Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 14:59   #61
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Liggen die ijzeren staven in Aalst in feite zomaar voor het oprapen?
Neen, maar zwarte negers hebben dat doorgaans op zak. Of wat wil u eigenlijk insinueren?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:00   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik heb idd hier niemand van de linkse ratten toen horen zeggen/vragen om deze daarvoor te straffen voor racisme,in den bak te steken ect...
Volgens de linkse ratten was dat ook niet nodig daar de Turken hun spijt hadden uitgedrukt.
Niet iedereen komt er zo goedkoop vanaf, vraag dat maar eens aan die garcon die een alochtoon weigerde te bedienen en uitschold.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:11   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke,dus vanaf nu,iedereen die 2keer word uitgemaakt van aap of bleekscheet of wat dan ook heeft het recht om zomaar een voorwerp te gaan halen of te nemen en die persoon er desnoods dan mee te gaan doodslaan?
't was wel meer dan enkel schelden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA

Binnenland
04/02 Man zwaargewond bij racistisch incident in Aalst

In Aalst is zondagmorgen een 31-jarige man zwaargewond geraakt tijdens een vechtpartij. Dat meldt het parket van Dendermonde. De man maakte racistische opmerkingen tegen een 21-jarige man van Rwandese afkomst.

Het kwam tot een vechtpartij waarbij de man van Rwandese afkomst zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg. De 31-jarige man werd in levensgevaar naar het ziekenhuis van Aalst gebracht, maar zijn toestand is inmiddels stabiel.

De vechtpartij speelde zich af rond 4.30 uur in de omgeving van het Vredesplein in het centrum van Aalst. De jongeman van Rwandese afkomst, de 21-jarige Joeri V.V. uit Aalst, liep met zijn 18-jarige vriendin Virginie S. van de uitgaansbuurt naar huis. Op een motorfiets passeerde de 31-jarige Aalstenaar Thierry V., met achterop een minderjarig meisje. De man riep racistische beledigingen naar Joeri V.V. en stapte van zijn motor. Hij sloeg Virginie S. met zijn motorhelm, aldus nog het parket.

De lokale politie van Aalst kwam daarop tussenbeide en kon de gemoederen bedaren. De betrokkenen gingen elk hun weg maar enkele straten verderop begon het incident opnieuw. Thierry V. stapte opnieuw af en belaagde Joeri V.V.. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry V. Er volgde een vechtpartij, waarbij Joeri V.V. zijn uitdager met een ijzeren staaf op het hoofd sloeg, zegt de Dendermondse parketwoordvoerder Theo Byl. Thierry V. raakte levensgevaarlijk gewond, maar zijn toestand is momenteel stabiel.

Joeri V.V. werd na de feiten opgepakt. Hij werd niet voorgeleid bij de onderzoeksrechter van Dendermonde. Het parket beschouwt de feiten als uitlokking door het slachtoffer en ging over tot pretoriaanse probatie. Dat betekent dat Joeri V.V. naar huis mag maar enkele voorwaarden opgelegd krijgt.
dus:
Die "Rwandees" zou Joeri V.V. heten: lijkt (op 't eerste zicht toch) eerder een Vlaamse naam te kunnen zijn :een adoptiekind??

Citaat:
Op een motorfiets passeerde de 31-jarige Aalstenaar Thierry V., met achterop een minderjarig meisje. De man riep racistische beledigingen naar Joeri V.V. en stapte van zijn motor. Hij sloeg Virginie S. met zijn motorhelm, aldus nog het parket.

Het "slachtoffer" riep, stapte af en sloeg een meisje
Citaat:
Thierry V. stapte opnieuw af en belaagde Joeri V.V.. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry V.

Jouw "slachtoffer" riep, stapte (opnieuw) af, "belaagde" (whatever that may be) en je "dader" liep eerst weg maar werd achternagezeten door jouw "slachtoffer"

Ik wacht liefst op 't onderzoek van het parket, maar je trekt hier wél héél snel "eigen volk eerst"-conclusies...

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2007 om 15:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:14   #64
Marlboro
Banneling

Standaard

Filosoof;ik heb al meermaals gezegd;als dat allemaal voor de volle 100% klopt dan is dat een domme kloot.Het enige waar ik niet mee kan leven is dat jullie linkse ratten het normaal vinden dat iemand dan wel bijna dood geslagen mag worden,dit kan gewoonweg niet en die rwandees moet ook aangepakt worden.
En ik zeg nogmaals;ik wil toch graag eens alle versies horen en niet de versie lang ene kant maar.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:15   #65
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Jouw vertrouwen in het parket, een instelling die al ruim aangetoond heeft ongelooflijk te kunnen knoeien (pak alleen maar de zaak-Laurent), is roerend.
ik veronderstel dat er wel meerdere mensen op het parket zitten dan die uit het Laurentdossier.

