Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 19:53   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
JMDD moge dan geen nationalist wezen, bij hem weet je tenminste welk vlees je in de kuip hebt.
Ja, je weet wat je eraan hebt: een ego-tripper en een postjesjager. Ik denk niet dat JMDD bij N-VA gekomen is om de eerste vijf jaar strooibriefjes van de partij te gaan bussen en kaartjes voor het mosselfestijn van de plaatselijke N-VA-afdeling te verkopen. Hij is gekomen om één reden: hij wou senator blijven (Vlaams parlementslid en gemeenteraadslid is nog niet genoeg voor dat vleesgeworden ego). Had de VLD hem minister gemaakt, dan zat hij vandaag nóg bij de VLD, en dan stond hij op dit eigenste moment voor het TV-journaal uit te legen waarom een nieuwe staatshervorming "op dit moment niet opportuun is".

Je kan misschien achter zijn ideeën staan, maar die man zou zijn idealen nog sneller verkopen dan Guy Verhofstadt. Bij wijze van spreken welliswaar...

Citaat:
Ik dacht trouwens dat je ook een liberaal was
WÁÁÁT??!

*Jaani smijt onmiddellijk een nietjesmachien en een externe harde schijf naar zijn scherm*

Ik een liberaal??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 19:58   #62
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht trouwens dat je ook een liberaal was,,
hahahahahaha

Citaat:
of vergis ik mij,
Tzal wel zijn da gu vergist ... Jaani is communist! Ale ik geloof dat hij er zelf nog niet aan uit is...
Eerder een volksnationalistische communist met een paar fascitische trekjes maar zeker geen liberaal
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:00   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het gaat er bij vele Vlaams-nationalisten niet in dat je over partijgrenzen heen een onafhankelijk Vlaanderen kan verwezenlijken. Ze willen meteen sluitende akkoorden over de populaire kleur van nagellak in dat nieuwe Vlaanderen en blijven liever onder belgisch dak vooraleer ze een 10.000 eisenboek goedgekeurd krijgen. Een eenvoudig "maak Vlaanderen onafhankelijk en hou dan verkiezingen over hoe het er moet uitzien" gaat er niet in. Ze behouden liever belgique dan te moeten samenwerken met een liberaal of een VB'er of een ...
Heeft het VB dan al stappen in die richting ondernomen? Hebben zij dan al moeite gedaan om zichzelf aanvaardbaar te maken voor anderen?
Neen, het enige wat we van hen horen, is dat de linkse ratten uitgeroeid moeten worden....
Ze kunnen misschien eens beginnen om de extreemste racisten en uit hun partij te zetten, en hun banden verbreken met neo-fascistische spliterorganisatietjes. Dat zou tenminste het signaal kunnen geven dat ze bereid zijn om samen te werken met de rest van de Vlaamse beweging.

Maar neen. Het VB wentelt zich graag in haar eigen geblijk. Ze wil met niemand praten en doet er alles aan om onaanvaardbaar te worden voor de anderen. En dan maar de eeuwige calimero gaan uithangen...

Ofwel is hun racistisch programma voor hen zoveel belangrijker dan hun Vlaams-nationalisme, ofwel gebruiken ze dat racistisch discours alleen maar om niet hoeven samen te werken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 20 december 2006, 20:02   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Heeft het VB dan al stappen in die richting ondernomen? Hebben zij dan al moeite gedaan om zichzelf aanvaardbaar te maken voor anderen?
Neen, het enige wat we van hen horen, is dat de linkse ratten uitgeroeid moeten worden....
Daar heb je ongetwijfeld een goede bron van. Liefst niet de LSP of PVDA webstek.

Citaat:
Ze kunnen misschien eens beginnen om de extreemste racisten en uit hun partij te zetten, en hun banden verbreken met neo-fascistische spliterorganisatietjes. Dat zou tenminste het signaal kunnen geven dat ze bereid zijn om samen te werken met de rest van de Vlaamse beweging.

Maar neen. Het VB wentelt zich graag in haar eigen geblijk. Ze wil met niemand praten en doet er alles aan om onaanvaardbaar te worden voor de anderen. En dan maar de eeuwige calimero gaan uithangen...

Ofwel is hun racistisch programma voor hen zoveel belangrijker dan hun Vlaams-nationalisme, ofwel gebruiken ze dat racistisch discours alleen maar om niet hoeven samen te werken.
Dat is het nu juist. Jij wil dat het VB mensen buitensmijt vooraleer Vlaanderen onafhankelijk wordt. Wat me doet besluiten dat Vlaamse onafhankelijkheid voor jou niet belangrijk is. Wel de kleur van haarlak in het nieuwe Vlaanderen is belangrijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:06   #65
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is het nu juist. Jij wil dat het VB mensen buitensmijt vooraleer Vlaanderen onafhankelijk wordt.
Wou het VB dan niet dat Lionel Vandenberghe buitengegooid werd uit het IJzerbedevaartcomité? En als dat er niet inzat, was het voor het VB ook weer: "dan doen wij niet meer mee".

Sorry, maar nu sta je wel aan de verkeerde mensen hun mouw te schudden. Vraag eerst eens aan uw eigen partijleiding waarom zij er alles aan doen om elke Vlaamse samenwerking te torpederen.
Oud 20 december 2006, 20:11   #66
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen misschien eens beginnen om de extreemste racisten en uit hun partij te zetten, en hun banden verbreken met neo-fascistische spliterorganisatietjes. .
met ander woorden dewinter moet er uit?
In geen honderd jaar (ale bij manier van spreken he want binnen honderd jaar is die dood ma bon...)

Citaat:
Die racistische discours proberen ze te minderen omdat ze er al voor zijn moeten opkomen. Toch moet het af en toe eens opkomen of vele cafégangers gaan niet meer op belang stemmen.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:29   #67
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
WÁÁÁT??!

*Jaani smijt onmiddellijk een nietjesmachien en een externe harde schijf naar zijn scherm*

Ik een liberaal??
Stop! In deze dure eindejaarsperiode is mijn laatste intentie je op onnodige kosten te jagen. Ik kan je alleen mijn nederige excuses aanbieden en je een zalige Kerst en een gelukkig 2007 wensen. Aan iedereen op het forum trouwens. Als je dit geslijm vindt, mij best. Ik word oud.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:40   #68
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stop! In deze dure eindejaarsperiode is mijn laatste intentie je op onnodige kosten te jagen. Ik kan je alleen mijn nederige excuses aanbieden en je een zalige Kerst en een gelukkig 2007 wensen. Aan iedereen op het forum trouwens. Als je dit geslijm vindt, mij best. Ik word oud.
Als er nog iemand op de zolder zo'n oud computerschermpje van Wang staan heeft. Dit zou nu wel van pas komen...
Oud 20 december 2006, 20:45   #69
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees bovenstaand citaat en besef dan dat links Flamingantisme overbodig maar niet nutteloos is, maw eventueel bruikbaar.
Als puntje bij paaltje komt , stemt Jaani voor zijn ideologische overtuiging en niet voor een Vlaamse Staat.
Ook daar moeten de Goden hun getal hebben.
Oud 20 december 2006, 20:50   #70
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Lees bovenstaand citaat en besef dan dat links Flamingantisme overbodig maar niet nutteloos is, maw eventueel bruikbaar.
Als puntje bij paaltje komt , stemt Jaani voor zijn ideologische overtuiging en niet voor een Vlaamse Staat.
Ook daar moeten de Goden hun getal hebben.
Een Vlaamse Staat kan dus enkel (extreem)rechts zijn ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:53   #71
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als er nog iemand op de zolder zo'n oud computerschermpje van Wang staan heeft. Dit zou nu wel van pas komen...
Ontmaskerd! Je hebt mijn berichtje gelezen bij je knappe buurvrouw, terwijl haar echtgenoot naar de avondles Esperanto is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 20:56   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een Vlaamse staat kan alle kanten uit. Alleen is het aan links om daar ook voor op te komen. Aangezien links massaal voor het behoud van België lijkt te kiezen, is het maar normaal dat de enige separatistische stem die gehoord wordt die van rechts is. Daardoor dat er bij velen de onterechte vrees bestaat dat een onafhankelijk Vlaanderen (extreem)rechts zal worden. Het is, zoals in deze en andere draden al beschreven, de noodzaak de krachten te bundelen om tot dat onafhankelijke Vlaanderen te komen. Over de richting die het later uit moet gaan, zal de kiezer achteraf beschikken.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 20 december 2006 om 20:57.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:06   #73
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Maar links zal nooit een kracht zijn om Vlaamse macht te verwerven.
In een onafhankelijk Vlaanderen zal links ongetwijfeld van haar pluimen moeten laten, maar het kan/zal sterk genoeg zijn om zijn invloed te laten gelden.
Tegen mijn zin overigens.
Oud 20 december 2006, 21:07   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een Vlaamse staat kan alle kanten uit. Alleen is het aan links om daar ook voor op te komen. Aangezien links massaal voor het behoud van België lijkt te kiezen, is het maar normaal dat de enige separatistische stem die gehoord wordt die van rechts is. Daardoor dat er bij velen de onterechte vrees bestaat dat een onafhankelijk Vlaanderen (extreem)rechts zal worden. Het is, zoals in deze en andere draden al beschreven, de noodzaak de krachten te bundelen om tot dat onafhankelijke Vlaanderen te komen. Over de richting die het later uit moet gaan, zal de kiezer achteraf beschikken.
Samenwerking met het VB is voor mij idd totaal uitgesloten. Dat wil ik zelfs nog niet eventjes overwegen.
Oud 20 december 2006, 21:08   #75
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.
Maar links zal nooit een kracht zijn om Vlaamse macht te verwerven.
In een onafhankelijk Vlaanderen zal links ongetwijfeld van haar pluimen moeten laten, maar het kan/zal sterk genoeg zijn om zijn invloed te laten gelden.
Tegen mijn zin overigens.
Voila, het begint al.
Oud 20 december 2006, 21:10   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontmaskerd! Je hebt mijn berichtje gelezen bij je knappe buurvrouw, terwijl haar echtgenoot naar de avondles Esperanto is.
Als haar man mij betrapt, kan ik hem nog altijd wijsmaken dat ik de nieuwe berichten op politics.be kwam nakijken. Nu nog enkel een excuus vinden waarom mijn broek aan de lamp hangt en mijn schoenen in de paraplubak.
Oud 20 december 2006, 21:12   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar dat puntje en dat paaltje eerst eens concreet.
Oud 20 december 2006, 21:14   #78
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, het begint al.
En uiteraard kies je ervoor om zowel in mijn antwoord als in dat van stab het ongenuanceerd over de voor jou meest negatieve verwoordingen te hebben en over de rest heen te kijken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 21:22   #79
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wou het VB dan niet dat Lionel Vandenberghe buitengegooid werd uit het IJzerbedevaartcomité? En als dat er niet inzat, was het voor het VB ook weer: "dan doen wij niet meer mee".

Sorry, maar nu sta je wel aan de verkeerde mensen hun mouw te schudden. Vraag eerst eens aan uw eigen partijleiding waarom zij er alles aan doen om elke Vlaamse samenwerking te torpederen.
Het ijzerbedevaartcomité is een heel ander verhaal, en bovendien was het wel het ijzerbedevaartcomité dat 'afstand wilde nemen' van het VB he.
Oud 20 december 2006, 21:23   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Het ijzerbedevaartcomité is een heel ander verhaal, en bovendien was het wel het ijzerbedevaartcomité dat 'afstand wilde nemen' van het VB he.
Niet moeilijk, nadat het VB zijn knokploegen losliet en de Vlaamse oudstrijders van het podium stampte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be