Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2007, 20:57   #61
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik lees daar dat hij terecht, wegens slechte resultaten, doorverwezen werd.
Dank zij zijn ouders is hij zich beter gaan inzetten.
Ik vraag mij trouwens af wat minderwaardig is aan de job van een A3.
Dat was blijkbaar een ongelukkige opmerking, ik wilde niemand viseren
==>The Answer<== is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 21:02   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wat Barbarossa hierboven aangeeft is dat er een systematische doorverwijzing gaande is door leerkrachten, op basis van vooroordelen en niet op basis van capaciteiten. Als dat zo is, dan bepaalt de leerling dat niet zelf, en dan is dat een ernstige misstand.
Ik maak hier toch iets anders uit op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
Toen was ik 13 jaar, had totaal geen zin om te leren, ook al was de leerstof makkelijk, ik deed geen klote. Na een jaar dubbelen, had ik het door dat je op school bent, om te leren. Sindsien behaalde ik doorsnee 80% voor het vak wiskunde. Vorig jaar (6de middelbaar), haalde ik met eindexamens 97% voor wiskunde!
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 21:10   #63
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

...en ja ,ik heb het nog vergeten; Den PMS ,een raad gevende organisatie binnen de schoolgemeenschap, wie bruin gebakken is ;"ja ,aso is niet geschikt voor u je kunt beter beroeps volgen", en ja en ze sturen de bruine makkakjes naar beroepscholen totdat die scholen omgevormd zijn tot gevangenissen en concentratie kampen waar je zelfs geen woord nederlands kunt leren, en ja je moet niet over de kwaliteit van die scholen spreken...eerlijke verdeeling was er niet het was puur selectief; gij bruin, naar iere gij...gij witte manneke , kom iere gij...zo ging het verhaaltje verder totdat we nu de resultaten ervan kennen,. En owee als je ouders kritisch op u waren eh, want de ouders mogen hun kinderen niet slagen dat is bij wet verboden...maar ja,nu kennen we de gevolgen van onbevoed kinderen ! en de krokkodillekes zijn onlangs wa groter geworden en je weet wat het zijn eh...ga maar eens lang borgerhout , je hoeft er zelfs tekening bij om dat te begrijpen !
Oud 26 januari 2007, 21:15   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarossa* Bekijk bericht
Dat was blijkbaar een ongelukkige opmerking, ik wilde niemand viseren
Had ik ondertussen al gelezen.
Oud 26 januari 2007, 21:56   #65
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik maak hier toch iets anders uit op.
Even verduidelijken : ik wil geen slechte wil zien waar er geen is, maar de manier waarop Barbarossa zijn wiskundeleraar beschrijft liet vermoeden dat die man niet echt sterk gemotiveerd was om het beste uit hem te halen.
Als ik dat verkeerd begrepen had, OK dan.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:05   #66
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Even verduidelijken : ik wil geen slechte wil zien waar er geen is, maar de manier waarop Barbarossa zijn wiskundeleraar beschrijft liet vermoeden dat die man niet echt sterk gemotiveerd was om het beste uit hem te halen.
Ik had het niet beter kunnen formuleren
Oud 26 januari 2007, 22:06   #67
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...en ja ,ik heb het nog vergeten; Den PMS ,een raad gevende organisatie binnen de schoolgemeenschap, wie bruin gebakken is ;"ja ,aso is niet geschikt voor u je kunt beter beroeps volgen", en ja en ze sturen de bruine makkakjes naar beroepscholen totdat die scholen omgevormd zijn tot gevangenissen en concentratie kampen waar je zelfs geen woord nederlands kunt leren, en ja je moet niet over de kwaliteit van die scholen spreken...eerlijke verdeeling was er niet het was puur selectief; gij bruin, naar iere gij...gij witte manneke , kom iere gij...zo ging het verhaaltje verder totdat we nu de resultaten ervan kennen,. En owee als je ouders kritisch op u waren eh, want de ouders mogen hun kinderen niet slagen dat is bij wet verboden...maar ja,nu kennen we de gevolgen van onbevoed kinderen ! en de krokkodillekes zijn onlangs wa groter geworden en je weet wat het zijn eh...ga maar eens lang borgerhout , je hoeft er zelfs tekening bij om dat te begrijpen !
Dit zijn vrij zware beschuldigingen lincoln, gaat het er echt zo aan toe?

Het is inderdaad zo dat sommige beroepsscholen ondertussen een zodanig kwalijke reputatie hebben opgebouwd dat er nog moeilijk les te geven valt. Maar met je opmerking over het oudelijk gezag schijn je te willen zeggen dat je gelooft in een harde aanpak van de ouders om hun kinderen tot leren te bewegen. Begrijp ik dat goed?
Een interessante uitspraak. Denk jij dat losgeslagen allochtone jongeren baat zouden hebben bij een meer autoritaire aanpak?

In vele discussies heb je die tegenstelling tussen de groep die gelooft in pedagogische maatregelen (stimuleren, aanmoedigen, luisteren naar, betrekken bij, ...) en de groep die zijn heil zoekt in autoriteit (straf, ...).
Wat denk jij ervan?
Oud 26 januari 2007, 22:07   #68
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja zo denken veel ouders ook tegenwoordig. Als hun kind er niet te veel van bakt, dan moet de leraar toch eens wat beter zijn best doen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:36   #69
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dit zijn vrij zware beschuldigingen lincoln, gaat het er echt zo aan toe?

Het is inderdaad zo dat sommige beroepsscholen ondertussen een zodanig kwalijke reputatie hebben opgebouwd dat er nog moeilijk les te geven valt. Maar met je opmerking over het oudelijk gezag schijn je te willen zeggen dat je gelooft in een harde aanpak van de ouders om hun kinderen tot leren te bewegen. Begrijp ik dat goed?
Een interessante uitspraak. Denk jij dat losgeslagen allochtone jongeren baat zouden hebben bij een meer autoritaire aanpak?

In vele discussies heb je die tegenstelling tussen de groep die gelooft in pedagogische maatregelen (stimuleren, aanmoedigen, luisteren naar, betrekken bij, ...) en de groep die zijn heil zoekt in autoriteit (straf, ...).
Wat denk jij ervan?
Er zou consequentie en een vrije keuze voor het onderwijs moeten zijn ook het recht op volledig ouderlijke gezag ( nu kan dat gewoon niet meer want de ouders van nu zijn niet de ouders van gisteren! moraliteit was vroeger hoger dan nu ), natuurlijk ik spreek niet over nu, wat ik hier boven geschreven heb dateert uit de jaren zeventig en tachtig , nu zijn de regels veranderd... qua pedagogie is het nu veel beter gekomen, alleen het ouderlijke gezag ( moraal niveau ) is een beetje achter gelopen !!!
Oud 26 januari 2007, 22:37   #70
Lincoln

Standaard

...maar het verantwoordelijkheid blijft deels bij de leerling zelf !
Oud 26 januari 2007, 22:41   #71
Lincoln

Standaard

@Doki
Citaat:
Wat denk jij ervan?
Nou, het zou tussen in moeten zijn, een beetje autoriteit met een sausje pedagogische maatregelen, beiden zijn belangerijk alleen moet men niet overdrijven in die sisi mentaliteit ! Een oorveeg onder uw oren kan geen kwaad eh, als je daar beter van wordt is da goe...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 januari 2007 om 22:56.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 22:49   #72
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuw gepubliceerde cijfers tonen aan dat jongeren van allochtone origine gemiddeld sneller afhaken op school dan autochtonen.

"De resultaten van het onderzoek - op basis van een bevraging bij 9.000 Vlaamse jongeren - werden gebundeld in het boek ‘Wit krijt schrijft beter’. Daaruit blijkt dat minder dan één op de vijf allochtone jongens en minder dan één op de vier meisjes hoger onderwijs volgt. Bij autochtone jongeren is dat respectievelijk bijna zes en ruim zeven op tien. Bovendien beginnen vier op de tien allochtone jongeren later dan op hun twaalfde jaar op de middelbare school, wat een achterstand op vroegere leeftijd laat vermoeden.
Daarnaast schort er ook iets aan de doorstroming. Ruim de helft (55%) van de allochtone jongens blijft minstens één keer zitten. Bij Turkse meisjes is dat 32,5%, bij Noord-Afrikaanse studentes 42%. De allochtone jongeren zijn ook opvallend oververtegenwoordigd in het beroepsonderwijs, vooral de meisjes. Bijna zeven op de tien Turkse en zes op de tien Noord-Afrikaanse meisjes volgen een beroepsopleiding, tegenover slechts één op zes autochtone studentes."

http://www.metrotime.be/Helft_alloch...r_diploma.html

Wat is jullie mening hierover, en hoe kan dit best geremedieerd worden?
Ons onderwijs is niet overdreven moeilijk. Bovendien bestaan er tal van geldverslindende begeleidingsmaatregelen voor leerlingen met moeilijkheden.

Wie in ons onderwijs niet slaagt, levert onvoldoende inspanningen en kiest er de facto zelf voor om later meer kans te maken om in de marginaliteit te belanden. Met dergelijke lieden hoeven we echt geen medelijden te hebben.

De moeilijkheidsgraad van ons onderwijs mag in geen geval worden verlaagd. Van de leerlingen mag worden verwacht en geëist dat zij een redelijke inspanning leveren.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 09:49   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Barbarossa hierboven aangeeft is dat er een systematische doorverwijzing gaande is door leerkrachten, op basis van vooroordelen en niet op basis van capaciteiten. Als dat zo is, dan bepaalt de leerling dat niet zelf, en dan is dat een ernstige misstand.
Wat Barbarossa aangeeft is dat hij geen steek uitvoerde in de klas, niet geïnteresseerd was, heeft moeten dubbelen in het eerste middelbaar etc... en dat hij pas NADIEN besefte dat hij weldegelijk zijn best moest doen en dus wel geslaagd is.

Moest zijn leraar dan een kristallen bol hebben of zo? autochtone kinderen met dezelfde resultaten en dezelfde attitude krijgen dezelfde richting voorgesteld.
En bovendien: niemand is verplicht die voorstellen te volgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 11:16   #74
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat Barbarossa aangeeft is dat hij geen steek uitvoerde in de klas, niet geïnteresseerd was, heeft moeten dubbelen in het eerste middelbaar etc... en dat hij pas NADIEN besefte dat hij weldegelijk zijn best moest doen en dus wel geslaagd is.

Moest zijn leraar dan een kristallen bol hebben of zo? autochtone kinderen met dezelfde resultaten en dezelfde attitude krijgen dezelfde richting voorgesteld.
En bovendien: niemand is verplicht die voorstellen te volgen.
Ik was niet de enige loltrapper, een autochtone vriend van mij, die kreeg telkens te horen (uiteraard van dezelfde leraar, want hij was de titularis) dat hij ofwel a ofwel c-attest kon krijgen. M.a.w, beroeps werd hem onmogelijk gemaakt.

Die gast heeft het na 3de middelbaar opgegeven(nog een jaar kunnen volhouden), en is daarna deeltijds gaan volgen. En ik doe nu unief

Ik had zelf wel door dat de leraar een racist was,hoor. En nee, ik noem niet iedereen zomaar een racist. Maar toch was het voor mij ok, ik moest veel minder leren.

Laatst gewijzigd door ==>The Answer<== : 27 januari 2007 om 11:26.
Oud 27 januari 2007, 11:42   #75
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ons onderwijs is niet overdreven moeilijk. Bovendien bestaan er tal van geldverslindende begeleidingsmaatregelen voor leerlingen met moeilijkheden.

Wie in ons onderwijs niet slaagt, levert onvoldoende inspanningen en kiest er de facto zelf voor om later meer kans te maken om in de marginaliteit te belanden. Met dergelijke lieden hoeven we echt geen medelijden te hebben.

De moeilijkheidsgraad van ons onderwijs mag in geen geval worden verlaagd. Van de leerlingen mag worden verwacht en geëist dat zij een redelijke inspanning leveren.
Dit is de filosofie van de ultraliberalen : Iedereen kan zijn doel bereiken, het is slechts een kwestie van willen. In de VS wordt deze filosofie al een tijdje onverminderd in praktijk gebracht, en de puinhopen daar zijn niet meer te overzien.

Het probleem is dat niet iedere leerling met dezelfde kansen start. Taalachterstand door een late scholarisering is daar een voorbeeld van, daar kan dat kind van 6 jaar niets aan doen, maar het hypothekeert wel zijn kansen om het leertempo van de klas te kunnen bijhouden.

Natuurlijk moeten we blijven van elke leerling een redelijke inspanning vragen.
Oud 27 januari 2007, 11:47   #76
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Het kan ook zijn dat die zak het bewust deed, om mij extra te motiveren!

Een domme gast (no offence), kreeg telkens te horen dat hij voor beroeps te slim was,en een intelligente (ik geef toe ik leerde niet graag, maar ik was/ben slim) moest beroeps doen. Toen vond ik het helemaal niet erg, maar nu als ik erover nadenk ... De migranten in dit land, moeten minstens twee keer zo hard studeren als een autochtoon
Oud 27 januari 2007, 11:48   #77
Banneling

Standaard

Citaat:

Het probleem is dat niet iedere leerling met dezelfde kansen start. Taalachterstand door een late scholarisering is daar een voorbeeld van, daar kan dat kind van 6 jaar niets aan doen, maar het hypothekeert wel zijn kansen om het leertempo van de klas te kunnen bijhouden.
Daar zijn zijn ouders 100 % verantwoordelijk voor. Ipv van de overlast op de maatschappij af te wentelen zou men beter de ouders voor hun verantwoordelijkheden stellen en uiteraard straffen, fiscaal bij vb of door intrekking van verblijfsvergunning of het ongedaan maken van de naturalisatie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 11:50   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raar genoeg ken ik een burgerlijk ingenieur die werd aangeraden om "handel" te volgen, vermits ASO voor hem niet geschikt leek.

Hij is blond en heeft blauwe ogen.
Waarschijnlijk had die leraar iets tegen het arische ras! De smeerlap!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 11:57   #79
==>The Answer<==
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar genoeg ken ik een burgerlijk ingenieur die werd aangeraden om "handel" te volgen, vermits ASO voor hem niet geschikt leek.

Hij is blond en heeft blauwe ogen.
Waarschijnlijk had die leraar iets tegen het arische ras! De smeerlap!
Klaagt u ook over de schoolresultaten van 'etnische vlamingen'? Dacht het niet.
Oud 27 januari 2007, 12:00   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk moeten we blijven van elke leerling een redelijke inspanning vragen.
Het is zeker niet onze schuld als kinderen niet met dezelfde kansen starten. De mogelijkheden zijn er.
Men kan zijn kinderen vanaf drie naar het kleuteronderwijs sturen.
Als de ouders liever hun eigen taal blijven spreken en via de schotel hun eigen zenders blijven bekijken, dan zullen ze nooit op de hoogte zijn van de mogelijkheden die hen hier geboden worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be