ik vraag me gewoon af waarom er hier constant discussies plaatsvinden over gebeurtenissen waar niemand bij was en iedereen maar begint te fantaseren obv een krantenartikel. liefst nog fantasie die bij de eigen politieke overtuiging past.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:22   #66
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof;ik heb al meermaals gezegd;als dat allemaal voor de volle 100% klopt dan is dat een domme kloot.Het enige waar ik niet mee kan leven is dat jullie linkse ratten het normaal vinden dat iemand dan wel bijna dood geslagen mag worden,dit kan gewoonweg niet en die rwandees moet ook aangepakt worden.
En ik zeg nogmaals;ik wil toch graag eens alle versies horen en niet de versie lang ene kant maar.
Op basis van wat ik in de krant lees lijkt het op zelfverdediging en in d�*t geval heeft hij het gezocht en gevonden...
(of is zelfverdediging enkel toegestaan aan "eigen volk?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2007 om 15:24.
Oud 4 februari 2007, 15:24   #67
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op basis van wat ik in de krant lees lijkt het op zelfverdediging
Als je op het artikel afgaat is het idd zelfverdediging maar ik blijf nogmaals herhalen;dan nog is dat geen reden om eventjes wraak te nemen en dan maar meteen een ijzeren staaf in je handen te gaan nemen en deze bijna dood te slaan.
En nogmaals;liggen die ijzeren staven zomaar voor het rapen dan daar in aalst?
En ik wil dus ook de andere kant eens horen,kwestie dat je dan kan zien of alles klopt of niet en/of de man liegt of niet ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:24   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
'

Ik wacht liefst op 't onderzoek van het parket, maar je trekt hier wél héél snel "eigen volk eerst"-conclusies...
Hier deed je dat nochtans niet, maar dan verkeerde je nog in de waan dat de dader een autochtoon was en geen Turk zoals achteraf bleek.

Oorspronkelijk bericht door filosoof
Zoals die azielzoeker die afgetuigd werd in een tankstation, met wat racistische taal erbij natuurlijk.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 februari 2007 om 15:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:31   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je op het artikel afgaat is het idd zelfverdediging maar ik blijf nogmaals herhalen;dan nog is dat geen reden om eventjes wraak te nemen en dan maar meteen een ijzeren staaf in je handen te gaan nemen en deze bijna dood te slaan.
En nogmaals;liggen die ijzeren staven zomaar voor het rapen dan daar in aalst?
En ik wil dus ook de andere kant eens horen,kwestie dat je dan kan zien of alles klopt of niet en/of de man liegt of niet ect....
Citaat:
Thierry V. stapte opnieuw af en belaagde Joeri V.V.. De jongeman liep eerst weg maar werd achternagezeten door Thierry V.

lijkt dus niet op "wraak"...althans niet vanwege die Joeri V.V.

En, j�*, een betonijzer ligt wel eens op een bouwwerf...
En néén, als je je verdedigt tegen iemand die je de tweede maal aanvalt, sla je, maar weet je ook niet van te voren hoe erg die toegetakeld zal zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2007 om 15:32.
Oud 4 februari 2007, 15:33   #70
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Met een ijzeren staaf op iemand zijn hoofd slaan doe je om hem te doden. Zo simpel is dat. Als je je enkel wil verdedigen volstaat het om met dezelfde ijzeren staaf even tegen het scheenbeen te meppen. Ook dan kan je rustig je weg vervolgen. Poging tot doodslag, niet meer of niet minder.
Oud 4 februari 2007, 15:42   #71
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik vraag me gewoon af waarom er hier constant discussies plaatsvinden over gebeurtenissen waar niemand bij was
Omdat iemand met autoriteit (een burgemeester) de zaak meteen aangrijpt om openbaar met zijn grootste concurrent af te rekenen?

En tegelijkertijd nalaat de identiteit van de betrokkenen te vermelden die zijn stelling zou kunnen bewijzen of ontkrachten?

Laatst gewijzigd door baarle : 4 februari 2007 om 15:42.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:46   #72
ingenious

Standaard

Citaat:
Omdat iemand met autoriteit (een burgemeester) de zaak meteen aangrijpt om openbaar met zijn grootste concurrent af te rekenen?

En tegelijkertijd nalaat de identiteit van de betrokkenen te vermelden die zijn stelling zou kunnen bewijzen of ontkrachten?
en dat maakt dat er allerlei zaken moeten verzonnen worden obv een krantenartikel?

Citaat:
Oud 4 februari 2007, 15:49   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
neen, dat zei ik niet.
ge moet gewoon geen problemen gaan zoéken.
het risico dat er iemand doorflipt bestaat immers altijd.
daar zal ook het VB nooit iets aan veranderen.
Een beetje zoals Demoor onlangs flipte op de autobus, toe die "jongeren" wat problemen aan het zoeken waren?
Het is weer duidelijk dat de perceptie tov dergelijke feiten helemaal verschillend is als het gaat over allochtonen of autochtonen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:51   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en dat maakt dat er allerlei zaken moeten verzonnen worden obv een krantenartikel?
Ik vrees van wel. Als iemand met de positie van Willockx groteske maar gevaarlijke beschuldigingen lanceert, en daarbij nalaat de bewijzen te leveren, dan gaan mensen dat gat zelf invullen. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
Oud 4 februari 2007, 15:53   #75
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat er een verschil is tussen de versie van de Minister van Agitatie en Kay-Gell.
Bij de Minister wordt de vriendin pas bij het tweede contact geslagen met de motorhelm, volgens de versie van Kay-Gell reeds bij het eerste treffen.
Indien de minister gelijk heeft, dan weegt de verantwoordelijkheid van d politie in deze zeer zwaar.
Kan iemand opheldering verschaffen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 16:00   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De getuigen hebben het verhaal bevestigd
Overigens is er niet alleen gescholden, geweest de man heeft de vriendin ook geslagen met een helm. Toen is de politie tussengekomen en erna is die man hen weer achterna gegaan. Tja, wat moet je dan doen.
Als we hier nog x-aantal postings gaan lezen, gaan we op den duur nog weten hoe het in elkaar zat... Ik lees na enkele postings dat die man de vriendin had geslagen, nieuw belangrijk feit (voor wie het niet wist) en ik lees nu dat de politie die met-helm-slaande-man laat lopen nadat ze op de hoogte waren van de feiten?? Waarvoor hebben wij hier nog politie nodig, tenzij voor de verkeersboetes? Zij mogen zich dus ook verantwoorden: hadden ze op tijd ingegrepen, dan was er niets gebeurd!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 16:03   #77
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik vrees van wel. Als iemand met de positie van Willockx groteske maar gevaarlijke beschuldigingen lanceert, en daarbij nalaat de bewijzen te leveren, dan gaan mensen dat gat zelf invullen. Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.
willockx zit niet in aalst, wel in sint-niklaas.

Citaat:
Oud 4 februari 2007, 16:12   #78
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
willockx zit niet in aalst, wel in sint-niklaas.
Oeps, je hebt gelijk. Ik zat teveel met die Sint-Niklaas discussie in mijn hoofd...
Oud 4 februari 2007, 17:03   #79
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het tegendeel is zelfs waar: er is steeds minder geweld in ons land. Vechtpartijen en caferuzies kwamen vroeger veel frequenter voor, net zoals struikrovers, beurzensnijders en ander geboefte.
We merken echter niet dat het geweld afneemt omdat het in de media steeds meer toeneemt. Op een doornsee tv-avond maak je gemakkelijk vier, vijf fictieve moorden mee. Dat staat niet in verhouding tot onze echte ervaring, maar het doet wel iets met onze perceptie.

Het is ook omdat het geweld afneemt dat onze verontwaardiging toeneemt. Als er tegenwoordig iemand vermoord wordt, dan krijg je een stille mars van ettelijke duizenden. Moorden vind men vadaag duidelijk minder normaal dan vroeger. Ondermeer omdat het steeds minder frequent voorkomt.

Je merkt dat ook aan bijvoorbeeld de tolerantie ten opzichte van huiselijk geweld. Waar een man die zijn vrouw regelmatig afroste vroeger hooguit de roddel van de buurt over zich heen kreeg, loopt hij vandaag het risico op een gerechtelijke procedure en zelfs therapeutische doorverwijzing. Onze tolerantie ten opzichte van geweld in het algemeen is veel kleiner geworden omdat het steeds minder deel uitmaakt van onze leefwereld.

deels akkoord. Het is inderdaad zo dat onze eigen Vlaamse cultuur rustiger en zo u wil 'softer' is geworden. Nu is het probleem dat vele immigranten uit culturen komen waar geweld veel meer voorkomt en ook aanvaard is.

Dat moet botsen, wat dan ook vaak gebeurt.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 4 februari 2007 om 17:07.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 17:06   #80
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Onwaarschijnlijk dat ze die gast vrijlaten.
Wat er ook van beledigingen gebruikt is , dit lijkt me wel geen reden om iemand de kop in te slaan.
En de voorgaande vechtpartij is ook iets tussen 2 personen . Dus niemand gaat vrijuit daar.
Maar iemand na zo'n daad vrijlaten juist nadat er iemand vermoord werd voor een sigaret geeft wel een raar beeld van justitie.
Wat de mensen dus nu onthouden is simpel , gekleurden mogen anderen van kant maken als ze zich beledigd voelen .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be