![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel niet het "ik stem zelf VB" maar het "bevrijd moten worden van..." Mag ik aannemen dat u atheïst bent of op zijn minst agnost? Een godsdienst moet toch geen gevangenis zijn? Het kan een bron zijn van inspiratie en kracht geven aan iemand. Ikzelf ben agnost, maar ik ga niet iemand willen "bevrijden uit zijn godsdienst". Waarom? Omdat ik niet te bepalen heb of men in zijn leven wel of niet een bepaalde godsdienst moet beleven om zijn leven zin te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Aap nabootsen--->Afrikaan = persoonlijke aanval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt blijkbaar een slecht karakter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de groeten...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 21 januari 2007 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik niet versta is dat mensen zich geassocieerd voelen met bepaalde geluiden, ik begrijp dat niet, wat je niet bent, ben je niet. Laatst gewijzigd door alberto : 21 januari 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Naar mijn inzien siert het politici niet meer om zich over zo'n pietlutigheden uit te laten. Mensen zijn niet programeerbaar en doen wat ze moeten doen omdat hun gevoel dat zegt. Heeft iemand OOIT al aap geroepen naar bvb een neger in eigen ploeg?
Wat PDW doet is enkel zichzelf een label opkleven, zich opwerpen als een soort mentor in de hoop VLD nog de kiesdrempel te laten halen in juni. Maar we zien dat meer en meer in EU hé.. kijk bvb naar de controverse rond Big Brother in de UK. Politici zitten al jaren schaakmat omdat de integratie erfenis een zeer zure appel is, en ze zich in cee niet mogen uiten naar eigen gevoel maar naar wat de meute wil horen. Helaas zal op termijn blijken dat je daarmee geen respect afdwingt en je slagkracht als politiek establishment uitholt.
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af wat racisme is en wat onbeleefdheid. Iemand uitschelden is in mijn ogen altijd onbeleefd. Een huidskleur kan je niet verbergen en onbeleefde individuen, die een argument zoeken om te schelden, kunnen hier op inspelen.
Racistisch is het wel, tja. Maar ik stel me de vraag of we het moeten bestraffen. We kweken een maatschappij vol mietjes, als we voor alles naar de rechter kunnen stappen. Mensen moeten tegen een stootje kunnen. We zullen ons altijd wel eens aan iets of iemand ergeren. Soms vallen er inderdaad harde woorden, maar in hoeverre is het altijd gemeend. Gezond verstand gebruiken en openheid om alles uit te praten, lijkt me beter dan alles criminaliseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() neen, we krijgen een maatschappij waarbij sommige bevolkingsgroepen als het ware tot de beschermden en de bevoordeelden gaan horen terwijl tegenover de autochtoon die pesterijen en scheldpartijen wel toegestaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve on topic te blijven en niet persoonlijk te worden. mvg, Arnold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat in Vlaanderen echter de christelijke normen en waarden gelden en dat in Vlaanderen de Vlaamse/Dietse cultuur zwaar beïnvloed is door het christendom. Net zoals Saudië-Arabië islamitisch hoort te zijn, behoort Vlaanderen christelijk te zijn. Geen enkele godsdienst kan immers objectief zeggen dat ze de waarheid in pacht hebben.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen gelden geen kristelijke normen meer (let op het woord "gelden"). Het kristendom en zijn invloed behoren wel tot onze roots, doch heden ten dage zijn het alleen nog maar roots: wij zijn een lekenmaatschappij, waar de scheiding tussen staat en godsdienst zo ver doorgedrongen is, dan men niet meer kan spreken van "gelden van kristelijke normen en waarden".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Italïe die onlangs een paar oud-nazi's veroordeelde, Duitsland die een EU-verbod van de swastika en het ontkennen van de holocaust wil.. en dan kan België natuurlijk niet achterblijven. Misschien nog een anti-gamewet gelijk Duitsland wil, dat staat ook mooi politiek-correct.
![]() |
![]() |
#77 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Of hoe de christelijke waarden nog steeds geleden in deze tijden.
![]() |
![]() |
#78 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De twee stenen, gebruikt bij castratie !!!
![]() ![]() ![]()