![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Is het dan niet rationeel om ook rekening te houden met het alternatieve scenario. Stel dat de catclysmen onafwendbaar op ons afkomen, ongeacht de al dan niet bewezen antropogene invloed, wat is dan het noodscenario? Of is de boodschap enkel: betaal wat taksen en het komt wel in orde. Eignelijk weten we veel in algemene statistische termen, maar nauwelijks iets over concrete aanwijzingen wanneer, hoe en waar. Als je weet dat de rivier gemiddeld 1 meter diep is, kan je dan overal zonder gevaar oversteken? Citaat:
Maar tot nu toe hoor ik vooral hoe er forfaitaire, betalende maatregelen worden voorbereid. En gek genoeg wordt er bij de voorbereiding van die maatregelen weinig aandacht besteed aan de inspanningen die velen onder ons al jaren leveren. Ik heb een auto die ca. 3.000 km per jaar doet. Ik heb mijn verbruik tot het absolute minimum teruggebracht al járen geleden. Maar het ziet ernaar uit dat ik toch evenveel zal mogen betalen als de eerste de beste verspiller die zich nergens wat van aantrekt. Citaat:
Wat vind je b.v. hier van: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=118 Misschien heeft die man volslagen ongelijk hoor. Ik loop niemand achterna. Maar ik huldig wel zijn standpunt omtrent wetenschappelijk onderzoek. Maar voor mij is dat de kern van de discussie. Het beleid moet concreet en gericht zijn (waar het tot nu toe nog niet de minste schijn van heeft), maar dan moet het 'onomstotelijk' bewijsmateriaal waarop het steunt werkelijk onomstotelijk zijn. In algemene termen geredeneerd heb je volledig gelijk. Maar om van die abstracte vaststelling af te dalen naar het concrete, moet we er voortdurend rekening mee houden dat onderzoeken evolueren. Als blijkt dat een andere piste beter is dan degene die we nu gekozen hebben, zal de moed er dan zijn om de situatie daadwerkelijk aan te passen. Of kiezen we nu een pad en hobbelen we rustig verder tot de volgende klimaatfilm. De wetenschappelijke 'pudeur' vliegt immers uit het raam zodra men in hypes vervalt. Het gevaar met hypes is dat ze kunnen leeglopen als een ballon. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En jij praat over kortzichtigheid bij anderen ?
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 28 februari 2007 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eerst leest men dit:
Citaat:
Citaat:
Persoon staat los van de functie, zolang hij maar optreedt tegen racisme.
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Luilinks is wel, als men niet rijk geboren is en men niet tot stelen wil overgaan, wel verplicht zuinig te leven...
Dat is natuurlijk geen prestatie... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 februari 2007 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Indien je logica verwart met bruindenken dan is het resultaat bescheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor een academicus zijn jouw teksten ondermaats en bedroevend slecht geschreven. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er zijn tientallen andere pesticiden die minder persistent zijn, en er zijn nog een aantal andere manieren om malaria te bestrijden (geïmpregneerde muskietennetten, het massaal uitzetten van gesteriliseerde mannetjes,...)
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Toen ging ik bijna dood van het lachen. Mijn excuses: mijn literaire talenten zijn bedroevend: daarom ben ik ook geen auteur geworden maar toondichter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is trouwens uw hamondplant gebleven... Toch niet als wiet verkocht? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Je schijnt aan ontwenningverschijnselen te lijden ![]() Jaja: als Holland zijn coffe-shops sluit aan de grens gaan er een paar flippen hé! Maar hamondplant roken? Dealen in hamondplant? Men verdenkt me van vanalles maar ik heb hier nog noooit van gehoord. Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 februari 2007 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee Edina, maar als dit bevestigd wordt dan is het wel een zeer pijnlijk incident. Gore is misschien geen goeroe, maar hij werpt zich wel op als de spreekbuis van degenen die al jaren vechten om de opwarmingsproblematiek op de politieke agenda te plaatsen. Als nu blijkt dat er overdreven veel CO2 door die spreekbuis de lucht in gaat, dan zou Gore weleens het tegengestelde kunnen bewerkstelligen van wat hij wou, en de "non-believers" een handig wapen aanreiken. Ik voel me hier eerlijk gezegd niet goed bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van welk merk is uw piano? Juist: Hamond... En de plant, die U vroeger als avatar gebruikte, waar stond die? Juist, op uw hamondpiano... En welke naam draagt die foto? Juist hamondplant... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je vergelijkingen gaan in het geheel niet op en de voorbeelden die je geeft ondersteunen niet eens de stelling die je meent te poneren. Neem eens een arts die mij in alle toonaarden het roken afraadt, maar onderwijl zelf dampt als een fabrieksschouw zonder dat iemand het weet. Je bekijkt zijn argumentatie toch heel anders, ook al weet je dat roken ongezond is en hij medisch geschoold is. Je vraagt je onverrichterzake af waarom hij zichzelf dan als een uitzondering beschouwt en met welk gezag hij spreekt over jouw daden. Al Gore heeft zijn eigen personalisering in de hand gewerkt, door een film te maken waarin hij de presentator speelt, door overal ter wereld te gaan glimmen op podia en conferenties tot aan de Oscars toe, door mensen op te leiden over zijn film en uit te zenden als zijn missionarissen enz... Hij is in de eerste plaats een politicus die de spotlights niet schuwt. Hij heeft er zelf aan meegewerkt. Jij hebt kinderen dacht ik, je weet perfect hoe voorbeeldfuncties werken. Ik heb daar au fond geen probleem mee, maar mag ik dan bij het horen van zijn persoonlijke inspanningen eens even meewarig glimlachen. Want het is exact de ziekte van deze tijd dat politici menen morele lesjes te geven aan al wie daar eigenlijk niet om vraagt, maar wanneer hij/zij zelf met de hand in de suikerpot wordt betrapt dan maar een eind weg gaat zitten kwekken over de 'boodschap'. Dus alle gekheid en grapjasserij op een stokje, ja morele standvastigheid in het tonen van hoe het wel moet sla ik hoger aan dan handelsreizigers in 'boodschappen' zoals Gore.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Vandaar ook dat ik al veel eerder schreef dat ik niet snapte waarom hij zo werd ophgehemeld door o.a. Groen! Voor mij was dat echt geen verrassend nieuws hoor dat Gore niet zo zuinig leeft... Amerikanen hebben trouwens sowieso al een veel grotere ecologische voetafdruk dan Europeanen. En dat alles neemt niet weg dat de problematiek dezelfde blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||
|
![]() Citaat:
En ja, wat de gevolgen zullen zijn als we niets doen, valt inderdaad niet precies te voorspellen. Maar dat is geen reden om dan maar gewoon af te wachten. Vooral ook omdat de maatregelen die de CO2-uitstoot moeten beperken, onrechtstreeks ook andere milieuproblemen ten goede komen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waar men naartoe wil of althans zou moeten willen, is de impact van de mens op het milieu beperken. Naar best vermogen of maw naar de kennis van het moment. Laatst gewijzigd door Edina : 2 maart 2007 om 23:38. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zegt men immers niet: 'als de vos de passie preekt'? Laatst gewijzigd door Chipie : 3 maart 2007 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Gore bleek zijn majestueuze residentie (hij was senator en vice president, in de VS woon je dan niet in een flat) al van meetafaan verwarmde met hernieuwbare energiebronnen. Dat veraste mij niet: het was immers zijn "dada". Zoals je weet is het zo dat indien je bijvoorbeeld olie uit planten gebruikt om je zwembad te verwarmen, of je presidentiele villa je uiteindelijk meer co2 weghaalt dan je verbruikt. Hij zet dus de gasten die gingen in zijn vuilbak neuzen om zijn verbruik te analyseren uiteindelijk voor schut. Het enige wat hier overblijft is: gaat het nu over Gore of gaat het nu over het milieu? Door Gore zwart te maken (is dus niet gelukt) maakt men de natuur niet witter. De VB en Nazi- methoden hebben gefaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is prachtig dat onze rode Eric geen problemen heeft met presidentiële villa's (maar ja, in de rode paradijzen maakte men daar ook geen punt van)..., die, zoals gisteren door de VRT diverse malen werd vermeld, twintig keer meer energie verbruikt dan de gemiddelde Amerikaan, die al veel energie verbruikt... Als U de vraag stelt of het nu over Gore of het milieu gaat, waarom eindigt U dan uw epistel met verwijzigingen naar VB- en Nazi-methoden? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 maart 2007 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |