Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 12:33   #61
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Hier heb ik het antwoord gevonden dat ik zocht. En jawel, als ik dit antwoord lees en vergelijk met het programma van het Vlaams Belang (en zelfs van het Vlaams Blok voeger) dan stel ik vast dat deze partij dus NIET racistisch is.

Bewijs nu maar het tegendeel!
Ik hoef dat niet te bewijzen, liefje, dat deed iemand anders al op zeer afdoende wijze:

http://www.mensenrechten.be/documents/04-04-21_gent.doc
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:49   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik hoef dat niet te bewijzen, liefje, dat deed iemand anders al op zeer afdoende wijze:

http://www.mensenrechten.be/documents/04-04-21_gent.doc

Hoe jij het in je hoofd haalt dat het hier vol ziet met liefjes van je, kan alleen maar wijzen op iets wat ik uit beleefdheid maar niet bij naam zal noemen. Alleen dit misschien: het is mogelijk om er vanaf te raken, als je eerst 'iets' inziet...

Enfin soit....

Het is niet het Vlaams Blok die veroordeeld is geweest maar wel drie VZW's daaraan verbonden. Niettemin draagt het Vlaams Blok daar verantwoordelijkheid voor, daar niet van, maar juist is juist.

De drie VZW's zijn niet veroordeeld voor racisme, maar voor 'aanzetten tot racisme', zonder enig bewijs. Zonder enige bewijs want: men heeft niemand kunnen vinden die daadwerkelijk racist is geworden door het lezen van wat de drie VZW's in hun pamfletten zegden. Het gaat dus om een pure interpretatie van de rechter in kwestie. Ik heb het zogezegde bewijsmateriaal gelezen in het arrest en ik kan je verzekeren dat het lezen daarvan, van mij geen racist gemaakt heeft. Misschien wel van de rechter, dat weet ik niet, maar ik persoonlijk ken niemand die racist is geworden door het lezen van het aangevoerde bewijsmateriaal. Ik denk jij ook niet, maar dit terzijde.

Bovendien -en dat is niet onbelangrijk- is er een wezenlijk verschil tussen 'aanzetten tot...' en de daad zelf. Dat kan elke jurist je vertellen. Als jij je wagen met draaiende motor open achterlaat om pakweg vlug een lottoformulier en een pakje sigaretten te halen in het krantenwinkeltje, dan kun je gestraft worden voor 'aanzetten tot diefstal'. En terecht ook.

Maar laten we wel wezen. Dat maakt van jou nog geen dief. Dat is iets helemaal anders. En dat is nu wat jij doet. Je maakt van de drie VZW's die zogezegd zouden aanzetten tot racisme, racisten an sich. En dat is verkeerd.

Bovendien is de antiracismewetgeving veel ruimer dat wat racisme eigenlijk is. Er is pas sprake van racisme wanneer men bij het beoordelen van zijn medemens, diens ras als criterium laat meetellen. D�*t is racisme en dat zal elk woordenboek bevestigen.

Maar de antiracismewetgeving gaat daarin veel verder. Zo mag een winkelier wiens winkeltje al vier keer werd overvallen door Marokkanen, niet zeggen dat het 'altijd' Marokkanen zijn, want dat is stigmatiseren. Ook al is het de waarheid; men mag dat volgens de antiracismewetgeving niet zeggen. Het woordje 'altijd' is er te veel aan en maakt een mens strafbaar.

Daar bovenop komt nog dat men maar liefst acht (8) wetswijzigingen heeft moeten stemmen om de antiracismewetgeving erdoor te krijgen, precies op maar om het Vlaams Blok te kunnen pakken. Van die acht keer, maar liefst drie keer de grondwet. Ik weet niet wat jij daarvan denkt maar landen die wetten stemmen om oppositiepartijen te nekken zijn volgens wat ik op school leerde totalitair.

En dan is er nog het feit dat twee rechters die voordien de zaak behandelden weldegelijk het politiek spel doorzagen en zichzelf daarom onbevoegd verklaarden. Telkens weer als dat als een overwinning voor het Vlaams Belang werd gezien door de publieke opinie zeiden de traditionele partijen dat het inderdaad niet hoort dat er binnen een democratie oppositie partijen bestreden worden met het gerecht in plaats van met ideologieën, wat in feite een bekentenis inhoud met betrekking tot de rechtszaak.

En inderdaad bij de laatste rechtszaak, waarbij verder beroep uitgesloten was, heeft men dan maar een Waalse rechter aangesteld die inderdaad een overtreding van de antiracismewet wist te interpreteren.

Als jij uit de optelling van al deze feiten concludeert dat het Vlaams Belang racistisch is, dan is dat jou goed recht, maar ik meen dat ik gegronde redens heb om daar ernstig aan te twijfelen.

En ik ben daarin zeker niet alleen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 12:51   #63
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik vraag al 5 jaar op dit forum (en ik niet alleen) naar een eensluidende definitie van het woord 'racisme'. Nog nooit heb ik daar een antwoord op gekregen, zelfs geen ontwijkend antwoord.

Het is pas na een eensluidende en duidelijke definitie van 'racisme' dat we kunnen discuteren over het al dan niet racistich karakter van het Vlaams Belang/Blok!

Na 5 jaar heeft nog geen enkele linkse forumganger het woord racisme verklaard. Dat zegt genoeg zeker!

Genoeg gezeverd dus, nu de waarheid graag!
Dat is toch duidelijk. Men is racist als men niet blindelings akkoord gaat met de voorgekauwde linkse-islam-ideologie.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:05   #64
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dat is toch duidelijk. Men is racist als men niet blindelings akkoord gaat met de voorgekauwde linkse-islam-ideologie.
K�*n het nog idioter? Is dat nu ècht alles wat jij aan deze discussie kan bijdragen, een volstrekt betekenisloze dooddoener, waar niemand wat aan heeft...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 februari 2007, 13:22   #65
bk232214
Gouverneur

Standaard ik denk

Citaat:
Ik vraag al 5 jaar op dit forum (en ik niet alleen) naar een eensluidende definitie van het woord 'racisme'. Nog nooit heb ik daar een antwoord op gekregen, zelfs geen ontwijkend antwoord.

Het is pas na een eensluidende en duidelijke definitie van 'racisme' dat we kunnen discuteren over het al dan niet racistich karakter van het Vlaams Belang/Blok!

Na 5 jaar heeft nog geen enkele linkse forumganger het woord racisme verklaard. Dat zegt genoeg zeker!

Genoeg gezeverd dus, nu de waarheid graag!
Racisme is dat je liever je moeder ziet dan je vader of dat je liever vlaandere ziet dan belgie of dat je liever wit zie dan zwart
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 13:25   #66
bk232214
Gouverneur

Standaard zodus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Racisme is mensen als tweedehands of derderangs of als minderwaardig behandelen vanwege (van blank) afwijkende huidskleur of andere etnische eigenaardigheden of specificaties.

Voor eensluidend verklaaard voor de notaris op 22/2/07
door Eno2
De koning is meer dan een burger inde ogen van slippen dragers
Oud 27 februari 2007, 13:31   #67
bk232214
Gouverneur

Standaard dat wil zeggen

Citaat:
Nochtans vind ik dat racisme steeds misbruikt word aan de twee zijde van het probleem,en de term wordt steeds misbruikt door links
Zodus kinderen van stadspersoneel gaan voor als er een vacatuur open is aan stad ten opzichten van mensen die geen famillie hebben aan de stad of nieuwe vlaingen gaan voor op echte vlamingen
Oud 27 februari 2007, 13:38   #68
bk232214
Gouverneur

Standaard Er Staan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
인종 차별

위키백과 ― 우리 모두의 백과사전.

인종 차별주의 또는 인종 차별은 사람들을 그들의 인식되어지거나 그렇다고 믿어지는 ‘인종’ 에 근거하여 이들을 차별하는 신념, 실천, 기관 등을 말한다. 기본적으로 이는 사람이 인종으로 나뉘는 것이 의미가 있다고 전제하며 이와 함께 특정 인종의 사람에게 대한 적대감을 표출 한다. 이는 다른 인종의 사람들은 그 가치가 다르다는 의식적 또는 무의식적 신념의 발현이라고도 볼 수 있다. 이러한 인종적 분류법을 사용하는 사람들 중 어떤 이들은 인종들이 계층적 순서로 배치될 수 있다고 믿는다.
그러나 인종차별을 비평하는 몇몇 이들은 이 표현을 구체적으로 억압의 ‘체제’를 가리키는 데에 쓴다. 이 체제는 하나의 인종적 designation를 공유하는 사람의 무리를 적대적으로 차별하며 사회적으로 소외시키는 여러 상황들 - 일련의 발현된(explicit) 또는 불문율적인(tacit) 또는 무의식적인 인종차별적인 신념, 또는 행위, 또는 단체들과 기관들을 의미한다. 이러한 비평가들에게 있어서 ‘인종 차별’은 오직 사회의 지배적인 그룹에게만 이용되어야지 유의미하다. 오직 그러한 그룹이 타 그룹을 억압할 수단을 지니고 있기 때문이다. 상대적으로 약자의 입장에 놓여있는 그룹들이 반격하면 이것은 넓은 의미에서 인종주의적인 신념 또는 태도라고 해석되지만, 이들을 ‘인종 차별주의자’라고 부르는 것은 이론적으로 적합하지 않다. 간추리자면 이러한 시각은 인종적 그룹들이 인종 편견에 의하여 ‘실질적’으로 억압 당해야만 인종 차별주의로 분류 될 수 있다고 본다.
Er staan veel fouten in
Oud 27 februari 2007, 14:41   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.......
Citaat:

Citaat:
"Racisme" heeft uitsluitend met RAS te maken en daaronder kan uitsluitend en hooguit worden verstaan discriminatie op biologische groeps-kenmerken zoals huidskleur en stereotype kenmerken als bijvoorbeeld de Mongolen-huidplooi, dikke lippen, kroeshaar, steil haar, slap haar, haarkleur, soms aangevuld met lichaamsbouw en grootte.
Citaat:
Uw goed recht om alleen deze stricte definitie te hanteren. Wel sneu dat de rest van de wereld de ruime gebruikt.
.......
Tikje overmoedig, om jouw "wereld" aan te prijzen als "de wereld".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 februari 2007 om 14:58.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 14:52   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Korter: Niet-linkse autochtoon = racist.
Oud 27 februari 2007, 15:04   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Tikje overmoedig, om jouw "wereld" aan te prijzen als "de wereld".
Mijn wereld en die van al die personen die de gangbare definitie van racisme hanteren. Maar wie ben ik om u uw oogkleppen te ontzeggen? In uw psyche zal die autocensuur ongetwijfeld wel een of andere functie hebben.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 15:05   #72
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Korter: Niet-linkse autochtoon = racist.
Dat beweert natuurlijk niemand, maar ik begrijp dat u o zo gr�*�*g zou willen dat we dergelijke nonsens verkondigen. Dus legt u ze ons maar in de mond.

Laatst gewijzigd door drosophila : 27 februari 2007 om 15:06.
Oud 27 februari 2007, 15:16   #73
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mijn wereld en die van al die personen die de gangbare definitie van racisme hanteren. Maar wie ben ik om u uw oogkleppen te ontzeggen? In uw psyche zal die autocensuur ongetwijfeld wel een of andere functie hebben.
Je zult er mee moeten leven dat niet iedere taalvervalsing lukt.
Oud 27 februari 2007, 15:22   #74
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"taalvervalsing", hoezo? Komt u hier eventjes beweren dat iedereen die het begrip racisme ruim interpreteert aan "taalvervalsing" doet?
Oud 27 februari 2007, 15:53   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
"taalvervalsing", hoezo? Komt u hier eventjes beweren dat iedereen die het begrip racisme ruim interpreteert aan "taalvervalsing" doet?
Ja.
Oud 27 februari 2007, 16:06   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja.
mijn welgemeende condoleances
Oud 27 februari 2007, 16:43   #77
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
mijn welgemeende condoleances
Ik vermoed dat je mentaal gestoord bent en als ik daarin (ook alweer) gelijk zou hebben dan is dat natuurlijk héél verdrietig maar aangezien dit mijn vakgebied niet is zet ik je nu op de luxe Negeerlijst, zodat mijn aandacht jou voortaan bespaard blijft.

Totnooitmeerziens.
Oud 27 februari 2007, 16:48   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAT IS RACISME
En Marokkaan die een Vlaming niet respecteert in al wat hij is of doet....
Oud 27 februari 2007, 17:32   #79
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij zal ermee moeten leren leven dat de rechtspraak racisme niet zo eng interpreteert als jij.

Citaat:
Oud 27 februari 2007, 17:33   #80
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En jij zal ermee moeten leren leven dat de rechtspraak racisme niet zo eng interpreteert als jij.
Ik vermoed dat je wensdroomt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be