misschien tegen het vreemdelingenstemrecht, maar in België was de meerderheid pro.

Er is trouwens ook geen enkele objectief bewijs van de veronderstelling dat de meeste Belgen tegen de EU-grondwet gestemd zouden hebben.
Als je geen referenda toelaat heb je nooit een objectief bewijs hé
Oud 21 december 2006, 16:58   #69
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Iedeen moet kiezen in België en de door de meerderheid verkozenen zijn het die geen referendum toelaten.. De meerderheid is er niet voor om referenda in België een wettig statuut te geven.

Ik ben er alleszins voor, maar het is niet mijn hoofdbekommernis als ik uitzoek voor welke partij ik zal stemmen.

Intussen hoop ik wel dat Angie (geen politieke vriendin van mij) een systeem zal uitdokteren om uit de huidige europese impasse te geraken en dat dit resulteert in een grondwet (constitutie) die oip europees niveau, dus voor belangrijke zaken, een referendumrecht zou inschrijven.
Waarschijnlijk zal het belgische niveau dan wel volgen.
Oud 22 december 2006, 15:51   #70
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik betreur dat ook, maar ik ga zelf niet de mogelijke uitslag van een referendum "voorspellen".

Zolang er geen referendums zijn werkt onze parlementaire democratie op basis van politieke meerderheden van verkozen volksvertegenwoordigers in Kamer, Senaat en regionale parlementen.
Oud 11 februari 2007, 13:55   #71
kanselier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Dan is het volk!

Democratie, rechstaat of politiestaat, wat zal het zijn.

Alleen het volk kan over de toekomst van België beslissen.
Daar ga ik indien nodig te straat op!

Wat denken die arrogante politici dat zij over alles kunnen beslissen.

De Volksraadplegging moet Grondwettelijk opnieuw ingevoerd worden.

Alleen dit kan geldig beslissen over het lot van dit land.

Zoals in elke democratie, de meerderheid beslist!

OPEN referendum gewenst!

Welke partij gaat dit democratisch gerechtvaardigd middel als eerste terug willen invoeren.
Of blijven wij een dictatuur?
kanselier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 14:17   #72
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
België is een westerse democratie. De besluitvorming is dus heel complex. Dat is normaal. Alleen maakt het federalisme die besluitvorming nodeloos complex.
Alles in België is zodanig complex gemaakt met de bedoeling de macht van het volk weg te houden, niets meer of niets minder.
Net als alle andere zaken, zoals kiesdrempels, die enkel & alleen dienen om kleine partijen klein te houden.

De constructie "België" moet dringend nekeer herschreven worden, moest de Belgische staat een programma zijn, het zou er een zijn geschreven in basic gevuld met "goto's" en variabelen waar niemand nog van weet waar ze voor dienen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 14:19   #73
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het volk is daar véél te dom voor! Laat het bestuur van het land maar over aan de mensen die daar bekwaam voor zijn: politici.

Raf, kun je me even enkele bekwame, eerlijke politici noemen die met het volk inzitten & niet met hun eigen portemonnaie?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 11 februari 2007, 14:20   #74
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik pleit voor een commissie die de kandidaat politici controleert, zeker bij zware uitvoerende bevoegdheden. Zo ben is de functie van staatshoofd of regeringsleider te zwaar voor 99 % van de vrouwen, zeker als ze nog jong zijn. Zie ook in mijn topic over het Dietse RIJk der Nederlanden, waar de Rijkscommissie moet toestemming geven dat iemand rijksminister of -kanselier wordt.

Ah, mijnheer is sexist?
Oud 11 februari 2007, 14:23   #75
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Al die deelregeringen et tutti quanti moeten met gezwinde spoed afgeschaft worden en het bestuur van het hele land moet terug in handen komen van één sterke centrale regering. Dat zal een hoop problemen oplossen en bovendien een massa geld besparen.

Hier volg ik je wil in, het contruct België moet dringend nekeer hershreven worden;
Oud 11 februari 2007, 14:26   #76
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Er is ook geen enkel bewijs dat er een meerderheid voor was.

Citaat:
We zullen't nooit weten helaas :'(
Oud 11 februari 2007, 17:07   #77
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Alles in België is zodanig complex gemaakt met de bedoeling de macht van het volk weg te houden, niets meer of niets minder.
Net als alle andere zaken, zoals kiesdrempels, die enkel & alleen dienen om kleine partijen klein te houden.

De constructie "België" moet dringend nekeer herschreven worden, moest de Belgische staat een programma zijn, het zou er een zijn geschreven in basic gevuld met "goto's" en variabelen waar niemand nog van weet waar ze voor dienen.
Ik bent het volledig met je eens, de macht in handen houden is alles wat telt!
Dit kan niet blijven duren of wel?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:30   #78
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ah, mijnheer is sexist?
Iemand die beweert dat het vrouwelijke lichaam gelijk is aan het mannelijke is een seksist en moet dringend bijles biologie gaan volgen!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 20:46   #79
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volkeren komen langs verschillende wegen tot een onafhankelijke staat. In de geschiedenis hebben er zich revoluties, opstanden, eenzijdige of onderhandelde onafhankelijkheidsuitroepingen, volksraadplegingen, parlementaire beslissingen, enzovoort voorgedaan.

In een democratie zijn volgende wegen legitiem: door parlementaire beslissing, door volksraadpleging of door beide samen.
Het probleem is dat onze parlementen allemaal in handen zijn van de partijen, dus deze mogelijkheid is democratisch ongeldig omdat zij zeker niet vertolkt wat de bevolking wil.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 21:03   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan wel tegen een stootje.
dat zal wel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be