![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Euh ik ga hier niet echt akkoord met je analyse ![]() De VLD daarentegen die altijd stoer uitpakte met dat ze het migrantenstemrecht er niet zou van laten komen, laat het toch gebeuren. Waardoor ongetwijfeld een gedeelte vd VLD kiezers zich terecht zwaar verraden kan voelen en overloopt naar het VB. Inzake het migrantenstemrecht kan Kareltje De Gucht nog zooo hard proberen het op de SP-a te schuiven, maar die doen gewoon wat ze gezegd hadden te zullen doen, dus valt hen weinig te verwijten in mijn ogen. De VLD zal door haar gebrek aan ruggegraat daarentegen ongetwijfeld een pak stemmen verliezen. Nog een geluk dat de kiezer (hopelijk) niet altijd alles vergeten is tegen de volgende verkiezingen. De andere resultaten liggen ongeveer zoals ik zou verwachten, met misschien het verschil dat ik zou denken dat de VLD nog iets meer gaat verliezen en het VB nog iets meer gaat winnen. (het vb scoort traditioneel in de gemiddelde peiling ook altijd wat lager dan ze werkelijk halen daar er blijkbaar nog altijd veel mensen niet graag toegeven erop te stemmen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is correct. Ik denk dat de VLD serieuze flaters begaat.
Het probleem is dat ik voor soortgelijke feiten voor 18 mei ook een verlies voor VLD voorspelde, wat niet gebeurde. Maar kom, SP.A blijft het goed doen omdat ze inderdaad de kiezers op het gebeid van de stemrecht niet hebben voorgelogen. En het Blok wint opnieuw kiezers die aanvankelijk tegen het stemrecht waren en hoopten op een VLD dat doet wat het zegt. Met andere woorden, het politieke landschap gaat stillekesaan verder polariseren in een linkse blok met als hoofdspeler SP.A en een rechtse blok met als hoofdspeler VB. Hoe het verder moet met VLD en CD&V, alsook welke 'blok' ze gaan kiezen als partner, dat zal de toekomst uitwijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De waarheid is in mijn ogen gewoon dat de hoger opgeleide, bemiddelde mensen niet veel last hebben van de problemen die het VB aankaart. Zij zullen eerder geneigd zijn om bvb. op de VLD (belastingvermindering) te stemmen. Dat is een heel andere en veel eerlijkere manier om te zeggen waarom bepaalde bevolkingsgroepen eerder op het VB of SP-a zullen stemmen dan op een andere partij. De intelligentie van de personen in kwestie heeft hier weinig mee te maken, het gaat er gewoon om om wat voor hen het meest belangrijk is. Het is net erg slim van deze mensen om op een partij te stemmen die zich bezighoudt met hun problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dacht ik toegewezen aan N-VA. Zelfs op den SPA zender VRT geven ze dat toe! Het is niet de eerste keer dat het Blok N-VA titels probeert af te romen en ze tot zich te nemen. Ze hebben het geprobeerd met de meest hardwerkende mandatarissen, terwijl dat is toegeschreven aan Frieda Breepoels Ze hebben het ook gedaan met de VISA affere. Terwijl Bart De Wever heel die zaak al 2 jaar geleden heeft uitgespit. jaja leugens zijn de Blokkers niet onbekend |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Nu goed! 1. De studie waarnaar ik verwijs was eentje uit het einde van de jaren 90! Het onderzoek naar waar u verwijst is mij niet bekend! Dat van Frieda Brepoels evenmin,( misschien komt dat door de overvloed van persmededelingen die ik dagelijks van de nva krijg en niet allemaal lees!) ik weet wel dat de Blok-mandatarissen tot de meest actiefste behoren! En tertio, misschien heeft Bart De Wever reeds gealludeerd naar de visa-affaire, maar blijkbaar heeft dit tot niets geleid in tegenstelling tot de Blok-onthullingen! U ziet dat ik bereid ben op mijn mening terug te komen als u mij bovenstaande kunt bewijzen ipv van mij en alle blokkers voor leugenaars uit te maken! Hopelijk hebt u dan ook de wellevendheid uw excuses aan te bieden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Waarom vrees ik dat op dit bericht geen reactie zal komen?[/size]
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2 dat van Bart De Wever: heeft het blok geen onthullingen gedaan. Ze hebben gewoon laf weg gewacht tot voor de verkiezingen uit eigen belang om hun propaganda machine erop te zetten. In plaats van direct hun mede oppositie partij te helpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() De SP.a is de enige partij die duidelijk is in haar standpunten én zich gedraagt zoals afgesproken in het regeerakkoord.
