Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: opgeven van anonimiteit op het internet
onvoorwaardelijk voor 8 15,38%
voor, maar enkel via mail aan de personen die je (terecht of ten onrechte) vertrouwt 7 13,46%
tegen, behalve voor forumbeheerders i.v.m. misbruiken 17 32,69%
onvoorwaardelijk tegen 20 38,46%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2003, 11:17   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dosz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat is trouwens een "kluppel"? Ik ken dat woord niet.
Bij ons gebruiken we wel een het woord kluppel voor een dom iemand.
Zoiets als:
"Wat zijt gij voor ne kluppel??"
of
"Gibbe, gij se kluppel. Knuppel, knuppeld deze kluppel maar eens op zijn knikker, dan zal deze kluppel zien dat Knuppel geen kluppel is!"

Hahahahahahahahaha!
Goed gezien Dosz, maar ik hoop dat ik niet zo gewelddadig overkom.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 11:44   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Knuppeltje, ik heb nog niet veel tijd gehad. Eerstdaags zal ik nog eens gebruik maken van jouw e-mail adres.
Het is prettig om te lezen dat voor jou het geven van dat adres een blijk van vertrouwen is.
Maar bovenal is het verstandig om je voor bepaalde 'forumcollega's' af te schermen.
Het leuke is dat het vertrouwen wederzijds is.

Geloof het of niet maar voor ik van internetprovider veranderde had zelfs Piano mijn e-mailadres. Ook al denken we totaal verschillend, toch ben ik er zeker van dat ik hem in zoverre kan vertrouwen dat hij nooit misbruik zou maken van hetgeen hij over mij weet en dat ik liever privé wil houden.
Het is echter ook al gebeurd dat ik een forumfiguur via via aan mijn rijkgevulde tafel uitnodigde en dat uitgerekend deze figuur naderhand eerst mijn sexe en daarna mijn volledige naam voor de leeuwen gooide. Waarom doen zo'n mensen dat denken jullie?
Oud 15 januari 2003, 11:56   #63
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoiets als:
of
"Gibbe, gij se kluppel. Knuppel, knuppeld deze kluppel maar eens op zijn knikker, dan zal deze kluppel zien dat Knuppel geen kluppel is!"

Hahahahahahahahaha!
lichaamelijk agressie, dat weet ik niet, maar ik kan mij best voorstellen dat sommige forum leden blauwe plekken hebben overgehouden aan uw welspraakzaamheid.

But that's what the forum is all'bout, isn'it?
Dosz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 12:28   #64
gibbe
Vreemdeling

gibbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gibbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gibbe
Wie hier niet met zijn echte naam wil discussieren en zijn e-mail ook niet bekend maakt, zou van dit forum moeten verdwijnen
......... zegt iemand die zelf zijn echte of volledige naam ook niet bekend maakt....................
Gibbe is wel mijn echte naam en aan mijn e-mail adres is ook mijn achternaam geplakt dus 'kleine slaaf'
gibbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2003, 13:19   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoiets als:
of

Hahahahahahahahaha!
lichaamelijk agressie, dat weet ik niet, maar ik kan mij best voorstellen dat sommige forum leden blauwe plekken hebben overgehouden aan uw welspraakzaamheid.

But that's what the forum is all'bout, isn'it?
Goed dat er een forum is om je in welbespraaktheid te oefenen, zeg ik maar...

Ik heb drie keer in mijn leven een stevig pak rammel uitgedeeld. Eén keer aan mijn ex.man zaliger (die zich dood dronk) en twee keer aan zoonlief die dacht dat hij zijn moeder kon belazeren omdat ze er alleen voor stond. Zelf heb ik nooit van mijn leven één klap van iemand gehad. Ik was er te braaf voor, denk ik.
Het kan ook aan mijn "welspraakzaamheid" liggen, natuurlijk...
Oud 15 januari 2003, 22:26   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Wie hier niet met zijn echte naam wil discussieren en zijn e-mail ook niet bekend maakt, zou van dit forum moeten verdwijnen
......... zegt iemand die zelf zijn echte of volledige naam ook niet bekend maakt....................
Gibbe is wel mijn echte naam en aan mijn e-mail adres is ook mijn achternaam geplakt dus 'kleine slaaf'
Mijn nick is ook irl gangbaar.
Wat meer is: mijn avatar ben ik zelf.
Ook mijn e-mail is beschikbaar.
Wie ik vertrouw en wie erom vraagt, kan via mail eveneens meer van mijzelf te weten komen. Daar zijn hier getuigen van, behorende tot alle strekkingen.
Wie mijn tekst leest zal meer over mij te weten komen dan de klassieke gegevens als naam/straat/bus/ gemeente etc. etc.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2003, 23:55   #67
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Reeds een paar maal vond een man of vrouw, die onder de naam Rudi Dierick/Schaarbeek post, het nodig om mezelf en enige andere personen af te zeiken omwille van het gebruik van een nick. Hij schuwt hierbij niet het gebruik van stijlfiguren als daar zijn: het verwijt, de persoonlijke aanval, en ook het 'dreigement' om niet meer op tussenkomsten te reageren.
Ikzelf ondervond reeds op andere fora, waar het er soms minder deftig aan toe gaat, wat het opgeven van je anonimiteit kan betekenen. Deelnemers gaan b.v. in de studie of werkkring 'navraag' gaan doen. Meestal is dit niet met vredelievende bedoelingen.

Ik heb er geen probleem mee dat de foruminrichters van iedereen de correcte gegevens bijhouden om in geval van misbruik en illegaliteit, adequaat te kunen ingrijpen.

Wat me ook niet echt stoort, is om na het ontvangen van een privé-bericht of mail, te antwoorden via een mail met alle benodigde inlichtingen omtrent mijn persoon. Hierbij kan je dan enkel rekenen op de discretie van de ontvanger om deze gegevens als vertrouwelijk te behandelen. Iets wat sommige slechte verliezers in debat in een emotioneel moment al eens durven vergeten. Dus zelfs op die manier blijft voorzichtigheid geboden.

Sommige deelnemers, die ik om een of andere reden voldoende vertrouw ontvingen reeds mail via mijn normaal pandora-adres dat alles vrijgeeft.
Iemand die als een razende roeland een hoge borst opzet, en zichzelf de air van een durfal aanmeet omdat hij niet-anoniem post, zal al iets meer moeite moeten doen om vertrouwen te wekken.
100 rocent gelijk!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 00:27   #68
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Reeds een paar maal vond een man of vrouw, die onder de naam Rudi Dierick/Schaarbeek post, het nodig om mezelf en enige andere personen af te zeiken omwille van het gebruik van een nick. Hij schuwt hierbij niet het gebruik van stijlfiguren als daar zijn: het verwijt, de persoonlijke aanval, en ook het 'dreigement' om niet meer op tussenkomsten te reageren.
Ikzelf ondervond reeds op andere fora, waar het er soms minder deftig aan toe gaat, wat het opgeven van je anonimiteit kan betekenen. Deelnemers gaan b.v. in de studie of werkkring 'navraag' gaan doen. Meestal is dit niet met vredelievende bedoelingen.

Ik heb er geen probleem mee dat de foruminrichters van iedereen de correcte gegevens bijhouden om in geval van misbruik en illegaliteit, adequaat te kunen ingrijpen.

Wat me ook niet echt stoort, is om na het ontvangen van een privé-bericht of mail, te antwoorden via een mail met alle benodigde inlichtingen omtrent mijn persoon. Hierbij kan je dan enkel rekenen op de discretie van de ontvanger om deze gegevens als vertrouwelijk te behandelen. Iets wat sommige slechte verliezers in debat in een emotioneel moment al eens durven vergeten. Dus zelfs op die manier blijft voorzichtigheid geboden.

Sommige deelnemers, die ik om een of andere reden voldoende vertrouw ontvingen reeds mail via mijn normaal pandora-adres dat alles vrijgeeft.
Iemand die als een razende roeland een hoge borst opzet, en zichzelf de air van een durfal aanmeet omdat hij niet-anoniem post, zal al iets meer moeite moeten doen om vertrouwen te wekken.
Volledig mee akkoord.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2003, 05:48   #69
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Knuppeltje, ik heb nog niet veel tijd gehad. Eerstdaags zal ik nog eens gebruik maken van jouw e-mail adres.
Het is prettig om te lezen dat voor jou het geven van dat adres een blijk van vertrouwen is.
Maar bovenal is het verstandig om je voor bepaalde 'forumcollega's' af te schermen.
Het leuke is dat het vertrouwen wederzijds is.

Geloof het of niet maar voor ik van internetprovider veranderde had zelfs Piano mijn e-mailadres. Ook al denken we totaal verschillend, toch ben ik er zeker van dat ik hem in zoverre kan vertrouwen dat hij nooit misbruik zou maken van hetgeen hij over mij weet en dat ik liever privé wil houden.
Het is echter ook al gebeurd dat ik een forumfiguur via via aan mijn rijkgevulde tafel uitnodigde en dat uitgerekend deze figuur naderhand eerst mijn sexe en daarna mijn volledige naam voor de leeuwen gooide. Waarom doen zo'n mensen dat denken jullie?
Dag knuppeltje.

Komt het door deze donkere dagen, ik weet het niet, maar ik heb al meerdere malen aan jou gedacht. Tijd om nog eens een persoonlijk berichtje te sturen via je e-mailadres. Tot een van de dagen en hou je sterk tussen al die verbale kleppers.

Een knuffeltje voor knuppeltje en een Vlaamse groet
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be