Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 22:51   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wie heeft geweigerd je hand te schudden?
niemand schat, ben kik nen echte vent !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:52   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Lipton heeft zo'n (chinese thee) ronde groene dozen 'munt' thee, ook zonder munt smaak te verkrijgen maw enkel groene thee. Maar met munt is beter van smaak.

Die "munt" groeit idd zeer snel in de tuin.
En groene thee zoals de chinezen al duizenden jaren drinken is een goede anti-oxidant naar het schijnt! Maar men moet dan wel 2-3 kopjes per dag drinken
ik heb munt in mijn tuintje, gaat niks boven verse muntthee hoor

mot je een stekje ? groeit als onkruid hoor !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:55   #63
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Ja ik heb die ook staan en men moet dat boeltje onder controle houden of het groeit overal. Maar dat is de munt, je moet dan nog de "groene thee erbij doen he. Zoals die chinese gunpowder-thee.
Nu al twee kopjes binnen.

Laatst gewijzigd door colargo : 21 december 2006 om 22:58.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 23:33   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Tuintip: zet het in een grote aardewerken bloempot die je ingraaft! veel minder last.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 23:58   #65
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, op zijn moeder haar werk, een keer zelfgemaakte zoete gebakjes mee had gebracht om uit te delen.
Zijn moeder heeft die geweigerd enkel en alleen omdat ze van een Marokkaanse kwamen.

Eerlijk: is dit nu nog normaal?
Ik weet dat sommigen onder jullie extreemrechtse racisten zijn die dwepen met alles wat een zwartbruine ideologie heet, maar ieder rationeel mens keurt zoiets toch af: het getuigt van een bekrompen en xenofoob karakter.
mischien zat er hasjiesj in dat gebak, daarom weigerde die vrouw waarschijnlijk
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 23:58   #66
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
AHA dus dan mogen moslims ook overal hun eigen taal spreken, vrouwen altijd en overal hun hoofddoek dragen,...?
nee, dat is verboden.
Oud 21 december 2006, 23:59   #67
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als een Marokkaanse u gebakjes aanbiedt, dan heeft ze gegarandeerd in de deeg gespuwd of nog veel erger. Mohammed heeft dat bevolen, en dat heet Taqiya. Vroeger wist ik dit niet, maar ik heb dat geleerd op dit forum.
of drugs in gestoken, om u verslaafd te maken
Oud 22 december 2006, 00:07   #68
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Zonlicht, ik ben blij dat er eens iemand een thread begint tegen de bruine prutstroom in, dat moet meer gebeuren!

Over de gebeurtenis die je beschrijft : Nee, normaal is dat niet. Niet in de ruime zin van het woord, en ook niet in de enge want dit soort gedrag is gelukkig nog niet de norm geworden. Er is nog hoop.

Maar het zou je niet moeten verwonderen dat de bruinschrijvers op dit forum daar geen graten in zien. Racisme is namelijk meer dan een ideologie die op foute redeneringen is gebaseerd. Het is voor sommigen een zeer emotionele zaak, een passie zelfs! Als je even rondwandelt door de verschillende threads, en het vuur en het onmiskenbaar genoegen ziet waarmee sommigen hun haat botvieren in de meest zotte schrijfsels... dan voel je naast plaatsvervangende schaamte ook een dof triest gevoel omdat we uit het verleden blijkbaar niets geleerd hebben, voor de zoveelste keer...
doki, als gij mij een gebak moest aanbieden zou ik dat ook weigeren, zelfs als ge geen marokkaan bent.Omdat ge antipatiek zijt.Heb ik dat recht? Zijn dat iemand anders zijn zaken? Moet ik mij verrechtvaardigen daarover? En waarom dan wel?
Oud 22 december 2006, 00:13   #69
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Twee lekkere joints.
en dat is dan schoolmeester! een gedrogeerde.... Met zulke meesters zullen ze het wijd brengen, onze kinderen....
Oud 22 december 2006, 00:14   #70
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Ik moet ook niet hebben van 'gewone' thee maar deze is echt de moeite, bij deze ben je uitgenodigd maar na de feestdagen he, beetje te druk nu... aan de tweede lichten rechts na de bocht het derde huis aan je linker kant, kom maar af ergens na 20u

muntthee= paardezeik
Oud 22 december 2006, 00:38   #71
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ik naar islamistan ga heb ik er evenmin een probleem mee om geen handen te geven, niet uit misprijzen, maar omdat het daar de leidende cultuur is. (en wie weet denken ze niet dat ik een hoer ben moest ik "mijn cultuur" daar toch willen doordrijven!
DAT kunnen wij vragen aan Westerse vrouwen, die er geweest zijn...
Misschien interessant om er een draad over te beginnen:
In de aard van: 'Ervaringen van Westerse vrouwen in moslim landen', wel bijvertellen welk land dan...

