![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is acceptabel? | |||
onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
43 | 61,43% |
Groot-Nederland (VL+NL) |
![]() ![]() ![]() |
25 | 35,71% |
Heel-Nederland (Benelux) |
![]() ![]() ![]() |
16 | 22,86% |
unitair België |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,57% |
federaal België |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,57% |
confederaal België |
![]() ![]() ![]() |
17 | 24,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 januari 2007 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Een meritocratisch Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Wie versta je hier onder?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Kan vanalles zijn, Mensen die een bepaalde tijd in het leger, politie, brandweer,.. zitten. Mensen die min 5 jaar werken Mensen die hun inzetten voor de arme bevolking bv na 3 jaar burgerschap geven. Enz.... Stemrecht moet je verdienen. Nu kan de eerste beste pipo zonder verstand mee bepalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 januari 2007 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Wel in mijn systeem kan die vuilnisman na 5 jaar stemrecht krijgen ( laten we zeggen dat hij pas van school komt). Nadien kan met zijn kennis opklimmen tot ambtenaar ivm vuilnis en mits enige bijstudie tot ambtenaar ivm milieuzaken. Dit kan zo verder gaan dat hij minister word in Milieu of wat dan ook.
Men kan kennis bepalen via testen. En als ik over kennis hebt dan spreek ik niet alleen over diploma's. En Nee dit systeem dwingt niemand tot een eenzijdige job. Ik kan niet snappen dat leeglopers, profiteurs enz.. van de SZ of nieuwe "Belgen" iets te zeggen hebben in onze maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag een werkloze met een universitair diploma stemmen in uw systeem?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff... Dan mag je je systeem terug meenemen!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat men systeem democratisch is? Ikzelf noem me geen democraat. Democratie is zwak en oneerlijk. Mijn systeem is eerlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hij wil helemaal geen democratie maar een meritocratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor een benaming denk ik liever aan iets in de aard van: Verenigde Staten van de Lage Landen. Verenigde Republiek van de Lage Landen. Ik verkies de Lage Landen, omdat het gelijk de stap makkelijker maakt, Nederland wordt dan niet de 'opslorpende' staat, maar een partner met Vlaanderen. Bij Republiek zitten we met het probleem dat Nederland nogal vasthoudt aan zijn konginshuis. Terwijl de Verenigde Staten het zou toelaten om een koninkrijk en een republiek te verenigen! How about that!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk voor u. U beperkt het kunnen bepalen van de koers van een land, een collectief dus, tot een aantal personen die dat ''verdiend'' hebben. Als gevolg daarvan zullen velen zich geïsoleerd gaan voelen en zullen sommige groepen in regeringsbeleid totaal buiten de boot vallen. Nee, ik blijf erbij. De verdeling van de volksvertegenwoordigers blijft in contrast met de maatschappelijke verdeling. Zo is iedereen vertegenwoordigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met mijn systeem valt niemand uit de boot. Iedereen krijgt de kans om staatsburger te zijn en zo stemrecht te verwerven. |
|
![]() |
![]() |