Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 21:38   #61
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Moordenaars? Die man kreeg toch een beroerte of een hartaanval of iets dergelijks?
nadat hij helemaal verrot werd geslagen..
Oud 19 december 2006, 21:39   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
nadat hij helemaal verrot werd geslagen..
Ah? Wat is de bron van die informatie?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:45   #63
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah? Wat is de bron van die informatie?
zoek maar eens op de kranten:

bron: hln

bij de keel
Guido Demoor kreeg het op 24 juni met zes allochtone jongeren aan de stok op buslijn 23. Hij vroeg hen om zich wat rustiger te gedragen. Toen ze niet wilden luisteren, zou hij één van hen bij de keel hebben gegrepen. Twee van de zes jongeren hadden het slachtoffer vervolgens geslagen en geschopt. De vier anderen keken alleen maar toe. Toen Demoor in elkaar stuikte, namen de jongelui de vlucht.
Oud 19 december 2006, 21:47   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoek maar eens op de kranten:

bij de keel
Guido Demoor kreeg het op 24 juni met zes allochtone jongeren aan de stok op buslijn 23. Hij vroeg hen om zich wat rustiger te gedragen. Toen ze niet wilden luisteren, zou hij één van hen bij de keel hebben gegrepen. Twee van de zes jongeren hadden het slachtoffer vervolgens geslagen en geschopt. De vier anderen keken alleen maar toe. Toen Demoor in elkaar stuikte, namen de jongelui de vlucht.
Ah, wettige zelfverdediging dus...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 december 2006, 21:52   #65
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, wettige zelfverdediging dus...
als ik u nu beleefd vraag of je wil stoppen met mij lastig te vallen,maar jij doet dat niet en blijft verder doen, ik zou je bij de keel grijpen en ffe zeggen "stop eens kleine jongen", en vervolgens wordt ik verrot geslagen tot de dood erop volgt.... dat vindt jij normaal?
Oud 19 december 2006, 21:54   #66
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
als ik u nu beleefd vraag of je wil stoppen met mij lastig te vallen,maar jij doet dat niet en blijft verder doen, ik zou je bij de keel grijpen en ffe zeggen "stop eens kleine jongen", en vervolgens wordt ik verrot geslagen tot de dood erop volgt.... dat vindt jij normaal?

Wat is dan je bron dat hij aan de slagen is gestorven?
Ik dacht dat uw partij voor zelfverdediging was?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:55   #67
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Guido Demoor had niets misdaan Ge hebt het toch over dien enen zot die op een bus ne kleine wou wurgen omdat hem teveel lawaai maakte? Tis toch die spast waarover ge praat?

Ik heb meer te doen met die verdachte die waaarschijnlijk een lange straf te wachten door de schuld van uw martelaar.

Had demoor geen verschil gemaakt tussen de origine van jongeren (naar mijn mening zijn lawaai en jongeren één grote symbiose), dan had demoor nog geleefd en was er ook niets in de hand geweest. Maar ja 't zijn allochtonen, die mogen niet jong zijn en lawaai maken zoals onze vlaamse jongeren.
Als wij het als jonge gasten te bont maakten op de tram werden wij ook door de ouderen terechtgewezen of door de ontvanger op de tram. Wij gehoorzaamden braafjes, of wij "vlogen" er af. Toen waren er geen allochtone jongeren. Wie zegt dat Guido Demoor geen autochtone jongeren zou terecht gewezen hebben?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:55   #68
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar stond er dat demoor zei "stop eens kleine jongen"?

Het zou meer geloofwaardiger klinken als die kleine zei "stop eens oude psychopaat"
Oud 19 december 2006, 21:56   #69
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Als het eens gebeurt met u zal je er wel anders over denken.
Over wat heb je het nu eigenlijk? We weten immers nog steeds niet precies wat er is gebeurd. Dat zal pas op het proces duidelijk worden. Wat we wel al zeker weten, is dat 4 van de 6 oorspronkelijke verdachten compleet onschuldig zijn. En wat we ook al zeker weten, is dat er van moord geen sprake is. Dat zijn gewoon feiten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 21:57   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mijnheer De Moor werd - voor zover ik begrepen heb - niet persoonlijk lastiggevallen en bovendien sprak hij die jongens alles behalve beleefd toe. Hij heeft bovendien zelf de overstap van het verbale naar het fysieke gemaakt. Bovendien was er sprake van wat heen en weer duw- en trekwerk en niet van "verrot slagen tot de dood erop volgt". Jouw berichtgeving is dus op z'n minst tamelijk tendentieus, om het maar eens eufemistisch uit te drukken...

Citaat:
Oud 19 december 2006, 21:57   #71
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wat is dan je bron dat hij aan de slagen is gestorven?
Ik dacht dat uw partij voor zelfverdediging was?
omdat het over allochtonen gaat willen jullie toch echt ontkennen dat ze toch maar iets verkeerd gedaan zouden hebben maar kom

Uit het verslag van de autopsie bleek dat hij overleed aan een hersenvliesbloeding, die mogelijk veroorzaakt werd door de slagen. Enkele dagen na de feiten werden de zes opgepakt. Van hen zitten nog een minderjarige en een meerderjarige vast. Zij zijn de enigen die tegen Guido Demoor geweld hebben gebruikt. Het parket wil daarom als enige meerderjarige voor de correctionele rechtbank brengen. De tenlastelegging tegen hem luidt: opzettelijke en voorbedachte slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden. (belga)

- - - -
daarenboven zeiden ooggetuigen ook dat hij helemaal in mekaar werd geslagen en er niet goed uitzag na hij afstapte, nadien overleed hij...

waren er toen 0110 concerten? waren er toen massale opkomsten? neen ..dat zegt genoeg over de huidige media

zelfverdediging indien ernstig bedreigt, dat mag, maar niet iemand doodkloppen..</STRONG></EM></U></I></B>
Oud 19 december 2006, 21:58   #72
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar stond er dat demoor zei "stop eens kleine jongen"?

Het zou meer geloofwaardiger klinken als die kleine zei "stop eens oude psychopaat"
hallo??? ik geef zelf een voorbeeld..
Oud 19 december 2006, 22:02   #73
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
hallo??? ik geef zelf een voorbeeld..

Ah je fantaseert dus gewoon hoe het volgens jouw is gegaan. Ok dat mag natuurlijk. Maar zo ging het niet he. Dus tja als ge iemand bij de keel grijpt kunt ge wel verwachten dat er een reaktie zal volgen en moet ge niet verschieten dat deze reaktie geweldadig zal zijn.
Oud 19 december 2006, 22:02   #74
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mijnheer De Moor werd - voor zover ik begrepen heb - niet persoonlijk lastiggevallen en bovendien sprak hij die jongens alles behalve beleefd toe. Hij heeft bovendien zelf de overstap van het verbale naar het fysieke gemaakt. Bovendien was er sprake van wat heen en weer duw- en trekwerk en niet van "verrot slagen tot de dood erop volgt". Jouw berichtgeving is dus op z'n minst tamelijk tendentieus, om het maar eens eufemistisch uit te drukken...
dus als jongeren amok maken op een bus en "het varken uithangen" mag niemand daar iets van zeggen????

fysiek geweld had hij niet moeten gebruiken,maar dat wil niet zeggen dat je die mens helemaal in mekaar moet slaan, in de krant staat "Twee van de zes verdachten hadden het slachtoffer vervolgens geslagen en geschopt. De vier anderen zouden toegekeken hebben", en voor iemand van 54 zal dat wel harder aankomen dan voor iemand van 24..
Oud 19 december 2006, 22:02   #75
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah je fantaseert dus gewoon hoe het volgens jouw is gegaan. Ok dat mag natuurlijk. Maar zo ging het niet he. Dus tja als ge iemand bij de keel grijpt kunt ge wel verwachten dat er een reaktie zal volgen en moet ge niet verschieten dat deze reaktie geweldadig zal zijn.
dus jullie keuren allochtonengeweld niet af precies? jullie ontkennen het!
Oud 19 december 2006, 22:03   #76
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
omdat het over allochtonen gaat willen jullie toch echt ontkennen dat ze toch maar iets verkeerd gedaan zouden hebben maar kom

Uit het verslag van de autopsie bleek dat hij overleed aan een hersenvliesbloeding, die mogelijk veroorzaakt werd door de slagen. Enkele dagen na de feiten werden de zes opgepakt. Van hen zitten nog een minderjarige en een meerderjarige vast. Zij zijn de enigen die tegen Guido Demoor geweld hebben gebruikt. Het parket wil daarom als enige meerderjarige voor de correctionele rechtbank brengen. De tenlastelegging tegen hem luidt: opzettelijke en voorbedachte slagen en verwondingen die ongewild de dood tot gevolg hadden. (belga)

- - - -
Mogelijk ja, en de andere autopsie zei dat dat mogelijk het geval niet was. En nu?

Citaat:
daarenboven zeiden ooggetuigen ook dat hij helemaal in mekaar werd geslagen en er niet goed uitzag na hij afstapte, nadien overleed hij...
Ah, ik dacht dat er getuigen waren die ook gezien hadden die zagen dat Demoor eerst had uitgehaald en dat de jongeren maar enkele keren hadden geslaan.

Citaat:
waren er toen 0110 concerten? waren er toen massale opkomsten? neen ..dat zegt genoeg over de huidige media
En na de moord op Vanholsbeeck, toen men nog dacht dat het marokkanene waren, kwam men ook niet massaal op been?
0110 was voor meer verdraagzaamheid punt.

Citaat:
zelfverdediging indien ernstig bedreigt, dat mag, maar niet iemand doodkloppen
Wel, om te weten of het hier om doodkloppen gaat kan je misschien wachten tot na de rechtzaak? Of weet jij het misschien beter dan de rechter?
Oud 19 december 2006, 22:04   #77
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat het om ne vlaming ging blijft gij ontkennen dat hij in de fout zou kunnen zijn gegaan.

En ook al was ik er niet bij ik kan u garanderen dat demoor voor het incident er ook al niet goed uitzag
Oud 19 december 2006, 22:05   #78
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogelijk ja, en de andere autopsie zei dat dat mogelijk het geval niet was. En nu?

Ah, ik dacht dat er getuigen waren die ook gezien hadden die zagen dat Demoor eerst had uitgehaald en dat de jongeren maar enkele keren hadden geslaan.

En na de moord op Vanholsbeeck, toen men nog dacht dat het marokkanene waren, kwam men ook niet massaal op been?
0110 was voor meer verdraagzaamheid punt.

Wel, om te weten of het hier om doodkloppen gaat kan je misschien wachten tot na de rechtzaak? Of weet jij het misschien beter dan de rechter?
er zijn grondige vermoedens dat het zo is gegaan, geen feiten inderdaad, maar er is geen ENKELE reden om dit zwaar fysieke geweld goed te keuren of te verzachten, dat wou ik maar zeggen
Oud 19 december 2006, 22:05   #79
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dus jullie keuren allochtonengeweld niet af precies? jullie ontkennen het!
U haalt een geval aan waarin het geweld nog niet eens duidelijk is om een uitspraak te doen over een hele groep over een onderwerp véél breder dan hetgene hierbesproken.

Veel fouten op één hoop.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 december 2006 om 22:06.
Oud 19 december 2006, 22:07   #80
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U haalt een geval aan waarin het geweld nog niet eens duidelijk aan om een uitspraak te doen over een hele groep over een onderwerp véél breder dan hetgene hierbesproken.

Veel fouten op één hoop.
wanneer iemand op klaarlichte dag in mekaar wordt geslagen op de antwerpse meir door een aantal allochtonen, vervolgens weken in coma ligt, komt dit niet in de media, komt er geen briefje van het gemeentehuis

wanneer 1 allochtoon wordt lastig gevallen dan is het direct "allemaal vlaamse racisten"

objectieve media hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be