Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2007, 23:17   #61
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heeft de VLD dan niet het Vlaamse regeerakkoord meegetekend waarin ze beloofde voor de splitsing van BHV te zullen gaan? Die intentie kwam toch niet opeens uit het luchtledige gevallen?

Dus in 2004 had niemand door dat dat maar om te lachen was volgens u?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 23:20   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als u echt weigert Nederlands te spreken dan kan ik niet anders dan u als arrogante franskiljon beschouwen.
Welk frans woord heb ik dan al uitgesproken buiten de juiste naam van dit corrupte koningdom met zijn francofoon Hof en zijn verfranste hoofdstad?
Oud 3 januari 2007, 23:23   #63
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

sprekt toch is vloms manne
Oud 3 januari 2007, 23:26   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus in 2004 had niemand door dat dat maar om te lachen was volgens u?
Zozo....
De VLD doet alsof ze Vlaamgezind is 'om te lachen'. Geen wonder dat jij voor de partij koos met bubbelallures toen je ruzie kreeg met de voorzitter-met-het-stralende-ego.
Oud 3 januari 2007, 23:40   #65
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
sprekt toch is vloms manne
Inderdaad! Ik vind het werkelijk arrogantie ten top dat Knuppel weigert de taal van de meerderheid van de bevolking te gebruiken wanneer ze het over ons land heeft! Haar eigen moedertaal dan nog!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 23:45   #66
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Als je ziet wat zijn volgelingen allemaal zitten te zwammen hier hou ik als "blinde domme flamigant" mijn voordeel van de twijfel toch liever gereserveerd voor anderen dan Dedecker...
Bij jouw plakt er zeker ook een vlaams leeuwke plakkertje op uwen fiets...
zielig
keiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 00:40   #67
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keiko Bekijk bericht
Bij jouw plakt er zeker ook een vlaams leeuwke plakkertje op uwen fiets...
zielig
Ik heb de indruk dat mijnheer A. Nalfabeet hier niet meteen in de positie is om anderen zielig te noemen, maar soit...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 01:54   #68
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Welke A. Nalfabeet ? Je bedoelt natuurlijk mijnheer Anal F. ?

effe serieus ...

Citaat:
JM Dedecker kiest voor een duidelijk rechtse koers, met een rechts sociaaleconomisch programma. Het is trouwens geen 'traditionele partij'. Kiezers die niet wilden stemmen op een traditionele partij hadden vaak maar 1 keus: het VB. Nu is er een minder extremistischer alternatief.
Ik meen me te herinneren dat pakweg 4 of zo jaar geleden soortgelijke zinnetjes over de nva de ronde deden , er was een ruimte rechts van het centrum maar links van het VB , de nva zou de keuze van het gezond verstand zijn etc ... Ik denk dat - naast het VB - de nva een direct slachtoffer zou KUNNEN worden , immers er is een stroom mensen die de nva verlaten heeft , bijvoorbeeld richting VB ...

die weggaande kiezers moet je ergens mee heraanvullen he en tot nu toe was de nva in staat om oude vld'ers aan te trekken en zo haar stemmenaantal op peil te houden ( althans peilingen toonden dit aan ). Ik denk dat die stroom vanuit de lvd naar nva weleens omgebogen zou kunnen worden richting dedecker. en zo de nva indirect raken.
( is het daarom dat vanuit nva hoek nu opeens met scherp wordt geschoten op dedecker ? )

Iets anders , zonder dedecker te over of onderschatten ... Ik vrees dat dedecker weleens 4.9 % of zo zou kunnen halen zoals de nva een paar jaar geleden en dat zouden anti paars stemmen zijn die de vuilbak ingaan. Ik zeg niet DAT dit gebeuren zal maar het is een mogelijkheid waar we beter maar rekening mee houden nietwaar ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 14:25   #69
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Welke A. Nalfabeet ? Je bedoelt natuurlijk mijnheer Anal F. ?

effe serieus ...

Ik meen me te herinneren dat pakweg 4 of zo jaar geleden soortgelijke zinnetjes over de nva de ronde deden , er was een ruimte rechts van het centrum maar links van het VB , de nva zou de keuze van het gezond verstand zijn etc ... Ik denk dat - naast het VB - de nva een direct slachtoffer zou KUNNEN worden , immers er is een stroom mensen die de nva verlaten heeft , bijvoorbeeld richting VB ...

die weggaande kiezers moet je ergens mee heraanvullen he en tot nu toe was de nva in staat om oude vld'ers aan te trekken en zo haar stemmenaantal op peil te houden ( althans peilingen toonden dit aan ). Ik denk dat die stroom vanuit de lvd naar nva weleens omgebogen zou kunnen worden richting dedecker. en zo de nva indirect raken.
( is het daarom dat vanuit nva hoek nu opeens met scherp wordt geschoten op dedecker ? )

Iets anders , zonder dedecker te over of onderschatten ... Ik vrees dat dedecker weleens 4.9 % of zo zou kunnen halen zoals de nva een paar jaar geleden en dat zouden anti paars stemmen zijn die de vuilbak ingaan. Ik zeg niet DAT dit gebeuren zal maar het is een mogelijkheid waar we beter maar rekening mee houden nietwaar ?
Dedecker zal inderdaad overal wel 2-3% van de stemmen kunnen meenemen en zo Paars misschien het cadeau van de eeuw doen. Misschien kan Verhofstadt de man nog een bedankje sturen na juni?

Er zou trouwens nòg een partij in oprichting zijn heb ik vernomen, met onder meer een uitgesproken unitaristische boodschap. De BUB hangt er dus ook al aan zo te horen...
Oud 4 januari 2007, 16:56   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dedecker zal inderdaad overal wel 2-3% van de stemmen kunnen meenemen en zo Paars misschien het cadeau van de eeuw doen. Misschien kan Verhofstadt de man nog een bedankje sturen na juni?

Er zou trouwens nòg een partij in oprichting zijn heb ik vernomen, met onder meer een uitgesproken unitaristische boodschap. De BUB hangt er dus ook al aan zo te horen...
Citaat:
Ex-Vivant'ers richten nieuwe partij op en publiceren boek

GENT 04/01 (BELGA) = Paul Schietekat en Hilde De Rore, man en vrouw, en alle twee ooit actief bij de partij Vivant, hebben in Sint-Niklaas hun boek 'Kleurenblind' voorgesteld en aangekondigd dat ze met een nieuwe partij naar de federale verkiezingen trekken: Mensen Integraal Samen of kortweg MIS. Schietekat is al jaren zelfstandig organisator van bedrijfsevenementen en schreef met zijn echtgenote een verkapt partijprogramma neer in het boek. De ideeën zijn uniek of gesprokkeld bij andere partijen en herschreven, vandaar de titel 'Kleurenblind'.

Opvallend is onder meer het pleidooi voor de afschaffing van alle deelstaatregeringen: kost teveel en is niet efficiënt. Veel aandacht gaat ook naar administratieve vereenvoudiging en de opwarming van de aarde. De auteurs pleiten voor de invoering van rekeningrijden, snelheidsbegrenzers en het automatisch beboeten van chauffeurs die te snel rijden. De twee maken zich sterk om bij de federale verkiezingen in alle Vlaamse provincies op te komen en de kiesdrempel te halen. Daarvoor mikken ze vooral op blanco-stemmers.

Ze hebben ook al gevraagd aan Jean-Marie Dedecker om samen te gaan, voorlopig zonder reactie van Dedecker. "Zijn ideologie leunt dicht aan bij de onze", aldus Schietekat. Alvast niet over de splitsing van België, misschien wel over de migrantenproblematiek. Het cordon sanitaire vindt MIS ondemocratisch en inefficiënt, allochtonen positief discrimineren vindt de partij ook maar niks. Zo pleit Schietekat voor de afschaffing van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, is hij tegen quota in het bedrijfsleven en tegen anoniem solliciteren. Maar allochtonen zijn welkom als kandidaat op de lijst. "Er wordt via fora zelfs naar gezocht".

Het boek - dat niet noodzakelijk zal samenvallen met het nog te schrijven MIS-partijprogramma - is vooral gekleurd door de eigen ervaringen van het koppel. Het familiaal bedrijf werd ooit getroffen door een overstroming, zag grote klanten afhaken en moest personeel op straat zetten. Toch valt de mentaliteit van deze "hardwerkende Vlamingen" te rijmen met een uitgesproken Belgicisme, aldus Schietekat. "Het zijn de Walen niet die profiteren, maar het is de Waalse regering die de gelden die van Vlaanderen naar Wallonië gaan, slecht spendeert". België terug verenigen, is de boodschap. De koning kan aanblijven, maar alleen in een protocollaire rol. En in de nieuwe federale regering moet het aantal zetels verdeeld worden volgens het bevolkingsaantal van Vlamingen en Walen.

