Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2004, 11:29   #61
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Terreurcellen in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn in het bezit van chemische wapens. Deze massavernietigingswapens komen in die landen in 'verhevigde mate' voor, zo hebben diverse Nederlandse media donderdag gemeld onder aanhaling van informatie die de Israëlische veiligheidsdienst Mossad heeft doorgespeeld aan Europese zusterdiensten, waaronder de Algemene Inlichtingen-en Veiligheidsdienst (AIVD) in de Nederland.
Medewerkers van de AIVD zouden onlangs een bezoek hebben gebracht aan het hoofdkwartier van Mossad in verband met deze ontwikkelingen. Er zou volgens de AIVD geen sprake zijn van een 'actueel en dreigend gevaar'.
Moeten wij ons voorbereiden op het ergste?
Ja, laten we Soedan binnenvallen.

Maar serieus nu. Europa kan dat perfect aan als ze zich maar organiseert. Europol krijgt nog te weinig middelen en bevoegdheden. We zullen moeten gaan naar soortgelijke bevoegdheidsvormen die de FBI heeft. Een verdere federalisering van defensie en ordehandhaving dus , waar de Europese Kern Frankrijk , België , Duitsland en Luxemburg voorstander van zijn:

Europol meer bevoegdheden geven om gemakkelijk interstatelijk te kunnen ageren.
Europol de spil maken tussen alle Europese lokale veiligheidsdiensten.
Informatieuitwisselingen met andere Westerse mogendheden in stand houden.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 13:58   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:

Maar serieus nu. Europa kan dat perfect aan als ze zich maar organiseert. Europol krijgt nog te weinig middelen en bevoegdheden. We zullen moeten gaan naar soortgelijke bevoegdheidsvormen die de FBI heeft. Een verdere federalisering van defensie en ordehandhaving dus , waar de Europese Kern Frankrijk , België , Duitsland en Luxemburg voorstander van zijn:

Dan had men natuurlijk de uitdieping van Europa wel voorrang moeten geven op de uitbreiding...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 14:20   #63
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
d�*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)
van dit walg ik dus hé: het is altijd de schuld van de racistische politie, bent un zeker dat u geen allochtoonse jongere beny beste Fiosoof? Ik heb beelden gezien waarop de jongeren op de politieauto's stonden te springen, winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei), en gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren, allemaal uitgelokt door de "racistische" politie

Filosoof, Filosoof, wordt eens wakker. Herinner je die beelden niet van Borgerhout verleden maand waar die jongeren doodleuk voor de camera kwamen vertellen dat de politie toch zo racistisch is terwijl zij bushokjes vernielden?

en diezelfde "racistische" politie die even hard optreedt tegen autochtone hooligans wat zijn dat dan? Heb je de beelden niet gezien van Euro 2000?
Begin maar eens maar met jezelf af te vragen hoe het zou komen dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen, of begin maar eens met één te klappen over hun dagelijkse job hier in Antwerpen, dan zul je verschieten
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 14:21   #64
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max

Dan had men natuurlijk de uitdieping van Europa wel voorrang moeten geven op de uitbreiding...

Ben ik volledig mee akkoord. De uitbreiding brengt problemen met zich mee die de uitdieping nog moeilijker zal maken. Maar ik vermoed dat landen zoals Frankrijk , die de uitbreiding toch steunen en tegelijk ook fervent de uitdieping steunen , al langer met de plannen bezig zijn om een politieke unie binnen de economische unie te bewerkstelligen.

Want als we eerlijk zijn, is het zelf met de huidige EU onmogelijk een politieke unie te vormen die iedereen zal accepteren. We blijven met isolationisten binnen de EU zitten die er enkel bij zijn voor de economische voordelen of ex-wereldmachten die andere allianties meer waarderen. De een doet mee met de Euro , de ander zeult mee met de VS ,enzovoort enzoverder. Het is onwerkbaar.

De Europese kern komt er zowiezo , ben daar hoe langer hoe meer van overtuigd. Net zoals we een Eurozone hebben , gaan we een Kernzone hebben die politiek gaan samenwerken. Dit is helemaal geen schisma en hoeft helemaal niet negatief bezien worden. Landen die de federatie tot een hoger niveau willen brengen , sluiten zich aan bij de kernzone. Landen zonder zelfrespect (kan het niet laten sorry ) die enkel tot het economisch afzetgebied willen behoren , sluiten zich niet aan en zullen hun eigen defensie moeten organiseren of kopen bij de VS in ruil voor onvoorwaardelijke steun.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 16:33   #65
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
d�*t zijn wel degelijk puberreacties: je haalt er nu een uit de handgelopen politieke betoging van de PVDA en AEL bij .....stel je dan ook eens eerlijk de vraag waarom de antwerpse politie die betoging uit de hand liet lopen... (en hou rekening in je antwoord met het gegeven dat de antwerpse politie sterk zwartblokgenoyauteerd is....)
van dit walg ik dus hé: het is altijd de schuld van de racistische politie, bent un zeker dat u geen allochtoonse jongere beny beste Fiosoof? Ik heb beelden gezien waarop de jongeren op de politieauto's stonden te springen, winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei), en gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren, allemaal uitgelokt door de "racistische" politie

