![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() alhoewel ik het moeilijk heb met militairen die hun orders weigeren op te volgen (=de essentie van de militaire structuur en slaagkans van een operatie) geef ik je in dit specifiek geval gelijk.
Het kost heel wat moeite en dapperheid om TEGEN de stroom in te varen en op voorhand te weten dat je verketterd zal worden als een verrader en een lafaard , juist hoofdzakelijk door diegenen die de grootste en WARE lafaards zijn (sommigen van die ware lafaards zitten zelfs op het forum, je herkent ze door hun Us gatlikkerij ) Deze officier ontvlucht bovendien het gevecht NIET, want is bereid in Afghanistan te dienen, maar niet bereid een land te gaan bezetten , te doden, te sneuvelen /of gewond te raken /gewoon zijn tour uit te doen voor een LEUGEN, ook al komt die van de president en compleet geflipte neocons die dat wel eens effe gingen regelen in het midden oosten. Ik heb respect voor zijn moed in deze en niets dan verachting voor de keyboard warriors (ook op dit forum )die nog niet aan zijn enkels reiken. wat kost het meeste moed ? -meelopen in een leugen en je tour uitdoen zonder al teveel problemen en aandacht te veroorzaken en zoals zovelen gewoon je dienst uitdoen zonder overtuiging en motivatie (dikwijls bovendien in the rear with the gear) en dan nadien te klagen bij terugkeer over stress en regret en hoe je verraden werd door je iegen land en politici etc, maar dan wel medaillekes te dragen zodat je kan bluffen dat "je er was" ...(die tegenwoordig als koekjes worden uitgedeeld maar dat is en ander verhaal) -OF op voorhand te zeggen : ik speel je vunzig leugenachtig spelletje NIET mee, en ben bereid al jullie "cheap shots" en desnoods gevangenisstraf te incasseren... omdat IK geloof in de fundamenten van mijn land, de grondwet en de principes van deze natie... die geenzins de smeerlapperij rechtvaardigen waarin mijn huidige president ons in gemanipuleerd en voorgelogen heeft. Dat dit wel degelijk belang heeft spreekt voor zich, een officier zal makkelijker als symbool gebruikt worden door de beweging om de leugens van Bush aan te klagen, zeker als deze officier zich waardig gedraagt tov. de aversie jegens hem van "de volgzame bush-schapen"en de laffe cheap shots naast zich neerlegt .
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 6 februari 2007 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is hij moedig? kan best zijn. Ik heb alleszinds niet gezegd dat hij laf is. Hij kan als beroepsofficier echter niet weigeren om te gaan, dat is waar het om gaat, en de redenen die hij aanhaalt houden geen steek. Zijn argumentatie komt erop neer dat een soldaat naar eigen dunken kan beslissen aan welke oorlogen hij zal deelnemen, zuiver op basis van zijn eigen beoordeling. Jij weet dat eigenlijk ook. Jouw probleem is dat je de Amerikanen zodanig haat dat je aan de verleiding niet kan weerstaan om die man gelijk te geven. Moest hij een Fransman zijn die naar Lebanon weigert te gaan, dan zou je hem ongelijk geven. Over lafaards nu : het is eigenaardig dat jij beroepsvrijwilligers die naar Irak trekken lafaards kan noemen. Blijkbaar is al wie je mening niet deelt een lafaard, ook al zet hij zijn leven op het spel. Ik denk dat jouw haat je hier weer eens parten speelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want hij heeft er wel jaren van geleefd, van dat legerdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de politieke tegenstanders van bush zwijgen, dat iedereen dat moet doen. Door elkaar na te lopen zijn ze in de oorlog beland... Wees dan blij dat er op z'n minst 1 is die denkt EN durft spreken... Citaat:
Citaat:
De amerikaanse staat heeft dus wederom ALTIJD gelijk, zelfs wanneer er grondige reden tot twijfel is... Citaat:
niemand HAAT de modale amerikaan, maar hun regering, das een andere zaak... Steeds komen stellen dat mensen niet moeten hebben van amerika, dat wel... misschien eens afvragen WAAROM ze niet populair zijn, en eens denken, dan kom je er vanzelf... Als ze populeir willen zijn, moeten ze zich VEEL minder dictatoraal gedragen en meer samenwerken... Maar met de oorlog in iraq is het duidelijk dat ze ondanks alles toch hun 'zin' doen... argumenten of niet... En dan nog steeds afvragen WAAROM ze niet poulair zijn? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Ik zal enkel hierop reageren. Voor de rest verwijs ik naar wat ik al twee keer gepost heb. In de verdonderstelling natuurlijk dat wij het nog altijd hebben over die ene Amerikaanse officier en niet over het buitenlands beleid van de VS over de eeuwen heen.
Er zijn hier wel degelijk mensen die de Amerikanen - de modale Amerikaan in het bijzonder ! - haten, net zoals er hier mensen zijn die joden haten of marrokanen haten. Voor sommigen is dat zelfs de drie tegelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Neen, hij heeft de plicht om onwettige bevelen te negeren. Het bevel om naar Irak te trekken is echter een wettig bevel en die man zal op die basis veroordeeld worden, daar bestaat niet het minste twijfel over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Tenzij hij er in slaagt te bewijzen dat de opperste bevelhebber (= Bush) het leger onder valse voorwendselen ten strijde heeft laten trekken(massavernietigingswapens, band met Al Qaeda, ...) maar ik vrees voor hem dat die kans zeer klein is. Zijn vrijspraak zou wel eens een golf van rebellie en muiterij kunnen uitlokken.
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Eentje die zijn leven niet beu is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mongool! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Deze 'simpele' militair toont meer verstand dan u ooit zal hebben of begrijpen door te stellen dat hij wil vechten tegen organisaties die zijn land bedreigen en aanvielen, maar niet het vuile werk van uw vriendje en zijn lovers wil gaan opkuisen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
idd, zo zijn er mensen. Wel zo dat men altijd stelt dat die of die TEGEN amerika zijn, terwijl niemand zoveel oorlog en haat laat zien als de regering van amerika. Wie haat wie? wederom, daar mag niet aan getwijfeld worden, je mag het zelfs niet denken... "We're the good, the rest is the bad or the ugly", kijk naar die militair, die zal gestraft worden en vernederd worden omdat hij niet naar de pijpen danst en vragen stelt...Gegronde vragen dan nog... Veel democratie en vrijheid zie ik niet meer in de amerikaanse handelingen en beslissingen, niet in binnen- of buitenlandse beslissingen... raar dat mensen op den duur haten? vind ik niet, met oorlog maak je vijanden en dus haat. Is het raar dat mensen niet meer moeten weten van een natie die keer op keer regeltjes oplegt aan anderen maar ze zelf met de voeten treedt, verwacht dat alle beslissingen door hun moeten goedgekeurd worden, die eigelijk dus echt denken dat de nulmeridiaan door hun gat loopt? Als een kleine kleuter die vals probeert te spelen, de regeltjes probeert te veranderen, en stampvoetend zijn gelijk wil halen, koste wat kost, winnen, the best, the leader.... Misschien is de waarheid niet dat mensen amerika haten, eerder meer in de trant zoals ik in iemand onderschrift las maar dan voor amerika :" Ik lijd niet aan amerika haat of amerika fobie, eerder aan amerika moeheid." De mensen beginnen zo stillaan dat oorlogszuchtig, onverantwoord, eenzijdig gezever BEU teworden, zeker als het altijd dezelfden zijn die de grote oorlogs-trom slaan. We're fighting for a FREE world, as long as WE'RE on TOP of it... The world needs to be secure, but others may die for our security... ...voor velen niet zo ver weg van... Alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan een ander... Laatst gewijzigd door Zyp : 8 februari 2007 om 12:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spreekt u altijd over uzelf in het koninklijk meervoud?
![]() |