![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vette lever is bijgevolg geen gewone lever. wil je hier trouwens vertellen dat een gans zijn eigen lever vet zal maken (dus niet in proportie tot de rest van de organen) zonder het gebruik van marteltuigen? Het zou kunnen, maar het verbaast me wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zaak dat langs twee kanten moet komen. Indien de publieke opinie zich zal verzetten tegen dierenleed, zal de politiek volgen en vice versa (hoewel dat laatste niet altijd het geval is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tiens, daarjuist was het nog "ziek"... Hoeveel mensen denk je dat er rondlopen met een "vette" lever? Hoeveel onder hen denk je dat er met behulp van marteltuigen aan die "vette" lever geraakt zijn? De meeste ganzen die ik ken, amuseren zich niet met het tellen van het aantal caloriën in hun voedsel; ze spelen dat gewoon zonder meer binnen, ook als het vetrijk voedsel is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En of je het nu wil of niet, de lever is ziek. Net zoals mensen met obesitas ook ziek zijn, ze hebben namelijk minder longcapaciteit, hun maag is uitgerokken, hun lever is gezwollen, hun hart functioneert niet meer goed, hun aderen verkalken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt is echter dat veel mensen die staan te toeteren dat ze geen produkten gebruiken waar dierenleed aan verbonden is, niet goed beseffen wat ze zeggen.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zou het je een hol kunnen schelen dan?
Laatst gewijzigd door illwill : 28 december 2006 om 13:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Punt is dat het uitgesloten zou moeten worden. Enkel ganzenlever dei verkregen is zonder marteling van dieren. Maar dit punt heeft bij jou blijkbaar ook geen belang omdat ik het ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je eens de moeite zou doen om ook mijn andere bijdragen in deze thread te lezen, in plaats van meteen op de man te spelen, dan zou je zien dat je weer de meest flagrante onzin aan het verkondigen bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet voor alle producten worden dierproeven gedaan. uiteindelijk komt het maar op 1 ding neer. Geld. Men kan zogoed als alle tests vervangen door tests zonder dieren, maar ze zijn veel duurder. Als men morgen een test uitvind die goedkoper is dan een rat aan te schaffen...je zult eens zien hoeveel ratten er nog gekweekt gaan worden. De politiekers zijn net de grootste ganzenlever eters, de meeste denken dat het bij hun status hoort en dat ze zich bij anderen groter doen lijken indien ze kunnen zeggen dat ze Foiegras geeten hebben. Indien de vraag minder word zal het aanbod zeer snel verkleinen en dat kan enkel door de consument gebeuren. De maatschappij schotelt het idd voor maar niemand is het verplicht te kopen. Je kiest nog steeds zelf of je ganzenlever eet waarbij de dieren een 2 weken lange foltering voor achter de rug hebben. Waarom overwegen? Je kiest dus toch voor dierenleed. Je zegt aan de ene kant dat je voor de vermindering bent van dierenleed maar langs de andere kant ben je er niet zeker van. Dierenleed mag niet enkel als jij zin hebt in ganzenlever om het eens te proberen? Pfff. Wees blij dat je geen gans bent. Ook aan jou, indien je ganzenlever gaat eten die komt van gefolterde ganzen...dezelfde boodschap. Doe je het niet...dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() wie ganzenlever koopt of eet is verantwoordelijk voor al dat leed smakelijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een persoon die op 2 weken tijd de omvang van zijn lever kan vergroten tot 10x zijn normale grootte...is idd met marteltuigen gevoed geweest, anders is het onmogelijk. Denk dus effe gewoon na en niet in de vorm van ganzen die hun calorien tellen in hun voedsel want dat zijn idd belachelijke opmerkingen zoals je zelf al wil laten zien. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt is dat indien je kiest (terwijl je het weet) voor producten waarbij dieren hebben afgezien, dan ben je een beul en kan het je geen hol schelen. Je bent voor dierenleed of niet, maar zeggen ik ben voor vermindering van dierenleed maar toch wil ik wel eens ganzenlever eten...tja komaan é. Ik ben tegen dierenleed maar wil toch 1 keer per week mijn vrouw zien lopen in een echte bondjas...niet flauw doen é. Oftewel kan het je wat schelen oftewel niet é, maar niet soms.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees en probeer te begrijpen wat je leest, voor je reageert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, ik bedoel niet gewoon geld opsturen en een foldertje in de bus krijgen, ik bedoel effectief voor Gaia gaan werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |