Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2007, 09:15   #61
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik stem zelf VB, en ben ervan overtuigd dat moslims bevrijd moeten worden van die gevangenis waarin ze leven, die islam noemt. Ik probeer dan ook op verschillende forums te communiceren met moslims en hen te overtuigen van het ongelijk van hun keuze. Naast de gebruikelijke doodsbedreigingen en heonbegrip, levert dat nochtans ook soms boeiende discussies op.
Bewonderingswaardige commentaren, behalve dit bovenste.
Ik bedoel niet het "ik stem zelf VB" maar het "bevrijd moten worden van..."

Mag ik aannemen dat u atheïst bent of op zijn minst agnost?
Een godsdienst moet toch geen gevangenis zijn? Het kan een bron zijn van inspiratie en kracht geven aan iemand.
Ikzelf ben agnost, maar ik ga niet iemand willen "bevrijden uit zijn godsdienst".

Waarom? Omdat ik niet te bepalen heb of men in zijn leven wel of niet een bepaalde godsdienst moet beleven om zijn leven zin te geven.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:27   #62
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aap nabootsen als een Afrikaan de bal krijgt heeft niks te maken met vrijheid van meninsuiting. Het is een persoonsgerichte aanval.
Als ik het goed begrijp, vind jij dat een aap en een Afrikaanse voetballer hetzelfde zijn .

Aap nabootsen--->Afrikaan = persoonlijke aanval.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:30   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, vind jij dat een aap en een Afrikaanse voetballer hetzelfde zijn .

Jij hebt blijkbaar een slecht karakter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 10:34   #64
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt blijkbaar een slecht karakter.
Helemaal niet, ik ben een goedaardig persoon, ik probeer gewoon te lezen wat er staat.
Oud 21 januari 2007, 14:03   #65
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht

Deze post is een absoluut dieptepunt. Het toont nog maar eens aan tot welke onzin mensen in staat zijn om toch maar naast de kwestie te kunnen leuteren. Ik stop met deze discussie, gezien ik me te verheven voel om nog op dergelijke onzinnige laagheden te antwoorden.
de groeten...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 14:10   #66
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Deze post is een absoluut dieptepunt. Het toont nog maar eens aan tot welke onzin mensen in staat zijn om toch maar naast de kwestie te kunnen leuteren. Ik stop met deze discussie, gezien ik me te verheven voel om nog op dergelijke onzinnige laagheden te antwoorden.
de groeten...
U baalt van de politieke correcte gedachtengang ? IK OOK

Laatst gewijzigd door rookie : 21 januari 2007 om 14:11.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 15:11   #67
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
de groeten...
Spijtig, maar ...., ik was van mening dat dit er stond, mss was het anders bedoelt en heb ik het verkeerd begrepen.

Wat ik niet versta is dat mensen zich geassocieerd voelen met bepaalde geluiden, ik begrijp dat niet, wat je niet bent, ben je niet.

Laatst gewijzigd door alberto : 21 januari 2007 om 15:15.
Oud 21 januari 2007, 15:41   #68
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn inzien siert het politici niet meer om zich over zo'n pietlutigheden uit te laten. Mensen zijn niet programeerbaar en doen wat ze moeten doen omdat hun gevoel dat zegt. Heeft iemand OOIT al aap geroepen naar bvb een neger in eigen ploeg?
Wat PDW doet is enkel zichzelf een label opkleven, zich opwerpen als een soort mentor in de hoop VLD nog de kiesdrempel te laten halen in juni.
Maar we zien dat meer en meer in EU hé.. kijk bvb naar de controverse rond Big Brother in de UK. Politici zitten al jaren schaakmat omdat de integratie erfenis een zeer zure appel is, en ze zich in cee niet mogen uiten naar eigen gevoel maar naar wat de meute wil horen. Helaas zal op termijn blijken dat je daarmee geen respect afdwingt en je slagkracht als politiek establishment uitholt.
Oud 21 januari 2007, 15:46   #69
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wat racisme is en wat onbeleefdheid. Iemand uitschelden is in mijn ogen altijd onbeleefd. Een huidskleur kan je niet verbergen en onbeleefde individuen, die een argument zoeken om te schelden, kunnen hier op inspelen.
Racistisch is het wel, tja. Maar ik stel me de vraag of we het moeten bestraffen. We kweken een maatschappij vol mietjes, als we voor alles naar de rechter kunnen stappen. Mensen moeten tegen een stootje kunnen. We zullen ons altijd wel eens aan iets of iemand ergeren.
Soms vallen er inderdaad harde woorden, maar in hoeverre is het altijd gemeend. Gezond verstand gebruiken en openheid om alles uit te praten, lijkt me beter dan alles criminaliseren.
Oud 21 januari 2007, 18:01   #70
ilfalco
Minister-President

