![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Blok is inderdaad niet de ideale oplossing en ik ben dan ook niet echt 100% akkoord over een eventuele samenwerken met het Blok maar zoals ik al zei is het spijtig genoeg een noodoplossing.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Coveliers past niet in een dictatuur, heb je dat nog niet begrepen ?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat ze bij het Liberaal Appel inzien dat ze op zichzelf niet veel zullen kunnen realiseren. Stel dat die samen met de misnoegden van VLD en CD&V en ex-Agalev de koppen bij elkaar steken. Wie gaat er dan het hoge woord voeren in een nieuwe "Vlaams Liberale Alliantie" ook mogelijk bekend als "Vrij Vlaanderen", Bourgeois, Beysen of Coveliers? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Partijlid
|
![]() Ik weet niet of het vlaams blok zo nutteloos is, stel u eens een politiek spectrum voor zonder VB
![]() |
#67 |
Burgemeester
|
![]() Marginale extreem rechtse partijtjes
rechtse partij centrum rechtse partij centrum partij centrum linkse partij linkse partij Marginale extreem linkse partijtjes Ziet er niet slecht uit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een eigen partij beginnen zie ik hem niet doen. Ik zie niet goed in waarin hij meer succesvol zou zijn dan het LA en een lijst met enkel hugo coveliers zal ook niet zoveel stemmen halen.
Het la ligt qua ideeëngoed waarschijnlijk wel het dichtst bij Coveliers, maar ik betwijfel dat hij daarin echt geïnteresseerd is, gezien ze hem niet veel te bieden hebben en gezien Coveliers voorgeschiedenis (zijn ideeën zijn gewoonlijk secundair aan (het vooruitzicht op) postjes). NVA en VB. Ik kan me maar bitter weinig vlaams-nationalistische uitspraaken van HC voor de geest roepen sinds zijn overstap naar de VLD, waardoor ik enigszins twijfel of hij wel een plaats heeft bij partijen die in de eerste plaats (in mijn ogen althans) vlaams-nationalistisch zijn, daar zou hij zich dan toch serieus moeten herpakken. Zijn afscheid v/d VU was nu ook niet zo fraai, dus ik vermoed dat er bij de NVA op zijn minst een aantal zijn die hem ook niet zo graag zien komen. De CD&V is misschien nog niet zo'n slechte keuze voor HC. Zij kunnen hem relatief pijnloos een goede plaats op hun lijsten aanbieden, en zullen ongetwijfeld geïnteresseerd zijn. NVA en VB lijken me o/h moment toch geen van beide laaiend enthousiast om hem binnen te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus daarom liggen de kleintjes te woelen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Het spreek woord "blafende honden bijten niet" is hier toepasselijk.
![]() |
#74 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw Voorzitter wilde een éénheidslijst vormen,met CD&V,Vlaams Blok en N-VA,op voorwaarde dat de partijen onafhankelijk konden functioneren met het behoud van de eigen standpunten. Over een groot rechts blok is er nooit sprake geweest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder wanneer hij naar het Blok zou komen, dat er dan Blokkers zouden weggaan. Iemand die reeds bij de helft van de partijën heeft gelopen, is niet zo rechtstreeks iemand waar men zijn vertrouwen insteld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zoals ik het schreef is het geformuleerd geweest op een vergadering die ik heb bijgewoond.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() aah ik lees hier net dat HC eieren voor zijn geld heeft gekozen en toch maar zijn postje bij de vld behoudt. Ik kan moeilijk zeggen dat het me verbaast
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
N-VA met 200.000 kiezers een flutpartij? (vergelijk eens met het stemmenaantal van Waalse tegenhangers, en kom dan nog eens vertellen wat er democratisch is aan kiesdrempels.....) Een minieme drempel lijkt me best aanvaardbaar, maar wat de vorige regering uitvrat, zonder voorafgaandelijke kennisgeving in hun kiesprogramma, lijkt me gewoon een staatsgreep. Misschien dat werkelijk marginale partijen niet direct het parlement inmoeten, maar de uitgebrachte stemmen moeten m.i. met dezelfde subsidie gehonoreerd worden. Een stem= een subsidie. Citaat:
![]() |
![]() |