Filosoof, Filosoof, wordt eens wakker. Herinner je die beelden niet van Borgerhout verleden maand waar die jongeren doodleuk voor de camera kwamen vertellen dat de politie toch zo racistisch is terwijl zij bushokjes vernielden?

en diezelfde "racistische" politie die even hard optreedt tegen autochtone hooligans wat zijn dat dan? Heb je de beelden niet gezien van Euro 2000?
Begin maar eens maar met jezelf af te vragen hoe het zou komen dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen, of begin maar eens met één te klappen over hun dagelijkse job hier in Antwerpen, dan zul je verschieten
DEBA, beste
Je kunt er gerust in zijn, ik ben noch allochtoon(gelukkig!), noch jongere(helaas!), noch islamiet(voor je me d�*t verwijt )

Je geeft zélf toe:
Citaat:
dat er bij de politie zoveel Blokkers rondlopen
en d�*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft....

Citaat:
gehandicapte rolstoelpatiënten die wenend kwamen vertellen dat ze door 20 jongeren in elkaar geslagen waren,
D�*t is in mijn ogen idd onvergeeflijk, en dat heb ik nooit goedgepraat op gelijk welke manier.(en zal ik ook nooit doen!!)

Citaat:
winkels geplunderd zijn waar er helemaal geen politie was (bv. in de zijstarten van de Keyserlei),
Je citeert idd één van de punten die sterk doen vermoeden dat de politie die incidenten niet onopzettellijk uit de hand liet lopen....
Oud 19 januari 2004, 17:15   #66
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en d�*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft..
nogmaals: vraag je eens af waarom zoveel flikken nu toch op het VB stemmen

Citaat:
Je citeert idd één van de punten die sterk doen vermoeden dat de politie die incidenten niet onopzettellijk uit de hand liet lopen....
ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven aan de politie slaagt toch wel werkelijk alles

same voor Borgerhout, of was het daar ook weer de racistische politie die het had uitgelokt? en wat met die voetbalhooligans?
Oud 19 januari 2004, 17:38   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
en d�*n kom je me vertellen dat ze niet racist zijn? De enige niet-racistischeBlokkers zouden dus bij de politie zitten? Geef toe dat dit niet geloofwaardig overkomt! Ik vraag me af of je het zélf wel gelooft..

Citaat:
ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven slaagt toch wel werkelijk alles

same voor Borgerhout, of was het daar ook weer de racistische politie die het had uitgelokt? en wat met die voetbalhooligans?
SEBA,
Het VB heeft er nu eenmaal belang bij dat de wrevel van de burger zo groot mogelijk is, en een slecht functionnerende politie is een excellent middel daartoe....
Waarom er zoveel VB zijn?
diverse redenen:
1)Je haalt er één per ongeluk binnen en de rest volgt wel, zoals jezuieten
2) een job met macho-imago..
3) lage opleiding
4) goede verloning
5) een aantal frustraties ontstaan door een gebrek aan opleiding & capaciteiten evenals
6)een rechtskader dat hen niet toelaat "Dirty Harry" te spelen zoals commissaris Debie...of commissaris Demol
7)Resultaten die van hen gevraagd worden en die ze niet kunnen halen, dikwijls omwille van 3) & 5)....
8)collegialiteit die toelaat nogal wat vergissingen en fouten onder de mat te vegen..
Zo krijgen ze een zelfbeeld dat er ideale voedingsbodem voor het VB van maakt

Tel dat samen en je hebt een uitstekende VB-er
Oud 19 januari 2004, 17:42   #68
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
ik hoop dat u ermee aan het lachen bent? Filosoof, ik ben geen VB-fanaaat zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen merken, maar ik ben eveneens geen fanaat van dat oeverloze politiek correct denken en excuus-zoeken van personen zoals u. De politie stond op het kruispunt van de Keyserlei en de Mechelsesteenweg. Daarna zijn een 100-tal jongeren de Meir opgetrokken en hebben daar alles wat ze tegenkwamen kapot geslagen (inclusief gehandicapten en bejaarden). Een ander deel trok de andere kant uit naar de Keyserlei. Op de beelden kon je jongeren zien dansen en lachen al springend op de auto van een flik. Anderen trokken de zijstraten invan de Kyserlei en hebben daar geplunderd, ja inderdaad, gewoon ruiten ingeslagen van winkels en alles meegepikt. Zulke toestanden zijn eigen aan oorlogssituaties en zijn buiten alle proporties, de manier waarop u die plunderingen, vechtpartijen etc. nog probeert toe te schrijven slaagt toch wel werkelijk alles

SEBA,
Het VB heeft er nu eenmaal belang bij dat de wrevel van de burger zo groot mogelijk is, en een slecht functionnerende politie is een excellent middel daartoe.... af en toe (of regelmatig iets wat betrekking heeft op migranten compleet uit de hand laten lopen)
Waarom er zoveel VB zijn?
diverse redenen:
1)Je haalt er één per ongeluk binnen en de rest volgt wel, zoals jezuieten
2) een job met macho-imago..
3) lage opleiding
4) goede verloning
5) een aantal frustraties ontstaan door een gebrek aan opleiding & capaciteiten evenals
6)een rechtskader dat hen niet toelaat "Dirty Harry" te spelen zoals commissaris Debie...of commissaris Demol
7)Resultaten die van hen gevraagd worden en die ze niet kunnen halen, dikwijls omwille van 3) & 5)....
8)collegialiteit die toelaat nogal wat vergissingen en fouten onder de mat te vegen..

Zo krijgen ze een zelfbeeld dat er ideale voedingsbodem voor het VB van maakt. Tel dat samen en je hebt een uitstekende VB-er
Oud 19 januari 2004, 17:43   #69
Seba
Europees Commissaris

Standaard

u vergeet nog één ding:

het feit dat je als flik elke dag met de realiteit geconfronteerd wordt, of gaan we dat ook al ontkennen?
Oud 19 januari 2004, 17:47   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
u vergeet nog één ding:

het feit dat je als flik elke dag met de realiteit geconfronteerd wordt, of gaan we dat ook al ontkennen?
dat is het probleem van die lage opleiding: te weinig inzicht in toestanden ente weinig psychologie...
Oud 19 januari 2004, 17:49   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat is het probleem van die lage opleiding: te weinig inzicht in toestanden ente weinig psychologie...
je bedoelt politiek-correcte psychologie: als het een allochtoon is, maak uzelf dan wijs dat het een autochtoon is ofwat

te weinig inzicht....in de realiteit?
Oud 19 januari 2004, 17:53   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Dit is gewoon gieren, hoe Filo maar excuses blijft verzinnen.

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 17:55   #73
filosoof
Banneling

Standaard

[quote="Seba"]
Citaat:
je bedoelt politiek-correcte psychologie: als het een allochtoon is, maak uzelf dan wijs dat het een autochtoon is ofwat
te weinig inzicht....in de realiteit? quote]
Néé, heb begrip voor andere culturen.....en weet hoe ze aan te pakken....
wéét hoe een conflict stoppen voor het begint...
maar dan moet je dat macho-imago kunnen afleggen...
Oud 19 januari 2004, 18:02   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Dit is gewoon gieren, hoe Filo maar excuses blijft verzinnen.

http://www.cowdance.com
speciaal voor jou!!
Oud 19 januari 2004, 20:35   #75
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk...
http://www.survival-center.com/

Je moet steeds voorbereid zijn op het ergste... We leven hier niet in de hemel...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 20:44   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:

Natuurlijk...
http://www.survival-center.com/

Je moet steeds voorbereid zijn op het ergste... We leven hier niet in de hemel...
In the long run, we're all dead... Dus begin maar wat te filosoferen...
Oud 19 januari 2004, 20:51   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In the long run, we're all dead...

Ikke liefst wa later...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 21:00   #78
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Citaat:
In the long run, we're all dead...

Ikke liefst wa later...
We zullen zien of we iets voor jou kunnen doen
Oud 19 januari 2004, 21:20   #79
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
u snapt het blijkbaar niet goed. Kan mij het wat schelen dat het Marrokanen waren, bruinen of paarsen met rode bollekes, het gaat erom dat zo'n gedrag onaanvaardbaar is en dat in dit specifiek geval het allesbehalve ging om uitlokking van de politie. Uw excuses tonen ons maar weeral eens de excessen van het politiek-correcte denken en al de gevaren dat dat met zich meebrengt.
Dus mag u nu mij eens uitleggen hoe het veroordelen van plunderingen, vechtpartijen met bejaarden en dansen op politieauto's, een tekort aan begrip voor andere culturen impliceert
Oud 19 januari 2004, 21:25   #80
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
u snapt het blijkbaar niet goed. Kan mij het wat schelen dat het Marrokanen waren, bruinen of paarsen met rode bollekes, het gaat erom dat zo'n gedrag onaanvaardbaar is en dat in dit specifiek geval het allesbehalve ging om uitlokking van de politie. Uw excuses tonen ons maar weeral eens de excessen van het politiek-correcte denken en al de gevaren dat dat met zich meebrengt.
Dus mag u nu mij eens uitleggen hoe het veroordelen van plunderingen, vechtpartijen met bejaarden en dansen op politieauto's, een tekort aan begrip voor andere culturen impliceert
Mits begrip en dialoog kan men dat vermijden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be