Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2007, 10:55   #61
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niet alle mensen leggen zich zomaar neer bij die gang van zaken, hé Circe. En dat is hun goed recht.
U bedoeld ... niet alle mensen krijgen hetzelfde gehoor, alhoewel iedereen hetzelfde recht zou moeten krijgen.
Oud 1 maart 2007, 10:56   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
U bedoeld ... niet alle mensen krijgen hetzelfde gehoor, alhoewel iedereen hetzelfde recht zou moeten krijgen.
Nee, dat bedoel ik niet, Bierke.
Dat zijn immers niets dan holle insinuaties.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:02   #63
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Misshien dat sommigen best nog eens bekijken waar het precies over gaat:
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4402
Oud 1 maart 2007, 11:06   #64
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
De burgemeester doet gewoon zijn job.
Sure voor een DEEL van de bevolking Edina.. en net enkel voor dat DEEL dat em aan z'n zitje heeft geholpen ... wees gerust op een dag wordt ie er op afgerekend en dan zal hij op z'n DEEL moeten rekenen om em te verdedigen, dan gaan we weer een bleitende misnoegde sos zien maar soit .. ik zal er nie van wakker liggen
Oud 1 maart 2007, 11:08   #65
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Er was trouwens blijkbaar al een thread hier over die huiszoeking. Vreemd genoeg ook gestart door duveltje382 en daar doet hij o.a. volgende uitspraak:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Een verontschuldiging van de politie was hier wel op zijn plaats geweest hé,bij mij zouden ze het niet moeten proberen
En dat is dus wat achterwege blijft hé...
Oud 1 maart 2007, 11:09   #66
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat bedoel ik niet, Bierke.
Dat zijn immers niets dan holle insinuaties.

Hol zoals iemand anders al heeft aangehaald .. waar was Patje na de rellen in Borgerhout ? Zou het niet zijn eigen instelling zijn die een beetje is "uitgehold"
Oud 1 maart 2007, 11:11   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure voor een DEEL van de bevolking Edina.. en net enkel voor dat DEEL dat em aan z'n zitje heeft geholpen ... wees gerust op een dag wordt ie er op afgerekend en dan zal hij op z'n DEEL moeten rekenen om em te verdedigen, dan gaan we weer een bleitende misnoegde sos zien maar soit .. ik zal er nie van wakker liggen
Zever Bierke, dat maak jij ervan. Politie en gerecht zijn hier duidelijk zwaar in de fout gegaan. Kijk eens naar het filmpje ofzo...

Het is dan ook niet meer dan normaal dat hier aandacht aan wordt geschonken. Want in tegenstelling tot wat sommigen beweren zijn zo'n zaken gelukkig nog niet alledaags.
Oud 1 maart 2007, 11:26   #68
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zever Bierke, dat maak jij ervan. Politie en gerecht zijn hier duidelijk zwaar in de fout gegaan. Kijk eens naar het filmpje ofzo...

Het is dan ook niet meer dan normaal dat hier aandacht aan wordt geschonken. Want in tegenstelling tot wat sommigen beweren zijn zo'n zaken gelukkig nog niet alledaags.
Heb ik al verschillende keren gedaan

Feiten :

1. «De procureur van Hasselt heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden»

2. Inval om 6u30 .. er mogen invallen zijn van 5u00 tot 21u00 s'avonds

3. Je hoort haar duidelijk zeggen dat ze eerst dacht dat het inbrekers waren, maar toen ze naar buiten keek zag ze nog mannen staan ... ja inbrekers werken altijd in groepen van 40 ...

4. Ze krijgen een volledige schadevergoeding voor de mss wat brute inval .. maar een slotenmaker laten komen duurt te lang, als ze de deur voor hun neus vastdoen is het normaal dat die wordt ingebeukt.

Dus geen holle feiten, enkel dat Patje zich bemoeid met zaken waar ie z'n neus niet in te steken heeft. Dat ze vergoed worden voor een fout van het parket is normaal .
Oud 1 maart 2007, 11:55   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien gewoon een duidelijke openbare "sorry, we hebben een vergissing begaan en deze familie is totaal onschuldig". Dat is voor hen blijkbaar belangrijker dan een morele schadevergoeding. Je weet toch ook wel dat velen rederen "waar rook is, is vuur" hé...
Denkt ge dat ge een schadevergoeding krijgt als men zijn vergissing niet toegeeft ?
Dat zou je eventueel kunnen beweren als de vergoeding langs gerechtelijke weg zou afgedwongen zijn, niet als het spontaan gebeurd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 11:58   #70
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag me nu wel af wat PJ met de politie in Hasselt te maken heeft.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:42   #71
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ik vraag me nu wel af wat PJ met de politie in Hasselt te maken heeft.
Niets, maar wel alles met de inwoners van zijn stad
Oud 1 maart 2007, 12:43   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denkt ge dat ge een schadevergoeding krijgt als men zijn vergissing niet toegeeft ?
Dat zou je eventueel kunnen beweren als de vergoeding langs gerechtelijke weg zou afgedwongen zijn, niet als het spontaan gebeurd.
Zij willen duidelijke verontschuldigingen. En dat lijkt me niet echt onredelijk. Is dat dan zo moeilijk?
Oud 1 maart 2007, 12:46   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik al verschillende keren gedaan

Feiten :

1. «De procureur van Hasselt heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden»

2. Inval om 6u30 .. er mogen invallen zijn van 5u00 tot 21u00 s'avonds

3. Je hoort haar duidelijk zeggen dat ze eerst dacht dat het inbrekers waren, maar toen ze naar buiten keek zag ze nog mannen staan ... ja inbrekers werken altijd in groepen van 40 ...

4. Ze krijgen een volledige schadevergoeding voor de mss wat brute inval .. maar een slotenmaker laten komen duurt te lang, als ze de deur voor hun neus vastdoen is het normaal dat die wordt ingebeukt.

Dus geen holle feiten, enkel dat Patje zich bemoeid met zaken waar ie z'n neus niet in te steken heeft. Dat ze vergoed worden voor een fout van het parket is normaal .
De feiten zijn dat er een onaanvaardbare brute inval gebeurt, die berust op een naamsverwisseling bij het parket. Die mensen waren gewoon in paniek. Niet echt verwonderlijk als je bedenkt hoe het er aan toeging. Kinderen boeien, de grootmoeder bij de haren sleuren, dat vind jij dus allemaal normaal? Ik niet in ieder geval.
Oud 1 maart 2007, 12:51   #74
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
De feiten zijn dat er een onaanvaardbare brute inval gebeurt, die berust op een naamsverwisseling bij het parket. Die mensen waren gewoon in paniek. Niet echt verwonderlijk als je bedenkt hoe het er aan toeging. Kinderen boeien, de grootmoeder bij de haren sleuren, dat vind jij dus allemaal normaal? Ik niet in ieder geval.
Mss maar jij of ik waren niet aanwezig op de plaats .. je weet dus niet hoe ze zich tegenover de politie gedragen hebben, of wat ze eventueel gezegd hebben. 't Is maar wanneer iemand van het team uit de biecht klapt dat de waarheid aan het licht kan komen, maar of dat iets aan gans de zaak met het gemoei van Patje afdoet .. nope sorry.
Oud 1 maart 2007, 13:27   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is die familie verantwoordelijk voor de pers?
Het is wel wat ingewikkelder. Maar het blijft een feit dat de doorsneeburger, ingeval van huiszoeking (al of niet brutaal) niet op dezelfde mediabelangstelling kan rekenen. Dit is weggelegd voor politiekers, bv's... en speciale gevallen waar de pers (ze moeten hun staatssteun toch ergens mee verdienen) een opvoedkundige rol denkt te moeten vervullen, zoals daar zijn Remery's, Ferrijns, staatsgrepen van b&h (hoe staat het hier eigenlijk mee), Jansens ontvangt Noordafrikanen die zojuist een brutale huiszoeking hebben ondergaan (alsof de gevangenissen niet vol zitten met Noordafrikanen)...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:16   #76
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was trouwens blijkbaar al een thread hier over die huiszoeking. Vreemd genoeg ook gestart door duveltje382 en daar doet hij o.a. volgende uitspraak:

En dat is dus wat achterwege blijft hé...
Een verontschuldiging van de politie zou hier zeker op zijn plaats zijn geweest,maar het misbruik van Janssens die om politieke doeleinde de zaak gebruikt klaag ik aan in deze thread

Je moet de titel van de thread eens goed lezen......

Trouwens ik zeg het zelf in deze post in het begin van de draad

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 maart 2007 om 14:21.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:05   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij willen duidelijke verontschuldigingen. En dat lijkt me niet echt onredelijk. Is dat dan zo moeilijk?
Dat heb ik begrepen ja en de vraag was hoe ?
Een bedevaart naar Scherpenheuvel of is een knieval voldoende ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:22   #78
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mss maar jij of ik waren niet aanwezig op de plaats .. je weet dus niet hoe ze zich tegenover de politie gedragen hebben, of wat ze eventueel gezegd hebben. 't Is maar wanneer iemand van het team uit de biecht klapt dat de waarheid aan het licht kan komen, maar of dat iets aan gans de zaak met het gemoei van Patje afdoet .. nope sorry.
Gemoei? Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe de vork in de steel zit. Deze zaak zorgde blijkbaar voor enige onrust in Borgerhout. Om de gemoederen te bedaren heeft de burgemeester de familie dus ontvangen. Dat is zijn taak als burgemeester.
Oud 1 maart 2007, 16:25   #79
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is wel wat ingewikkelder. Maar het blijft een feit dat de doorsneeburger, ingeval van huiszoeking (al of niet brutaal) niet op dezelfde mediabelangstelling kan rekenen. Dit is weggelegd voor politiekers, bv's... en speciale gevallen waar de pers (ze moeten hun staatssteun toch ergens mee verdienen) een opvoedkundige rol denkt te moeten vervullen, zoals daar zijn Remery's, Ferrijns, staatsgrepen van b&h (hoe staat het hier eigenlijk mee), Jansens ontvangt Noordafrikanen die zojuist een brutale huiszoeking hebben ondergaan (alsof de gevangenissen niet vol zitten met Noordafrikanen)...
Alsof zo'n huiszoekingen waarbij kinderen geboeid worden en oude vrouwen bij hun haren worden getrokken schering en inslag zijn? Komaan, het ging hier over een bijzonder brute huiszoeking die dan nog eens berustte op een naamsverwisseling bij het parket. De insinuatie op het einde van uw post is zonder meer belachelijk.
Oud 1 maart 2007, 16:27   #80
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Een verontschuldiging van de politie zou hier zeker op zijn plaats zijn geweest,maar het misbruik van Janssens die om politieke doeleinde de zaak gebruikt klaag ik aan in deze thread

Je moet de titel van de thread eens goed lezen......

Trouwens ik zeg het zelf in deze post in het begin van de draad
Allez, duveltje, leg mij eens uit hoe Janssens deze zaak nu precies misbruikt voor politieke doeleinden? Hij doet gewoon zijn job: de gemoederen bedaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be