Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 19:35   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornob Bekijk bericht
ik denk dat jij nog eens goed moet nadenken.
Ik denk dat er niks bedenkelijk is aan het feit dat U dat denkt...
Oud 18 december 2006, 19:36   #62
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gelieve het mij te vergeven dat ik hierbij mijn grootste twijfels uitdruk over het feit of U hiertoe in staat bent...
Hoogst waarschijnlijk heeft u wel gelijk!
Toch even zeggen dat ik het nog meer geloof nu u die korte uitleg gaf hierboven
http://www.youtube.com/watch?v=JDTZcCTn_00
enjoy :d
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 19:39   #63
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Maar ik herhaal nog eens zolang de Dewinters de scepter zwaaien in het VB zal het cordon gehandhaaft worden, ik vraag me al jaren af, waarom gooien jullie die Dewinter niet buiten, desnoods kunnen jullie Dedecker als nieuw boegbeeld kiezen als jullie Dewinter een stamp onder zijn kl.... geven. En Dewinter zal nooit een meerderheid van de kiezers bekoren, zie 8 oktober, integendeel als Coveliers echt vertrekt en Dedecker solo gaat is dat het begin van het einde voor het VB.
dewinter is de populairste politici in vlaams belang, een stemmenkanon die ook steeds stijgt in de top van de populairste politici die gooi je toch niet buiten...
Oud 18 december 2006, 19:40   #64
largo_w

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ&NR
nog even een filmpje...

Deze gaat over iets heel anders...
De dochter van dewinter is wat een l***r w**f
Die hollanders weten toch altijd wat tonen...

Laatst gewijzigd door largo_w : 18 december 2006 om 19:47.
Oud 18 december 2006, 19:45   #65
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Volgens de leiding zelf is er geen verschil met het Vlaams Blok, zodus...

...
...
...

Stavingstukken:

stavingstuk 59 van de rechtstreeks dagende partijen: de brochure “Eigen volk eerst, Vlaams Blok, Reeds 20 jaar de stem van het volk”, 1997:
uittreksel:
vermeldende op de middelste pagina’s onder de hoofding: “500.000 werklozen, waarom nog gastarbeiders?”:
Links onder de titel: “Wist U dat…” o.m. het volgende:
“… er in België zo’n 400.000 vreemdelingen verblijven, die van buiten Europa komen?
… deze vreemdelingen ons jaarlijks 30 miljard aan werkloosheidsuitkeringen, 15 miljard aan kinderbijslag en 15 miljard aan gezondheidszorg kosten?
… deze vreemdelingen verantwoordelijk zijn voor 40 % van de misdaden?
… deze vreemdelingen een bedreiging vormen voor onze culturele eigenheid?”
Rechts onder de titel: “Het Vlaams Blok is geen voorstander van de multiculturele samenleving. Het Vlaams Blok verdedigt het behoud van onze culturele eigenheid en identiteit. Daarom ook bepleit het Vlaams Blok de begeleide terugkeer van het merendeel der niet-Europese vreemdelingen”, onder meer de hiernavolgende voorstellen:
“- de onmiddellijke terugkeer van illegale, criminele en werkloze vreemdelingen.
- Een waterdichte immigratiestop.
- Er moet een humaan maar kordaat terugkeerbeleid voor de andere vreemdelingen worden gevoerd.
- Werk en sociale woningen voor eigen volk eerst.”

becommentariëring door het Hof:
Dit uittreksel is een klassiek voorbeeld van hoe het ’zondebokmechanisme’ wordt gehanteerd. Op het ene blad wordt gewezen op de kost (werkloosheidsuitkeringen en overige sociale voorzieningen) en het gevaar (criminaliteit en aantasting van de culturele eigenheid), welke de vreemdelingen vertegenwoordigen, terwijl op het andere blad de oplossingen worden voorgesteld, waaronder een algemene achteruitstelling van de vreemdelingen ten bate van de eigen bevolking op het vlak van het “werk en de sociale woningen” en een “kordaat terugkeerbeleid voor de andere vreemdelingen” (namelijk deze die wel werken en geen misdrijven begaan).

...
...
...
Mijn juridisch nederlands is niet zo goed, ik maar domme Belg . Maar als ik het goed heb gelezen mag één iemand of een organisatie of partij wel de problemen stellen en bespreekbaar maken. Ik veronderstel dat het cijfermateriaal ook wel zal kloppen. Maar men mag dus met dat 'correct' cijfermateriaal géén demagogie uitvoeren en de kiezer naar een bepaald feit toe sturen.
Oud 18 december 2006, 19:52   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtse zak Bekijk bericht
Ik ben ook voor een in hoofdzaak ´blank´ Europa, zoals ik voorstander ben van een Afrika voor de zwarten, Azie voor Aziaten, ...
Is dat racisme

Neen, omdat een volledige verkleuring er op wijst dat migratie een probleem is geworden. .
Als je migranten hebt wonen in europa en je stelt dat je voor een blank europa bent, impliceert dat dat je de kleurlingen weg wilt.

Citaat:
En voor ge weer op uw achterste poten gaat staan, ik heb verschillende kleurlingen in mijn vriendenkring. Het zijn evenwel allemaal perfect geìntegreerde mensen
17 posts en dat waarschuwt mij dat ik niet alweer op mijn achterste poten moet gaan staan
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 21:06   #67
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hoogst waarschijnlijk heeft u wel gelijk!
Toch even zeggen dat ik het nog meer geloof nu u die korte uitleg gaf hierboven
enjoy :d

Ben aangenaam verrast dat U het inziet en dat U mijn (en nu blijkbaar ook de uwe) bewering van hierboven onweerlegbaar staaft met dit filmpje.
Oud 18 december 2006, 21:09   #68
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Kan iemand mij uitleggen, alstublief (ik vraag dit heel beleefd) in een paar simpele punten - geen tirade aub, waarom Vlaams Belang anti-democratisch is?
Ik herneem eigenlijk de bovenstaande quote en stel alle aangehaalde punten in vraag:

1) Waarom is het Vlaams Belang anti-democratisch?
2) Waarom kan zij niet aan een meerderheid komen op een democratische wijze?
3) Op welke manier realiseert het Vlaams Belang zijn doelen anders dan op democratische wijze?
1) Het Vlaams Belang is een democratische partij gezien ze tot op vandaag de democratische spelregels heeft gerespecteerd. Een poging tot staatsgreep is er niet geweest, er ook nooit geen geweld gebruikt tot op vandaag.

2) Omwille van ons politiek meer-partijensysteem. Omwille van de haat campagne en de hetse die het regime tegen het Vlaams Belang heeft gericht. Ook de angst die het regime zaait speelt een rol. Tenslotte stemmen ook veel mensen uit gewoonte of op de partij waarop familieleden, ouders stemmen. Een hardnekkig restant van de verzuiling.

3) Als na inspanningen van de partij voor meer dialoog met andere partijen, het cordon na de verkiezingen van 2009 nog steeds standhoudt, dan moet de partij zich beraden over buitenparlementaire acties. In de andere topic heb ik een aantal voorbeelden gegeven.

De verkiezingen van 2012 zullen de neerwaartse spiraal van de partij inzetten door:
1) De demografische ontwikkelingen
2) De mensen geraken ontmoedigd dat de partij waarop zij stemmen toch nooit bestuursverantwoordelijkheid kan nemen.
3) Andere partijen gaan meer en meer programmapunten afsnoepen en zo met de eventuele pluimen lopen.
4) Gemeente en provincieraadsverkiezingen ligt het Vlaams Belang minder
5) Als bij de verkiezingen van 2012 het resultaat slecht is, ontstaat er een negatieve perceptie over de partij en geraakt men in een vicieuze cirkel.
6) Bij een daling van het electoraat dreigen ook interne spanningen.

