![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft dezelfde interesses of dezelfde tolerantiegrens. Naast meningen, al dan niet tegenstrijdig, al dan niet correct verwoord, bestaat er ook zo iets als onzin. Wij hebben niet de pretentie om voor jullie te gaan bepalen wat over die dunne schreef tussen zin en onzin gaat. We willen wel iedereen de gelegenheid geven om op een makkelijke manier te omzeilen wat zijzelf (al dan niet terecht) als onzin beschouwen. Ik wil nogmaals herinneren aan een heel goeie reden daarvoor: het ontneemt de censuurvoorstanders één van hun belangrijkste argumenten. Censuurliefhebbers voeren vaak het argument van het 'kwetsen' aan als reden om bepaalde teksten te vernietigen. Wanneer de vrije meningsuiting geschiedt op een 'ontwijkbare plaats', zodat wie aanstoot neemt aan bepaalde zaken ze kan ontlopen, en ze niet verplicht hoeft te consumeren, dan vervalt dat argument: je kan kwetsende zaken probleemloos ontlopen, vermijden en je ervoor afschermen. De negeerknop kan je beschouwen als een tool om bepaalde meningen te ontwijken, en je af te schermen voor meningen die je kwetsen, niet zinnen, irriteren, of zelfs dégouteren. Die negeerknop betekent dus twee vliegen in één klap: iedereen kan gelijk welke mening uiten, én iedereen kan zich die mening besparen als hij er om één of andere reden geen kennis wil van nemen. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 24 februari 2007 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad onze bedoeling om een serieus politiek forum aan te bieden, maar we kunnen moeilijk elke hobby-ist de toegang ontzeggen. Dat zou het forum teveel kleuren en dit volgens de ideeën van de moderatie, daar wij dan de selectie zouden moeten maken. We laten dus elke deelnemer de mogelijkheid om voor zichzelf uit te maken wat hij wil lezen, en wat hij wil ontwijken volgens diens persoonlijke criteria, die niet noodzakelijk voor 100% hoeven samenlopen met die van de moderatie. Daartoe kan de negeerknop een handig hulpmiddel zijn, om zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk forumvrijheid te gunnen elk volgens hun eigen inzichten en normen. Mochten we op uw suggestie ingaan, en elk schrijfsel voor iedereen verplichte kost maken, dan zouden volgende pijnlijke gevallen zich kunnen voordoen: -een LSP-er zou het volledige VB-programma moeten doornemen -elke BuB-er zou alle N-VA-teksten moeten slikken -een nakomeling van WO-II-slachtoffers zou, onder uw dwang, artikels moeten lezen waarin collaboratie eenzijdig verheerlijkt wordt. -de ongeschoolde arbeider zou, willen of niet, hoogdravende wetenschappelijke of filosofische teksten moeten doornemen waar hij geen boodzschap aan heeft. -de intelligente wetenschapper moet zich doorheen tonnen onzin, complottheoriën en debiel geneuzel worstelen. -het genocide-slachtoffer zou tegen wil en dank met de negatie van zijn eigen miserie geconfronteerd worden. -de atheïst zou bladzijden godsdienstwaanzin moeten doornemen. -de diepgelovige religieus zou gedwongen alle godslasteringen door de strot geramd krijgen. -iemand die griezelt van teksten uit de hoek van de milieu-lobby zou moeten lezen tot hij groen uitslaat. ![]() Wil u echt uw medeforummers zoveel lees-ellende opleggen, die ze met een negeerknop kunnen vermijden? Wat is het nut om leesdwang uit te oefenen op basis van wat wij u of wij lezenswaard achten? Bedenk eveneens dat de negeerfunctie, ondanks al uw bezwaren, aan iemand als u, die vindt dat hij dwangmatig alles moet lezen, geen strobreed in de weg legt........... Leest u trouwens zelf écht alles? Conclusie: Gezien het ontwijken van meningen een belangrijk gegeven is om de uiting van alle meningen mogelijk te maken, gezien de negeerknop een vrij te gebruiken werktuig is dat het uiten van meningen geenszins in de weg staat, gezien de negeerknop enkel een eigen beperking en inperking voor de gebruiker volgens diens vrije wil en keuze betekent, gezien genegeerd worden in een discussie niemand schade toebrengt, niemmands rechten schendt of anderszins objectief meetbare fysieke schade toebrengt, overweeg ik dus geenszins op uw verzoek in te gaan om deze functie te laten verwijderen. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 24 februari 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat u de werking van de negeerknop totaal omgekeerd begrijpt. Wanneer u iemand negeert, dan krijgt u zelf diens teksten niet langer onder ogen. Hijzelf zal echter nog steeds alles onder ogen krijgen wat u schrijft. Het resultaat is dus dat de genegeerde u verbaal kan inmaken zonder dat u er weet van heeft en zonder dat u dus nog reageert. Peter Johan |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral met dat laatste technische snufje dat nog ontbreekt. Aan de andere kant is genegeerd worden voor sommigen een vrijbrief en een blanke cheque om ongeremd en onaangeklaagd hun gang te kunnen gaan, want de moderatie reageert meestal alleen op aanklachten en zelden spontaan. Dat is dus dan weer een nadeel van de negeerknop. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2007 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als menselijk wezen beschik ik over tal van technieken en aandachtsfuncties die mij toelaten te kiezen waar mijn aandacht zich op vestigd (of t) en waar niet. Bedenken dat ik daar een computer voor nodig zou hebben lijkt mij zeer neerbuigend t.o.v. het menselijk ras en zijn/haar mogelijkheden.
how about deze invalshoek? ![]()
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens zijn het meestal degenen die het minst te vertellen hebben, die het recht opeisen om Jan en alleman te mogen lastigvallen met hun leeghoofdigheid. Sorry, geen tijd voor! Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom dan wel, in godesnaam?
|
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie heb je hier voor ogen?
|
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik steun dit voorstel tenvolle: de genegeerden niet meer op het scherm laten verschijnen zou het forumgebruik een pak comfortabeler maken.
Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 17:08. |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gebruik die knop niet : zelfs de spuier van de meest baarlijke abominabele nonsens heeft soms een helder moment of frutselt wat zinnetjes bijeen die mijn humorhersenen aangenaam kietelen.
Een diskussie met eeuwig gelijk gezinden is geen diskussie maar een monoloog.
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zo zie je maar, vrijheid van mening is ook hier enkel het recht van de sterkste ( populariteit als defining character in dit geval ).
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat mensen wiens mening het meest beluisterd wordt ("populair"), ook het meest beluisterd worden..., nu ja, wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Had u echt waar de illusie dat op een forum de vrijheid van meningsuiting heerste? Niets is minder waar. Ten eerste zijn we gebonden aan de bestaande wettelijke beperkingen. Ten tweede geldt op een forum, gerund op kosten van privee-personen het principe van baas-in-eigen-huis. D.w. z. dat iemand die een forum betaalt en onderhoudt in feite willekeurig kan bepalen welke meningen aan bod komen. Met dit forum zit u nog enigszins goed: we willen botsende politieke meningen naast mekaar laten verschijnen, en dulden op bepaalde katernen zelfs een mate van kinderachtigheden, onzin, en spielerei. We willen wel geen enkele mening door iemands strot duwen, vandaar de negeerfunctie. U kan daarmee niemand het zwijgen opleggen of censureren, maar u kan er zichzelf vrijwillig van een massa onzin mee vrijwaren, zonder dat het de 'zeveraars' het zwijgen oplegt. Enkel u luistert niet langer uit vrije wil in vrije keuze, wat een onlosmakelijk aspect van vrije meningsuiting is: de vrijheid om te luisteren of niet. Peter Johan |
|
![]() |