Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2007, 08:27   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Mijn vraag was hoe moet dat gedaan worden? hoe moet we dan de schaap slachten ? wat is een betere slacht-methode dan hetgeen wij nu doen?
en kom mij niet zeggen wat ik moet eten of waar ik dat moet gaat kopen.

groetjes

Yahya
Kun je lezen? Deze topic staat al lang vol met wat er moet gebeuren.
Heeft er al ooit iemand geprobeert om te zeggen wat jij moet eten?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 08:31   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ge weet dus geen balle van wat die dieren meemaken vanaf het vertrek uit de stal tot het uitblazen van hun laatste adem.
De dieren zien veel minder af als ze thuis gewoon de keel word overgesneden. Het gaat dus helemaal niet over het dierenleed, maar over wat men ziet en denkt dat slecht is.
Dieren zijn vaak dagen onderweg naar hun dood, en dit vaak zonder eten, amper voldoende drinken en dicht op elkaar gepakt.

Wie sprak hier over dierenwelzijn?
Omdat ik vind dat dergelijk slachten verkeerd is wil dit zeggen dat ik de manier van vervoeren hier automatisch perfect vind en dat ik er geen ballen vanaf weet?

Hou dergelijke commentaar dus voor jezelf.
Dieren zien teveel af indien ze thuis gewoon de keel overgesneden worden! PUNT!
Oud 1 februari 2007, 08:54   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dus je bent racistisch tegen moslims ? Want in de koran staat letterlijk dat het zo moet. De keel langzaam oversnijden en dan het beest (meestal aan een haak ondersteboven) laten doodbloeden.

Ook de torah zegt dat trouwens.

Ben je bereid om de consequenties van je "ik ben voor dieren"-standpunt aan te nemen ? Of ga je gewoon de andere kant opkijken ?
De koran en de torah kunnen zeggen wat het wil. Het zijn beiden blaadjes papier, de dieren verdienen beter dan wat een blaadje papier zegt. In mijn boekje staat dat dieren niet mogen leiden. En dat Alleh of wie dan ook tegen mij maar eens uitleg komt geven waarom zij het tegenovergestelde zeggen.
Oud 1 februari 2007, 08:56   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geldt niet alleen voor moslims, ook voor Joden.
Natuurlijk, wat dacht je? Het gaat hier niet om moslims, het gaat hier om de dieren.
Oud 1 februari 2007, 09:01   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Omdat ik vind dat dergelijk slachten verkeerd is wil dit zeggen dat ik de manier van vervoeren hier automatisch perfect vind en dat ik er geen ballen vanaf weet?

Hou dergelijke commentaar dus voor jezelf.
Dieren zien teveel af indien ze thuis gewoon de keel overgesneden worden! PUNT!
IK vind dat jullie veel tamtam maken over het slachten van dieren, maar als er een draad word geopen over wat er moet gebeuren om menselijk leed in de wereld te verminderen en om echte baldadigheden tegenover dieren en mensen verder van jullie weg tegen te gaan, komen er welgeteld 4 mensen op die draad en is de discussie reeds na 10 postings ten einde.
Het gaat er hier niet over het slachten van dieren thuis, want over de slachtingen die bij landbouwers en particulieren gewoon thuis gebeuren is gewoon niets geweten door jullie. Of er word gewoon niet over gesproken.
Dagelijks worden kippen gewoon de kop afgehakt of opgehangen bij mensen thuis.
Dagelijks worden konijnen thuis geslacht en gevild.
Dagelijks word er wel ergens een schaap, geit of varken bij mensen thuis geslacht. Voor het slachten van een varken moet men enkel een vergunning gaan halen op het gemeentehuis en een bewijs binnen brengen dat de slachtafval naar Rendac is.
En het is de gemeente die deze vergunningen moet afgeven en die bepaald waar er wat mag geslacht worden.
En voor kippen, konijnen, geiten en ander neerhofdieren is zelfs geen vergunning nodig en bestaat er zelfs geen wetgeving.
Zelfs voor de kippenslachterijen bestaat er geen wetgeving over verdoving, zijn hangen de kippen leven aan hun poten op en gaan dan de machinale onthoofding te gemoet.
Maar ook voor de rund en varkenslachterijen bestaat er enkel een wet die zegt dat het op de snelste en minstpijnlijke manier moet gebeuren, zonder volksgezondheid in gevaar te brengen.