Met de verkoop van het in eigen beheer uitgegeven boek (16,5 euro) zou onderzoek gesponsord worden naar kanker en de opwarming van de aarde. Voor het partijbudget zouden er gesprekken zijn met industriëlen. Er zouden ook al gesprekken zijn met een 14-tal potentiële kandidaten of bestuursleden. Meer info: www.kleurenblind.com . /.KVH
Bron: http://misc.skynet.be/index.html?l1=...42&new_lang=nl
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 17:09   #71
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u echt weigert Nederlands te spreken dan kan ik niet anders dan u als arrogante franskiljon beschouwen.
Bah, uitstervende flamingant, zwartzak, racist, oubollige nationalist... arrogante franskiljon kan er er nog wel bij hoor.
Oud 4 januari 2007, 17:13   #72
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Nooit zal ik op die liberaal stemmen.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 21:50   #73
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

fout

Laatst gewijzigd door lomeanor : 4 januari 2007 om 22:03.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:02   #74
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

De stijl van deze oproep doet me terugdenken aan dat lakeitje dat naar Humo schreef omdat men zijn Grote Leider Coveliers in een cartoon had "beledigd". Een beetje zielig dus...
Oud 4 januari 2007, 22:08   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Belgique dus.
Ik noem dit land al sinds jaar en dag met de naam die dit corrupte koningdom als gegoten zit.

je vergat : "vive le roi !!"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2007, 22:10   #76
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
belgique = den belziek in het vloms
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 01:15   #77
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
De stijl van deze oproep doet me terugdenken aan dat lakeitje dat naar Humo schreef omdat men zijn Grote Leider Coveliers in een cartoon had "beledigd". Een beetje zielig dus...
Als ik me niet vergis was dat forumlid Lombas?
Oud 5 januari 2007, 02:09   #78
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ja, die Verhofstadt heeft een probleem. Hij probeert van twee walletjes te eten. Enerzijds heeft hij kiezers nodig, die hij krijgt met een standpunt tegen belgique.
Volgens mij overschat jij het belang van het communautaire enorm. De VLD won overtuigend in 2003 en kreeg een pak slaag in 2004. En door wat werd het nationale politieke toneel beheerst tussen beide verkiezingen in? Juist ja, het migrantenstemrecht en de ruzies binnen de VLD.
Dát en het feit dat 8 jaar Verhofstadt de Belgische staat op sociaal-economisch vlak geen bal liberaler heeft gemaakt, verklaart imho de achteruitgang van de partij.

Citaat:
Ik zeg liever belgique. De Nederlandse naam van die non-staat krijg ik niet over mijn lippen. Ik voel me smerig als ik die uitspreek. God ziet u, hier vloekt men niet.
Voorwaar, het leven van een waarachtig nationalist is niet simpel.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 5 januari 2007 om 02:30.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 02:29   #79
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zo te lezen heeft Dedecker duidelijk de fine fleur van intellectueel Vlaanderen achter zich staan.
En zo te zien vindt de crème de la crème van arrogant en zelfvoldaan Vlaanderen haar gading bij de N-VA.
Citaat:
Wie nog eens wilde zien hoe moeilijk die man het gaat hebben om een beetje serieus politiek personeel te vinden moet maar eens de post van de eerste Dedeckerista hier bekijken om zich een duidelijk beeld te vormen...
En dat leid je af uit de post van een of andere Dedecker-fan op een voor iedereen toegankelijk forum? Zelden zo'n zwaar onderbouwde en beargumenteerde stelling gelezen.

Serieus, hier zal ik over dromen vannacht.
Oud 5 januari 2007, 02:59   #80
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Wel is het betreurenswaardig dat Dedecker die ''principeel'' tegen het cordon is, toch het cordon ondersteunt en elke samenwerking weigert.
Onzin. Dedecker sluit coalities en zelfs kartelvorming met het VB niet uit, hij wil alleen geen lid worden.

Niet abnormaal, me dunkt. Het VB is ten slotte een conservatieve, nationalistische, corporatistische en dus antiliberale partij. Als dedecker echt een consequent liberaal is, zoals ie zelf wel eens beweert, hoort hij daar niet thuis.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 5 januari 2007 om 03:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be