![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat idd. correct is, is het feit dat de kerk meer de daad bij het woord moet voeren indien ze het over liefdadigheid hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Als christen vind ik ook dat ze(we) hun eigen bonen moeten doppen. Onzin eigelijk dat een godsdienst moet gesubsidiëerd .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En bijv. ook homosexualiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Ik heb eens een onderzoek gezien in de kerk, en er zou maar 2% zich echt onthouden van sex. Dus prostitutie , homosexualiteit, pedo weet je wel....Wat een klucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens gans die discussie over het verbod van condooms door de paus is zinloos 1) Het gebruik van condooms vinden ze 'niet-mannelijk' in het licht van hun 'cultuur' 2) Condooms zijn te duur (zelfs de tweedehandse) 3) Ik heb op dit forum ooit eens een statistiek geplaatst over aids in Afrika. Aids komt het minst voor in moslimlanden, vervolgens in katholieke landen en het meest in andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jamaar, als men niet trouw blijft aan zijn/haar partner dan luistert men niet naar de paus. En u gaat toch niet beweren dat de paus verantwoordelijk is voor hiv-besmetting bij mensen die niet naar hem luisteren?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar DAT is nu net, wat al die goedgelovige Afrikaanse zwartjes onvoorwaardelijk geloven. "Met dank" (sic) aan al de missionarissen uiteraard.
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede vind ik uw opmerking "goedgelovige Afrikaanse zwartjes" minachtend tegenover de Afrikaanse bevolking.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 augustus 2006 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan jou om het dan te weerleggen.
Niks minachting, integendeel. Het zijn juist die missionarissen die het destijds belangrijker vonden om "zieltjes te winnen" en aldus die Afrikanen "dom" te houden, dan "hen" daadwerkelijk de scholing te geven waarvoor ze gestuurd werden.
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mij best:
1. De Afrikaanse bevolking gehoorzaamt de paus niet blindelings, dus gelooft ze niet dat de paus als persoon onfeilbaar is, of dat alles wat hij zegt altijd waar is. 2. Missionarissen zeggen niet dat de paus als persoon onfeilbaar is, of dat alles wat hij zegt waar is. Citaat:
In plaats van zomaar beschuldigingen te uiten aan het adres van de missionarissen, zou u er beter aan doen bewijzen te tonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen die hun religieus instituut financieel wensen te steunen, kunnen dat uiteraard op puur vrijwillige basis. Even eenvoudig... Hoe zit dat met de gelijkheid tussen man en vrouw die de overheid hoog in het vaandel draagt? Priesters worden betaald door het ministerie van justitie. Priesters zijn eigenlijk ambtenaren. Jobs als ambtenaar mogen niet aan enige vorm van discriminatie zijn onderworpen. Vrouwen hebben geen toegang tot het ambt van priester. Ik noem zoiets discriminatie. De overheid discrimineert.
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het merendeel heeft echter prachtwerk geleverd en heeft hen allesbehalve dom gehouden Dat heb ik althans ondervonden. PS. Je taalgebruik geeft wel blijk van minachting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ooit al van gehoord dat bij een sterfgeval ,( bij sommige traditionele groepen ) een van de broers van de overledene , de weduwe mogelijks onderdak verschaft en er waarschijnlijk eens mee in de koffer duikt ( het zijn niet allemaal koele en onverschillige kikkers in de warme landen, hoor ).... En ah ja, Afrikanen die niet "christelijk" getrouwd zijn.... leven natuurlijk in zonde ... was ik toch eventjes vergeten... sorry.... Dat ze maar dood gaan : dat lost meteen al een stuk van de overbevolkings-problemen op.... zo zie je maar weer eens dat zelfs het kwaad door god ten goede wordt gekeerd... Laten we hem danken en zijn voorzienigheid en pre-scientia prijzen....alleluja! Het is wel waar dat veel afrikaanse mannen het condoom niet willen gebruiken om nog andere redenen dan religieuze ( dat is trouwens ook in andere continenten zo ). Maar in oeganda heeft de regering het condoom - gebruik terug geschroefd en wordt beweerd dat onthouding van seks buiten en voor het huwelijk , het meest effektieve preventieve middel is gebleken in de strijd tegen aids ( mede op aandringen van de oegandese kerk en vooral om de geldkraan open te houden van de huidige US-donors van conservatieve christelijke zijde en bush-regering ) Hier hebt u een reacties van mensen ter plaatse. Liberation Afrique zie ook --> News BBC
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 5 augustus 2006 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat heeft het bold gemaakte tekst te maken met hetgeen ik geschreven heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee
Citaat:
Citaat:
Als ze niet christelijk getrouwd zijn maar toch geslachtsgemeenschap hebben, is dat een teken dat ze niet naar de paus luisteren. Indien die mensen dan ook geen condoom gebruiken, zal het niet zijn omdat het niet mag van de paus. Citaat:
Citaat:
Trouwens, geen seks buiten het huwelijk is inderdaad een effectieve manier om hiv-besmetting tegen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het vaticaan, en alles wat er mee te maken heeft, kan ik idd geen greintje sympathie opbrengen, dat klopt !!
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U wil blijkbaar niet begrijpen dat de paus niet verantwoordelijk is voor mensen die sterven aan AIDS. Geef mij het aantal AIDS-slachtoffers die doen wat de paus zegt: nl. geen condoom gebruiken en trouw blijven aan hun huwelijkspartner. Als u dat niet kunt, hebt u al zeker geen idee hoeveel mensen er aan AIDS sterven omwille van de paus.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 augustus 2006 om 17:01. |
|||||
![]() |
![]() |