Standaard

neen, we krijgen een maatschappij waarbij sommige bevolkingsgroepen als het ware tot de beschermden en de bevoordeelden gaan horen terwijl tegenover de autochtoon die pesterijen en scheldpartijen wel toegestaan zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 18:02   #71
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik stem zelf VB, en ben ervan overtuigd dat moslims bevrijd moeten worden van die gevangenis waarin ze leven, die islam noemt. Ik probeer dan ook op verschillende forums te communiceren met moslims en hen te overtuigen van het ongelijk van hun keuze. Naast de gebruikelijke doodsbedreigingen en heonbegrip, levert dat nochtans ook soms boeiende discussies op.
De indoctrinatie bij hen zit diep hoor. Zelfs bijdiegenen die er op het eerste zich verwesterd uit zien.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 18:29   #72
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Afgelopen met racistisch gejoel in stadion

(Belga) Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het voetbal bannen, schrijft de Gazet van Antwerpen zaterdag.
Alle eersteklasseclubs en politiediensten ontvingen zopas de rondzendbrief van Dewael. Opvallend: naast verbaal geweld wil hij ook bepaalde symbolen verbieden. Stok achter de deur is een stadionverbod. Verboden zijn: liederen die bepaalde bevolkingsgroepen zoals moslims of joden denigreren, met haat beladen verwijzingen naar holebi's of gehandicapten, met haat beladen uitspraken over ziektes zoals aids en kanker en uiterlijke symbolen die verwijzen naar fascisme. (VOC)
BELGA

---------------------------------------

waar eindigt vrije meningsuiting en begint haat opwekken ? Het blijft een moeilijk te vinden evenwicht.

Wat wel opvalt, is dat men eveneens SYMBOLEN viseert.
Bovendien hebben negers en niet blanken al tientallen jaren te maken gehad met oerwoudgeluiden in het voetbal en die "dienden er maar tegen te kunnen". Pas nadat de joodse senator Marinower zijn beklag deed over anti-joodse slogans werd dit een issue en kwam het in een stroomversnelling.
DUS : Zolang joden niet geviseerd werden, geen probleem ?

Van voorkeursbehandeling gesproken...
De echte reden waarom jij deze topic hebt geopend is *knip*. Dat er in Vlaanderen een wet op antisemitisme bestaat is jouw een duidelijk doorn in het oog, zoveel is zeker. *knip*

Gelieve on topic te blijven en niet persoonlijk te worden.

mvg,
Arnold.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 18:33   #73
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik stem zelf VB, en ben ervan overtuigd dat moslims bevrijd moeten worden van die gevangenis waarin ze leven, die islam noemt. Ik probeer dan ook op verschillende forums te communiceren met moslims en hen te overtuigen van het ongelijk van hun keuze.
En waarom zouden ze "bevrijd" moeten worden van de islam? Ieder het zijne, alleen moeten ze geen islamitische regels gaan doordrukken in onze christelijke gebieden. Voor mijn part aanbidden mensen de grote blauwe miereneter, wat kan mij dat nu iets geven.

Ik weet wel dat in Vlaanderen echter de christelijke normen en waarden gelden en dat in Vlaanderen de Vlaamse/Dietse cultuur zwaar beïnvloed is door het christendom. Net zoals Saudië-Arabië islamitisch hoort te zijn, behoort Vlaanderen christelijk te zijn.

Geen enkele godsdienst kan immers objectief zeggen dat ze de waarheid in pacht hebben.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 20:31   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
....

Ik weet wel dat in Vlaanderen echter de christelijke normen en waarden gelden en dat in Vlaanderen de Vlaamse/Dietse cultuur zwaar beïnvloed is door het christendom. Net zoals Saudië-Arabië islamitisch hoort te zijn, behoort Vlaanderen christelijk te zijn.
...
.
Even off topic: je bent 40 jaren ten achter; niet meer mee geëvolueerd sedert de jaren 60.
In Vlaanderen gelden geen kristelijke normen meer (let op het woord "gelden"). Het kristendom en zijn invloed behoren wel tot onze roots, doch heden ten dage zijn het alleen nog maar roots: wij zijn een lekenmaatschappij, waar de scheiding tussen staat en godsdienst zo ver doorgedrongen is, dan men niet meer kan spreken van "gelden van kristelijke normen en waarden".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 21:41   #75
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn racistische kreten, genre oerwoudgebrul naar "negers" toe tijdens een voetbalmatch(die term vind ik op zich al denigrerend van je, sta me toe) tolereerbaar in een maatschappij als de onze?
Vorige week zag ik op de WWE (worstelen) een nieuwkomer beginnen, het was een neger, zijn naam was 'the alfa male' en zijn gimmick was 'gorilla'. Die is racistisch tegen zijn eigen dan?
Oud 21 januari 2007, 21:53   #76
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waarom zijn de uiterlijke symbolen van het stalinisme of het castrisme niet verboden? Hebben we hier niet voor de zoveelste keer te maken met pure willekeur?
Ho, op Europees gebied is er opvallend veel 'beweging'
Italïe die onlangs een paar oud-nazi's veroordeelde, Duitsland die een EU-verbod van de swastika en het ontkennen van de holocaust wil.. en dan kan België natuurlijk niet achterblijven. Misschien nog een anti-gamewet gelijk Duitsland wil, dat staat ook mooi politiek-correct.
Oud 21 januari 2007, 21:55   #77
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Even off topic: je bent 40 jaren ten achter; niet meer mee geëvolueerd sedert de jaren 60.
In Vlaanderen gelden geen kristelijke normen meer (let op het woord "gelden"). Het kristendom en zijn invloed behoren wel tot onze roots, doch heden ten dage zijn het alleen nog maar roots:
Centraal in de christelijke/katholieke leer staat de vrije wil. De mens is zodanig op deze wereld gezet dat hij/zij zijn eigen lot, in beperkte mate, in handen heeft. Dat wij onze politieke systemen kunnen veranderen, de idee dat wij een beleid kunnen veranderen, is dus een christelijk idee. Te hoge rente op leningen onrechtvaardig vinden, is er ook eeuwen door de kerk ingestampt geweest.

Of hoe de christelijke waarden nog steeds geleden in deze tijden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2007, 23:56   #78
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal geen voetbalfanaat, ik zou dus niet weten waar ik moet zoeken, maar kan je daar linken of andere richtingen naar bewijs van geven?

(afgezien daarvan: wie vaardigt het stadionverbod uit: het gerecht, de politie, de klub, de minister van binnenlandse zakken ..??)
Neem het van mij aan, op Bergen kom je der echt ni mee binnen. Heb het vorig jaar nog willen doen en de flikken stonden der héél rap hoor. Ook bij Tubeke zou het nu al verboden zijn. Ik vraag me trouwens af of hier veel voetbalsupporters rondlopen en of de mensen hier de emotie's rond het voetbal beetje kennen? Ik kan u zeggen dat véél mensen deze nieuwe richtlijnen echt belachelijk vinden. Voetbal en folklore zijn niet van mekaar te scheiden. Bv. wanneer we tegen Antwerp spelen ( die zichzelf Joden noemen) en wij roepen 'vuile Joden', zijn wij dan racisten? Wanneer onze stadsgenoot een lied heeft ( nog liever aids en tbc dan supporter van KV) moeten wij dan gaan huilen? Ik vraag me echt af wat weer de volgende uitvinding gaat zijn.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 00:39   #79
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, maar de bijkomende vraag luidde: waarom worden symbolen van het nazisme verboden maar niet die van het stalinisme of het castrisme?
wat is het symbool van het castrisme?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 01:09   #80
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
wat is het symbool van het castrisme?
De twee stenen, gebruikt bij castratie !!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be