![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blauwe bloed is altijd goed voor het volk...
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() denk eens aan het vreemdelingenstemrecht...
Meerderheid was tegen, referendum kwam niet denk eens aan de europese grondwet Meerderheid was tegen, toch stemden ze voor |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat u ook het vrouwenstemrecht opnieuw wilt afschaffen? Ik zie ook heel wat onbekwame politici, en vooral veel te veel parlementsleden waarvan de bekendheid en de dadenkracht niet verder reiken dan de electorale wijk waarin ze wonen. Maar veel verschil tussen mannen en vrouwen kan ik daarbij niet waarnemen, tenzij misschien dat m.i. de gemiddelde mannelijke politici juist slechter scoren dan hun vrouwelijke collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel objectief bewijs van het tegendeel. Er is trouwens ook geen enkele objectief bewijs van de veronderstelling dat de meeste Belgen tegen de EU-grondwet gestemd zouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lijkt me een gezond principe : laat het belgische volk beslissen in een belgisch referendum over een aangepaste belgische grondwet. Men had hetzelfde in europa kunnen doen : laat het Europese volk stemmen over een europese grondwet. Men kan opwerpen : maar ja, wie beslist over het al dan niet deel uitmaken van europa, of het al dan niet deel uitmaken van België. Goed : dat zijn aparte vragen : indien men nu bv. in Nederland en Frankrijk een referendum gehouden had over de vraag wenst u dat uw land deel uitmaakt van de Europese Unie ? Had men allicht een positief antwoord gekregen, de grondwet is echter een zaak die iedere europeaan aangaat, overigens wordt er een goede vorm van volksreferenda ingevoerd indien men het huidige ontwerp van een grondwet zou invoeren. Indien Nederland en Frankrijk "Neen" hadden gestemd tegen lidmaatschap van de EU hadden ze inderdaad gewoon kunnen afhaken, er zijn genoeg politici die vinden dat de Eu intussen een te grote club is, in die optiek kan het feit dat er landen "uit" willen alleen maar toegejuichd worden.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben er alleszins voor, maar het is niet mijn hoofdbekommernis als ik uitzoek voor welke partij ik zal stemmen. Intussen hoop ik wel dat Angie (geen politieke vriendin van mij) een systeem zal uitdokteren om uit de huidige europese impasse te geraken en dat dit resulteert in een grondwet (constitutie) die oip europees niveau, dus voor belangrijke zaken, een referendumrecht zou inschrijven. Waarschijnlijk zal het belgische niveau dan wel volgen.
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang er geen referendums zijn werkt onze parlementaire democratie op basis van politieke meerderheden van verkozen volksvertegenwoordigers in Kamer, Senaat en regionale parlementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OPEN referendum gewenst! Welke partij gaat dit democratisch gerechtvaardigd middel als eerste terug willen invoeren. Of blijven wij een dictatuur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Net als alle andere zaken, zoals kiesdrempels, die enkel & alleen dienen om kleine partijen klein te houden. De constructie "België" moet dringend nekeer herschreven worden, moest de Belgische staat een programma zijn, het zou er een zijn geschreven in basic gevuld met "goto's" en variabelen waar niemand nog van weet waar ze voor dienen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Raf, kun je me even enkele bekwame, eerlijke politici noemen die met het volk inzitten & niet met hun eigen portemonnaie?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Ah, mijnheer is sexist?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Hier volg ik je wil in, het contruct België moet dringend nekeer hershreven worden;
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit kan niet blijven duren of wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Iemand die beweert dat het vrouwelijke lichaam gelijk is aan het mannelijke is een seksist en moet dringend bijles biologie gaan volgen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |