Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor 'ja' dan 'neen' voor behoud van het cordon sanitair?
Ja 16 19,75%
Neen 65 80,25%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2007, 21:54   #61
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

neen, contraproductief en ondemocratisch
Oud 14 februari 2007, 22:52   #62
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ook geen bevel tot toepassing van de democratische basisbeginselen?
welke basisbeginselen doen u dan concluderen dat het VB aan de macht moet deelnemen?
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 22:52   #63
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een cordon sanitaire tegen de VLD.

Stem ik dan "ja" of "neen"?
daar zou ik me nu eens van harte bij aansluiten.
Oud 14 februari 2007, 22:59   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Zij hebben al jarenlang aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken, de kiezer weet dat dus en als de kiezer wel wil dat het VB aan de macht komt, dan stemt die kiezer logischerwijze op het VB en niet op die partijen die reeds op voorhand hebben aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken. Ik vraag me af hoe die logica u kan ontgaan hoor.
De ommezijde van de medaille is dat, als ik niet wil dat SPIRIT aan de macht komt, ik verplicht ben VB te stemmen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 23:41   #65
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De ommezijde van de medaille is dat, als ik niet wil dat SPIRIT aan de macht komt, ik verplicht ben VB te stemmen.
u denkt dat u het moeilijk hebt... wat dacht u hiervan: ik wil noch VB noch Spirit aan de macht. D�*t is pas een dillema...

Zo ziet u maar weer dat we in een particratie leven en niet in een democratie. Deze spelletjes hollen het democratisch spel uit. Het VB gaat hierbij niet vrijuit want die partij overleeft net dankzij het cordon sanitaire. Alleen al om die reden zou ik ze graag een bestuurspost zien bekleden, des te sneler dat deze partij uit elkaar spat. Maar ik ga de andere partijen niet bevelen om met het VB samen te werken. Temeer daar ik niet eens op hen gestemd heb, laat staan over een lidkaart beschik om hun programma mee te bepalen.
Oud 15 februari 2007, 00:37   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u denkt dat u het moeilijk hebt... wat dacht u hiervan: ik wil noch VB noch Spirit aan de macht. D�*t is pas een dillema...

Zo ziet u maar weer dat we in een particratie leven en niet in een democratie. Deze spelletjes hollen het democratisch spel uit. Het VB gaat hierbij niet vrijuit want die partij overleeft net dankzij het cordon sanitaire. Alleen al om die reden zou ik ze graag een bestuurspost zien bekleden, des te sneler dat deze partij uit elkaar spat. Maar ik ga de andere partijen niet bevelen om met het VB samen te werken. Temeer daar ik niet eens op hen gestemd heb, laat staan over een lidkaart beschik om hun programma mee te bepalen.
We kunnen moeilijk het VB verantwoordelijk stellen voor het cordon en evenmin voor de voordelen die ze eruit halen.
Dus kunt ge best op hen stemmen als ge denkt dat een bestuurspost hun ondergang zou betekenen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 02:32   #67
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geen cordon wat mij betreft,trek ze maar eens één maal mee in het badwater, daarna zal er geen VB meer overblijven
Badwater ? Van wie ?
Oud 15 februari 2007, 06:58   #68
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geen cordon wat mij betreft,trek ze maar eens één maal mee in het badwater, daarna zal er geen VB meer overblijven
Zie maar dat jullie de kiesdrempel halen.
Oud 15 februari 2007, 07:35   #69
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Laat het VB meeregeren zodat we ze kunnen afrekenen op hun beleid en op de manier waarop ze in de regering zitten. Een regering is ook gebaseerd op compromissen.

Een derde van de bevolking demoniseren is niet echt de manier om constructief om te gaan in de politiek.

Natuurlijk kunnen we Hitlergroet-eikels wel missen, dus liefst geen van die ministers.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 07:44   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat laatste zal geen probleem zijn. Ministers kunnen niet door de kiezer worden aangewezen maar door hun partij.
Oud 15 februari 2007, 07:49   #71
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat laatste zal geen probleem zijn. Ministers kunnen niet door de kiezer worden aangewezen maar door hun partij.
Dat is wel geen garantie.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 07:49   #72
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is niet omdat drie kwart van het forum vindt dat ik met een bepaalde vrouw moet trouwen dat het dan ook mijn plicht is. Ik kies zelf met wie ik in zee ga, de partijen dus ook. Zij hebben al jarenlang aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken, de kiezer weet dat dus en als de kiezer wel wil dat het VB aan de macht komt, dan stemt die kiezer logischerwijze op het VB en niet op die partijen die reeds op voorhand hebben aangekondigd niet met het VB te willen samenwerken. Ik vraag me af hoe die logica u kan ontgaan hoor.
Je begrijpt er geen bal van.
Burgemeesters die willen samenwerken met het VB omdat ze beter met het VB zouden besturen, worden gewoon door de partijtop teruggefloten. Ze mogen niet met VB in zee gaan. Als voorbeeld kan de Gemeente Haaltert aanhalen, waar de burgemeester (VLD) met VB wou besturen. Hij is van dat plan moeten afstappen, omdat hij dan uit de partij zou worden gezet.