Daarom dat het noodzakelijk is het cordon te breken tegen 2012 !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 december 2006 om 21:10.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 21:14   #70
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Ben aangenaam verrast dat U het inziet en dat U mijn (en nu blijkbaar ook de uwe) bewering van hierboven onweerlegbaar staaft met dit filmpje.
Ja natuurlijk en m'n hond blaf miauw!
Oud 18 december 2006, 21:27   #71
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
1) Omdat het VB traditioneel traditioneel tegen allerlei vormen van burgerparticipatie is, zoals vakbonden en migrantenstemrecht, maar vooral omdat hun programma het opleggen van een eenvormige en door het VB gedicteerde "Vlaamse" cultuur nastreeft, waaraan ieder individu wordt geacht zich 100% te "assimileren", dit in tegenstelling tot het principe van de democratie waarin juist de verscheidenheid van individuen en het zoeken naar raakpunten en verschillen als grondslag voor het beslissingsproces wordt gezien.
Dat is juist wel democratie:
-vakbonden die geen rechtspersoonlijkheid hebben zijn helemaal niet democratisch en hebben trouwens al meer dan eens bewezen, dat ze de wetten negeren door knokploegen. Het zou niet de eerste werkwillige zijn die het ziekenhuis wordt ingeslagen of vermoord!
-en migranten stemrecht: als ze belg worden mogen zij toch ook stemmen. Hier in Canada mag geen enkele migrant stemmen, ook niet locaal!! Dus Canada is niet democratisch????
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 21:29   #72
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

iemand die zich de MR-voorzittersverkiezing van twee jaar geleden herinnert?

Het ging zo: er waren meerdere kandidaten. Het partijbestuur ging in geheime vergadering, besliste dat het Reynders moest worden en dat alle andere kandidaten zich voor de verkiezing moesten terugtrekken. Zo geschiedde.
Ook in de andere "democratische" partijen, gaat het er zo aan toe.

En wat is één van de klasieke verwijten aan het Vlaams Belang? Juist ja, er is geen interne democratie, heet het.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 21:33   #73
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
In Belgie is 'helaas' wel democratie, maar geen 'volks'democratie.
Je bedoelt een democratie zoals de DDR indertijd in Oost-Duitsland. Ja DAT was democratie!!!! Daar mocht iedereen zeggen wat hij op het hartje had, kreeg daar dan gelijk werkgelenheid voor en kost en inwoon op kosten van de staat. En af en toe een pak slagen, maar je kan niet alles willen eh.
Dat land mocht je trouwens ook in en uit zonder problemen.
Oud 18 december 2006, 21:38   #74
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ja ik wacht tot dat ze uiteindelijk eens aan de macht komen want ben benieuwd hoe ze er het van af brengen! Waarom geven de traditionele partijen niet de macht aan het vb, want volgens hun kunnen ze er toch niets van. Laat ze twee jaar regeren; heel het land in crisis (volgens de traditionele partijen) en dan kunnen de 'normale' partijen het weer overnemen en zijn ze voor eens en altijd van het vb af!
Schitterend idee... ben direct voorstander.
Och nee, dat kunnen we niet doen, zeg. Binnen de korste keren is heel belgie, ja heel belgie want die walenkliek wordt dus in concentratiekampen gestoken en het land wordt bezet door de 'zwarten' - je kent ze wel: die van onder de oorlog. Ja dat hebben ze geleerd bij nonkel Adolf.....
Mocht je het niet vast hebben: dat was om te lachen
Oud 18 december 2006, 22:03   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Het ging zo: er waren meerdere kandidaten. Het partijbestuur ging in geheime vergadering, besliste dat het Reynders moest worden en dat alle andere kandidaten zich voor de verkiezing moesten terugtrekken. Zo geschiedde.

En wat is één van de klasieke verwijten aan het Vlaams Belang? Juist ja, er is geen interne democratie, heet het.
Het ging precies hetzelfde bij de CVP.
Ik dacht dat het Pinxten was die zich moest terugtrekken ten voordele van Marc van Peel.
Oud 18 december 2006, 22:06   #76
hermanvk
Minister

Standaard

Hierbij een bloemlezing van de bewijzen, dat het Vlaams Belang ondemocratisch is:
Citaat:
Omdat mensen die ZO'N smakeloze kleren dragen onmogelijk het volk kunnen vertegenwoordigen, alleen wat marginaal gespuis identificieerd er zich mee...
Citaat:
Volgens mij komen deze beelden uit een informatiecampagne die waarschuwt voor de gevolgen van alcoholmisbruik.
Citaat:
Als Dewinter nog enkele jaren geleden staat te roepen dat hij voor een blank europa is zegt dat genoeg.
Citaat:
Omdat de andere partijen zo 'democratisch' waren een politieke schutkring rond hun gevaarlijkste tegenstander te trekken.
Citaat:
Het principe van democratie bestaat er enkel in dat een zo groot mogelijk deel van de bevolking inspraak heeft in het beslissingsproces.
Het principe van de democratie bestaat er NIET in dat er alles aan gedaan wordt opdat altijd hetzelfde kwart van de bevolking het zonder vertegenwoordigers in de regering moet stellen.
Citaat:
Het cordon zal gehandhaafd worden zolang dat goed uitkomt voor de machtswellust van sommige partijen. Dewinter, racisme, .... zijn maar excuustruzen om de ware drijfveer te camoufleren.
Citaat:
Je had het daarnet nog over democratische principes.
Wat heeft het cordon sanitair te maken met democratische principes?
Welke politicus bekoort trouwens wél een meerderheid? Moeten we die dan ook maar allemaal een schop onder hun kl*ten geven? En dat is dan volgens jou een democratisch principe?

Ik lust FDW ook niet maar hij hoort wél bij de politici die de meeste stemmen halen.
Citaat:
1) Het Vlaams Belang is een democratische partij gezien ze tot op vandaag de democratische spelregels heeft gerespecteerd. Een poging tot staatsgreep is er niet geweest, er ook nooit geen geweld gebruikt tot op vandaag.

2) Omwille van ons politiek meer-partijensysteem. Omwille van de haat campagne en de hetse die het regime tegen het Vlaams Belang heeft gericht. Ook de angst die het regime zaait speelt een rol. Tenslotte stemmen ook veel mensen uit gewoonte of op de partij waarop familieleden, ouders stemmen. Een hardnekkig restant van de verzuiling.

3) Als na inspanningen van de partij voor meer dialoog met andere partijen, het cordon na de verkiezingen van 2009 nog steeds standhoudt, dan moet de partij zich beraden over buitenparlementaire acties. In de andere topic heb ik een aantal voorbeelden gegeven.
Citaat:

Maar voor de rest, heb ik nog geen enkele deugdelijke argumentering gevonden, dat het on-democratisch is: veel roepen en jouwen, dat wel.

Waarmee ik dus wil duidelijk maken:
Dat er een paar pro-democratie argumenteringen in mijn bloemlezing te vinden zijn en vooral een pak onzin waarom het on-democratisch is...

Laatst gewijzigd door hermanvk : 18 december 2006 om 22:07.
Oud 18 december 2006, 22:31   #77
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
dewinter is de populairste politici in vlaams belang, een stemmenkanon die ook steeds stijgt in de top van de populairste politici die gooi je toch niet buiten...
De VLD gooide toch ook Dedecker buiten.

-Ofwel staan jullie nog jaren aan de zijlijn te klagen met weerwolf Dewinter
-Ofwel sjotten jullie hem buiten, en kan het cordon herbekekekn worden
-Ofwel ontbinden jullie je, en gaan terug ondergronds zoals de VMO

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 02:34   #78
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Of het Vlaams Belang al dan niet democratisch is ? Wel laat de democratie dat maar uitmaken, laat het volk daarover beslissen.
Gezien de meerderheid tegen het Cordon Sanitaire is en het VB met 7% na het eerste proces voor zogezegd racisme mag duidelijk zijn dat men beter stopt met die dingen want de mensen pikken dat niet.
Men moet stoppen processen te voeren, Vlaams Belang meer uitnodigen in studio's. Fervente tegenstanders van deze partij zeker niet opnemen in uw vriendenkring. De indirecte aanvallen komen vaak uit linkse ondemocratische hoek.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 07:09   #79
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Of het Vlaams Belang al dan niet democratisch is ? Wel laat de democratie dat maar uitmaken, laat het volk daarover beslissen.
Gezien de meerderheid tegen het Cordon Sanitaire is en het VB met 7% na het eerste proces voor zogezegd racisme mag duidelijk zijn dat men beter stopt met die dingen want de mensen pikken dat niet.
Men moet stoppen processen te voeren, Vlaams Belang meer uitnodigen in studio's. Fervente tegenstanders van deze partij zeker niet opnemen in uw vriendenkring. De indirecte aanvallen komen vaak uit linkse ondemocratische hoek.
Gedraag jullie dan eens he, dan moeten er geen processen meer komen, want jullie rascisme dat pikken wij ook niet en ik ben een linkse democraat, ik ben zelfs voor Vlaamse onafhankelijkheid en tegen de PS-corruptie.

Oud 19 december 2006, 07:11   #80
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ja zodat we meer van dit krijgen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be