![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 10 januari 2007 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is enkel logica. Als op de bepaalde beleidsterreinen onder de verschillende groepen geen consensus te bereiken is, dan moeten die beleidsterreinen ingeperkt worden, of moet België barsten. Maar indien België blijft, dan moeten partijen die in de federale/confederale regering zitten er voor het hele volk zijn, anders heeft dat moloch geen zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Het meest logische is dus dat men gevolgen verbindt aan het niet kunnen samenwerken en het land splitst. Elke buitenstaander zal na bestudering van de situatie tot deze conclusie komen. Maar om de een of andere reden blijven de Belgen zelf zich in meerderheid tegen beter weten in vastklampen aan die Belgische staat. Niet omdat ze België nu zo'n fantastisch land vinden, maar vooral omdat ze bang zijn voor wat er gebeurt als het land inderdaad gesplitst wordt. De toekomst van Brussel speelt daarbij een hele belangrijke rol. Diverse politici (Tobback o.a.) zeiden al dat als Brussel er niet geweest was, België allang gesplitst was op de wijze van Tsjecho-Slowakije. Het is dus zaak een oplossing voor Brussel te vinden. Uit een enquête n.a.v. de nepuitzending over Vlaamse onafhankelijkheid van de RTBF bleek, dat de Brusselaars hier misschien wel beter over nagedacht hebben dan de Vlamingen en Walen. In tegenstelling tot de Vlamingen en Walen, die zich in meerderheid vastklampen aan Brussel uit angst dat de ander de stad 'krijgt', blijken de Brusselaars in meerderheid voor een onafhankelijke status, hetzij als Europese stadstaat hetzij als neutraal door Vlaanderen en Wallonië samen bestuurd gebied �* la Neutraal-Moresnet. Ik denk dat als men serieus deze twee opties onderzoekt, zowel de Vlamingen als de Walen daar vrede mee zullen hebben en het land zonder verdere problemen gesplitst kan worden. Laatst gewijzigd door Dimitri : 10 januari 2007 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over wie heeft u het nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent in ieder geval een respectloos persoon, die mensen die hij nooit heeft onmoet gewoon ligt uit te schelden. Weet uw familie wat voor een zak u bent op dit forum? Weet de partij van het respect dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb u iets gevraagd, Ostyn.
Blijkbaar hebben de CD&V'ers minder respect voor andere meningen dan hun partijleuze doet vermoeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat u op uw ontmaskering als forumfrustré enkel dit kan antwoorden vind ik eigenlijk ook wel hilarisch.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt zich inderdaad belachelijk door campagne te voeren voor de partij van het respect en ondertussen volslagen onbekenden te liggen uitschelden. Wat zullen hier de gevolgen van zijn, Ostyn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voel jij je echt katholiek, Patriot?
Laatst gewijzigd door Zeno! : 10 januari 2007 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof in God, ja, en ik geloof stellig een hiernamaals. Maar ik ben helemaal niet wat men zou noemen een praktiserend Katholiek. Ik ga hoogstens met Kerstmis nog naar de mis en voel mij niet gebonden aan alle dogma's van Rome...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op dit forum ontmoeten we enkel de virtuële forumnar Patriot. Wie weet ben je in het echte leven een student die het belgicisme wil belachelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zijn er hier nog, hoor. Denk maar aan Lomeanor. En ook Van Maerlant, als ik me niet vergis.
Mijn eigen geloof heb ik al lang verloren overigens. Bij mij heeft wel het feit dat ik in mijn familie geconfronteerd ben geweest met een vrij fanatiek katholiek iemand (mijn grootmoeder), die mij tegen mijn wil in de richting van 'het geloof' wilde duwen, waarschijnlijk voor een groot stuk hierin meegespeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Ik ben overtuigd katholiek en overtuigd Vlaams-Nationalist.
|
![]() |
![]() |