Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 14:15   #61
bartje
Minister-President

Standaard

Ik denk dan ook weer dat VVD de afschaffing van euthanasie, abortus, homohuwelijk etc. niet zal steunen ten voordele van de christenunie.

Trouwens geen enkele partij wil samengaan met de PVV.

Nu het blijft me een raadsel wat Christenunie in die coalitie gaat doen en het ziet er dan ook naar uit dat ze binnen de kortste keren de pineut gaan zijn met een forste afstraffing door de kiezer.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 14:27   #62
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk ook dat er nieuwe verkiezingen nodig zijn, maar dan vooral om duidelijkheid te krijgen welke kant het opmoet met Nederland. Op deze manier krijgen we weer een kabinet dat niks anders doet dan op de pot met geld zitten.
Inderdaad, nieuwe verkiezingen om te weten welke kant het op moet met het vreemdelingenbeleid. Momenteel dreigt Nederland compleet ten onder te aan als gevolg van de islamisering en de negrisering. Hopelijk wordt daar op de valreep alsnog een halt aan toe geroepen. Zoniet, dan dreigt Nederland (en dan vooral de stedelijke gebieden) compleet om zeep te gaan.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 14 januari 2007 om 14:28.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 14:28   #63
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het oude politieke bestel kalft af: een steeds groter aantal Nederlanders stemt op een persoon en niet zozeer op een partij. Dit kan steeds grilligere wisselingen inluiden.

Als iets minder persoonsafhankelijke partijen/categorieën zie ik slechts PvdA, VVD en CDA, als vergaarbakken voor (loslopend) Arm, Rijk en Religieus. Geen van die clubs zal nog groot genoeg worden om een absolute meerderheid te behalen dus: steeds maffere coalities in het verschiet.

Nieuwe verkiezingen (nieuwe verrassingen) vind ik wel een jolig idee.
Oud 15 januari 2007, 15:43   #64
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Met deze nieuwe coalitie zegt 56% van de Nederlanders te hopen dat deze zal slagen. Binnen het CDA en de ChristenUnie is 82% en 97% voor deze coalitie en bij de PvdA is 54% voor. Hoewel de PvdA-stemmers een stuk minder blij zijn met de coalitie dat de twee christelijke partijen is is hier toch ook sprake van een toename: drie weken geleden zei nog maar 40% van de PvdA-stemmers achter een regering met CDA en ChristenUnie.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 15 januari 2007 om 15:43.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 13:18   #65
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
liever nieuwe verkiezingen waar de SP veel meer wint , ook de PVDA nog sterk staat ...het CDA flink verliest , Groenlinks en D66 opklimmen

ik stel voor een Regering van : PVDA , SP , Groenlinks & D66 als er nieuwe verkiezing komen en hun een meerderheid vormen
Laat die Marijnissen er maar mooi af of Nederland kan zich binnen een paar jaar op hetzelfde niveau meten als Noord-Korea.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 16:22   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Laat die Marijnissen er maar mooi af of Nederland kan zich binnen een paar jaar op hetzelfde niveau meten als Noord-Korea.
De SP zal altijd moeten samenwerken met de rechtsere linksen, aangezien er aan de linkerkant van de SP een leegte is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be