![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mij gaat het om eigendomsrechten. Dat zei ik al vaker. Ik ontken niet dat passief roken een zeker verhoogd risico met zich meebrengt, noch dat het lastig is en in je kleren blijft zitten, noch dat mensen spontaan beginnen hoesten. Mij gaat het om eigendomsrechten.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En op je vraag te antwoorden: ik rook ongeveer een pakje per maand, heb nu bijvoorbeeld al een maand niet meer gerookt - en zal nooit op restaurant roken of als het iemand hindert.
Eigenlijk rook ik enkel bij mij thuis als Armadel langs komt.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2007 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Gaat niet echt op, aangezien er grenzen zijn aan alle rechten. En die worden vaak gemaakt door andere rechten en plichten. Ik heb recht op een bepaalde levensstandaard, en die is nu eenmaal rookvrij. En jij hebt je daar aan te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stelling gaat trouwens voor zowel rokers als niet-rokers op. Er zijn cafés waar je van de patron niet mag roken, dat is perfect legitiem.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2007 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien met een lidmaatschap nodig heeft bvb om het cafe te betreden, verandert dit de zaak weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een café kun je binnen stappen, maar een impliciet wederzijds contract ga je pas aan als je bestelt. Daar geef jij mee aan dat je de huisregels aanvaardt, en bijvoorbeeld geen Hoegaarden Grand Cru eist als dat niet op de kaart staat, of een kimono aan doet zoals in vele Japanse restaurants gebruikelijk is, en dat de uitbater jouw bestelling zal verzorgen, waarvoor jij dan weer akkoord gaat dat te vergoeden. Ik zie niet in dat, indien de uitbater van zijn klanten eist dat ze hun schoenen moeten uitdoen omdat er kostbaar tapijt ligt, en ik heb dat er niet voor over, ik toch zou mogen binnen stappen en met schoen en al naar een tafeltje slenter.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 januari 2007 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is technisch gezien geen enkel verschil tussen "lid worden van een organisatie" en "binnengaan in een café". Veel organisaties nodigen je bijvoorbeeld uit om lid te worden; soms mag je zelfs langskomen als je geen lid bent en word je zelfs speciaal daarvoor uitgenodigd. Mocht je redenering kloppen, dan is "lidmaatschap van een organisatie" als criterium even irrelevant als "privé-bezit van het café"; en geldt in beide gevallen dat het een "openbare plek" is.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En als u die prijs ook onbetaalbaar maakt, kweek ik de tabak zelf op mijn weelderig domein. Er is in de streek nog heel wat knowhow aanwezig van de vroegere tabakskweek. Laatst gewijzigd door baarle : 4 januari 2007 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een uitstekend idee. En een mooi voorbeeld van agorisme, eigenlijk.
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerder extremistische onverdraagzaamheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu al zijn "ze" bezig een geluidsverbod voor te bereiden voor café's in de trant van het rookverbod. Het gaat niet over het lawaai dat naar buitentoe geproduceerd wordt, maar puur binnen, in de cafés zal geen lawaai meer mogen gemaakt worden. De dag komt dat "ze" uw dada zullen raken met hun autoritaire regeldrift. En een halve eeuw verder zal de staat elke kleine menselijke handeling gereglementeerd hebben. Laatst gewijzigd door baarle : 4 januari 2007 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Wees gerust, rokers voelen zich altijd aangevallen als het over niet/wel roken gaat! Heb ook eens een gelijkaardige topic opgestart, ook daar was het een welles- nietes spelletje! Mijn mening is gewoon dat niet rokers ook respect tonen voor de rokers hun keuze om te roken, maar belangrijker is de omgekeerde beweging, moet ook gerespecteerd worden en dat is vaak NIET het geval, wat ik ten zwaarste betreur! 'Wij als niet-rokers die een roker zijn keuze respecteren, worden constant verweten dat we tegen rokers zijn als ze op een (on)gepast moment een sigaretje opsteken!
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, wie nu start met een homegrown-shop voor tabak, wordt steenrijk. Laatst gewijzigd door baarle : 4 januari 2007 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg u dat ik het niet aanvaard. Een staatsrookverbod, weliswaar.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In streken met een tabakstraditie kunt ge tabakszaad kopen bij de boeren, en de slimsten maken zelf sigaretten en cigarillo's.
Hier niet ver van mij staat elke zomer een partij tabak te groeien helemaal omringd door maïsplanten. Niet te zien vanop de weg... Laatst gewijzigd door baarle : 4 januari 2007 om 14:53. |
![]() |
![]() |