Citaat:
Stel je maar even voor dat ik de Antwerpse "driekusmethode" zou willen invoeren?)
Daar zou je hier in Canada OOK al mee opvallen. Kusjes worden hier niet gegeven... een 'hug' daarentegen makkelijker. Handen schudden is een normaal gebruik.
En a propos: Drie kussen is ook wel buiten Antwerpen bekend...
Of is de Antwerpse variant.... anders....?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 01:30   #72
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je maar even voor dat ik de Antwerpse "driekusmethode" zou willen invoeren?
Ik kreeg in Marokko 2 telkens kussen. Kussen, jawel.

Zondige moslima's, blijkbaar.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 09:19   #73
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, op zijn moeder haar werk, een keer zelfgemaakte zoete gebakjes mee had gebracht om uit te delen.
Zijn moeder heeft die geweigerd enkel en alleen omdat ze van een Marokkaanse kwamen.

Eerlijk: is dit nu nog normaal?
Ik weet dat sommigen onder jullie extreemrechtse racisten zijn die dwepen met alles wat een zwartbruine ideologie heet, maar ieder rationeel mens keurt zoiets toch af: het getuigt van een bekrompen en xenofoob karakter.
Niet vergeten dat die "moeder" waarschijnlijk heel vriendelijk "nee dank u" heeft gezegd tegen die marokaanse vrouw.....DE VUILE RACIST !!

ps: Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, hem uitgemaakt heeft voor "sale flamand" omdat....vul zelfs maar iets in....wat een belachelijke topic...

Laatst gewijzigd door DenDane : 22 december 2006 om 09:23.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 09:51   #74
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
doki, als gij mij een gebak moest aanbieden zou ik dat ook weigeren, zelfs als ge geen marokkaan bent.Omdat ge antipatiek zijt.Heb ik dat recht? Zijn dat iemand anders zijn zaken? Moet ik mij verrechtvaardigen daarover? En waarom dan wel?
Het is mij al opgevallen dan de stijl van carlgustaaf overeenkomsten vertoont met die van een machinegeweer : korte repetitieve stukjes bruine prut die in "bursts" worden afgevuurd op de verzamelde forumleden.

Maar nu ben ik off-topic zeker?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 15:13   #75
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is mij al opgevallen dan de stijl van carlgustaaf overeenkomsten vertoont met die van een machinegeweer : korte repetitieve stukjes bruine prut die in "bursts" worden afgevuurd op de verzamelde forumleden.

als u dat kan troosten: op u schoot ik wel graag met een écht machinegeweer Maar dat is spijtig genoeg verboden En vermits ik de wetten respekteer, heb jij weer eens geluk
Oud 22 december 2006, 15:15   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

maar dat beantwoord mijn vraag niet: als jij mij een gebak aanbied, en ik weiger dat, omdat ik jou antipatiek vind, zijn dat andere mensen hun zaken? Moet men mij daarvoor veroordelen? In naam van wat?
Oud 22 december 2006, 16:06   #77
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet hier wel een onderscheid maken tussen een aantal dingen. Je kan weigeren om iets te eten om verschillende redenen :
1) omdat je er geen zin in hebt
2) omdat het niet strookt met je religie of levensfilosofie
3) als een statement tegen de persoon die je het voedsel aanbiedt
Je vergeet een optie :
4) als een statement tegen de aanwezigheid van de persoon in jouw land.

Ikzelf ben tegen het multi-culturalisme, maar gedraag mij niet anders tegen mijn allochtone medemensen dan tegen de autochtone Vlamingen. Ik kan er echter best wel inkomen dat sommige mensen dat hypocriet vinden en dat de bijvoorbeeld omwille van hun visie tov het multi-culturalisme nooit een kebab-zaak of een chinees restaurant zullen binnenstappen en evenmin willen socializen met allochtonen. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

Jullie anti-racisten hebben zo'n stereotype beeld van de anti-multiculturalisten alsof het allemaal bevooroordeelde en racistische idioten zijn. Dat zegt in feite meer over jullie zelf dan over de anti-multiculturalisten.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 16:11   #78
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar indien één en hetzelfde ritueel zowel totaal onbeleefd (hand weigeren) als zogezegd respectvol (hangt ervan af welke halaleters je bezighoort: handen zijn erotische zone, vrouwen zijn onrein: ik moet me anders eerst gaan wassen als ik nog wil bidden, ik heb zo'n respect voor mevrouw dat ik haar niet wil beroeren... enfin... noem maar op welke redenen ze allemaal uitvinden), dan vind ik dat in DIT geval zeker en vast de hier geldende leidcultuur moet primeren.

Geen handengeven blijft dus in ALLE GEVALLEN een teken van misprijzen (in Europa alvast)!
Het aanraken van een vreemde vrouw doe je nu eenmaal niet in die cultuur, uit respect voor die vrouw.

Als iemand van een andere cultuur zich ongemakkelijk erbij voelt om toch een hand te geven omdat hij dat in zijn cultuur niet gewend is, moet men dat respecteren. Jappaners geven elkaar ook niet de hand, maar van hen wordt het nooit geëisd dat ze dat toch doen als ze het om culturele redenen liever niet doen.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 16:42   #79
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
maar dat beantwoord mijn vraag niet: als jij mij een gebak aanbied, en ik weiger dat, omdat ik jou antipatiek vind, zijn dat andere mensen hun zaken? Moet men mij daarvoor veroordelen? In naam van wat?
Nee dat is je goeie recht. Zoals ik hogerop al proberen aantonen heb zijn er verschillende mogelijke motieven om eten (of iets anders) te weigeren. In jouw voorbeeld is het gewoon omdat je iemand niet kan uitstaan (en ik kan me voorstellen dat dat veel voorkomt). Geen probleem daarmee, het is trouwens volkomen wederzijds.
Maar in het voorbeeld van de thread gaat het eerder om een statement tegenover moslims. Ook dat is niet strafbaar, maar wel laakbaar.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 17:21   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het aanraken van een vreemde vrouw doe je nu eenmaal niet in die cultuur, uit respect voor die vrouw.

Als iemand van een andere cultuur zich ongemakkelijk erbij voelt om toch een hand te geven omdat hij dat in zijn cultuur niet gewend is, moet men dat respecteren. Jappaners geven elkaar ook niet de hand, maar van hen wordt het nooit geëisd dat ze dat toch doen als ze het om culturele redenen liever niet doen.
Zo te zien heb je mijn tekst niet begrepen.

Ik heb er geen enkel probleem mee om in die cultuur mensen geen hand te geven en HUN cultuur te respecteren (alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij het "respect": volgens de koran is het gewoon omdat de mannen zich moeten wassen nadat ze een vrouw hebben aangeraakt, die creaturen zijn namelijk onrein. Het blijft dus sowieso moeilijk voor me om mensen te respecteren die mij een vuile onreine hoer vinden - maar dat terzijde).

Ik heb er alvast wèl een probleem mee om in MIJN cultuur mensen die MIJ de hand weigeren te respecteren.

In Japan zal ik mijn best doen om zo diep mogelijk te buigen, in China weet ik niet goed wat de geplogenheden zijn en in Alaska of voor mijn part Lapland zal ik neusje-wrijf doen!

Maar HIER in MIJN EUROPA, wil dat ik mensen MIJ respecteren en me een hand reiken. Doen ze dat niet dan beschouw ik dat als de HIER gangbare norm die telt indien men iemand weigert een hand te geven; nl. onderhuidse aversie en vijandschap.

WIJ geven mekaar namelijk de hand om aan te tonen dat we ongewapend zijn en in vriendschap en vertrouwen met elkaar omgaan. En d�*t is nu eenmaal een ritueel gegroeid in ONZE cultuur!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be