Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2003, 19:10   #61
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Die F-16's die Belgie afdankt, zijn dat die die verkocht worden aan Pakistan? Of hoe zit dat nu?
Oud 13 december 2003, 19:36   #62
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

LOL.....
Hoe idealistisch! ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip
Zeker geen topic voor pascifisten hier.

In plaats van te investeren in wapens, zou men beter investeren in vrede.
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2003, 19:52   #63
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Ivm die Belgisceh F-16's vind ik het maar normaal dat ze die naar 60 terugschakelen, het is me een raadsel waarom ze er ooit 160 hebben aangekocht.
De overige 60 zijn helemaal gemoderniseerd en zijn bijna zo goed als nieuwe vliegtuigen. Ik ben dan ook 100% akkoord dat België niet mee aan de JSF doet, onnodig geldverspilling. De toekomst van het Belgisch leger ligt bij vredesoperaties, en militair transport, daar zijn jachtvliegtuigen van minder belang.

PS: bij mijn weten is de Eurofighter zelfs een minder vliegtuig dan de gemoderniseerde F-16
Ik ben persoonlijk van mening dat België géén tandloze tijger mag zijn. Aangezien ook Nederland al de JSF aanschaft lijkt het me ook logisch dat België dit type toestel aanschaft. Belgische ondernemingen zoals Barco en Sabca zouden dan bv. een deel investeren in de JSF zodat de toestellen voor een goedkopere prijs kunnen aangeschaft worden.
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 12:39   #64
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philip
Zeker geen topic voor pascifisten hier.

In plaats van te investeren in wapens, zou men beter investeren in vrede.
Volledig mee akkoord, enkel kan je vrede niet kopen.
the time has come to peace the fuck out
Celebfin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 12:45   #65
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Citaat:
Ivm die Belgisceh F-16's vind ik het maar normaal dat ze die naar 60 terugschakelen, het is me een raadsel waarom ze er ooit 160 hebben aangekocht.
De overige 60 zijn helemaal gemoderniseerd en zijn bijna zo goed als nieuwe vliegtuigen. Ik ben dan ook 100% akkoord dat België niet mee aan de JSF doet, onnodig geldverspilling. De toekomst van het Belgisch leger ligt bij vredesoperaties, en militair transport, daar zijn jachtvliegtuigen van minder belang.

PS: bij mijn weten is de Eurofighter zelfs een minder vliegtuig dan de gemoderniseerde F-16
Ik ben persoonlijk van mening dat België géén tandloze tijger mag zijn. Aangezien ook Nederland al de JSF aanschaft lijkt het me ook logisch dat België dit type toestel aanschaft. Belgische ondernemingen zoals Barco en Sabca zouden dan bv. een deel investeren in de JSF zodat de toestellen voor een goedkopere prijs kunnen aangeschaft worden.

Een leger moet niet draaien om economie en prestige. Het schaarse geld zou men beter in andere zaken investeren.
Het is nu niet dat de F-16 zo vaak gebruikt zijn de laatste jaren. Wat bombardementen en controlevluchten tijdens de Kosovo-oorlog en in 1990 efkes achter UFO's gaan
Laat ons de F-16's behouden, ipv honderden miljoenen te investeren in een vliegtuig dat niet echt zo noodzakelijk is.
Oud 15 december 2003, 18:14   #66
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een leger moet niet draaien om economie en prestige. Het schaarse geld zou men beter in andere zaken investeren.
Het is nu niet dat de F-16 zo vaak gebruikt zijn de laatste jaren. Wat bombardementen en controlevluchten tijdens de Kosovo-oorlog en in 1990 efkes achter UFO's gaan
Laat ons de F-16's behouden, ipv honderden miljoenen te investeren in een vliegtuig dat niet echt zo noodzakelijk is.

Een F-16 gaat niet eeuwig mee en is in 2015 bijna 40 jaar. Indien we nu investeren in de JSF zullen we later het toestel tegen een goedkopere prijs kunnen kopen!!
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 20:14   #67
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik zou het nutteloos vinden om de JSF te kopen.
Oud 15 december 2003, 20:43   #68
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een F-16 gaat niet eeuwig mee en is in 2015 bijna 40 jaar. Indien we nu investeren in de JSF zullen we later het toestel tegen een goedkopere prijs kunnen kopen!!
Tegen dan vliegen we met MIG's kameraad.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 20:57   #69
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Tegen dan vliegen we met MIG's kameraad.
gaan we tegen dan geen versies van de hinderberg gebruiken? waterstof is zo goekoop tegenwoordig.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2003, 07:49   #70
nachtwacht
Vreemdeling

Standaard

Nederland moet nog besluiten wat voor vliegtuig ze zullen aanschaffen als vervanging voor de F-16, er wordt geinvesteerd in de JSF en dit vliegtuig moet dus gaan voldoen aan de eisen die de Nederlandse luchtmacht en overheid stellen.
Gebeurd dit niet dan zullen er alternatieven bekeken worden.

De "inferieure JSF" zal zoiezo de 40 jarige F-16 verslaan, vraag is of het ook mee kan in de gevaarlijke luchtruimen van de toekomst.

Als het slechts inferieur zal zijn aan de Amerikaanse versie dan is er niets aan de hand, dit is namelijk ook al het geval met de F-16. Zo wel in Belgie als Nederland.
nachtwacht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be