![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Diegenen die geïnteresseerd zijn in de mogendheden die invloed en belang hebben bij de toestand in Somalië raad ik aan volgende tekst eens door te nemen: http://www.gwu.edu/~elliott/news/tra...s/shinn11.html
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben wel heel zeker van het volgende feit: alle Afrikaanse landen hebben besloten om de koloniale grenzen te respecteren en niet te betwisten, omdat dit tot een eindeloze oorlog zou kunnen leiden. De onafhankelijkheid van Eritrea was hier een uitzondering op. Ale landen, zei ik, behalve Somalië. (Libië heeft dit enkele jaren geleden gedaan, voordien eiste dit land een stuk Tjsaad op). Eritrea erkent de grens met Ethiopië niet (omgekeerd ook niet, zoals je schreef), en in Somalië is er een "groot-Somalische gedachte" aanwezig bij velen. Het lijkt mij dat noch het Ethiopische pseudo-democratische regime, nog het Eritrese dictatoriale regime, noch de Somalische warlords, noch de Islamic Courts een goede toekomst voor de Hoorn van Afrika bieden.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Historisch gezien heeft de islam meestal een veel grotere tolerantie getoond voor andere religies dan het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Op wat baseer je deze uitspraak?
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sjors Sjors t' ies allemaal oew schuuuld:
Earlier this week, the State Department bluntly expressed its support for the Ethiopian military attacks in Somalia, noting that Ethiopia has had "genuine security concerns" stemming from the rise of Islamist forces in its eastern neighbor.LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL VAN AL JAZEERA Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2006 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De referentie Moslims een vredige godsdienst waren komt voornamelijk uit de verorvering van Jeruzalem door Saladin. De Christenen hebben bij de verovering een massaslachting uitgericht maar na de verovering door Saladin werden de meeste met rust gelaten. In de vroege Middeleeuwen waren en veel Christenen in het Perzisch gedeelte tot in China toe. In de latere middeleeuwen werden deze vervolgd. In de naam van het Christendom is alleszins een veel grotere slachting aangericht in Azie, Spanje, Zuid-Amerik, Noord-Amerika en de nauwelijks vermelde genocide in Noord-Europa. Islam is dus tolerant en moordend geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asshen Sukar, je vergelijkt enkel de houding tegenover de "mensen van het boek"... die niet direct moesten worden omgebracht, maar wel konden worden uitgezogen en tweederangsburgers waren.
Ooit al eens gelezen hoeveel Hindus er in India werden omgebracht door de mosliminvaders? Enig idee bovendien waar al de nazaten van de zwarte slaven die de Arabieren eeuwen langer dan de blanken uit Afrika haalden in feite gebleven zijn? We weten wel dat de jongens werden gecastreerd: één op tien overleefde die castratie. Is het je nog nooit opgevallen dt de Amerikaanse samenleving er véél zwarter uitziet dan de Arabische? Als je dus kon kiezen tot slaaf van de arabieren worden of slaaf op de katoenplantages, dan denk ik toch dat je meer overlevings- en voortplantingskansen had aan de overkant van de plas. Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2006 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In Europa hadden we ook slaven, lijfeigenen genoemd dan. Alleen werd hier niet in het openbaar in gehandeld voor zover ik weet. Waar zijn trouwens alle slaven naartoe die Porugal en Nederland in Europa geimporteerd heeft? En nee ze zijn niet allemaal naar Amerika. Ik denk ook niet dat ze hier veel kinderen mochten krijgen. In feite kan ik tegen jou stuk de kruistochten in Noord-Europa zetten. Na de kruistochten tegen Jeruzalem begonnen de Duise Orde tegen Noord-Europa, Polen en Estland. Deze bekering was een pure genocide. Elk jaar kwamen ridders van over heel Europa bijeen in Marienburg-Polen om als onspanningsbezigheid in de winter deze tochten tegen heidenen uit te voeren. Totaal zinloze moordpartijen voor ontspanning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Kunnen de forumgangers zo vriendelijk zijn om de zoveelste historische islamdiscussie ergens anders te voeren. Deze draad gaat over Somalië en Afrikaanse politiek. Laten we eventjes in de 21ste eeuw blijven, ja?
![]() |
#73 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 18:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Verschillende krijgsheren zijn ondertussen terug opgedoken in Mogadishu. Blij dat ze daar zullen zijn!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Bron: BBC Laatst gewijzigd door Edina : 29 december 2006 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, even wachten tot de Islamitische Rechtbanken terugkomen om Law and Order in te voeren.
Te beginnen met massa-onthoofdingen. Zal wel terug rustig worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Och Circe, je wil het niet begrijpen hé. Ik vind die islamitische rechtbanken helemaal geen goede zaak!!! Wanneer dringt dat door? Maar het ene kwaad door het andere vervangen evenmin. Kiezen tussen de pest en cholera noemen ze zoiets. En daar ga ik echt niet voor applaudiseren hoor!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Erg, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |