Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 11:41   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En niet vergeten .... die annonskes worden ingebracht als .... bedrijfsonkosten en kunnen dus worden afgetrokken van de belastingen neem ik aan.

't is wachten op een gazet die dat gratis wil doen.
Oud 8 februari 2007, 11:53   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En dan kosten ze niets?

Ook personeelskosten zijn aftrekbaar..
Hoe verklaar je echter het feit dat ze gewoon niet antwoorden op de vacatures ? Ik heb even de berekening gemaakt. Van de 70 laatste vacatures waarop ik vorig jaar solliciteerde, kreeg ik slechts 25 antwoorden of zo'n 65 % van de zoekende werkgevers antwoorden botweg niet op mijn sollicitatie.
En dan moet ik het au sérieux nemen als ze klagen geen geschikte werknemers te vinden ? Behalve de advertenties die - en dat weet iedereen nu wel - vooral reclame doeleinden dienen, zullen ze echt niet veel geld spenderen aan de sollicitanten.
Oud 8 februari 2007, 15:01   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe verklaar je echter het feit dat ze gewoon niet antwoorden op de vacatures ? Ik heb even de berekening gemaakt. Van de 70 laatste vacatures waarop ik vorig jaar solliciteerde, kreeg ik slechts 25 antwoorden of zo'n 65 % van de zoekende werkgevers antwoorden botweg niet op mijn sollicitatie.
En dan moet ik het au sérieux nemen als ze klagen geen geschikte werknemers te vinden ? Behalve de advertenties die - en dat weet iedereen nu wel - vooral reclame doeleinden dienen, zullen ze echt niet veel geld spenderen aan de sollicitanten.
Tja, Marie... als koster gaat U niet vlug meer aan de bak komen... Da's begrijpelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 16:19   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, Marie... als koster gaat U niet vlug meer aan de bak komen... Da's begrijpelijk...
Als Marie van de koster 25 is Blond en met een minirok loopt kan het nog Marie van de kardinaal worden.
Oud 8 februari 2007, 22:17   #65
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
over valse vdab vacatures gesproken - men moet echt niet ver gaan zoeken

hier vind je alle vacatures

als je daar op alle vacatures klikt dan krijg je het cijfer 70565
op voltijds 52149
op deeltijds 5766

samen geeft dat volgens mij 57915 jobs
en geen 70565

waar zijn die 12000 jobs ineens naartoe ?
en da s nog maar op blz één

wie geeft eigenlijk de opdracht ? wie zet de vdab onder druk om dat zo te manipuleren ? wie heeft daar welk belang bij ?
De partijen die vandaag beweren dat er jobs bij hopen zijn, die hebben daar belang bij.

Net zoals de bedrijven die beweren dat er zovelen zijn die "niet willen werken" en dat proberen te bewijzen door te wijzen op "het grote aantal vacatures" dat niet wordt ingevuld. Die bedrijven hebben daar belang bij.

Ze kunnen dan zeggen: beperk de werkloosheidsvergoeding, en gebruik het geld dat ge daar mee uitspaart om de loonkost of de vennootschapsbelasting te verlagen.

Het gaat hier om bijna crimineel bedrog.

Als er al zo'n gigantisch hiaat is op de VDAB website dat je gewoon als leek kan natrekken, wat zou de echte toestand dan niet zijn?

Als ik goed kan rekenen heb jij zopas bewezen dat 17% van dat vacature-aantal vals is, zelfs niet eens bestaat.

Het zou me niet verbazen mocht in werkelijkheid 25% van alle uitgeschreven vacatures fake zijn.

Net zoals het me niet zou verbazen dat in werkelijkheid 35% van de "200 000" jobs van Verhofstadt ook fake zijn.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 22:55   #66
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De partijen die vandaag beweren dat er jobs bij hopen zijn, die hebben daar belang bij.

Net zoals de bedrijven die beweren dat er zovelen zijn die "niet willen werken" en dat proberen te bewijzen door te wijzen op "het grote aantal vacatures" dat niet wordt ingevuld. Die bedrijven hebben daar belang bij.

Ze kunnen dan zeggen: beperk de werkloosheidsvergoeding, en gebruik het geld dat ge daar mee uitspaart om de loonkost of de vennootschapsbelasting te verlagen.

Het gaat hier om bijna crimineel bedrog.

Als er al zo'n gigantisch hiaat is op de VDAB website dat je gewoon als leek kan natrekken, wat zou de echte toestand dan niet zijn?

Als ik goed kan rekenen heb jij zopas bewezen dat 17% van dat vacature-aantal vals is, zelfs niet eens bestaat.

Het zou me niet verbazen mocht in werkelijkheid 25% van alle uitgeschreven vacatures fake zijn.

Net zoals het me niet zou verbazen dat in werkelijkheid 35% van de "200 000" jobs van Verhofstadt ook fake zijn.
tijdens zijn burgermanifest zei verhofstad dat de teller van bijgemaakte jobs ik dacht op iets van 150 000 jobs stond. Het grootste deel hiervan zijn echter allemaal pwa ers. pwa heeft men afgebouwd en vervangen door dienstencheques. pwa ers telden mee als werklozen. dienstenschequers niet. ze doen echter exact hetzelfde werk als daarvoor maar tenzij ze voltijds gaan aan slechtere voorwaarden. er is dus om precies te zijn geen enkele job bijgekomen.

het is je reinste boerenbedrog - paars voert een haatcampagne tegen de werklozen waar geubbels nog een puntje aan zou kunnen zuigen

blijkbaar hebben de meeste mensen het blijkbaar niet eens door
zo was het bij de opkomst van de nazis ook

niet dat ik verhofstadt ons zie gaan vergassen
maar stel dat er nadat hij de geesten tegen de werklozen heeft opgezet nog eens een ruk naar rechts komt

ik houdt mijn gele ster in alle geval al bij de hand

voor de werkloze en de arme ziet het er biezonder slecht uit

daarom verenigen we ons voor mlitant verzet in www.vierdewereldsyndicaat.org
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 februari 2007 om 23:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:04   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vacature vals of niet, tegen 2012 �* 2015 weten ze nu al dat men onvoldoende technisch personeel nog heeft hier in ons land. Zelfs te weinig technische leerkrachten tegen die tijd. En zeker te weinig om de nijverheid hier nog staande te houden.
Wat dus de sluiting van de meeste technische bedrijven zal inhouden, bij gebrek aan personeel.
Oud 8 februari 2007, 23:06   #68
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

maar nee ge moet dat allemaal zo zwart niet zien

tegen dan is de holocaust tegen de werklozen alweer voorbij

de schaamte over wat men dan weer heeft aangericht zal dan zo groot zijn dat men om ervoor te zorgen dat er nooit meer genocide wordt gepleegd op werklozen een onvoorwaardelijk basisinkomen invoert

deze subsidiering van onze arbeiders zal ervoor zorgen dat ze terug kunnen concurreren met buitenlandse collegas
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:09   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

de schaamte over wat men dan weer heeft aangericht zal dan zo groot zijn dat men om ervoor te zorgen dat er nooit meer genocide wordt gepleegd op werklozen een onvoorwaardelijk basisinkomen invoert

deze subsidiering van onze arbeiders zal ervoor zorgen dat ze terug kunnen concurreren met buitenlandse collegas
De genocide zal er komen als men allemaal in zwarte armoede zit. En dat zal niet de schuld zijn van de bedrijven die moeten sluiten omdat niemand het nog ziet zitten te gaan werken.
2012 zal er rap zijn!
Oud 8 februari 2007, 23:12   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ze in de walen mogen blij zijn dat ze veel geld van de vlaanderens krijgen, dan vraag ik me af van wie wij geld zullen krijgen als het in de vlaanderens even erg of erger dan in de walen zal zijn.
En we gaan er met reuzestappen naartoe.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 februari 2007 om 23:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:15   #71

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ze in de walen mogen blij zijn dat ze veel geld van de vlaanderens krijgen, dan vraag ik me af van wie wij geld zullen krijgen als het in de vlaanderens even erg of erger dan in de walen zal zijn.
En we gaan er met reuzestappen naartoe.
Terug bij Nederland???
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:15   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wallonie kan ook alleen maar hun groot leger werklozen betalen dankzij onze steun uit vlaanderen.
Maar eenmaal hier zoals daar, is het wel uit met de pret voor beide landsdelen.
En voor de werklozen zal er dan alleen nog regenwater zijn.
Oud 8 februari 2007, 23:16   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Terug bij Nederland???
Wie weet, voor een prikje verkocht misschien.
Oud 9 februari 2007, 11:27   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als Marie van de koster 25 is Blond en met een minirok loopt kan het nog Marie van de kardinaal worden.
hoe rapper hoe liever
Oud 9 februari 2007, 12:08   #75
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

mvg,
Arnold.
Oud 9 februari 2007, 12:37   #76
Chipie
Banneling

Standaard Jobaanbod was nooit groter

Ziek worden ze ervan... de luizenkoningen en de commies, die zitten te snakken naar het moment dat de economie ineenstort...
In een land waar alleen nog armoede heerst, heeft een luizenkoning natuurlijk veel meer te zeggen dan in een land, waar het (redelijk) goed om leven is...

Citaat:
Twintig bedrijven goed voor 15.000 vacatures

In de voorbije honderd dagen, sinds 1 november, hebben twintig grote Belgische bedrijven en overheidsdiensten de openstelling van in totaal 15.000 vacatures bekendgemaakt.

Dat blijkt uit een analyse door De Standaard van de belangrijkste rekruteringscampagnes die sinds 1 november werden opgestart of aangekondigd. Het gaat om vacatures die in de loop van dit jaar ingevuld moeten worden.

Die 15.000 vacatures bij ,,grote'' werkgevers illustreren perfect hoe groot het banenaanbod op dit moment wel is. Alleen al op de Vlaamse arbeidsmarkt staan vandaag 87.962 vacatures open.

Daarvan zijn er 3.610 specifiek gericht op het profiel van de ex-arbeiders van Volkswagen Vorst.

Dat alles valt te lezen op de website van de arbeidsbemiddelingsdienst VDAB. Theoretisch is het huidige aanbod van tijdelijke en vaste banen voldoende om bijna de helft van alle 194.000 werkloze Vlamingen aan een baan te helpen.

Gisteren maakte de grootste bankverzekeraar van het land, Fortis, bekend dat hij dit jaar ongeveer 2.500 nieuwe medewerkers zal aanwerven, nadat er vorig jaar al 1.900 aanwervingen zijn gebeurd. Niet al die vacatures slaan op nieuwe, extra werkgelegenheid. Vaak gaat het om de vervanging van werknemers die Fortis verlaten, bijvoorbeeld omdat ze met pensioen gaan.

Fortis is niet de enige grootbank die hoge rekruteringscijfers haalt. Bij ING en KBC worden er dit jaar respectievelijk 700 en 1.000 nieuwkomers aangeworven.

Ook bij de advies- en auditbureaus gaat het hard, met in totaal 1.800 vacatures. Bijvoorbeeld bij Accenture kunnen vijfhonderd hooggeschoolde graduates (jongeren) en seniors (met ervaring) dit jaar hun opwachting als consultant maken.

Andere grote werkgevers in de dienstensectoren moeten daar niet voor onder doen. Winkelketen Ikea en schoonmaakbedrijf ISS zijn bijvoorbeeld goed voor respectievelijk zevenhonderd en duizend jobaanbiedingen.

In de voorbije weken werden ook door de federale overheid grootschalige wervingscampagnes aangekondigd, met in totaal 3.500 banen bij de politie en het leger. Bij de overheidsbedrijven De Post en de NMBS gaat het dan weer om 2.500 vacatures in de loop van het jaar 2007.

Industriële productiebedrijven doen ook hun voordeel met de economische hoogconjunctuur. In de voorbije honderd dagen doken in de kranten artikels op over in totaal zevenhonderd jobaanbiedingen bij vrachtwagenbouwer Volvo Trucks in Gent, heftruckproducent Thermote en Vanhalst in Waregem,en tapijtfabrikant Balta in Sint-Baafs-Vijve.

Deze analyse is verre van volledig. De overgrote meerderheid van aanwervingen in en door kmo's haalt nooit de media. En in veel grotere bedrijven lopen aanhoudend wervingsprogramma's, zonder de hoge aantallen die de kranten wel halen.
Seffens gaat er wss weer een 'organisatie' beginnen met een actie 'Hoe kan men aan de dop blijven?'
Oud 9 februari 2007, 12:55   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Chipie

Seffens gaat er wss weer een 'organisatie' beginnen met een actie 'Hoe kan men aan de dop blijven?'
[/quote]
Maar neen, in België kan men nu al eeuwig aan den dop blijven staan, volgens J.M Dedecker en Duveltje.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2007 om 12:56.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:38   #78
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziek worden ze ervan... de luizenkoningen en de commies, die zitten te snakken naar het moment dat de economie ineenstort...
In een land waar alleen nog armoede heerst, heeft een luizenkoning natuurlijk veel meer te zeggen dan in een land, waar het (redelijk) goed om leven is...

Het zal wel weer aan mezelf liggen zeker, maar ik vind al die duizenden jobs echt niet.
Bij Fortis vond ik er 600, bij ING 28, bij KBC 95, bij het leger 372 en bij ISS 39. Bij de anderen kon ik geen totaal aantal vinden.
Waarschijnlijk tel ik verkeerd of ben ik gewoon moedwillig, of te dom om juist te tellen ? Of is mijn timing weer slecht en moeten de jobs nog op het net komen ? In dat geval geef ik het u op een briefje : ze zullen er nog niet op staan of net terug van verwijderd zijn wanneer ik hun sites bezoek. 't Zal wel weer aan mij liggen ...
Oud 10 februari 2007, 00:37   #79
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

We moeten eigenlijk mondiaal denken. Want bedrijven steken hun winst in de zakken van aandeelhouders en speculanten, niet in de creatie van werk, wat nochtans hun maatschappelijke plicht is.

Enkel een nieuwe Internationale kan voor een tegengewicht zorgen. En die is zich duidelijk aan't vormen. Laten we de zaak dus positief houden; binnenkort is al die kapitalistische chantage verleden tijd.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 00:39   #80
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ja, het tuimelt echt lekker ineen eh.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be