Men wil met heel die discussie enkel maar aantonen dat de Moslims zich niet willen aanpassen naar de Vlaamse stadsgewoontes.
Maar hier op het platte, open land streek der landbouwers zijn dergelijke slachtingen gewoon dagelijkse kost onder de autochtone bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 11:10   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK vind dat jullie veel tamtam maken over het slachten van dieren, maar als er een draad word geopen over wat er moet gebeuren om menselijk leed in de wereld te verminderen en om echte baldadigheden tegenover dieren en mensen verder van jullie weg tegen te gaan, komen er welgeteld 4 mensen op die draad en is de discussie reeds na 10 postings ten einde.
Geef eens een link naar deze topics dan en ik zal reageren als 5de persoon en 11de post. Voor de rest is dat mijn schuld niet, noch van de dieren en heeft geen ballen te maken met deze topic. Omdat op bepaalde topics naar naar jou zinnen kwa kwantiteit word gereageerd mag dierenleed niet aangeklaagt worden?

Citaat:
Het gaat er hier niet over het slachten van dieren thuis, want over de slachtingen die bij landbouwers en particulieren gewoon thuis gebeuren is gewoon niets geweten door jullie. Of er word gewoon niet over gesproken.
Jij hebt er wel weet van en je geeft het niet aan? Ga naar de politie of dierenwelzijn instanties. Zowiezo, indien er ergens dierenleed word veroorzaakt dan ben ik hierop tegen. Het gaat hier idd niet over het slachten van dieren thuis, het gaat om dierenleed. Als je iedereen thuis zou laten slachten is helemaal geen controle meer mogelijk. Mensen die het toch doen moeten bestraft worden. Simpel.

Citaat:
Dagelijks worden kippen gewoon de kop afgehakt of opgehangen bij mensen thuisDagelijks worden konijnen thuis geslacht en gevild.
Dagelijks word er wel ergens een schaap, geit of varken bij mensen thuis geslacht. Voor het slachten van een varken moet men enkel een vergunning gaan halen op het gemeentehuis en een bewijs binnen brengen dat de slachtafval naar Rendac is.
En het is de gemeente die deze vergunningen moet afgeven en die bepaald waar er wat mag geslacht worden.
En voor kippen, konijnen, geiten en ander neerhofdieren is zelfs geen vergunning nodig en bestaat er zelfs geen wetgeving.
Zelfs voor de kippenslachterijen bestaat er geen wetgeving over verdoving, zijn hangen de kippen leven aan hun poten op en gaan dan de machinale onthoofding te gemoet.
Maar ook voor de rund en varkenslachterijen bestaat er enkel een wet die zegt dat het op de snelste en minstpijnlijke manier moet gebeuren, zonder volksgezondheid in gevaar te brengen.
Als dit niet op een fatsoenlijk manier gebeurt ben ik hier ook op tegen. Dus wat is je punt nu eigenlijk?

Citaat:
Men wil met heel die discussie enkel maar aantonen dat de Moslims zich niet willen aanpassen naar de Vlaamse stadsgewoontes.
Maar hier op het platte, open land streek der landbouwers zijn dergelijke slachtingen gewoon dagelijkse kost onder de autochtone bevolking.
Onzin, alle vormen van dierenleed moet bestraft worden, dat is het punt. En dat het nu moslims zijn is hun zaak. JIj wil precies moslims weer voorang geven door ze hun zinnen te laten doen of wat? Je wil dat iedereen gelijk word behandelt awel, moslims horen hier ook bij, net als de gewone boeren. Dierenleed mag niet, OOOOOOOOK NIET bij moslims.
Oud 1 februari 2007, 12:10   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een noodslachting is een slachting die thuis gebeurd en nee op de boerderijen is geen installatie voor stroomstoot voorzien.
En niet alle slachters hebben een schotstang bij.
En bij schapen en geiten word die ook niet gebruikt.
En de veearst kan de dieren niet verdoven, want dan mag het vlees niet meer gebruikt worden, Trouwens die is meestal niet aanwezig.
Waarom een slachter geen schotstang zou bijhebben is mij een raadsel.
Het toestel is volgens de wapenwet zelfs vrij verkrijgbaar.
Verdoven is verplicht, dus is een slachter die niet verdoofd strafbaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 12:14   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij vrij logisch.
Weinigen voelen zich dan geroepen om die toestanden te komen verdedigen.
Oud 1 februari 2007, 12:16   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dagelijks worden konijnen thuis geslacht en gevild.
Nadat ze verdoofd zijn.
Oud 1 februari 2007, 13:09   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nadat ze verdoofd zijn.
?????????????????????????????????????????????????? ?????

Ik zou niet weten welke verdoving er gebruikt word.
Het zijn wel particulieren die hun zelfgekweekte konijnen slachten thuis hoor.
Oud 1 februari 2007, 13:19   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Geef eens een link naar deze topics dan en ik zal reageren als 5de persoon en 11de post. Voor de rest is dat mijn schuld niet, noch van de dieren en heeft geen ballen te maken met deze topic. Omdat op bepaalde topics naar naar jou zinnen kwa kwantiteit word gereageerd mag dierenleed niet aangeklaagt worden?

Ik heb nergens gezegd dat dierenleed niet mag aangeklacht worden.
Ik zeg enkel dat wat de Moslims openlijk doen, slechts het topje van de ijsberg is.

Jij hebt er wel weet van en je geeft het niet aan? Ga naar de politie of dierenwelzijn instanties. Zowiezo, indien er ergens dierenleed word veroorzaakt dan ben ik hierop tegen. Het gaat hier idd niet over het slachten van dieren thuis, het gaat om dierenleed. Als je iedereen thuis zou laten slachten is helemaal geen controle meer mogelijk. Mensen die het toch doen moeten bestraft worden. Simpel.

Met een simpel slachtvergunning van de gemeente zijn zij inorde.
Enkel runderen en paarden mogen niet thuis geslacht worden, met uitzondering van de "noodslachtingen"

Als dit niet op een fatsoenlijk manier gebeurt ben ik hier ook op tegen. Dus wat is je punt nu eigenlijk?

Zij slachten op volkome wettelijke manier, zo mooi is onze wet op dierenwelzijn. Zij mogen zelfs per 10 in een bananenkist vervoerd worden

Onzin, alle vormen van dierenleed moet bestraft worden, dat is het punt. En dat het nu moslims zijn is hun zaak. JIj wil precies moslims weer voorang geven door ze hun zinnen te laten doen of wat? Je wil dat iedereen gelijk word behandelt awel, moslims horen hier ook bij, net als de gewone boeren. Dierenleed mag niet, OOOOOOOOK NIET bij moslims.
Ik zeg niet dat het goed is wat zij doen, maar zij volgen de wet en doen enkel binnen steden wat andere doen buiten de steden.
Oud 1 februari 2007, 13:20   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn opa slachtte zelf konijnen.
Kregen eerst een nekslag waardoor ze buiten bewustzijn waren alvorens de keel werd overgesneden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 13:31   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom een slachter geen schotstang zou bijhebben is mij een raadsel.
Het toestel is volgens de wapenwet zelfs vrij verkrijgbaar.
Verdoven is verplicht, dus is een slachter die niet verdoofd strafbaar.
Verdoving is niet verplicht, zelfs verboden, men moet enkel slachten op de manier die het dier de minste pijn en leed bezorgd.
En men mag gewoon geen echte verdoving gebruiken bij het slachten, want dit zou de volksgezondheid in gevaar brengen.

Een schotstang is niet verplicht, enkel aanbevolen.
Zelfs als er in de slachthuizen geen schotstangen meer beschikbaar zijn(zeer uitzonderlijk, maar gebeurd) word er gewoon door gewerkt.
Oud 1 februari 2007, 13:33   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn opa slachtte zelf konijnen.
Kregen eerst een nekslag waardoor ze buiten bewustzijn waren alvorens de keel werd overgesneden.
Klopt, maar als je ze niet van de eerste keer goed raakt is het ook niet meer pijnloos en het dier word vaak wel eerst met zijn achterpoten opgehangen.
Oud 1 februari 2007, 13:40   #75
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dus je bent racistisch tegen moslims ? Want in de koran staat letterlijk dat het zo moet. De keel langzaam oversnijden en dan het beest (meestal aan een haak ondersteboven) laten doodbloeden.

Ook de torah zegt dat trouwens.

Ben je bereid om de consequenties van je "ik ben voor dieren"-standpunt aan te nemen ? Of ga je gewoon de andere kant opkijken ?
...

Kun jij eigenlijk wel iets anders zeggen? Of kan je enkel hetzelfde over & over herhalen? Oh well, i don't care, of to the ignore list you go!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 13:57   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het goed is wat zij doen, maar zij volgen de wet en doen enkel binnen steden wat andere doen buiten de steden.
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat dierenleed niet mag aangeklacht worden.
Ik zeg enkel dat wat de Moslims openlijk doen, slechts het topje van de ijsberg is.
Je hebt dus geen link naar de topics...
Heeft er geen bal mee te maken wie of welk topje het ook is. Het moet stoppen. Als je zelf van mening bent dat dierenleed niet mag heeft het geen nut om ook maar 1 onderdeel van heel het dierenleed wereldje proberen goed te praten door te zeggen dat het maar het topje is. Als we dat van alle topjes gaan doen hebben we heel de ijsberg maar doen we er dus geen reet aan. Hulp sturen naar afrika is ook dweilen met de kraan open en is van heel het probleem daar ook maar het topje van heel het leed over heel de wereld...dus maar links laten liggen? Niet over klagen en verdergaan...hup naar het volgende topje?

Citaat:
Met een simpel slachtvergunning van de gemeente zijn zij inorde.
Enkel runderen en paarden mogen niet thuis geslacht worden, met uitzondering van de "noodslachtingen"
Je krijgt niet zomaar een slachtvergunning en nogmaals, al is dit zo en gebeurt het slachten hier ook op dieronvriendelijke wijze dan moet ook hier iets aan gedaan worden. Het ene dierenleed keurt het andere niet goed, onthou dat nu gewoon. En zoals ik al vroeg, jij hebt dus wel weet van plaatsen waar men op dieronvriendelijke wijzen dieren slacht? Geef het dan verdomme aan é kerel, of geef de adressen maar aan mij en ik ga er een keertje langs.

Citaat:
Zij slachten op volkome wettelijke manier, zo mooi is onze wet op dierenwelzijn. Zij mogen zelfs per 10 in een bananenkist vervoerd worden
Wie wat waar?

Citaat:
NIet waar, slachten op die wijze mag niet.
Oud 1 februari 2007, 14:29   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een konijn wordt altijd verdoofd met een slag achter de oren.
Oud 1 februari 2007, 14:55   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdoving is niet verplicht, zelfs verboden, men moet enkel slachten op de manier die het dier de minste pijn en leed bezorgd.
En men mag gewoon geen echte verdoving gebruiken bij het slachten, want dit zou de volksgezondheid in gevaar brengen.
Artikel 16
§ 1. Het slachten mag slechts na bedwelming van het dier of in geval van heirkracht
volgens de minst pijnlijke methode plaatshebben.
De bepalingen van hoofdstuk VI van deze wet, artikel 16, § 2, tweede lid, uitgezonderd,
zijn evenwel niet van toepassing op slachtingen voorgeschreven door de ritus van een eredienst

http://www3.vlaanderen.be/communicat...les/file20.pdf
Oud 1 februari 2007, 16:12   #79
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dank u voor u zinnige bijdrage!

Toch nog iemand die zich niet laat vangen aan het oplaten van allerlei ballontjes en schijnmanoeuvres!

Als je een rascist bent, ga je altijd een stok vinden, om de marouf mee te slaan.
Zelfs al moet je daarvoor tot in het belachelijke gaan ...
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2007, 16:23   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Dank u voor u zinnige bijdrage!

Toch nog iemand die zich niet laat vangen aan het oplaten van allerlei ballontjes en schijnmanoeuvres!

Als je een rascist bent, ga je altijd een stok vinden, om de marouf mee te slaan.
Zelfs al moet je daarvoor tot in het belachelijke gaan ...
Ja die racisten hé.
Wedden dat ze die wet uitsluitend gestemd hebben om de marouf dwars te zitten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be