Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2007, 17:53   #61
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nogmaals, het gaat niet om de personen maar om een MISSTAND.
Waarom is het nu precies een misstand, dat heeft u ons nog steeds niet kunnen uitleggen.
Citaat:
Misschien komt het korte interview van Hafid Bouazza dat ik vanmiddag op Radio-1 hoorde in herhaling en/of in druk; Hafid Bouazza vindt dat Hr Wilders "wel een punt heeft".
En? Uw punt is? Een middelmatige schrijver/veredelde vertaler kan men moeilijk als een autoriteit zien op dit punt.
Oud 16 februari 2007, 17:55   #62
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Alleen als het ook onvrijwillig is(bv. Marokko staat niet toe dat men afstand doet van zijn nationaliteit).
Indien een autochtoon onvrijwillig een tweede nationaliteit verkrijgt(bv. door een huwelijk), dan mag hij ook meerdere nationaliteiten hebben.
Onze regering heeft, hoorde ik vandaag van Hafid Bouazza, indertijd daar een bedenkelijke deal over gemaakt met de Marokkaanse koning; dit beschouw ik als "doorgestoken kaart" en ten nadele van (autochtone) Nederlanders.

Trouwens, men knijpt in hetzelfde kader ook een oogje dicht voor Turken, die dezelfde doch daar onbestaande regeling "benutten".

Vals spel.
Oud 16 februari 2007, 17:55   #63
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was NIET tegen de personen op zich gericht
Vreemd dat u dit zegt.
Heeft u überhaupt het debat gezien?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 17:56   #64
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vreemd dat u dit zegt.
Heeft u überhaupt het debat gezien?
Ik heb het gehoord op Radio-1.
Oud 16 februari 2007, 17:58   #65
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind integendeel jouw opmerking walgelijk. Het was NIET tegen de personen op zich gericht
Hoe moet men het dan uitleggen als dhr Wilders bepaalde staatsecretarissen niet wil laten instaleren, omdat hij aan hun loyaliteit twijfelt?
Citaat:
en hun politieke club heeft alle tijd gehad om dit kunststukje beter voor te bereiden, wetende hoe de feiten liggen en hoe lang men dit de Nederlanders al stilzwijgend door de strot blijft duwen; uiterst onzorgvuldig, "die dhimmi slikken toch alles wel".
Dus het is de schuld van de geviseerden?
Waarom u hier de term dhimmi weer bijsleept is mij trouwens geheel onduidelijk
Oud 16 februari 2007, 18:02   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zero: .... Indien een autochtoon onvrijwillig een tweede nationaliteit verkrijgt(bv. door een huwelijk), dan mag hij ook meerdere nationaliteiten hebben ...
Geef eens een voorbeeld, van een autochtone Nederlander die onvrijwillig trouwt?
Oud 16 februari 2007, 18:06   #67
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Hoe moet men het dan uitleggen als dhr Wilders bepaalde staatsecretarissen niet wil laten instaleren, omdat hij aan hun loyaliteit twijfelt?

Dus het is de schuld van de geviseerden?
Waarom u hier de term dhimmi weer bijsleept is mij trouwens geheel onduidelijk
Die installatie is wettelijk aanvechtbaar en dat zal nu overduidelijk gaan blijken.
De belemmeringen hadden VOORAF moeten worden opgelost, PvdA heeft bewust deze candidaten in deze positie gebracht. Overmoedig en niet te goeder trouw.

Zéér goedkope truc om dit in het persoonlijke vlak te willen schuiven.

"Dhimmi" omdat autochtonen in eigen land gediscrimineerd worden en ondergeschikt gemaakt aan een vreemde cultuur, met behulp van vooral de PvdA.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 februari 2007 om 18:11.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 18:21   #68
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef eens een voorbeeld, van een autochtone Nederlander die onvrijwillig trouwt?
Trouwen is vrijwillig, maar het als je met een buitenlander/se trouwt kan het zijn, dat dat land jouw onvrijwillig hun nationaliteit geeft.
(Er is minstens 1 Latijns-Amerikaans land die deze praktijk toepast).
Oud 16 februari 2007, 18:31   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Trouwen is vrijwillig, maar het als je met een buitenlander/se trouwt kan het zijn, dat dat land jouw onvrijwillig hun nationaliteit geeft.
(Er is minstens 1 Latijns-Amerikaans land die deze praktijk toepast).
Zelfs als er van deze bewering iets waar zou zijn, dan is die situatie nog op geen manier vergelijkbaar met waar het hier om gaat. Ik denk ook niet dat "zo'n" land/staat dat doet met de bedoeling de instromers makkelijker in een regeringsfunctie te kunnen plaatsen.
Oud 16 februari 2007, 18:35   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nogmaals:
Het gedeelte van de motie waarin de PVV dubbele nationaliteiten aankaart is gewoon 'blijven staan' .......
Hangende die motie vind ik het onverantwoord om de bedoelde, wettelijk aanvechtbare, manipulatie uit te voeren.
Oud 16 februari 2007, 19:25   #71
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

In Europa mag men slechts in 8 landen de dubbele nationaliteit hebben...

Waarom?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 19:33   #72
Hertog van Gelre

Standaard

De PVV speelde gewoon een vies spelletje.

Het is allang staand beleid dat dubbele nationaliteiten moeten worden voorkomen. Verdonk heeft zich er ook al druk om gemaakt. Er zijn afvaardigingen geweest naar verschillende landen, waaronder Marokko, om deze gang van zaken te stoppen.

Een motie indienen om deze kwestie opnieuw onder de aandacht te brengen is correct. Je kunt het er al dan niet mee eens zijn maar niettemin correct.

Om geïnstalleerd te kunnen worden moeten Albairak en Aboutaleb de nederlandse nationaliteit bezitten én de eed afleggen. Aan beide voorwaarden is voldaan. Er is dus totaal niets 'wettelijk aanvechtbaar'.

Zij kúnnen hun tweede nationaliteit niet eens afleggen. Al gooit Aboutaleb elk marokkaans paspoort weg wat hij krijgt, dan nog beschouwt Marokko hem als marokkaans onderdaan.

De PVV weet dat allemaal óók. Het is pure stemmingkwekerij geweest tegen twee integere kandidaten waarbij ze twee vliegen in één klap sloegen: De PvdA een hak zetten en allochtonen onder vuur nemen.
Daarmee hebben ze weer lekker gescoord bij de doelgroep. Daarna nog even lekker een Cordon sanitaire-toontje aangeslagen zodat het goed beklijft.

Terwijl, wat ze deden was slecht voorbereid, viel buiten de orde en was onwettig. Maar daar hoor je niemand meer over. Wat blijft hangen is dat hij 'tegen dubbele nationaliteiten is' en het 'toch maar mooi weer heeft gezegd'. Dat het allang staand beleid is en dat de meerderheid van de parijen in de kamer er zo over denkt verzwijgt hij natuurlijk graag.

Ik ken wat Wilders-stemmers die intussen ook al hebben gezien waarvandaan de wind waait. Gelukkig is de gemiddelde kiezer minder dom dan Wilders aanneemt.
Oud 16 februari 2007, 19:35   #73
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
De PVV speelde gewoon een vies spelletje.

Het is allang staand beleid dat dubbele nationaliteiten moeten worden voorkomen. Verdonk heeft zich er ook al druk om gemaakt. Er zijn afvaardigingen geweest naar verschillende landen, waaronder Marokko, om deze gang van zaken te stoppen.

Een motie indienen om deze kwestie opnieuw onder de aandacht te brengen is correct. Je kunt het er al dan niet mee eens zijn maar niettemin correct.

Om geïnstalleerd te kunnen worden moeten Albairak en Aboutaleb de nederlandse nationaliteit bezitten én de eed afleggen. Aan beide voorwaarden is voldaan. Er is dus totaal niets 'wettelijk aanvechtbaar'.

Zij kúnnen hun tweede nationaliteit niet eens afleggen.
Al gooit Aboutaleb elk marokkaans paspoort weg wat hij krijgt, dan nog beschouwt Marokko hem als marokkaans onderdaan.

De PVV weet dat allemaal óók. Het is pure stemmingkwekerij geweest tegen twee integere kandidaten waarbij ze twee vliegen in één klap sloegen: De PvdA een hak zetten en allochtonen onder vuur nemen.
Daarmee hebben ze weer lekker gescoord bij de doelgroep. Daarna nog even lekker een Cordon sanitaire-toontje aangeslagen zodat het goed beklijft.

Terwijl, wat ze deden was slecht voorbereid, viel buiten de orde en was onwettig. Maar daar hoor je niemand meer over. Wat blijft hangen is dat hij 'tegen dubbele nationaliteiten is' en het 'toch maar mooi weer heeft gezegd'. Dat het allang staand beleid is en dat de meerderheid van de parijen in de kamer er zo over denkt verzwijgt hij natuurlijk graag.

Ik ken wat Wilders-stemmers die intussen ook al hebben gezien waarvandaan de wind waait. Gelukkig is de gemiddelde kiezer minder dom dan Wilders aanneemt.
Wat gebeurt er dan in de landen waar geen dubbele nationaliteit wordt aanvaard?
Oud 16 februari 2007, 19:37   #74
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hertog: ... Zij kúnnen hun tweede nationaliteit niet eens afleggen ...
Albayrak wèl, maar Turken liften graag mee op de privileges voor Marokkanen.

Ik denk trouwens dat jij dit wel wist maar het link buiten het verhaal probeert te houden.

Citaat:
... staand beleid ...
Ha, het niet naleven/handhaven van wetten "staand beleid" noemen; wat een vondst.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 februari 2007 om 19:41.
Oud 16 februari 2007, 19:44   #75
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wat gebeurt er dan in de landen waar geen dubbele nationaliteit wordt aanvaard?
Duitsland aanvaardt hiervoor een uitzonderingsmaatregel waardoor dezen toch de Duitse nationaliteit kunnen aannemen(als ze aan alle andere voorwaarden vodoen).
Hoe andere landen dat doen, weet ik niet.
Oud 16 februari 2007, 19:50   #76
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Duitsland aanvaardt hiervoor een uitzonderingsmaatregel waardoor dezen toch de Duitse nationaliteit kunnen aannemen(als ze aan alle andere voorwaarden vodoen).
Hoe andere landen dat doen, weet ik niet.
Een twee, drie weken geleden heb ik nochtans op de tv gehoord dat Turken in Duitsland enkel de Duitse nationaliteit krijgen...

Zie trouwens mijn volgende post terzake:
Duitsland staat dubbele nationaliteit toe voor etnische Duitsers (Aussiedler)
http://forum.politics.be/showpost.ph...23&postcount=9

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 februari 2007 om 19:51.
Oud 16 februari 2007, 19:59   #77
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Albayrak wèl, maar Turken liften graag mee op de privileges voor Marokkanen.

Ik denk trouwens dat jij dit wel wist maar het link buiten het verhaal probeert te houden.
Het is ingewikkelder dan dat. Turkse mannen mogen pas afstand doen van hun turkse nationaliteit nadát zij eerst hun dienstplicht in Turkije hebben vervuld. Voor vrouwen geldt weer een andere regel. Het is minder makkelijk dan het lijkt.

Citaat:
Ha, het niet naleven/handhaven van wetten "staand beleid" noemen; wat een vondst.
Over link doen gesproken: U weet heus wel dat ik dat niet bedoel. Het is staand beleid dat dubbele nationaliteiten zoveel mogelijk moeten worden voorkomen.

En dan nóg iets: Ik ben ook geen voorstander van dubbele nationaliteiten maar soms is het een voldongen feit. Ook als gevolg van ons eigen koloniale verleden. Het gaat om de manier waarop de PVV twee mensen probeert onderuit te halen die me tegen de borst stuit.
Oud 16 februari 2007, 20:19   #78
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het is ingewikkelder dan dat. Turkse mannen mogen pas afstand doen van hun turkse nationaliteit nadát zij eerst hun dienstplicht in Turkije hebben vervuld. Voor vrouwen geldt weer een andere regel. Het is minder makkelijk dan het lijkt.

Over link doen gesproken: U weet heus wel dat ik dat niet bedoel. Het is staand beleid dat dubbele nationaliteiten zoveel mogelijk moeten worden voorkomen.

En dan nóg iets: Ik ben ook geen voorstander van dubbele nationaliteiten maar soms is het een voldongen feit. Ook als gevolg van ons eigen koloniale verleden. Het gaat om de manier waarop de PVV twee mensen probeert onderuit te halen die me tegen de borst stuit.
Hoe bedoelde je dit dan:
Citaat:
.... Terwijl, wat ze deden was slecht voorbereid, viel buiten de orde en was onwettig. Maar daar hoor je niemand meer over. Wat blijft hangen is dat hij 'tegen dubbele nationaliteiten is' en het 'toch maar mooi weer heeft gezegd'. Dat het allang staand beleid is en dat de meerderheid van de parijen in de kamer er zo over denkt verzwijgt hij natuurlijk graag ....
Alles wat ik kan uitvinden over Turken is, dat het financiëel voordeliger voor ze is, o.a met erfrechten, bezit in Turkije en zulk soort prettige dingen, om mee te profiteren van "marokkaanse verworvenheden", wat hier te lande dan ook dank zij het slappe "staand beleid" perfect lukt.

Dat "staand beleid" zou, indien onomkeerbaar (waar ik niet in geloof), dan toch minstens ook uitgebreid moeten worden naar onze eigen Autochtonen, die toch minstens zoveel recht als instromers toekomt op ruimte tot creatief bezig zijn op het stuk van financiën en belastingtechniek.

Verklaar je eens wat nader over meervoudige nationaliteit en "kolonaal verleden"? Waar haal je die "combinatie" vandaan?

Het gaat PvV helemaal niet om die 2 MENSEN, maar om de dubbele horigheid èn (dus) "verstrengeling van belangen", binnen vitale regeringsfuncties.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 februari 2007 om 20:28.
Oud 16 februari 2007, 21:21   #79
willem1940NLD

Standaard

Een vakman, de Heer Tak, legt de kamer-kwestie duidelijker uit dan ik zou kunnen:

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...517/index.html
Oud 17 februari 2007, 01:39   #80
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Een vakman, de Heer Tak, legt de kamer-kwestie duidelijker uit dan ik zou kunnen:

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatst...517/index.html
Ja hoor Willem, en vanavond twee staatsrechtgeleerden in de krant die het tegenovergestelde beweren. Oja, en dit:
Citaat:
In een debat over de wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap wilde Kamerlid Fritsma (PVV) per motie toetreding tot het kabinet van het Kamerlid Albayrak (PvdA) en de Amsterdamse wethouder Aboutaleb (PvdA) blokkeren, omdat zij behalve de Nederlandse nationaliteit respectievelijk ook de Marokkaanse en de Turkse nationaliteit bezitten. Het past geheel in de lijn van de partij van Wilders om burgers louter om het feit dat zij een tweede nationaliteit bezitten verdacht te maken. Gezien de onhaalbaarheid van de motie, die bij voorbaat vaststond, was politieke provocatie het voornaamste doel van Fritsma. Uit dat oogpunt gezien, boekte dit Kamerlid dan ook een groot succes, want de ophef was maximaal.
Maar ja 'het was niet de bedoeling om mensen persoonlijk aan te vallen'.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 17 februari 2007 om 01:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be