Dus er is wel degelijk een CS, en het is geen kwestie van niet willen samenwerken met VB, maar gewoon van niet mogen.
En wees gerust, er zijn veel burgemeesters die met het VB zouden willen besturen, indien ...dit mocht.
Oud 15 februari 2007, 07:53   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo ziet u maar weer dat we in een particratie leven en niet in een democratie. Deze spelletjes hollen het democratisch spel uit.
Leuk dat je toegeeft dat we in een particratie leven inplaats van in een democratie, maar wat heeft dat te maken met jouw dilemma?

Citaat:
Het VB gaat hierbij niet vrijuit want die partij overleeft net dankzij het cordon sanitaire.
Dat spelletje zul je de 'democratische' partijen moeten verwijten die het CS invoerden. Je kan dat 'spelletje' moeilijk een partij verwijten die het NIET mee goedkeurde. Net zomin als je het VB kan verwijten dat het overleeft dankzij de stommigheid begingen en waar jij nog altijd achterstaat.

Alleen al om die reden zou ik ze graag een bestuurspost zien bekleden, des te sneler dat deze partij uit elkaar spat. Maar ik ga de andere partijen niet bevelen om met het VB samen te werken. Temeer daar ik niet eens op hen gestemd heb, laat staan over een lidkaart beschik om hun programma mee te bepalen.[/quote]
Oud 15 februari 2007, 07:55   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo ziet u maar weer dat we in een particratie leven en niet in een democratie.
Vreemd hoe jij de vaststelling dat we niet in een democratie leven maar in een particratie linkt aan jouw dilemma.

Citaat:
Deze spelletjes hollen het democratisch spel uit. Het VB gaat hierbij niet vrijuit want die partij overleeft net dankzij het cordon sanitaire.
Nochtans heeft heeft het VN dat spelletje van het CS nooit goedgekeurd. Noch heeft die partij ooit het beleid mee bepaald waardoor we in dit land in een particratie verzeilden inplaats van in een democratie.

Je kan niet van drie walletjes eten, hé jongen? Ik bedoel dat je niet achter het instandhouden van het CS kunt blijven staan, tegelijk het VB verwijten dat het dankzij dit CS overleeft en d�*�*rdoor het VB medeschuldig verklaren aan de particratie.

Citaat:
Alleen al om die reden zou ik ze graag een bestuurspost zien bekleden, des te sneler dat deze partij uit elkaar spat.
Daarvoor zal niet alleen het CS moeten opgeheven worden maar moeten er andere partijen mee willen samenwerken. Jij wil geen echter van beiden. Weet jij wel wat je wil?

Citaat:
Maar ik ga de andere partijen niet bevelen om met het VB samen te werken.
Niemand beveelt dat. Vooraleer je die partij echter ergens aan medeschuldig kunt verklaren zal het aan het beleid moeten hebben deelgenomen.

Citaat:
Temeer daar ik niet eens op hen gestemd heb, laat staan over een lidkaart beschik om hun programma mee te bepalen.
Maak je geen zorgen. De machthebbers willen het CS, net evenmin als jij, afschaffen waardoor het kwart van alle Vlamingen die wél op het VB stemde evenmin het programma mee kan bepalen als iemand die BUB stemt.
Ik geloof trouwens niet dat bezitters van een partijlidkaart iets te zeggen hebben over het uitzetten van partij-en/of regeringsprogramma's.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 februari 2007 om 08:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 08:29   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Dat is wel geen garantie.
Bwa, als het cordon sanitaire niet voldoende garanties meer biedt tovert politiek belgique wel weer andere garanties uit zijn hoed.
Oud 15 februari 2007, 08:31   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 februari 2007 om 08:31.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 08:37   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We kunnen moeilijk het VB verantwoordelijk stellen voor het cordon en evenmin voor de voordelen die ze eruit halen.
Dus kunt ge best op hen stemmen als ge denkt dat een bestuurspost hun ondergang zou betekenen.
Eén stemmetje meer zal niet helpen om het VB aan een bestuurspost te helpen. Ik vrees dat daarvoor de andere partijen moeten gedwongen worden het VB mee in de boot te nemen.
Oud 15 februari 2007, 11:30   #78
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ook geen bevel tot toepassing van de democratische basisbeginselen?
De democratie bepaalt dat de meerderheid beslist. Het VB is een minderheid en ze wordt hoe langer hoe irrelevanter, dank zij het cordon.

Het is duidelijk dat het VB niet aan de macht zal deelnemen. Een stem op het VB is dus een verloren stem.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 11:37   #79
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De democratie bepaalt dat de meerderheid beslist. Het VB is een minderheid en ze wordt hoe langer hoe irrelevanter, dank zij het cordon.

Het is duidelijk dat het VB niet aan de macht zal deelnemen. Een stem op het VB is dus een verloren stem.
VB wint verkiezing na verkiezing, hun invloed op andere partijen vergroot, andere partijen verrechtsen elke verkiezing, soms is VB zo groot dat anderen zelfs liever met extreem links samenheulen dan met het VB, is het is dus niet om extreem links of rechts tegen te houden maar om een partij tegen te houden dat het einde wil van belgië...

iemand dat op CAP stemt hoeft zeker niemand anders stemadvies te geven, want zijn stem is de meest verloren stem van allemaal
Oud 15 februari 2007, 11:50   #80
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Naieveling!

De meerderheidspartijen nemen standpunt na standpunt over van het Vlaams Belang! Geen invloed? Hahaha!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be