Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2004, 14:10   #61
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Als je de kolonisatie van de ruimte gaat vergelijken met de kolonisatie van Amerika zal je hel wat verontrustende toekomst perspectieven zien.

1) Iedereen gaat in de wilde weg ruimte en planeten beginnen opeisen
2) Heel wat oorlogen zullen daarover uitgevochten worden
3) De plaatselijke bevolking (ET, Alf, de Wookie's, aliens,Klingons,...) zal uitgeroeid worden (stel dat de mensheid die oorlog wint)
4) Die interstellaire oorlog zal een gemeenschappeijke vijand teweegbrengen waardoor alle kolonisten zich onder dezelfde vlag scharen (cfr. Onafhankelijksoorlog VS
5) Na de overwinning (als die er is) is ieder ander ras welkom maar daar moet eerst een burgeroorlog voor uitgevochten worden.
6) De winnaar van de oorlog richt een "federatie" op zodat samenwerking beter wordt en een nieuwe ruimtemacht die de plak zwaait in het heelal is geboren.

Conclusie: Star Trek heeft gelijk

De mens gaat naar de ruimte en ik hoop dat we lessen uit het verleden getrokken hebben.
Over de locale bevolking zalj je alvast geen zorgen moeten maken
Met zo'n perspectief, kun je het de aliens dan kwalijk nemen dat ze zich niet laten zien?
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 14:35   #62
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Ja die wachten liever tot we elkaar afgemaakt hebben over 'Mars'

Of totdat we het licht gezien hebben maar dat tzal nog wel effe duren vrees ik

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 12:21   #63
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Neen, theoretisch is een efficiente staat ook mogelijk.
Of het ook ethisch kan? Daar wil ik gerust een nieuw topic over openen. Het wordt hier anders nogal druk.
Als een efficiënte staat in jouw ogen enkel theoretisch kan en niet ethisch zou zijn, waarom is dan een privé-onderneming in jouw ogen wél ethisch? (dat ze efficient kan zijn, daar twijfelt niemand aan:
cfr. Parmalat, Swissair, Enron... LHSP )
Als het overheidsbedrijven waren knoeiden ze nu nog voort. Kijk naar de nmbs.
Bovendien is het ethisch wel verantwoord om je geld aan iemand te geven die het verplit, maar niet dat je geld gepikt wordt door iemand die het verspilt.
Oud 15 januari 2004, 16:46   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Als een efficiënte staat in jouw ogen enkel theoretisch kan en niet ethisch zou zijn, waarom is dan een privé-onderneming in jouw ogen wél ethisch? (dat ze efficient kan zijn, daar twijfelt niemand aan:
cfr. Parmalat, Swissair, Enron... LHSP )
Als het overheidsbedrijven waren knoeiden ze nu nog voort. Kijk naar de nmbs.
Bovendien is het ethisch wel verantwoord om je geld aan iemand te geven die het verplit, maar niet dat je geld gepikt wordt door iemand die het verspilt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
... is het ethisch wel verantwoord om je geld aan iemand te geven die het verplit, maar niet dat je geld gepikt wordt door iemand die het verspilt.
BB,
cfr.
Parmalat,
Swissair,
Enron...
LHSP schreef ik...
ik vergat nog Crédit Lyonnais!!! en ik ken er nog véél meer, in Vlaanderen en daarbuiten: een groot deel bestaan nog en knoeien lustig verder
Ik heb meer dan 30 jaar in een privéfirma gewerkt en heb 30 jaar gezien hoe geld d�*�*r verspild werd...(ik heb altijd wel in een positie gewerkt waar ik het goed kon volgen)
Omdat het in een "goede" sector was kwam de firma pas na jaren in moeilijkheden, maar zo is het toch afgelopen....
En de firma die het bedrijf dan overnam bleek ook rustig voort te verspillen en te knoeien, dus werd heel het boeltje na een jaar of twee overgenomen door een grotere, die uiteraard even lustig voortknoeit en verspilt, als ik mijn ex-collegas moet geloven (en dat lijkt me niet abnormaal, op basis van mijn ervaring... en op basis van wat ik uit andere firmas zag en hoorde)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik
dat lijkt me niet abnormaal (=dat lijkt zo ongeveer de "norm" te zijn)
ttz het beantwoord aan de norm, eerder dan aan het ideaal....
Als jij gelooft in superefficiënte privéfirmas, dan zou je ze eens van wat dichter moeten kunnen bekijken... Het grootste deel van de efficiëntie zit bij gemotiveerd kader en véél gratis overuren van dat kader, eerder dan bij "supermanaagers"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
niet dat je geld gepikt wordt door iemand die het verspilt.
Al het geld dat ik zo heb zien verspillen werd "gepikt" van de aandeelhouders, die een te laag rendement kregen voor hun investering,
van de klanten die het product te duur betaalden, én tenslotte van de werknemers die te weinig betaald konden worden, om toch een rendement te kunnen tonen...denk daar ook eens aan! En dan spreek in nog niet over de belastingbetaler, die, omdat er zo geknoeid wordt in die firmas (en er dus minder winst is en was en minder belastingen betaald werden), méér dan zijn deel moet betalen in de maatschappij...

De visie van een TEW-er op maatschappij en bedrijfsleven kan soms wat beperkt zijn, bij gebrek aan ervaring...

Dat komt nog wel, gegarandeerd, BB
Tegen dan ben je "Boer Bavo, boer én filosoof"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2004, 18:36   #65
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Niemand verplicht u om iets van een privéfirma te kopen. Je kan altijd kiezen om het zelf beter te doen.
De nmbs daarentegen, daarvan wordt je verplicht om ervoor te betalen, hoewel 94% van de Belgen per jaar nooit een voet in een trein zetten.

(maar open er ergens anders een topic over, deze discussie gaat over ruimtevaart enzo).
Oud 15 januari 2004, 21:32   #66
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer
Niemand verplicht u om iets van een privéfirma te kopen. Je kan altijd kiezen om het zelf beter te doen.
De nmbs daarentegen, daarvan wordt je verplicht om ervoor te betalen, hoewel 94% van de Belgen per jaar nooit een voet in een trein zetten.

(maar open er ergens anders een topic over, deze discussie gaat over ruimtevaart enzo).
ok, we geraken offtopic
ik schreef toch dit:
Citaat:
de belastingbetaler, die, omdat er zo geknoeid wordt in die firmas (en er dus minder winst is en was en minder belastingen betaald werden), méér dan zijn deel moet betalen in de maatschappij...

"gepikt" van de aandeelhouders, die een te laag rendement kregen voor hun investering,
van de klanten die het product te duur betaalden,
én tenslotte van de werknemers die te weinig betaald konden worden, om toch een rendement te kunnen tonen...
je antwoordde enkel over de klanten...
Oud 16 januari 2004, 06:43   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Tot dusverre de klanten.
Oud 16 januari 2004, 12:31   #68
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De visie van een TEW-er op maatschappij en bedrijfsleven kan soms wat beperkt zijn, bij gebrek aan ervaring...

Het begint al te werken, die filosofie.
Boer_bavo wordt boer

BTW : boer , had jij niks te maken met landbouw als studieachtergrond ?
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 12:48   #69
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:

Boer_bavo wordt boer

landbouwingenieur
(TEW? Bah. Wie studeert dat nu. Studeer dan tenminste economie. Maar toch geen TEW. Een paar jaar theoretisch leren hoe je een bedrijf leidt. Eén jaar vrijwilliger bij een vereniging en je weet er wellicht meer van. Stom dat er naar zo'n richting subsidies gaan. Het zit er vol met omhooggevallen rijkeluizoontjes die denken dat ze rijk kunnen worden zonder slim of creatief te zijn (en dan nu tot de constatie komen dat ze geen werk vinden)).
(subtiliteit is niet altijd mijn beste kant)
Oud 16 januari 2004, 14:25   #70
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
landbouwingenieur
KUL ? Landbouwkunde, land- en bosbeheer, scheikunde, milieutechnologie, cel- en genbiotechnologie ? Ikke KUL, microbiologie.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 22:48   #71
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.

Tot dusverre de klanten.
als het contract goed opgesteld is kan de kwaliteit dalen en de prijs stijgen, zonder dat de klanten veel kans hebben om er onderuit te geraken zonder kosten: dat is ook een vorm van "klantenbinding" (en reken maar dat er véél van die "goed opgestelde contracten" gebruikt worden)
Oud 16 januari 2004, 23:11   #72
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
landbouwingenieur
KUL ? Landbouwkunde, land- en bosbeheer, scheikunde, milieutechnologie, cel- en genbiotechnologie ? Ikke KUL, microbiologie.
Microbiologie? Bestaat dat nog? (of zit je niet bij bio-ingenieur).

Ik doe bodemkunde en landgebruik (had geen goesting in Biochemie II). Aan de Kul. Allez, momenteel aan de BOKU.
Oud 17 januari 2004, 00:18   #73
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bier_boer
Citaat:
Boer_bavo wordt boer

landbouwingenieur
(TEW? Bah. Wie studeert dat nu. Studeer dan tenminste economie. Maar toch geen TEW. Een paar jaar theoretisch leren hoe je een bedrijf leidt. Eén jaar vrijwilliger bij een vereniging en je weet er wellicht meer van. Stom dat er naar zo'n richting subsidies gaan. Het zit er vol met omhooggevallen rijkeluizoontjes die denken dat ze rijk kunnen worden zonder slim of creatief te zijn (en dan nu tot de constatie komen dat ze geen werk vinden)).
(subtiliteit is niet altijd mijn beste kant)
ik doe handelsingenieur (=TEW met ingenieursaspect, wetenschappen)aan de UA. Wa bedoel je met "economie studeren"? TEW en HI zijn juist de meest economische richtingen aan het univ (wel eerder bedrijfseconomisch, eerste jaar hebben wij algemene economie, bedrijfskunde en accounting), maar soit.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be