De kiezer erkent dat. De misnoegde foertstemmers zijn duidelijk op de dool en lopen verdwaast in de armen van het extreem-rechtse Blok. Het wordt tijd dat er in Vlaanderen een fatsoenlijke oppositiepartij opstaat, of dat misnoegde kiezers eens duidelijk geïnformeerd worden voor wat het extreem-rechtse Blok werkelijk staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie het hier nergens vermeld maar als deze peiling zou kloppen dan wil dat zeggen dat zowel de VLD, SPa, en CD&V een coallitie moeten vormen om een mmerderheid te kunnen vormen zonder VB daar NVA en GROEN! onder de kiesdrempel zitten en dus ook geen mandatarissen zal hebben die twee partijen aan een coalitie kan helpen dus mensen het Blok zit er dus toch aan te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu als ik het goed begrepen heb zijn die kiesdrempels er nog helemaal niet door, dus zouden NVA en Groen! toch nog een paar zetels kunnen halen i/h huidige systeem? (of vergis ik me??) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vandaar deze vraag aan de NVA'ers. Met welke partij zouden jullie het liefst een coalitie vormen / welke partij leunt het dichtst bij jullie standpunten aan volgens jullie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat communiqué kan je gewoon opvragen bij de onbutsdienst van het parlement |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met alle respect, ik schat de 'vlaamse' reflex bij CD&V net iets hoger in dan bij de officiële partijlijn van de VLD, (Bij SP-a en Groen! is hij gewoon onbestaande) maar ik heb nog nooit een CD&V'er horen zeggen dat ze wel iets zien in Vlaamse zelfstandigheid. Het kan zijn dat je CD&V om andere redenen prefereert boven het VB, maar 'Vlaamse zelfstandigheid????' Dan bedrieg je jezelf vrees ik. Wat betreft andere landen.. hrm er zijn heel wat regeringen in Europa die leven bij de gratie van / of een VB-achtige partij in de regering hebben. Ik betwijfel dat die ons niet serieus zouden nemen. De Amerikanen zouden ook liever een vb in de regering hebben dan clown Michel denk ik ![]() Na de mislukte boycot van Oostenrijk door onze MR-smurf Michel heb ik ook geen enkel land meer horen spreken over een boycot of zo toen Italië, Denemarken en Spanje toch wel zeer rechtse regeringen kregen. Ik zie niet goed in waarom ze plots wel allemaal op België zouden gaan pikken. Enfin, komaan rest vd NVA'ers I wanna know! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leterme heeft duidelijk gezegd dat hij meer en meer afstand zal nemen van het ACW omdat die de vervlaamsing in de partij tegenhoudt en van de partij een verzuilde partij maakt. Trouwens vorig minister Vandenbrande heeft veel bereikt voor de Vlaamse zelfstandigheid. En inderdaad, het heeft die landen zoals Oostenrijk veel geld gekost van investeringen van buitenlandse bedrijven. Bedrijven willen niet investeren in een land die een labiele regering heeft waar ze niet kan op rekenen. (Als het dat spelletje in de Walen met de vakbonden zich blijft herhalen zullen ze dar ook snel in de problemen komen) Het is wel een reden waarom bedrijven weg trekken in Frankrijk en Italië uit streken waar extreem rechts aan de macht is. Extreem rechts is vooral aan de macht in steden van die 2 landen waar de problemen met armoede, criminaliteit het hoogst is. Alle bedrijven trekken daar weg. Toch slagen ze er niet in om die spiraal te doorbreken. In Marseille is de meerderheid al meer dan 5 jaar extreem rechts, wat hebben ze daar bereikt? Ze zijn uitgegroeid tot een van de armste steden in Frankrijk met de meeste armoede en criminaliteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
CD&V lijkt mij inderdaad ook de beste keuze (als we die al hadden). Ik weet dat die partij in het verleden niet zoveel gedaan heeft voor Vlaanderen (volgens sommigen) maar zoals ze zich vandaag de dag profileren (bijna-kartel N-VA) kan dat wel eens lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De politieke logica duidt aan om, als grootste partij, coalitie te maken met de kleinste partij(en) die net voldoende is(zijn) om de meerderheid te behalen... Dat van het blok is eveneens waar, haar waarde ligt "voorlopig" en voor wellicht nog een hele tijd , erin dat ze als "zweeppartij" een heel deel van haar voorstellen kan doen uitvoeren door de benauwde "meerderheids"partijen... De meeste van die problemen kunnen opgelost worden door afschaffen van de "particratie" in onze "democratie", alfabetische lijst waar iedereen voor kandidaten kiest ( die uiteindelijk tot meerdere partijen kunnen behoren, of onafhankelijk optreden...zoals bij ons in Ierland..) Luke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |