Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2007, 21:05   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Oude mensjes eens leren dat er zoiets bestaat als een bank
tiens, hangt dat als een plakkaat aan de voordeur van oude menskes?

"HIER WOONT EEN OUD MENS MET EEN BANK"

"HIER WOONT EEN OUD MENS ZONDER BANK, COME AND GET ME"

Zoiets?

Het zal zijn omdat het slachtoffer van dat lief van onze Nationale Trots, Eredame Miss Belgie, die begoede weduwe heeft moeten martelen en met praktisch niks naar huis is moeten gaan - de sukkelaar - omdat DIE WELDEGELIJK een bank had?

Wat is uw commentaar dan? "al dat werk voor niks"?? "het waren toch zo'n goeie jongens" en "waarom had die gierige pin nu niks in huis"?????

zoiets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 februari 2007 om 21:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 04:39   #62
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens, hangt dat als een plakkaat aan de voordeur van oude menskes?

"HIER WOONT EEN OUD MENS MET EEN BANK"

"HIER WOONT EEN OUD MENS ZONDER BANK, COME AND GET ME"

Zoiets?

Het zal zijn omdat het slachtoffer van dat lief van onze Nationale Trots, Eredame Miss Belgie, die begoede weduwe heeft moeten martelen en met praktisch niks naar huis is moeten gaan - de sukkelaar - omdat DIE WELDEGELIJK een bank had?

Wat is uw commentaar dan? "al dat werk voor niks"?? "het waren toch zo'n goeie jongens" en "waarom had die gierige pin nu niks in huis"?????

zoiets?
Altijd hetzelfde liedje: het is de slachtoffers hun eigen schuld! Ze hadden niet moeten dit, ze hadden niet moeten dat, ze hadden zus en zo moeten doen. Altijd dat afzwakken van criminele daden. Ik dacht dat hoe verder de jaren voortschreden hoe beschaafder wij werden.
Enne... voor ze de oudjes beroofden hadden ze een en ander al een tijdje in de gaten gehouden zeker?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 4 februari 2007 om 04:49.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:58   #63
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Altijd hetzelfde liedje: het is de slachtoffers hun eigen schuld! Ze hadden niet moeten dit, ze hadden niet moeten dat, ze hadden zus en zo moeten doen. Altijd dat afzwakken van criminele daden. Ik dacht dat hoe verder de jaren voortschreden hoe beschaafder wij werden.
Enne... voor ze de oudjes beroofden hadden ze een en ander al een tijdje in de gaten gehouden zeker?
Uiteraard is de wereld opgetrokken uit ongenuanceerd zwart en wit. Dat leeft namelijk een stukje eenvoudiger. Kan je ook sneller eenzijdig de zwarte piet doorschuiven en calimerootje spelen. Ik word moe van dit soort discussies waar de oorzaak van alle smeerlapperij eenzijdig in de schoenen geschoven wordt van één enkele bevolkingsgroep, of je die nu identificeert aan de hand van z'n religie, z'n etnische afkomst of de omvang van z'n portemonnée.

Zo simpel is het uiteraard niet. Oudjes thuis overvallen of om de tuin leiden, inbraken en meer van dat fraais hebben ALTIJD bestaan. En de reden waarom zij eruit gepikt worden is niet ver te zoeken: zij hebben doorgaans datgene in huis / in hun portemonnée / in hun sjakosj zitten waar de dieven naar op zoek zijn: grote sommen geld, juwelen, etc... Vijftien jaar geleden ging er geen maand voorbij of er was een postoverval of een gewelddadige overval van een postbode op het moment dat de pensioentjes werden rondgedragen. Altijd op die dagen en op die routes waar de dieven wisten dat er veel te rapen viel. Oplossing: de RVP én de post hebben de bank ontdekt en het probleem loste zichzelf uiteindelijk op.

Wat die 'toegenomen criminaliteit' betreft; het komt me voor dat oudjes overvallen al een heel stuk minder populair is geworden nu de meeste weerloze slachtoffertjes hun toevlucht hebben gezocht bij de banken. De generatie die de banken niet vertrouwde en hun centen in de matras naaide is uitstervende. En ja: ze werden/worden in de gaten gehouden; dat blijkt keer op keer wanneer zo'n dievenbende wordt opgerold. Vaak weken en maandenlang wordt hun handel en wandel gadegeslagen.

Uiteraard doet dit niks af van de verantwoordelijkheid van de daders, houdt het voor geen millimeter een verzachtende omstandigheid in ! Maar �*ls het er ons om te doen is een veiliger samenleving op te bouwen, moeten we daar ALLEMAAL een inspanning voor doen. De kat bij de melk zetten en dan bleiten dat ze ervan durft te lebberen, lijkt me niet meteen erg bevorderlijk. Verantwoordelijkheid snijdt langs alle kanten.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 17:29   #64
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ok, laat me verduidelijken en er ineens de situatie hier op toepassen:

- Nt succesvolle immigranten (voor ons bijna allemaal moslims) stemmen links.
- Wel succesvolle immigranten doen dat veel minder.

De linkse partijen hier gedragen zich daar ook naar. Als je ziet hoe de linksen hier fulmineren tegen bvb de Polen (Katholiek, hardwerkend stemmen waarschijnlijk niet sos) en anderzijds het knuffelbeleid tav de ongeintegreerde moslims.

Bottom line: de linkse partijen hier willen vooral migranten die niet succesvol zijn in deze samenleving en willen ze bij voorkeur ook in die toestand houden.
Zit iets van in. Hippies en moslims hebben allebei last van het gevoel het warm water uitgevonden te hebben en werken liever niet dan wel. Alleen hun morele waarden schelen een beetje. Een moslims verafschuwt seks, zeker voor het huwelijk, een hippie kruipt op alles.
Oud 5 februari 2007, 02:16   #65
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Inderdaad. Er is maar een conclusie. Men houd die gasten van de openbare weg. sluit ze op in hun getto's. en de zaak is opgelost. dat is hetgeen u voorsteld als oplossing!
Waar de fuck heb je het over? Dat heb ik nooit gezegd.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 02:22   #66
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ok, laat me verduidelijken en er ineens de situatie hier op toepassen:

- Nt succesvolle immigranten (voor ons bijna allemaal moslims) stemmen links.
- Wel succesvolle immigranten doen dat veel minder.

De linkse partijen hier gedragen zich daar ook naar. Als je ziet hoe de linksen hier fulmineren tegen bvb de Polen (Katholiek, hardwerkend stemmen waarschijnlijk niet sos) en anderzijds het knuffelbeleid tav de ongeintegreerde moslims.

Bottom line: de linkse partijen hier willen vooral migranten die niet succesvol zijn in deze samenleving en willen ze bij voorkeur ook in die toestand houden.
Het zou wel een zeer domme zet zijn van linkse partijen om in te zetten op het 'arm houden' van zo'n klein percentage van het kiespotentieel. De kosten/baten analyse van zo'n tactiek zou het niet toelaten omdat ze dan contact verliezen met de Vlaamse middenklasse, de grootste kies-visvijver.

Uw analyse lijkt mij dus een beetje gammel wegens te weinig logica.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 10:04   #67
k9

Standaard

Citaat:
oude menskens leren hun deur open te doen met een .45 in de hand. en leren gebruiken. wedden dat als men er zo 5 heeft afkeknald, er geen meer bij die oude menskens op bezoek zullen komen!
En nadat men zo 5 postbodes heeft afgenknald hoe zullen ze dan hun post krijgen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 11:19   #68
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

zigeuners zijn imo nog het ergste van al wat ons overkomt .. ze trekken zich niks aan van normen en waarden, dat is geen gedachte maar een vastgesteld feit ... helaas.
Oud 5 februari 2007, 11:31   #69
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Het zou wel een zeer domme zet zijn van linkse partijen om in te zetten op het 'arm houden' van zo'n klein percentage van het kiespotentieel. De kosten/baten analyse van zo'n tactiek zou het niet toelaten omdat ze dan contact verliezen met de Vlaamse middenklasse, de grootste kies-visvijver.

Had je dan iets anders verwacht van onze sossen?
Zoals steeds korte-termijn-politiek en het eigen volk kan hun gestolen worden.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 11:54   #70
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nogmaals, er zijn constant meer factoren die meespelen... zo bestaat er ook een stratificatie binnen de arbeidsmarkt: allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de slechtbetaalde jobs, met weinig werkzekerheid en waar de eerste ontslagen vallen als de economie even hapert.

Ik begrijp wel dat sommigen liever simpele problemen met simpele oplossingen willen, maar de maatschappij is nu eenmaal een ingewikkeld gegeven dat niet kan worden geanalyseerd door oneliners, spijtig.
En vreemd genoeg is dat ook zo in de landen van herkomst. Of is dat een toeval? Of is er toch een verband tussen de culturele/religieuze/maatschappelijke achtergrond en de vaststelling die je deed? Of is dat te complex of te gevaarlijk als benadering?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:04   #71
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En vreemd genoeg is dat ook zo in de landen van herkomst. Of is dat een toeval? Of is er toch een verband tussen de culturele/religieuze/maatschappelijke achtergrond en de vaststelling die je deed? Of is dat te complex of te gevaarlijk als benadering?
Wat is er zo ook in de landen van herkomst? Dat allochtonen daar lagere klasse van jobs hebben?

En je negeert dan natuurlijk dat de meeste allochtonen hier geboren en getogen zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 5 februari 2007, 12:07   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Hoe men dit kan stoppen?Stoppen is een te groot word,je kan nooit ervoor zorgen dat er zo geen zaken meer gebeuren maar je kan het wel zeer inperken als je wil.
Het is in meeste gevallen mensen van vreemde afkomst die zo'n zaken doen,das al veel langer geweten dan vandaag.
Dus word het hoogtijd dat men hier eens orde op zaken stelt en eens mee stopt om hier nog vreemdelingen binnen te laten,gedaan,geen enkele meer binnen en al degene die onze nationaliteit hebben gekregen en deze iets ernstigs mispeuteren meteen onze pas laten afnemen en terug sturen naar land van herkomst.
Die zigeneurs;moet ik ook niets van weten,dat is een gevaarlijk volkske en velen van hen zijn ook te lui om te gaan werken en gaan liever gaan stelen.

Deze zaken komen vooral door de fout van de politiekers die nu en toen aan de macht zijn/waren en ondertussen zijn er al vele mensen het slachtoffer van geworden.De multicul is een lachertje.Multicultureel=multicrimineel.

Je moet ook maar eens zien hoeveel mensen van vreemde afkomst er in het gevang van merksplas zitten;80-85% van de gevangen daar zijn van vreemde afkomst als je dan ook nog eens weet dat er hier ong 1,5m mensen van vreemde afkomst zitten en daarmee bedoel ik dus ook hollanders en bv chinezen bijgerekent enz....Terwijl wij vlamingen met zeer veel meer zijn.Ik denk dat dat toch heel wat zegt dat het probleem hier met vreemdelingen groter is dan men wil toegeven.
En vroeger waren er "Voetenbranders" en "Bokkenrijders"....
Niks nieuws onder de zon.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:08   #73
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wat is er zo ook in de landen van herkomst? Dat allochtonen daar lagere klasse van jobs hebben?

En je negeert dan natuurlijk dat de meeste allochtonen hier geboren en getogen zijn.
Ik negeer niks. Ik werk in een allochtone onderneming en mijn werkterrein is het Midden-Oosten. En het gaat er absoluut niet om waar iemand geboren is, wel wat zijn achtergrond is, maar zoals ik al aangaf, da's een gevaarlijk onderwerp, getuige je reaktie.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:15   #74
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is waarschijnlijk modieuzer voor mij om zo'n uitspraken gewoon te laten passeren, maar ik kon het toch niet: Dit is een racistische uitspraak van het domste soort.

Al eens over nagedacht dat er nog andere factoren in het spel kunnen zijn? Misschien bestaat het verband wel nog sterker tussen
(kans)armoede/werkloosheid/discriminatie aan de ene kant en die gevangeniscijfers aan de andere kant... Misschien zijn er gewoon veel meer allochtonen die in zo'n situaties verkeren dan Vlamingen en zijn ze daardoor oververtegenwoordigd in de gevangenissen?

Durft u het aan om hier eens echt over na te denken, om over wetenschappelijke studies eens na te denken of gaat u mij nu proberen af te schieten met een oneliner zoals "linkse betutteling" ofzo?
Is kansarmoede, werkloosheid, discriminatie en reden om in de criminaltiet te gaan? Durft u er mischien eens op nadenken dat er hier ten lande genoeg mensen van autochtone afkomst zijn, die in de uw aangehaalde categorie's vallen maar zich niet in de criminalteit begeven. Raar dat (s)linkse progressieve altijd met dezelfde fabels te koop lopen en dat dan niet willen erkennen als (s)linkse betutteling. Het hier aangehaalde feit van die "zigeuners" mijn beste is een persoon in mijn naaste omgeving ook al overkomen en juist, ook een bejaarde dus zal wel zeker geen toeval zijn ofwel. Hebt u om hierop verder te gaan al ooit "zigeuners" weten solliciteren voor de één of andere betrekking, zo ja dan zult u één van de weinige zoniet de enige zijn die dit kan bevestigen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 februari 2007 om 12:21.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:17   #75
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

1. Het gaat om een nog kleine, maar snelgroeiende groep.
2. Met name in de steden is hun belang allesbehalve klein.
3. De linkse partijen zijn hun contact met hun traditioneel publiek helemaal kwijt. Hoeveel vlaamse arbeiders stemmen nog op sp-a denk je?
4. Links heeft naast de onsuccevolle migrant nog wel een paar andere doelgroepen (homo's bvb). Dat men hiermee in een op termijn onhoudbare spreidstand zit is duidelijk.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 februari 2007 om 12:19.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:24   #76
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En nu zijn er (s)linkse en progressieve! Spijtig genoeg wel onder de zon.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 12:29   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
oude menskens leren hun deur open te doen met een .45 in de hand. en leren gebruiken. wedden dat als men er zo 5 heeft afkeknald, er geen meer bij die oude menskens op bezoek zullen komen!
fernand is al aan 't trainen:
een exclusieve film:
fernand op de schietstand!!:

http://www.youtube.com/watch?v=TqKlCtj4oAM

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2007 om 12:32.
Oud 5 februari 2007, 12:29   #78
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik negeer niks.
Je was zelf bezig alsof alle allochtonen een land van herkomst dat niet belgie is, je negeert dus wel zeer zeker een enorme groep.

Citaat:
Ik werk in een allochtone onderneming en mijn werkterrein is het Midden-Oosten. En het gaat er absoluut niet om waar iemand geboren is, wel wat zijn achtergrond is, maar zoals ik al aangaf, da's een gevaarlijk onderwerp, getuige je reaktie.
Ik stelde een vraag, als dat al gevaarlijk is.

Ik herhaal de vraag trouwens :
Wat is er zo ook in de landen van herkomst?

Oud 5 februari 2007, 12:31   #79
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Is kansarmoede, werkloosheid, discriminatie en reden om in de criminaltiet te gaan? Durft u er mischien eens op nadenken dat er hier ten lande genoeg mensen van autochtone afkomst zijn, die in de uw aangehaalde categorie's vallen maar zich niet in de criminalteit begeven.
Net zozeer zijn er allochtonen die in die categorien vallen en die ook niet in de criminaliteit zitten. Het is geen reden maar het is wel een oorzaak en dat geld voor zowel allochtonen als autochtonen. kansarmen/werklozen plegen meer misdaden .

Oud 5 februari 2007, 12:34   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En nu zijn er (s)linkse en progressieve! Spijtig genoeg wel onder de zon.
GEEN VERBAND!!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2007 om 12:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be