Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2003, 20:52   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

fernand heeft gesproken...
Amen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 21:10   #62
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Omdat hetgeen U zegt nog altijd niet is bewezen dat het rasistis is. Het hof heeft zich bij de eerste uitspraak neergelegd dat wanneer er al een misdrijf zou gepleegt zijn van rasisme. Dat dit een politiek misdrijf is omdat het gebeurd is onder de koepl van een poltieke partij. En in een folder heeft gestaan.
Het hof van beroep heeft zich niet uitgeproken over de aard van het misdrijf.
De uitspraak van het hof was dan ookk.
Bij een mogelijks misdrijf moesten ze dit aanzien als een poltiek misdrijf, en zodoende hadden ze geen bevoegdheid.
Er is nog nergens bewezen dat ze een rasistisch misdrijf hebben gepleegt.
De eerste rechter aanzag heel de procedure als een politiek misdrijf. Zeker door de uitlatingen van de heer Pataer Van de Liga van de mensenrechten, die stelde in de krant, dat het hier inderdaad om een politiek proces ging. Dus de ijser zgt zlf dat het een politieke zaak is. Wat kan die rechter dan nog doen.
De grond van de zaak is nog geen enkel maal behandelt.
En zoals men in een vorige posting kan opmerken, is de uitdrukking makkak; rasistis, maar mestkever niet. Wie is er hier eigenlijk zot aan het worden.
De ene groep mag men niet zeggen, bruine , zwarte . De andere groep mag men zelfs de prive gegevens van de personen doorgeven en schelden voor rasist, fasist, nazist en mestkever. En dat is toegelaten, en wordt zelf aangemoedigd.
Men verontschuldigd zich wel door te stellen dat men niet iedereen bedoelt van die partij.
Maar ik zal in het vervolg al de mensen van de SP.a aanspreken als dieven en geldverbranders. Wedden dat dit niet lang gaat duren?
fernand,
ik schreef wel duidelijk
Citaat:
zo die mensen veroordeeld worden
...
[quote"=fernand"] Dat dit een politiek misdrijf is omdat het gebeurd is onder de koepl van een poltieke partij.[/quote]

Dus als mensen binnen de SP of de PS aan alternatieve partijfinanciering deden is dat een politiek misdrijf
Citaat:
"omdat het gebeurd is onder de koepl van een poltieke partij"
en kan dit enkel door een assisenhof beoordeeld morden?
Als bij zwartblok Kapellen ene Xavier. B niet met zijn pollen van een minderjarige kan afblijven, is dat een politiek misdrijf,
Citaat:
en moest hij naar assisen ipv naar correctionele?

de praktijk is dikwijls anders, nietwaar, X.B?
Oud 14 december 2003, 21:40   #63
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
fernand,
ik schreef wel duidelijk
...
[quote"=fernand"] Dat dit een politiek misdrijf is omdat het gebeurd is onder de koepl van een poltieke partij.
Dus als mensen binnen de SP of de PS aan alternatieve partijfinanciering deden is dat een politiek misdrijf
Citaat:
en kan dit enkel door een assisenhof beoordeeld morden?
Als bij zwartblok Kapellen ene Xavier. B niet met zijn pollen van een minderjarige kan afblijven, is dat een politiek misdrijf,
Citaat:
en moest hij naar assisen ipv naar correctionele?

de praktijk is dikwijls anders, nietwaar, X.B?[/quote]

Nooit het verschil gehoort tussen een misdaad van gemeen recht.
Hetgeen het Blok wordt verweten is dat ze rasitiche geschriften hebben verspreid. Het is dus wel degelijk een RECHTSPERSOON die hier bedoelt wordt, en geen persoon. Het zou anders gesteld zijn wanneer ik in mijn naam (ter persoonlijke titel)de koning een ezel zou noemen.
Ik ben een mandataris, maar op dit moment heeft die beledeging niets te zien met de politiek of mijn partij. Dan draag ik de volle verantwoordelijkheid, en niet de partij.
Wanneer we zeggen de koning is niet democratisch, is dit een partijstandpunt. De partij heeft dit standpunt ingenomen, het komt uit de partij; dus dat is een politiek standpunt.
Wanneer U zelfs daar geen verschil kunt in maken. Dan is het U vergeven, van die amen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2003, 23:21   #64
filosoof
Banneling

Standaard

Je bent te goed...de tranen komen me in de ogen...
maar het zwartblok wordt niet beschuldigd in de aanklacht, gewoon enkele vzw's.... zodat je redeniering niet opgaat.
Oud 14 december 2003, 23:39   #65
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je bent te goed...de tranen komen me in de ogen...
maar het zwartblok wordt niet beschuldigd in de aanklacht, gewoon enkele vzw's.... zodat je redeniering niet opgaat.
Gastje, de kopstukken Annemans; de Winter en Van Hecke zitten in de beheerraad van die VZW's, dus bij een veroordeling van die VZW' s, draaien de beheerders op voor hetgeen de VZW heeft uitgespookt. Worden die VZW beschuldigd van rasisme, bekomen de beheerders de straf.
Wanneer bij die straf staat dat ontzetting uit zijn rechten is...
Of wanneer het vonnis rasisme is worden de beheerders AUTOMATISCH, uit hun politieke rechten gezet.
Goed nieuws voor de antidemocraten. De partij Het Blok Kan blijven, maar ze hebben geen kopstukken. De partij kan niet verboden worden. Maar wanneer de VZW's worden opgedoekt, valt ook de partijfinanciering weg! En de kopstukken zijn weg. Dat is de "dood" van de partij!
Mijne zakdoek kan ik U niet geven, ik ben namelijk verkouden..maar anders graag gedaan!
Oud 14 december 2003, 23:41   #66
filosoof
Banneling

Standaard

D�*n zou mijn hartje écht bloeden!!!, Zeg dat 't niet waar is!!
Oud 14 december 2003, 23:56   #67
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
D�*n zou mijn hartje écht bloeden!!!, Zeg dat 't niet waar is!!
Op Uw bloote knietjes kruipen, en elke dag een onze vader en een wees gegroetje. En dan maar hopen dat waneer ze veroordeeld worden, vergeten naar cassatie tegaan. En moesten die gasten dan zeggen neeneeneen. Dat ze dan geen geld meer hebben om naar het hof van Straatsburg te gaan. En wanneer ze daar bot vangen, dat ze dan al geen meerderheid hebben binnen la flandre!
En gans het boelke omkeren, en dan een Verhofstadt voor de rechter te brengen, Waarom, omdat hij de islam achterlijk vond. Dus de beleiders zijn dan eveneens achterlijk. En hup, we zijn terug op weg. En de enige die er vet van worden.... zijn de advocaten....en degene die dat betalen.......;zijn wij!
Plezant is anders.
Een politieke partij moet afgerekend worden door de kiezers. Of ge gaat naar baskenland, en ierland s model. bij 700.000 mensen, zijn er ook bij die zich er niet klakkeloos zullen bij neerleggen. Geloof dat al maar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be